Skocz do zawartości

320d - z jakiej odleglosci powinien dzialac pilot


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak w temacie. Z jakiej odleglosci powinien dzialac pilot otwierajacy/zamykajacy auto?

1. Czy mozna ustawic odleglosc z jakiej ma dzialac np za pomoca ncs expert?

2. Czy prawda ze bateria w pilocie laduje sie podczas jazdy? Jesli tak to wymiana na nowa nie zwiekszy zasiegu pilota?

Pytam poniewaz niektore poprzednie samochody (nie BMW) moglem otwierac i zamykac z mieszkania (mieszkam na II pietrze ok. 40-50m w linii prostej od parkingu).

W chwili obecnej pilot dziala na jakies 5-7m od auta.

Opublikowano

Jak w temacie. Z jakiej odleglosci powinien dzialac pilot otwierajacy/zamykajacy auto?

Do kilku metrów, kilkunastu w sprzyjających warunkach ....

 

1. Czy mozna ustawic odleglosc z jakiej ma dzialac np za pomoca ncs expert?

Nie.

 

2. Czy prawda ze bateria w pilocie laduje sie podczas jazdy?

To prawda, w samochodach z nierozbieralnym kluczykiem jest zamontowany akumulatorek który ładowany jest pętlą indukcyjną przy stacyjce w czasie jazdy.

 

Jesli tak to wymiana na nowa nie zwiekszy zasiegu pilota?

Sam byłem ciekawy i pomimo że kluczyk cały czas działał, postanowiłem swój oryginalny rozciąć i wymienić akumulator. Po otworzeniu zmierzyłem napięcie na akumulatorku (tym oryginalnym) i było 3,0 V, czyli idealne. Jednak jak miałem go już rozprutego, wymieniłem od razu ten akumulatorek na nowy. Po zmianie nie odczułem żadnej różnicy na plus czy minus.

 

ps.

W BMW te piloty tak mają, sam miałem w golfie alarm który zakładałem i jego zasięg był do kilkudziesieciu metrów, pomimo że drucik który robił za antenkę był schowany razem z centralką. A tutaj mamy oryginalne sterowanie, antene w szybie a zasięg jak w pilocie IR :P

Jedyna rada to skorzystać z własnej głowy jako wzmacniacza :D

Opublikowano
mnie bez problemu otwiera i zamyka z odległości ok 25metrów. wersja kluczyka z wbudowanym akumulatorkiem.
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
mnie bez problemu otwiera i zamyka z odległości ok 25metrów. wersja kluczyka z wbudowanym akumulatorkiem.

 

No to jesteś jednym z niewielu szczęśliwców.

Opublikowano
Dotknij pilotem do głowy i naciskaj guziki będziesz miał większy zasięg :) Sprawdzone.

Wiem, jednak zasieg zwieksza sie max 2-3 mtery :roll:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bo się w próżni lepiej fale rozchodzą :mrgreen: Nie mogłem się powstrzymać :8)

Mój fabryczny też max z 10 metrów działa, wcale go nie używam, bo niefabryczny od alarmu zbiera spokojnie ze 100 metrów, przez ściany etc.

Opublikowano
Niestety koledzy to jest częsta przypadłość tych kluczyków, ja czasem otwieram z 5m ale z reguły działa dopiero jak jestem w odległości 3 metrów od samochodu. O dziwo zasięg się nie zwiększył po 500 kilometrowej trasie. Pewnie, te akumulatorki wbudowane nie są tak wytrzymałe, żeby zachować pojemność po tych 7/10 latach. :evil:
Opublikowano
No właśnie. Mój ma 11 lat. Ile jeszcze wytrzyma? Kto na forum ma najdłużej działający pilot oryginalny?
Opublikowano
Niestety koledzy to jest częsta przypadłość tych kluczyków, ja czasem otwieram z 5m ale z reguły działa dopiero jak jestem w odległości 3 metrów od samochodu. O dziwo zasięg się nie zwiększył po 500 kilometrowej trasie. Pewnie, te akumulatorki wbudowane nie są tak wytrzymałe, żeby zachować pojemność po tych 7/10 latach. :evil:

 

Przeczytaj mojego postaw powyżej - drugi od góry.

Opublikowano
Ja mam oryginalne kluczyki 12letnie już. Po wymianie baterii zasięg i tak kilkanaście metrów max. Też myślałem na początku że coś jest zepsute ale widać ten typ tak ma
Opublikowano
Z drugiej strony śmiesznym wydaje się być opcja szukania samochodu opisana w instrukcji obsługi. Klikamy na przycisk zamknij aby zapalić wewnętrzne oświetlenie samochodu. Przy tym zasięgu skuteczność tej metody oceniam raczej ma mierną :)
Opublikowano

Jedyna rada to skorzystać z własnej głowy jako wzmacniacza :D

 

Lepiej działa jak sie wsadzi kluczyk do dzioba. Ostatnio sprawdzałem i z 25m nawet łapał ;)

Opublikowano

Zgodnie z TIS działa od tyłu auta 30m z boku 10m

I to pewnie w laboratoryjnych warunkach,a nie mieście gdzie jest dużo "zakłucaczy" fal radiowych.

 

antena jest w ogrzewaniu tylnej szyby

No nie do końca w ogrzewaniu, ale to jedne z tych pasków na niej.

 

z mojego doświadczenia po ładowaniu aku w bagażniku działa zdecydowanie lepiej

mógłbyś to rozwinąć bo za bardzo nie wiem o co Ci chodziło a sam bym zrobił jakieś testy.

Opublikowano
Zgodnie z TIS działa od tyłu auta 30m z boku 10m

I to pewnie w laboratoryjnych warunkach,a nie mieście gdzie jest dużo "zakłucaczy" fal radiowych.

 

Zapewne, żeby było to z życia wzięte pewnie by się już ni pochwalili choć 30m nawet w laboratoryjnych warunkach to nie za dużo :)

 

antena jest w ogrzewaniu tylnej szyby

No nie do końca w ogrzewaniu, ale to jedne z tych pasków na niej.

 

O to chodziło, dzięki za doprecyzowanie.

 

z mojego doświadczenia po ładowaniu aku w bagażniku działa zdecydowanie lepiej

mógłbyś to rozwinąć bo za bardzo nie wiem o co Ci chodziło a sam bym zrobił jakieś testy.

 

Do modułu odpowiadającego za centralny zamek podawane jest zasilanie, jeżeli ma mniej z powodu rozladowanego aku pewnie nie działa jak należy, a jeżdżąc na krótkich odcinkach aku się osłabia. Podłącz akumulator pod prostownik, następnie sprawdź działanie centralnego. Może to subiektywne odczucie ale u mnie się poprawiło. A było już tak że metr od auta otwierał i zamykał.

 

Do tego możnaby jeszcze zobaczyć moduł FZW znajdujący się w tylnym słupku i sprawdzić czy styki są czyste, a tym samym miało to by wpływ na działanie anteny.

 

podsumowując: po pierwsze naładowanie akumulatora, ładoanie baterii w stacyjce, jeżeli nie rozwiąże to problemu to szukałbym właśnie w module FZW.

Opublikowano

Dzieki za info, tego aspektu faktycznie nie brałem pod uwagę.

Ja już w swoich poszukiwaniach wymieniłem praktycznie wszystko co może mieć wpływ.

Baterie w kluczyku (kluczyki z pilotem mam dwa, tak że można wykluczyć jego uszkodzenia)

Moduł FZV, czyli pierwszy element elektroniczny który obrabia sygnał z kluczyka, można o tym przeczytać w moim DIY LINK

No i na dniach zmieniam akumulator na nowy :D bo mój oryginalny już nie najlepiej się spisuje.

Więc będę miał okazję sprawdzić twoje przypuszczenia na własnej skórze, o czym postaram się poinformować.

Opublikowano

Mój aku jest z 2002 i spisuje się nienajgorzej, jak trzyma i dobrze kręci to nie zmieniaj. Swój ładuje małym prądem przez całą noc jeżeli jest taka potrzeba i jest jak najbardziej w pełni funkcjonalny. Mam jeszcze drugi taki sam i z silnikiem 2,8 bez problemu sobie radzi.

 

Powracając do tematu jakby jakiś uzdolniony elektronik z forum zajął się tym modułem FZV może udałoby się zwiększyć zasięg anteny.

 

Ps. Twój DIY 10/10.

Opublikowano
a tak niejako przy okazji orientuje się ktoś może ile kluczyków się dostaje do auta w salonie? tzn chodzi mi konkretnie o e46 ile jest oryginalnie kluczyków. CZy są 2 główne z pilotem czy 3. Bo na niektórych aukcjach na zdjęciu widać, że są 3 główne kluczyki z pilotem. Choć najczęściej to 2 główne z pilotami, metalowy bez pilota oraz cały plastikowy. Czy w tych bez pilotów ( tym plastikowym) jest też zatopiony immobilizer?
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
W kluczyku bez pilota ,metalowym jest immobilizer i normalnie można nim odpalać samochód.W całym plastikowym nie ma bo służy on tylko do odblokowania kierownicy.Z tego co się orientuje cały komplet to 4 kluczyki (2 z pilotem, 1 bez pilota ,1 plastikowy)
Opublikowano

Mały plastikowy też ma pestke, można nim spokojnie odpalić samochód.

To taki rezerwowy kluczyk do schowania w portfelu "w razie niemca".

Kluczyków powinno być 4.

2 z pilotami

1 bez pilota "hotelowy" nie otwiera schowka ani bagażnika

1 plastikowy "rezerwowy"

Opublikowano

Mały kluczyk "awaryjny" był zawsze w komplecie, ale ten zwykły bez pilota niekoniecznie (można go dokupić w ASO) - przykład:

 

 

http://img849.imageshack.us/img849/6595/kluczyki.jpg

Opublikowano
Ja ściągnąłem tylny lewy słupek. I ujrzałem kabel od anteny który tylko przytykał do gniazda. Więc go podpiąłem jak być powinien i teraz mogę go otworzyć nawet z 50m jak niema przeszkód po drodze. Kluczyk takiego typu z włożoną nową baterią. http://www.bototech.com/upload/product/BMW%20Remote%20Key%20shell.jpg
  • 6 lat później...
Opublikowano

Witam.

Mam problem z kabrioletem. A mianowicie od zakupu, tj do roku, nie działają piloty do zamka. Samochód normalnie pali, ale zamykanie / otwieranie z kluczyka nie działa. Z konsoli centralnej zaryglowuje się bez problemu. Baterie w pilotach nowiutkie i naładowane, bo samochód normalnie jeździ. Ale programowanie pilotów kompletnie nie działa. Instrukcja do programowania jest ogólnie dostępna. Kombinowalem na rózne sposoby i próbowałem każdego triku opisanego w necie. Działa na każdym samochodzie, ale nie na moim. Próbowały i inne osoby, wg instrukcji, w razie jakby coś ze mną było nie tak, ale też kompletna klapa. Po prostu nie da się zaprogramować kluczyków.

Do tego w INPIe zrobiłem test sygnału kluczyków.

Kompletnie nic nie działa. W dziale REMOTE CONTROL LOCK SYSTEM - Transmiter High-bimt, oraz low-bit nie są aktywne. Radio transmiter jest aktywny, ale radio transmiter key signal received i wszystkie pozostałe opcje nie są aktywne.

Czy to może sugerować jakiś problem?


Znalazłem też wątek na taki temat na anglojęzycznym forum. Opisany identyczny problem. Wszytko działa, za wyjątkiem centralnego zamka z pilota. Rozwiązaniem był załamany kabel podający napięcie do modułu FZV. Rozumiem że ten moduł FZV to wzmaczniacz sygnału radiowego. Tyle, że temat dotyczył wersji Touring, gdzie ten moduł jest w słupku. Ja mam cabrio i póki co znalazłem tylko podstawę anteny. Od tej podstawy kabel biegnie do przodu samochodu i znika mi pod deską.

Pyt. nr 1 - czy ktoś wie, gdzie jest moduł FZV w cabrio? Bo wg Realoem jest w bagażniku. Ale organoleptycznie sprawdziłem i go tam nie ma.

https://www.realoem.com/bmw/pl/showpart ... Id=65_0660

Pytanie drugie, co jeszcze odpowiada za przechwycenie sygnału kluczyka? Może coś co jest w lusterku wstecznym? Padło to komuś już? Jest tam coś co może paść?





No i brawo dla mnie. Dla potomnych. W E46 CABRIO FZV jest w lusterku wstecznym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.