Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 06.06.2025 uwzględniając wszystkie działy

  1. Panowie, 20" w tym aucie wyglądają jak Pudzian na szpilkach. Nad czym się tutaj w ogóle zastanawiać?
    2 punkty
  2. Nie do końca tutaj się zgodzę - waga nie zawsze jest wrogiem hamowania, szczególnie w zimie gdzie bardzo ważna jest przyczepność - czyli z racji większej masy do momentu zerwania przyczepności teoretycznie cięższe auto hamuje lepiej (dochodzi jeszcze szerokość opon, etc.). Pierwszy lepszy artykuł z netu: "Lekki pojazd wywiera mniejszy nacisk na jezdnię proporcjonalnie do posiadanej energii kinetycznej, czyli wynikającej z prędkości i masy. Posiadając mniejszą energię ruchu, ma też i mniejszą przyczepność. Pojazd cięższy ma większą energię ruchu z uwagi na większą masę (dlatego wymaga bardziej wydajnych hamulców mogących zamienić większą energię ruchu w ciepło), lecz i wywiera na jezdnię większy nacisk, co daje mu większą przyczepność. .... " Mam w domu i X5 z xDrive i Audi z Quattro i oba sprawują się podobnie (świetnie) w zimie na śniegu - a że mieszkam pod miastem to często mam warunki to testów. Problem leży gdzie indziej - często jadę w zimie w warunkach gdzie może być slisko i z racji napędu 4x4 nie włacza się ESP i możesz nie być świadomy rzeczywistych warunków i tutaj jest ryzyko 'przegięcia' z prędkością, gdzie nie oszukasz już fizyki i wypadniesz z drogi (ja często celowo robię próbę hamowania mocnego, zeby sprawdzić czy jest ok).
    2 punkty
  3. Ja mam SPINDER TX2 LED - rewelacja moim zdaniem lepszy od Thule Epos https://dobrehaki.pl/bagaznik-rowerowy-na-hak-spinder-tx2-led-nowosc-2025-p-17337.html
    1 punkt
  4. Wybacz, ale do AI należy podchodzić bardzo ostrożnie. Jak zostało to obliczone? Znalazłem artykuły, że na 1000 mieszkańców przypada 687 samochodów - najwięcej w Europie. Jednocześnie mamy najstarsze samochody na kontynencie. Czyli elektryki dla znakomitej większości ludzi odpadają z wielu względów - bo za drogie, nie ma jak ich ładować w okolicy domu, za młode itp itd etc. Zgadzam się też, że ilość elektryków w ostatnim czasie bardzo wzrosła. Tesla nawet na moim zadupiu nie jest już sensacją a normalnym widokiem. Sam pewnie jako kolejne auto (320i G20 zostanie w domu) kupię elektryka i na chwilę obecną byłby to Sealion 7. Z wielu względów, w szczególności takiego, że za te pieniądze nie kupię podobnie wyposażonej fajnej spalinówki. W domu PV nie mam i nie planuję, ale koło firmy mam np. Lidla z ładowarkami i spokojnie tam na AC nawet mogę zostawić auto.
    1 punkt
  5. Ok. W każdym razie dzięki wielkie za dobór
    1 punkt
  6. Wkręty zaznaczone na rysunku na czerwono odpowiadają za przykręcenie pokrywy schowka z materiałem do samego schowka. Dokręcasz je w miejsce zaznaczone na pomarańczowo. By to zrobić otwórz schowek - zaznaczone na zielono.
    1 punkt
  7. Te zimowe Pirelli Scorpion spisują się bardzo dobrze. Mam juz drugi komplet.
    1 punkt
  8. Musisz sprecyzować co to znaczy "przy Twojej jeździe" (gdzie jeździsz, ile po mieście, z jaką prędkością, jak duże miasto, etc.). Bo jeśli chcesz z 520d wycisnąć osiągi jak przy średniej jeździe 750i, to oznacza, że musisz to auto butować na sporcie dosłownie non stop, super ostra jazda gaz/hamulec, co jest absolutnie najgorsze dla spalanie, do tego otwarte okna/dach i klima. Nie wiem na ile robi tu program, ale jeśli silnik ma generować wyższą moc a Ty chcesz ją w pełni wykorzystać, no to wówczas jej wygenerowanie oznacza spalenie większej ilości paliwa w tym samym silniku.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.