Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 27.04.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
Zmień BMW na BYD, części zawsze będą oryginalne nawet z Alli... Przepraszam za ironię, ale podziwiam ludzi dokupujących akcesoria do marek premium na MyFriendowych portalach. Nie rozumiem jak można kupować auto za 300-400-500 tysi i szukać tanioch części w Chinach ...2 punkty
-
1 punkt
-
Powstał projekt bardziej w formie zabawy oraz żeby sprawdzić czy się da. Do oryginalnego tunera TV został dodany tuner DVB-T2. Sterowanie z przycisków monitora, za komunikację z linią I-bus odpowiada układ TJA1020 i Arduino NANO. Program jest tak zrobiony ze po wyjściu z funkcji tv przestaje działać to ponownego uruchomienia funkcji tv. Dzięki temu rozwiązaniu nie mieszamy na ślepo w tunerze DVB-T2. Można uruchomić multimedia z pendriva - MP3, Filmy itp. Zaadoptować można większość tunerów DVB-T2. Całość powinna działać z czytnikami navi MK3, MK4 i bez czytnika oraz z monitorem 4:3 i 16:9. Działanie tunera: Program i opis dostępny pod: (hasło: www.bmwklubpolska.pl) https://chomikuj.pl/szumrak/E39+Tuner+DVB-T2+HEVC1 punkt
-
1 punkt
-
Panowie ale ze mnie głąb... Aby usunąć ten check control wystarczyło palcem na ekranie przesunąć w lewo i wtedy mogłem wpisać pin... Wszystko działa. Przepraszam za zamieszanie. Czekając na rejestrację mogę się zapoznać z autem ponownie1 punkt
-
Tak jak pisałem wcześniej. Szyba poszła, telefon do ASO. Następnego dnia zostawiłem i odebrałem kolejnego. Szyba identyczna z tą co miałem. Wiem, profilaktycznie zrobiłem zdjęcie uszkodzonej. Ubezpieczony w Allianz, w ASO przy zakupie. Korzystalem z pakietu szyba. Święty spokój!! Moim zdaniem wart każdych pieniędzy:)1 punkt
-
1 punkt
-
A zapytam z ciekawości, gdzie? Z oficjalnej dystrybucji czy takie co wypadły z naczepy przypadkiem?1 punkt
-
Witam ponownie, dziś odebrałem auto od mechanika wymienił popychacze i przy okazji uszczelniacze zaworowe. Auto przestało stukać. Przyczyną był uszkodzony popychacz.1 punkt
-
Ja każę żonie i dzieciom wziąć pałki z bagażnika i pilnować auta stojąc na zewnątrz. Nawet jak pada. Trzeba mieć w życiu jakieś wartości priorytety...1 punkt
-
Na ten moment sposób działania klimatyzacji to jakieś nieporozumienie. Z tym, że widzę że dotyczy to całej serii 3 nie tylko M. Tzn. nawet w trybie auto trzeba samemu ustawić siłę nawiewu a każda opcja inna niż bardzo słabo powoduje że słychać nawiewy. W mojej poprzedniej civic type r fk8 działało to dużo lepiej. Wybierałem auto ustawiałem temp i komputer sam sterował ile i z których nawiewów chłodzić. Inna irytująca mnie rzecz to mimo tak rozbudowanego systemu idrive brak możliwości personalizacji trybów innych niż road. Tryby sport i track mają określone ustawienia i koniec nic nie można zmodyfikować. Jeśli tak to powinni dać dodatkowo tryb indywidualny żeby można było wprowadzić swoje ustawienia. Kosmetyczna rzecz ale mnie denerwuje, po umyciu auta na wysokości końca drzwi kierowcy i początku pasażera wylatuje woda i nawet mimo wycierania ręcznikiem zostaje zaciek na czarnej bocznej listwie bo ta woda sączy się przez ponad godzinę. Kupiłem dmuchawę do osuszania auta więc może ten problem akurat uda się rozwiązać To obecnie moje największe zastrzeżenia1 punkt
-
1 punkt
-
Nic odkrywczego, ale ta cholerna akcyza na powyżej 2L to robienie z polskich kierowców dziadów.1 punkt
-
Cześć. Niedawno odebrałem z salonu BMW G81 LCi. Przez 300 km docierałem auto zgodnie z ogólnie przyjętymi zaleceniami - zmienne obroty, niskie prędkości do 120 km/h, bez pałowania. Jednak przy dzisiejszym wyjeździe chciałem dodać delikatnie więcej gazu a nie zauważyłem że skrzynia jest na manualu. Przez 2-3 może 4 sekundy przeciągnąłem go na maksymalnych obrotach i to na zimnym silniku. Oczywiście zaraz potem spokojna jazda. Pytanie do Was - czy taki pojedynczy wybryk może być problemem w przyszłości? To pierwsze moje tak wybitne auto i teraz nie daję mi to spokoju. Oczywiście olej będzie wymieniony po 2000 km i dalsze docieranie będzie jak należy.1 punkt
-
Wygląda na to, że ogarnąłem temat. Zatem po kolei od początku. Niektóre zdjęcia pochodzą z materiałów obcych. 1. Uszkodzone końcówki mocy. Nie usuwałem ich, jak ktoś ma wprawę i narzędzia to może je wylutować, ale warto wtedy zaizolować miejsce pierwotnego ich styku z obudową. W takim wypadku nie widzę sensu cięcia ścieżek. Ja przeciąłem ścieżki według tego poradnika w zaznaczonych miejscach. 2. Sygnały na wejście nowego wzmacniacza. Większość rozwiązań bazuje na podłączeniu do kondensatorów za stopniem przedwzmacniaczy, ale miałem obawy czy nie narobię szkód. Podłączyłem się z drugiej strony płyty ze względu na to, że było mi łatwiej lutować te punkty lutownicą... transformatorową 100W Miejsca podłączenia zaczerpnięte z jakiegoś rosyjskiego forum oraz mój opis, który sygnał gdzie idzie Kable mieszczą się od spodu między płytą, a obudową. 3. Sygnały wyjściowe oraz zasilanie. Tu nie ma żadnych dylematów, podpinamy się pod gniazdo wyjściowe tunera, zasilanie z kondensatora filtrującego. 4. Sygnały STANDBY i MUTE. To chyba sprawia najwięcej problemów w reanimacji BM54 zatem opiszę jak ja to widzę. Jak już pisałem wcześniej użyty układ w standardowej konfiguracji posiada dwa wejścia "wyciszające" wzmacniacz. Podanie sygnału niskiego; w praktyce zwarcie do masy, wycisza głośniki. Wzmacniacz będzie grał tylko wtedy gdy oba mają powyżej 3,5V Zwykle podaje się napięcie zasilania 12V choć w praktyce jak sprawdziłem wzmacniacz będzie grał, przynajmniej u mnie, gdy obie końcówki "wiszą w powietrzu". Na jednej było około 3,5V na drugiej koło 5V. Płytka użytego wzmacniacza wygląda następująco Zworka J1 to MUTE, J2 to STANDBY. Piny zworek bliżej środka płytki są podłączone pod 12V, żeby wzmacniacz grał autonomicznie zakładamy dwie zworki i tyle. Mamy tam jeszcze kostkę J3, do której możemy wprowadzić oba te sygnały, ale wtedy J1 i J2 muszą być rozwarte. Teraz dlaczego to jest istotne. BM54 jest cały czas podłączony do prądu nawet po uśpieniu auta co oznacza, że nasza końcówka mocy również jest zasilana non-stop, co sprawdziłem. Funkcja STANDBY daję tę możliwość, że podanie 0V usypia wzmacniacz i pobór prądu jest znikomy. Jeśli tego nie zrobimy to wzmacniacz zżera dużo więcej za samą gotowość do współpracy W odróżnieniu, funkcja MUTE tylko wycisza głośniki, a wzmacniacz cały czas pracuje. W naszym wypadku miałoby to na celu eliminację stuków w głośnikach przy skokach napięcia podczas uruchamiania silnika. Skąd wziąć te sygnały ? I tutaj nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Jak pisał @piotr520 Co do STANDBY to większość rozwiązań sugeruje wykorzystanie zasilania automatycznej anteny natomiast nie do końca jestem pewien czy to będzie działać w każdym przypadku, np. podczas odtwarzania płyt CD. Nie sprawdzałem, jeśli u kogoś nie ma z tym problemów to OK. Ja posłużyłem się tym opisem i podłączyłem jednocześnie pod STANDBY i MUTE Dział u mnie poprawnie, nie ma już stuków podczas odpalania, na telefon również przełącza się prawidłowo. 5. Efekt końcowy i podsumowanie. Na tych zdjęciach nie ma jeszcze poprawionego podłączenia STANDBY. Z pierwszych wrażeń wszystko działa tak jak powinno. Przytwierdziłem całość szpilką M4, żeby ustabilizować konstrukcję. Gotowa płytka z elementami (TDA7388) kupiona w kraju koszt 50zł razem z przesyłką, na Ali połowa tej ceny, ale dłuższy czas realizacji. Ewentualnie można kupić samą płytkę w cenie poniżej 10 zł z przesyłką i wstawić inny układ jeśli ma te same wyprowadzenia. Czas pracy - z tym poradnikiem na gotowo nie powinno zająć dłużej niż jedna sobota1 punkt
-
nie wiem jak m3 comp, ale wiem, ze m3 cs często ma bonus i czesto wypluwa granice 600ps, ale bzdur nie chce powielać.1 punkt
-
W motocyklach sportowych są 2 szkoły docierania: 1. Normalnie, jak kazdy z nas zna, jezdzic spokojnie do 1000km 2. Wykonac specjalną procedurę docierania, gdzie kreci sie moto prawie na max od pierwszych km. Po kilkudziesieciu km moto uznaje sie za dotarte. To samo mozna zrobic na hamowni. Spece mówią ze tak dotarty silnik chodzi lepiej. Sam nigdy tak nie docierałem, wiec w razie W z pretensjami nie do mnie Generalnie wspolczesne silniki sa na tyle precyzyjnie wykonane i spasowane że nie trzeba ich specjalnie docierać, tylko normalnie jeździć (slowo klucz: normalnie). Jak ktoś od nowości kręci do czerwonego i jezdzi tak caly czas to różnie może być1 punkt
-
Pierwsze 1000km należy unikać jazdy w ogóle, wyjąć silnik i docierać na hamowni1 punkt
-
Ten temat z początkowego komizmu przechodzi w poważny dreszczowiec, nie przechodźmy ze skrajności w skrajność, wystarczy że będziemy oszczędzali auta i unikali wysokich obrotów, to nie znaczy że kategorycznie nie możemy wyprzedzić tira w niezabudowanym czy karnąć się drogą szybkiego ruchu krócej czy dłużej, silnik od tego magicznie nie wybuchnie ani nie skróci żywotności o połowę. Wszystko jest dla ludzi, jakby człowiek miał się tak wszystkim przejmować to lepiej z domu nie wychodzić..1 punkt
-
Czwartkowych przemyśleń i nietypowych pomysłów ciąg dalszy... :wink: Zważywszy na to, że szóstka GT typoszeregu G32 to bardzo podobny konstrukcyjnie do G30 samochód, to czy istnieje możliwość adaptacji zawieszenia Executive Drive Pro do piątki? Oczywiście to już nie są czasy E39 gdzie dało się zaadaptować większość rozwiązań z E38, ale biorąc pod uwagę spokrewnienie konstrukcyjne, to w sumie - czemu by nie?1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00