Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 22.04.2025 w Odpowiedzi

  1. Witam wszystkich serdecznie,to moje pierwsze BMW Przesiadłem się z c-klasy kombi w205 2.0d 194km (po programie 218) ,2020r. Fajne auto ale przyszedł czas na coś z prządnym silnikiem (puki jeszcze są :)) Wybór padł na m340d - lubię chcarakterystykę diesla ( stosunek osiągów do apetytu na paliwo) Po kilkuset km BMW jestem zachwycony wyborem, jak ochłone to jeszcze coś dopiszę Moja skromna konfiguracja i kilka fotek na szyko.
    4 punkty
  2. Też mam i od tego momentu to jest druga najseksowniejsza dupcia na świecie. Zaraz po tej mojej żony
    2 punkty
  3. Witam Po ponad pol rocznym poszukiwaniu sie trafila taka o to sztuka Przebieg 125000 km, 2021 rok calkiem sensownie wyposazona
    1 punkt
  4. Za każdym razem na serwisie uzupełniają płyn, chyba że sam serwisowałeś osobiście, wtedy przyczyną jest to, że masz spokojny styl jazdy. But w podłodze skutecznie może odparować płyn, aby ciśnienie nie rozwaliło układu
    1 punkt
  5. @Ledek Polecam BW Workshop pod Wrocławiem, kasowałem tam jakiś błąd będąc w delegacji a jeszcze nie mając swojej kostki obd i zrobili taniej niż początkowo wycenili (mimo w miarę świeżej G20, więc można by szarpać klienta bo kasę ma hehe), więc wydają się uczciwe chłopaki. @rafaeelloo Może jakieś foto do oceny.. auta, AUTA oczywiście! (żart)
    1 punkt
  6. Szczerze, sam nie wiem co bedę dalej robił. X5 G05 LCI jest autem niemal idealny.. i jak patrzę na nowa x3, na nową 5 .. to gdybym miał wybierać miedzy x3 a 5.. szedł bym w droższe GLC lub E klasę .. albo Q5 lub a6.. niestety. Tam mam wrażenie, że auta są jednak bardziej dopieszczone, a nie robione na szybko. Brak podkrętła Idriva, brak normalnych klamek, no i nowy sytem X .. do którego mam obawy .. BMW zawsze słynęło z wygody i przejrzystości dla kierowcy. System Os 7 dla mnie był tego kwintesencją , 8,5 już troche zburzył tą wygodę .. a system X .. może być gwoździem do trumy, już nie wspomnę o wyświetlaczu na podszybiu .. z drugiej strony, już nie raz to pisałem tutaj, i powtarzam się.. świadomy klient to mniejszość, większość osób kupuje dla wyglądu i że się świeci i robi wow.. mercedes w swoich niższych modelach pięknie to pokazał - gównianie poskładane, plastikowe, trzeszczący .. ale gada, świeci i robi we wsi szuum .. i dlatego ludzie to łyknęłi .. Ja jak jeżdziłem chwile nowa x1.. będąc skazanym tylko na dotyk .. myślałem że spale to auto ... no ale cóż..takie czasy ...
    1 punkt
  7. Dostałem wycenę na montaż na oryginalnych, używanych częściach na 5700 zł. Wraz z pełnym kodowaniem, itd., więc powoli ceny idą w dół.
    1 punkt
  8. Wszędzie poszła mata Stp gold +pianka kauczukowa 6mm, tylko na dachu i w bagażniku nie dałem pianki. Jakieś fragmenty w nadkolach dodawałem maty ab3,bo po prostu stp gold mi nie starczyło Na dach poszła zamiast zwykłego stp gold wersja aero
    1 punkt
  9. Jeżeli nie miałeś tej pompy wody jak auto wyjeżdżało z fabryki to te otwory będą wyglądać właśnie jak u ciebie na zdjęciu. Fabryka wycinała otwory dla wszystkich samochodów, z pompą i bez pompy, żeby były uniwersalne. Jeżeli wg Vin nie masz tej pompy, to żaden mechanik ci jej nie wymontował
    1 punkt
  10. W mieście przy jeździe "bez zamulania" (ale z zachowaniem ostrożności. po prostu zwykła dynamiczna jazda), 30d LCI, pod 12 litrów. Za to z wczoraj: trasa ekspresowa, raczej pusta, tempomat 140, pneumatyka na -1, tryb comfort, jazda pod dość silny wiatr czołowy, spalanie 8-8,4 ze 140km (nie liczę miasta).
    1 punkt
  11. Jeżeli trzymam się w okolicy 160km/h to nie zbliżę się do 10l , zdecydowanie wychodzi średnia o okolicy 12l - silnik 30d Od nowości 70k km 10.9l edit przeczytałem cały wątek i wychodzi mi, że do 40i muszę doliczyć 1-1,5l . Właściwie to niedużo. Ok 7tys więcej za paliwo na takim dystansie Pytanie czy brakuje niutów. 520Nm vs 650Nm Ostatnie 10k zrobiłem hybrydą z momentem 550Nm i rzeczywiście trzeba troszkę wyżej kręcić. Ale tragedii nie ma. Natomiast jedna rzecz, którą zauważyłem po ponownej przesiadce do 30d. Hałas i lekkie drgania silnika, które czuć. W benzynie aksamitnie równo.
    1 punkt
  12. Dwa zupełnie inne produkty kierowane do innych klientów. Cenowo modelowi y bliżej do dacii spring jak do dobrze wyposażonego macana i to jest fakt niepodważalny.
    1 punkt
  13. Witam wszystkich. Mały update — trochę się pozmieniało od ostatniego posta. Po kolei. Z tego, czego nie widać (a zdjęć nie robiłem): wygłuszyłem drzwi, dach, boczki, bagażnik i nadkola. W aucie jest bardzo cicho. W gruncie rzeczy słychać jedynie huczenie runflatów na dziurach (musiałbym wygłuszyć podłogę, czyli ściągnąć dywan i wyjąć pół wnętrza — nie chce mi się). Jedyne, do czego można się doczepić, to fakt, że powyżej 160 km/h zaczyna być słychać, że boczne szyby to jednak zwykłe szkło, a nie podwójne. Myślałem o ich wyklejeniu — są podobno jakieś grubsze folie anty-UV, ale cudów nie ma co się spodziewać. Chociaż... kto wie. Auto przeszło pełny serwis pozakupowy: olej, płukanka, wszystkie możliwe filtry, olej w dyfrach, xDrive i skrzyni + miska do skrzyni. Wymieniony łącznik elastyczny z tyłu + osłony przegubów z przodu. Z tego, co słyszałem i co bardzo mnie cieszy — auto jest w świetnym stanie, przebieg niski i „autostradowy”. Wymieniłem hamulce na M Performance — po raz kolejny polecam Bartka Cypiska od nas z forum. Stare hamulce oddałem w „rozliczeniu” — warto się z nim skontaktować. Klocki założyłem M, tarcza z przodu z X3M/X4M, tył tarcza M Performance. Po jakiś 700 km mogę stwierdzić, że hamują dużo lepiej. Mam jednak takie wrażenie, że zawieszenie jest minimalnie mniej komfortowe- może to przez większą masę nieresorowaną? Mam natomiast problem z wibracjami — występowały od początku i, co chyba najważniejsze, niezależnie od rozgrzania tarcz. Ich intensywność się zmienia: raz przód trzęsie się na boki, innym razem ledwo co. Myślałem, że to dojechane tarcze z przodu, ale po wymianie hamulców jest dokładnie to samo. Któregoś razu podczas mocnego bicia wcisnąłem hamulec do deski i — o dziwo — poprawiło się! Bicie praktycznie zniknęło, albo jest minimalne, ledwo wyczuwalne. Zawieszenie sprawdzane na szarpakach — niby wszystko OK. Zastanawiam się nad wymianą piast z przodu. Kolejna rzecz, którą zauważyłem, to niski dźwięk — takie „huczenie”, zaczynające się od 90 i trwające do około 130 km/h (może powyżej tej prędkości robi się głośniej w kabinie i jest po prostu zagłuszane?). Jest ono cykliczne, co około 2 sekundy. Pojawiają się wtedy minimalne drgania na kierownicy. Podobno może to być mikroluz na piastach z tyłu — będę obserwował. O ile w E90 rozpórka dolna tylna zrobiła dużą robotę, to tutaj nie widzę za bardzo jej efektu — możliwe, że przez „pontonowate” zawieszenie. Z zewnątrz wymieniłem dekielki i znaczki M na czarne. Wpadły też oryginalne końcówki wydechu w czarnym chromie. Jest czarna mamba W środku wpadła blenda z M5 i przyciski na kierownicy z międzylifta — od razu pod przyszły retrofit Driving Assistant Plus. Jakby ktoś chciał przerobić tak u siebie, to mogę podać numery części. Jak widać, wszystkie przyciski to już ceramika, a wyświetlacz od klimy jest dotykowy. Dużo lepiej wygląda i w dotyku jest znacznie przyjemniej. Doposażyłem auto również w roletki przeciwsłoneczne z tyłu. Trzeba wyjąć plastikową listwę, nie uszkodzić uchwytów, włożyć to w swój boczek i go dociąć. W sumie łatwiejsza sprawa, bo jest jakby szablon — w E90 trzeba było ciąć na oko Kupiłem u Chińczyków osłony metalowe na rygiel, żeby wyglądało jak w 7er, ale niestety okazały się szmelcem — poszły na śmietnik. Musiałem wymienić czarną plastikową rączkę w drzwiach kierowcy, przy ściąganiu części ze skórą uszkodziłem ją niechcący. Zdarzył się też wypadek z szybą — w czwartek jadę na wymianę. Myślałem, żeby dołożyć nawiewy w słupki B, ale musiałbym wyjmować fotele, kanapę, wymienić dywan z tyłu i wyjąc tunel środkowy. Poprawiłoby to cyrkulacje powietrza, ale wygląda to na strasznie dużo roboty. Przejechane już 5 tys. km — fajnie się jeździ. Mega komfortowy samochód w porównaniu z e90. W sumie mogłem dozować przyjemności, bo nie mam już co w aucie robić, haha. Planuję w najbliższym czasie wyciąć środkowy tłumik — podobno fajna sprawa, a w trybie Comfort nie przeszkadza. Wykleję przednie boczne szyby albo wszystkie boczne szyby jakąś grubą folią — zawsze to coś tam zablokuje. Retrofity: Tylne lampy na LCI Dojdzie aktywny tempomat i DA+ Myślę intensywnie nad retrofitem aktywnych stabilizatorów — z uwagi na to, że już mam DDC, nie będzie aż tak dużo do dokładania. Aktualnie próbuję się zorientować, czy to w ogóle możliwe. Także byłoby już pełnoprawne Adaptive Drive. Po wszystkim chip silnika i skrzyni oraz jakieś car spa, bo co wyjazd do marketu to znajduje nową ryskę gdzieś z boku na drzwiach... chuj mnie już strzela. Stoi koło mnie grat, otwieram drzwi ostrożnie, szanuję czyjąś własność. Wylatuje jakaś stara baba z trupa za 3 tys. i jebudu — w drzwi samochodu obok. No ja pierdolę, co za ludzie.
    1 punkt
  14. @Jac3kBMW bijesz pianę ale w tesli masz podobnie. Za internet w aucie musisz bulic a bez neta nic nie zrobisz. Poza tym matriksy w tesli? Zearzywz sprzedać zanim tego luksusu uświadczysz. @Kriss33 model y to żaden konkurent dla macana i to raczej nie dziwne że samochód z baterią większą o około 30 procent waży 15 procent więcej. Jak już na siłę chcesz porównać z czymś od tesli to bliżej mu do modelu x. Podobną pojemność baterii, czy chociażby obecność pneumatyki, ale mimo wszystko wciąż macan może być lepiej wyposażony nawet od modelu x
    1 punkt
  15. Taka ciekawostka, prawdziwy konkurent Tesli Y ( nie skoda octavia) wazy co najmniej 300 kg więcej. Taka, tak, z forum wiemy, że to przez marne wyciszenie itd. https://otoev.pl/modele-ev/porsche/porsche_macan/dane-techniczne
    1 punkt
  16. ad.1 siatki mocujące to też te, które masz po obu stronach (albo tylko po jednej - nie pamiętam). W wersji bez tego pakietu, tych siatek nie ma. ad.2 tylko podczas postoju ad.4 indukcja w preLCI jak i LCI jest ta sama i jest do bani. W nowych BMW (X1, 5,X3, itd) jest nowa, wentylowana, dużo lepsza. Do tego z możliwością wyłączenia z poziomu menu. ad.6 Polecam "popracować" ze skrótami i gestami. Obsługa głosowa też daje radę, trzeba tylko znać komendy ad.12 ja osobiście mam w schowku w bagażniku tam gdzie jest apteczka. Osobiście nie wziąłem Alcantary. Z perspektywy czasu żałuję. Nie wpływa na komfort jako taki, ale jest miła w dotyku i robi fajne wrażenie - uważam, że dopełnia auto.
    1 punkt
  17. latałem kilka dni temu po torze w Krzywej kilkanaście okrążeń na ostro i wszystko było git. Hamulce cały czas tak samo hamowały więc jestem mega zadowolony. Jedyne co wysiadło to mój żołądek przez przeciążenia boczne od zakrętów xD Zrobiło mi się niedobrze i musiałem robić przerwy, heh.
    1 punkt
  18. Na klapę było remedium w postaci bimmercode i ustawienia soft close dla burty jak i klapy.. w ogóle mam wrażenie że z użyciem bimmercode dało się poprawić komfort oraz poczucie premium w bardzo wielu aspektach. Szkoda, że w LCI tego nie mamy.
    1 punkt
  19. Szyby we wszystkich drzwiach są podwójne - opcja ma mylący opis w konfiguratorze Brak otwierania komfortowego z tyłu nie doskwiera w ogóle, jeśli włączysz opcję zbliżeniowego otwierania samochodu (podchodzisz, samochód otwiera wszystkie drzwi; odchodzisz - zamyka) Klapa faktycznie “klapie” dość głośno
    1 punkt
  20. Jak ja konfigurowałem to Q7 wychodzi bardzo podobnie do X5, z podobnym wyposażeniem. Irytuje mnie, że w X5 nie ma niektórych elementów wyposażenia, które ma Q7, jak np. - night vision - ogrzewania przednia szyba - wszystkie szyby dźwiękochłonne - otwieranie komfortowe także z tyłu Poza tym, czemu w BMW klapa bagażnika musi zamykać się z takim hukiem? U mnie w G31 jest bardzo głośno, a na filmikach z prezentacji X5 widziałem, że tam nie jest nic lepiej.
    1 punkt
  21. Ja w X5MC olej wymieniam 2 dodatkowe razy między przeglądami - czyli wychodzi co 8-9k km. Spokojna jazda do uzyskania temp to jasna sprawa, ale znowu czytałem, że lepiej jechać spokojnie do uzyskania tej temp niż czekać na spadek obrotów. Tym bardziej, że w Mce mamy przecież „kroczący” obrotomierz ograniczający obroty. Generalnie z silnika jestem mega zadowolony, po 155k km nie bierze grama oleju - jak dbasz tak masz ;).
    1 punkt
  22. Q7 jest sporo tansze od x5 wieksze z tylu. To moze kusic. Ja siebie w audi nie widze ale obiektywnie trzeba oddac ze q7 jest jeszcze bardziej rodzinne
    1 punkt
  23. Czyli jednak jak od razu pisałem - to nie jest cos normalnego.
    1 punkt
  24. salon dostaje dużą prowizję za finansowanie - odrabia tym samym rabat; tak samo przy ubezpieczeniu, salon ma gigantyczną prowizję dystrybucyjną
    1 punkt
  25. Z dwojka szkodnikow ponizej 3 roku zycia nagle okazuje sie, ze X5 nie nalezy do najbardziej komfortowych aut i wiecej miejsca w niektorych sekcjach jest w autach z nizszych segmentow. Dzis powaznie zastanowilbym sie nad X7 nie ze wzgledu na jakis fenomen modelu bo X5 podoba mi sie o wiele bardziej, tylko ze wzgledu na wiecej przestrzeni w drugim rzedzie.
    1 punkt
  26. Przecież sprawdzanie poziomu i uzupełnianie płynów eksploatacyjnych należy do obowiązków użytkownika auta? W G20 u mnie chyba od nowości co ileś miesięcy trzeba było śladowe deczko dolać, mieliby z tego powodu silnik wymieniać na gwarancji?
    1 punkt
  27. Trzeba było, nie wyszedł byś na idiotę, bo to z przymrużeniem oka było.
    1 punkt
  28. Mi w ASO Lexusa wydali auto po geometrii gdzie kierownica byla o 90 stopni przekrzywiona xDDD
    0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.