Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 02.02.2025 uwzględniając wszystkie działy

  1. Witam, zauważyłem temat których nie jednego człowieka dręczy brak możliwości pobrania pliku aktualizacji ze strony BMW po VIN'ie w 2020 roku udało mi się to ściągnąć i szczęście w nieszczęściu zachował mi się ten plik do dziś Plik dotyczy modelu BMW F30 dotyczy ono mediów (soundsystem w tym) i chyba bluetooth. Nazwa pliku ( UPD05081.bin ) waga pliku 99.13 MB Specjalnie właśnie założyłem tu konto aby się tym plikiem z wami podzielić. Nie jestem ekspertem ale jeśli ktoś wie co dokładnie aktualizuje po za wymienionymi przeze mnie rzeczami to niech ktoś dopisze Niestety muszę wstawić po przez link ale niestety nie da się inaczej Link : https://www.mediafire.com/file/hrix6ketgayqbdd/UPD05081.bin/file
    1 punkt
  2. Sprzedam swoje ukochane BMW F30 328i z 2012 roku w wersji Sportline, kolor szary mineralny. Przed wystawieniem na otomoto spróbuję sił tutaj, BMW E87 sprzedałem w 2 dni dzięki forum Najważniejsze informacje: Przebieg ok. 146k km udokumentowany w 100%. Samochodem jeżdżę od 2016 roku. Jestem drugim właścicielem - odkupiłem je od dealera BMW Premium Arena w Łodzi przy przebiegu około 64k km w 2016 roku. Fabryczne 245KM - nie bawiłem nigdy się w podnoszenie mocy. Z wyposażenia m. in. reflektory ksenonowe, klimatyzacja automatyczna dwustrefowa, fotele sportowe (podgrzewane), skórzana tapicerka, duża nawigacja NBT, tempomat, czujnik deszczu/zmierzchu, zestaw głośnomówiący, sportowa skrzynia biegów z łopatkami przy kierownicy, wejście USB, alarm. Auto jest bardzo zadbane, w środku nic nie jest poniszczone. Nie wygląda w ogóle na swój wiek. Aktualnie na felgach kołach 17 calowych zimówkach, dodatkowo mam letnie koła 18 cali ze świeżymi oponami. Modyfikacje jakie kiedyś robiłem w aucie: tłumik końcowy M-performance (daje bardzo fajny efekt jak na silnik 2.0), lotka na klapie bagażnika, zmienione audio fabryczne na dedykowane BMW, dołożona duża nawigacja NBT z touchpadem, sprężyny Eibach Pro-kit, obszyta kierownica na wzór m-pakietu. Dodatkowe informacje: przy ok 85k km wymieniony komplet rozrządu wraz z pompą oleju w ASO BMW Inchcape (faktura z usługi). Przy 120k km wymieniony olej skrzyni biegów w Stando - olej czyściutki był, brak jakichkolwiek opiłków na magnesach w misce olejowej - mam zdjęcia z wymiany. Skrzynia chodzi perfekcyjnie. Olej silnikowy wymieniany co roku (nigdy nie zrobiłem więcej niż jakieś 12k km w ciągu roku, a ostatnio robię po 6-8k km). Akumulator jakoś był wymieniany ok. 2 lat temu - wcześniejszy przeżył 11 lat od nowości. Wszystkie filtry, rzeczy eksploatacyjne robione na bieżąco. Auto w pełni sprawne, sprzedaję, gdyż zmieniłem na touring. Cena: 64 000zł. W razie zainteresowania proszę o kontakt na PRIV. Do zobaczenia we Wrocławiu. Dodaję zdjęcia jak samochód wygląda po umyciu detailingowym, które wiele razy zafundowałem swojej buni.
    1 punkt
  3. Co do LIN dokladnie to Ci napisalem. Naprawiles kabel, wiec LIN jest ok. Co do zwarcia to nie wiesz co sie tam dzialo wczesniej przy wystrzelonej poduszce (bo domyslam sie, ze byla, skoro kabel byl przerwany). Ktos cos mogl czesciowo naprawic. Nie rozumiem czemu ciagle piszesz o module FEM. Juz Ci wytlumaczylem, ze FEM nie ma nic wspolnego z zasilaniem SZL i modulu kierownicy. A czy probowales podpinac wibrator osobno i osobno grzanie kierownicy? Wyglada jakby ktorys z tych elementow powodowal Twoj problem lub sam modul, skoro bez podpiecia wibratora i grzania kierownicy masz tam prawidlowe 12V.
    1 punkt
  4. LIN powinien byc pomiedzy 7 a 10V, ale moze w tym przypadku ma 3V. Przyciski w kierownicy Ci dzialaja (a sa ma tym samym LIN), wiec LIN wychodzacy z SZL jest prawidlowy. Tu bym problemu nie szukal. Naprawiles kabel i powinno smigac. Nie rozumiem skad pomysl, ze cos jest zle z modulem FEM, skoro LIN i 12V idzie ze Steering column switch cluster (SZL), czyli pajaczka. Skoro wszystko inne dziala, to domyslam sie, ze SZL dostaje prawidlowe 12V ze skrzynki bezpiecznikow, ktorym sie dzieli potem z modulem kierownicy. Rozumiem, ze bez podpinania tego modulu, masz na wtyczce prawidlowa mase i prawidlowe 12V? Gdy wepniesz wtyczke do modulu, to Ci 12V spada do 7V? Probowales ten SZL podmienic? Moze wczesniej ten urwany LIN zwarl sie z kablem 12V albo masa i cos uszkodzil w sekcji SZL odpowiedzialnej za zasilanie modulu kierownicy. Jak sprawdzasz te 12V, ktore wchodzi do modulu, to wibrator i grzanie kierownicy jest podlaczone?
    1 punkt
  5. 4. Pozwala, nie wiem jak w nowszych systemach, ale w aucie z 2020 jest to dość xD bo robi tylko średniej jakości zdjęcia dookoła pojazdu, obiekty które się poruszają są dość rozmyte, w dodatku trwa to chyba z kilka minut wiszenia w aplikacji mimo stania zaraz obok auta . Tylko raz próbowałem czy działa, może drugie takie podejrzenie zaraz po pierwszym będzie lepiej wyglądać i szybciej przyjdzie.. 8. Działa, można włożyć pendrive i nagrywać całe długie przejazdy, ale ponoć rozczytać rejestracje da się tylko kiedy wszyscy stoją na światłach.
    1 punkt
  6. 1. różnie, między 800 do 1400, w zależności od Aso i okresowych promocji 2. można przynosić części 3. brak wpływu na gwarancję co do zasady 4. klakson tak, kamer 360 nie mam 5. tak 6. tak 7. do niczego jej nie używam, czasem do sprawdzenia stanu paliwa i do sprawdzenia czy zamknąłem auto. ta aplikacja generalnie ma niewiele funkcji 8. nie wiem, nie mam 360 9. nie odsuwają się 10. trudno powiedzieć, pewnie zależy od przebiegu. zwykłe zużycie to zwykłe zużycie. gwarancja jest na usterki. 11. nie, to po prostu widać.
    1 punkt
  7. Wtryski zmieniłem. Dodatkowo sondy przed katalizatorem bo chyba przez lejące sondy zostały uszkodzone. Do tego doszła odma bo jak się okazało stara była be strzępkach. Teraz nie mam żadnych błędów, silnik chodzi równo i wkoncu przestało trzęść budą
    1 punkt
  8. Bo pompa nie robi cisnienia... Pompa robi przeplyw a cisnienie powstaje przy odpowiednim oporze, w silniku, to sa luzy, glownie na panewkach. Tam powstaje opor-cisnienie.
    1 punkt
  9. Auto jest że Szwajcarii jak napisane jest w ogłoszeniu. Więc o jakim Carfaxie piszesz? Auto jest ze Szwajcarii, imho musiało być jakoś uszkodzone, inaczej jego cena byłaby dużo wyższa niz w PL. Więc lakier ma "gruby",jak mowi sprzedający, ale to od podwójnego lakieru i może szpachli
    1 punkt
  10. Średni kurs euro z 5 lat to 4.35 wliczając peak po wybuchu wojny obok nas i tak bym kalkulował jako bezpieczny. Teraz niby mamy 4.20 więc 3% mniej ale dalej wibor 5.8% a euribor 2.8% więc nawet spłacając po 4.35 w rok wychodzimy na to samo a każdy kolejny jest zyskiem. Równie dobrze możemy kupić euro na ileś rat do przodu celować w kurs i minimalizować straty kursowe. Licząc kurs średni z 10lat to właśnie niewiele ponad 4.20. Jeżeli wojna się zakończy to euro szacował bym na te okolice a nawet niżej. Biorąc pod uwagę nasze zakupy złota i to co dzieje się w strefie euro głownie u niemców to też mamy potencjał do umacniania waluty.
    1 punkt
  11. Wg mnie nie masz komunikacji miedzy tym malym modulem w kierownicy (ktory uruchamia wibrator i grzalke kierownicy) a tzw pajaczkiem czyli Steering column switch cluster (SZL). Jezeli wymieniles tasme i jest to samo, to musisz po prostu sprawdzic polaczenie LIN pomiedzy tymi dwoma modulami (niebieski kabel) albo po prostu zmierzyc napiecie na tym kablu od strony kierownicy, czyli tego malego modulu i sprawdzic czy jest LIN, a jak jest ok, to sprawdzic czy dochodzi zasilanie, czyli zobaczyc czy jest 12V na czerwonym kablu i czy jest masa na brazowym kablu (6 pinowa wtyczka nr 4 na grafice). Jezeli jest wszystko ok, to moze sam w sobie modul jest uszkodzony, lub byla wymieniana kierownica (wywalone poduchy) i moze modul w ogole jest od inngo modelu lub inna historia. Rownie dobrze podczas wystrzalu poduszki lub naprawy (a blacharze to najlepsi przyjaciele elektrykow samochodowych, bo daja im duzo pracy), mogl gdzies kabel sie uszkodzic albo sam modul. Zacznij od pomiarow, ktore wyzej opisalem to sie duzo dowiesz. Skoro nie dziala Ci zarowno grzanie jak i wibrator, to odpusc temat tych dwoch urzadzen i skup sie na module i problemie komunikacji. I nie wiem na jakiej podstawie jestes taki pewny, ze nikt przed Toba nie sciagal kierownicy. Bez problemu mozna ja sciagnac bez robienia sladow. Ciekaw tez jestem w jaki sposob dobrze sprawdzono wibrator, skoro jest napedzany pradem przemiennym z tego modulu, ale domyslam sie, ze jak dostal stale zasilanie to po prostu sie lekko ruszyl i stad wniosek ze jest ok. Tak jak pisalem wyzej, nie ma to wiekszego znaczenia w tym przypadku. Tak tylko mnie zaciekawilo w sumie jakim cudem ktos to sprawdzil.
    1 punkt
  12. No i ogrzewanie lusterek nie działa w trybie Eco Pro. Mirror heating The mirror heating clears the exterior mirrors if they are misted over or iced up. The mirror heating is switched on if PAD mode is active. The Body Domain Controller (BDC) evaluates the corresponding input signals and regulates the intensity of the mirror heating. The BDC controls the heater output by means of a pulse-width modulated signal (PWM signal) (in 25 steps: 0%, 25%, 50%, 75%, 100%). The heater output depends on, for example, the outside temperature, wiper operation, switch position of the Driving Experience Switch and hot climate country or cold climate country version. If the auxiliary heater optional equipment is installed, the mirror heating can be activated together with the auxiliary heater. In ECO PRO mode the mirror heating is switched off (saves up to 100 W).
    0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.