Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 29.06.2025 uwzględniając wszystkie działy

  1. Dziś w końcu zabrałem się za naklejki na drzwiach - przed zakupem byłem nastawiony na ich zdjęcie ale z czasem jakoś człowiek się przyzwyczaił Były jednak już zmęczone trochę czasem i słońcem więc postanowiłem zrealizować pierwotne założenia a w razie czego kupię komplet nowych i nakleję Pierwsze podgrzewanie i zrywanie (zeszły w całości), następnie usuwanie “resztek” kleju z pomocą ADBL GRR (środek daje radę - polecam jakbym miał myjkę ciśnieniową pod ręką to podejrzewam, że większość zeszła by bezkontaktowo ). Trzeba będzie jeszcze przepolerować bo jest delikatna mora ale to przy okazji jak będę polerował całość - dziś starczyło czasu jeszcze na szybkie mycie i aplikację Auto Graph Sapphire Na razie muszę się przyzwyczaić bo mam wrażenie, że czegoś brakuje - małżonka jak zobaczyła efekt to pytała ile nowe naklejki kosztują
    2 punkty
  2. A ja znowu napisze to samo . Jezdzisz glownie w miescie, w trasie nie masz zapedow speedy gonzales… 40i bedzie ok. Jezdzisz w trasy, masz ciezka noge, nie lubisz czesto stawac na tankowanie .. bierz kle kle kle… Sam mam 40d .. i czesto w trasie mam 11l… ale predkosci 160+…. 45e w tych samych warunkach 16l + … .. wiec 40i by bylo kolo 15… podziekuje . co do dziwiekow klekota…naprawde nie ma tragedii
    1 punkt
  3. Możesz wrzucić 4x 21" z zestawu 818M i wtedy 4 takie same opony. Będą Ci w serwisie truć głowę o gwarancję, ale póki koła mają taką samą średnicę / obwód -- a będą miały, jeśli na wszystkie założysz takie same opony -- to system x-drive nie będzie protestował
    1 punkt
  4. Ja mam 741M i bardzo mi się podobają, ale te 747M te ze zdjęcia do czarnego jeszcze lepiej pasują
    1 punkt
  5. Ja do tanzanitu wlasnie wzialem czarne 742, lubie akurat czarne felgi na ciemnym lakierze. Ale fajne sa tez 747, nie podobaja Ci sie?
    1 punkt
  6. @jacekmury1 O trwałości napędu się nie wypowiem bo na razie zrobiłem raptem 16 tysięcy (aktualny przebieg to 59 tysięcy, problemów z napędem dotychczas brak) ale pod pozostałymi względami jestem zadowolony, nawet bardzo - i to pomimo tego, że według obiegowej opinii PHEV nie powinien się u mnie sprawdzić bo nie mam gdzie go ładować regularnie. Samochód oferuje przyzwoite osiągi (i jeszcze lepsze wrażenia dzięki natychmiast dostępnej mocy i momentowi z silnika elektrycznego - auto wydaje się zauważalnie żwawsze niż 330i choć w rzeczywistości takie nie jest) i jak dla mnie świetne spalanie - na dłuższych trasach po drogach krajowych przy spokojnej jeździe zgodnie z przepisami z pustą baterią potrafi zejść nawet poniżej 5l, przy długich trasach z autostradami (tak jak ostatnio Słowenia czy zeszłoroczny wypad na Chorwację) robię regularnie 6,2~6,8l / 100 km nie zamulając, na trasie do Chorwacji spalił mniej więcej tyle samo co jadący z nami Mondeo MK5 1.5 Ecoboost (MT). Średnie spalanie liczone z dystrybutorów z całego okresu użytkowania mam na poziomie 7,7l (małżonka codziennie dojeżdża do pracy ok. 4km, praktycznie całość w korku - bez jej dojazdów byłoby bliżej 7l, z tego roku aplikacja pokazuje moje średnie spalanie równo 7,0l) - 1,6l średnio mniej niż miałem w Audi A6 C7 2,0TFSI dłubniętym na 260KM (FWD, MT), 1,5l mniej niż w Lexusie IS 200t (245KM, RWD, AT), 1,3l mniej niż w Mazdzie 6 GH 2.5 (170KM, FWD, MT) - przy takim samym użytkowaniu. I to wszystko z xDrive i na 19" staggered cały rok. Auto w miesiącu średnio 1~2 razy w miesiącu ma baterię ładowaną do pełna - podpinam go czasem przy okazji zakupów albo wizyty u rodziny Auto bez ładowania funkcjonuje jak normalna hybryda i na drogach lokalnych potrafi przejechać ~30% na prądzie z rekuperacji (na długiej trasie z drogami szybkiego ruchu 10~15%)
    1 punkt
  7. Markok czlowiek uczy się całe życie a i tak umiera głupi.
    1 punkt
  8. Zależy czy diesel się komuś lepiej kalkuluje w kosztach, jeśli nie to oczywiście benzynka. U mnie 318d 9o.oookm przebiegu nabitego głównie miejskimi dojazdami 5km do pracy i 5km z powrotem na razie ma się dobrze i nie słychać żeby silnik się kończył. A jaki silnik dokładnie to już kwestia indywidualna, jednemu wystarczy 318i, innemu minimum 330i, zresztą jeśli masz 2,4oo komentarzy elitarny forumowiczu, to powinieneś mieć to w małym palcu i po zadaniu pytania sam sobie obszernie odpowiedzieć. Na 500-1000km miesięcznie jak ulał pasowałoby tanie 318i, jednak jakby trochę dołożyć to mamy 330i, chociaż wtedy już jesteśmy niedaleko od M340i, przy którym już jest tylko rzut beretem do M3 i jesteśmy w domu. Go big or go home.
    1 punkt
  9. Zapaliłem świeczkę i złożyłem ofiarę na ołtarzyku Elona z tej okazji.
    1 punkt
  10. Myślę że to zdanie oddaje sens całego wątku.
    1 punkt
  11. Jako fan diesla i uzytkownik prelci 40d i ogolnie fan tego silnika, to po przesiadce na 60i to na teraz odczucia mam takie, że już zawsze benzyna. Wiem ze nie ma co porownywac r6 do v8 ale to zupelnie inna kultura pracy. Chociaz 40d jak na diesla jest baaardzo kulturalny
    1 punkt
  12. Duza utrata wartosci wynika u Ciebie z kilku czynnikow ktore sie na siebie nalozyly: 1. kupiles auto na "gorce" covidowo-polprzewodnikowej, przeplaciles o minimum 50k PLN, 350k PLN za 520d to nieporozumienie w przypadku modelu ktory byl juz tyle lat na rynku. Bardzo zle trafiles z upustami. 2. Auto jest juz przestarzale technologicznie (szczegolnie GUI), na rynku od ~7 lat, ma juz nastepce (niewazne ze nastepca jest gorszy jakosciowo niestety i wykastrowany z wielu opcji dodatkowych, jest nowszy w oczach klientow i tyle, trzeba sie z tym pogodzic) 3. Zaplaciles extra za spersonalizowanie auta, na rynku wtornym te extra opcje sa praktycznie bezwartosciowe (moga zachecic do zakupu ale nie podwyzsza zbytnio ceny auta w porownaniu do setek innych aut, utrata wartosci jest szczegolnie wysoka w przypadku aut dobrze doposazonych z podstawowym silnikiem) - dla przykladu kupiles webasto za 10k PLN. Nikt Ci za nie nie doplaci 1 PLN na rynku wtornym. Jest? Fajnie. Nie ma? No problem. 4. Zaplaciles extra za dobrze spersonalizowane auto a juz po 2 latach sie go pozbywasz - jedno z drugim sie gryzie! Jak oczekujesz nieduzej utraty wartosci i jestes pewny tego co masz to kupujesz takie auto na 5-10 lat i nie myslisz o utracie wartosci bo bedzie znikoma calosciowo po tylu latach. Sprzedawanie spersonalizowanego, dobrze wyposazonego auta po 2 latach to fanaberia ktora slono kosztuje jak sie teraz o tym przekonujesz. 5. Jak kupujesz 2 litrowego diesla w segmencie E to z zalozenia juz musisz byc swiadomy, ze przy sprzedazy bedziesz konkurowal glownie cena z setkami innych, podobnie smutnych 5-er. Prestiz nowosci ulecial tuz po zakupie w przypadku najpopularniejszego silnika w 5-er. 6. Spoleczenstwo polskie sie bogaci a konkurencja (jak wlasnie te chinczyki nowe po 200k PLN) rosnie. Coraz wiecej osob stac na nowe auta na gwarancji wiec logicznym jest, ze uzywane premium dostaje mocno po tylku - w takich US, UK, Francji etc jest to szczegolnie widoczne, tam takie auta z podstawowym silnikiem jak to ktos napisal nie roznia sie cenowo duzo od Passatow bo prestiz ulecial a serwisowanie sporo drozsze od nie-premium. I na koniec jak to ktos napisal wczesniej --> mala utrata wartosci to hybrydowe Toyoty a nie bogato wyposazone 520d, smutna prawda.
    1 punkt
  13. Musimy niestety zacząć od tego, że na europejskich producentów nakładane jest mnóstwo ograniczeń związanych z ekologią przez co koszty produkcji rosną lawinowo. Czy Niemcy (3 gospodarką świata, praktycznie rządzący EU) są na tyle głupi aby zabijać w ten sposób swój automotive? A może jest to lobbing Chin i to właśnie Chińczycy po cichu są umocowani i wpływają na to co się tutaj dzieje. Przecież takie głupoty jak start-stop, oleje long-life z wymianą co 30kkm, downsizing nie biorą się znikąd. To samo ubijanie silników V8 czy nawet R6. G60 nie już dostępna w wersji 540i w Europie (chyba tylko w USA?). Jest to prawo, które UE sobie stworzyło i zabiło gospodarkę. Chińczyk nie potrzebuje ani jednego czołgu aby zdestabilizować kraj taki jak Polska a może cała UE. W Polsce jest ok milion instalacji fotowoltaicznych. Każda instalacja ma inwerter (pełnoprawny falownik) praktycznie zawsze podłączony do internetu, który sam się aktualizuje. Nawet jeśli nie ma backdoora to może go za chwilę mieć. Spokojnie 80% z nich to produkcja Chińska, strzelam ze 25% to Huawei będący pod kontrolą rządu Chińskiego. Wystarczy teraz słoneczny dzień i na polecenie z góry falownik zamiast wysyłać międzyfazowo 400V w sieć może wysłać 500V lub 600V. Gwarantuję, że To położy całą sieć energetyczną. Dodajmy jeszcze setki tysięcy Chińskich elektryków i mamy piękny przepis na wielotygodniowy blackout. Być może to tylko moja teoria spiskowa ale scenariusz jest fizycznie możliwy do zrealizowania. A co do Omody. Gdybym miał tym jeździć to również za darmo bym nie chciał. Wystarczy przez parę chwil spojrzeć na dane techniczne (pewnie i tak kolorowane w Chińskim stylu) aby wiedzieć że nie ma nawet co spoglądać w tą stronę.
    1 punkt
  14. Ja juz wczesniej pisalem , ze dla mnie realacje w salonie i serwisie i dziale ubezpieczen sa wazniejsze od cyferek na start. Dodatkowo dla mnie zakup ma sie spinac z odpowiednim poziom przychodow i koszt zakupu ma stanowic odpowiedni procent tych przychodow. Wole czas, ktory mam poswiecic na szukanie kto nizej spusci spodnie poswiecic na wygenerowanie przychodu, ktory bedzie wiekszy niz rabat. Na samochodzie czy w leasingu, czy w gotowce, czy kredycie przy sprzedazy zawsze stracisz i czy mniej czy wiecej trudno, nie zawsze wszystkie biznesy, deale udaja sie. Nie zawsze mialem najlepsze rabaty, oplaty leasingowe, ale cesjowalem, sprzedawalem rozne samochody i zawsze utrata jest podobna. i ktos zaraz powie, ale spedzasz czas na sprzedazy, a ja powiem u mnie rozmowa z nabywca wyglada konkretnie i mowie wprost..negocjacje na miejscu, ale ma sie nie spodziewac szalenstw, i jezeli jest typowym apaczem lub szuka miodu w dupie i okazji to niestety nie mam na niego czasu. Przewaznie 3-4 telefony odrazu rzucaja sluchawka, a 5-6 przyjezdza i zabiera . Mialem nawet kilka sytuacji ze ludzie odrazu rozpoczynali cesje lub placili zaliczke i odbierali samochod bez ogladania. Wytarty frazes czas to pieniadz, ale dla mnie zawsze w modzie. ————— co do x3——— m50 sie sprzedaje bo ma dobry stosunek ceny do oferowanej mocy i prowadzenia, co do innch opcji to juz kiedys napisalem..dla mnie kupowanie x3 czy nowej 5 z motorem 2.0 to glupota…bo oferuja tylko ciut lepsze multimedia czy ciut lepsze prowadzenie od takiego tiguana czy superba… a marki popularne sa lepiej wykonane. Zreszta zakup większości marek premium z silnikami 1-2 litry …to po prostu fanaberia, bo przy obecnym rynku nie maja az tylu przewag do marek popularnych , jak różnica w cenie miedzy premium a popularna.
    1 punkt
  15. a dlaczego zakup za gotówkę jest zły ? Dla mnie najlepsza opcja , auta nie opłaca się przy JGD z wysokim przychodem brać jak ma się ryczałt ( nie opłaca się przejść na inny rodzaj podatku bo się po prostu nie opłaca przy limicie 150k netto , bo co to jest ?? ) Biorąc leasing niską wpłata , oddasz z 10% przez 2 lata i rabat też będzie koło 15% kupując za gotówkę przy rabacie 20% + po 2 latach moje m3 jest warte 14% mniej i jakoś nigdy nie mam problemu ze sprzedażą bez fv ... Chyba że ktoś wydaje oszczędności życia na auto nie ma zabezpieczenia na rok przeżycia .... Zresztą każdy wybiera co Jemu pasuje
    1 punkt
  16. Pertyn nie ma pojecia o autach. To jest youtubowy odpowiednik pijanego wujka na weselu.
    1 punkt
  17. Tytul filmu, drag race. No jesli to ciebie interesuje, to fakt, nikt tutaj sie nie spiera, benzyna zawsze wygra. Znaczy, za kazdym razem jest pedal do konca i lecimy, tak jezdzisz? To moze spalanie sie zgadza? Ze niby b58 pali tyle co diesel? No to w tym filmiku tez o tym jest. Uzytkowosc a drag race to sa dwie rozne sprawy. Do 3ki wybralbym b48.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.