Skocz do zawartości

gdzie podłączyć światła dzienne w e90


kamil321

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 164
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Z ciekawości podłączę się do tego pytania bo mam podłączone według instrukcji pod akumulator. Tak samo robi ASO BMW z Philips Day light 5 dostępnymi na doposażenie w ETK. Generalnie można żyć z podłączeniem pod akumulator z tym że lampy włączają się nam już po otwarciu samochodu kluczykiem i gasną po około 30 sekundach od jego zamknięcia. pozdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
gdzie pod kluczyk podłączyć światła dzienne philips dayligkt 8 w e90

 

Podobno te zestawy są w oficjalnej sprzedaży BMW - może należałoby sprawdzić jak jest z okablowaniem dołączanym do tej wersji

Jeśli nie ma takiej opcji sprawa się komplikuje, bo światła dzienne powinny wyłączyć się automatycznie po włączeniu świateł mijania. Do sterowania można wykorzystać napięcie z gniazda zapalniczki które jest aktywne po włączeniu klucza i dodatkowo napięcie podawane na światła pozycyjne (łatwy dostęp do tylnej lampy). Niestety trzeba by zrobić mini moduł elektroniczny (w najprostszej wersji dwa niewielkie przekaźniki - 5A/12V) który by uwzględniał te dwa napięcia (pozycyjne i zapalniczka) do sterowania automatycznie światłami dziennymi - tak aby zapalały się po włożenia klucza do portu i wyłączały po włączeniu innych świateł w samochodzie (pozycyjne, mijania i długie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ori zestawie jest kabel + i - do zasilania oraz kabel do podpięcia postojówek aby moduł który jest w zestawie wiedział kiedy wyłączyć lub przełączyć światła. Czyli najlepiej pod zapalniczkę? A nie ma opcji do wejścia z zasileniem - bo to ono uruchamia lampy - gdzieś pod maską aby odpalały się po kluczyku?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W ori zestawie jest kabel + i - do zasilania oraz kabel do podpięcia postojówek aby moduł który jest w zestawie wiedział kiedy wyłączyć lub przełączyć światła. Czyli najlepiej pod zapalniczkę? A nie ma opcji do wejścia z zasileniem - bo to ono uruchamia lampy - gdzieś pod maską aby odpalały się po kluczyku?

 

Czyli tak jak napisałem, (+) zasilenie spod zapalniczki, oraz z tylnej postojówki do sterowania przełączania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Dzisiaj udało mi się ustawić światła długie jako światła do jazdy dziennej (25%) mocy.

Koszt 80 zł.

Jak coś mogę podać namiar do osoby, która to robi w Mińsku Mazowiecki, czas około 10 min.:)

 

Jak działa przełączanie między dziennymi i mijania? Automatycznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj udało mi się ustawić światła długie jako światła do jazdy dziennej (25%) mocy.

Koszt 80 zł.

Jak coś mogę podać namiar do osoby, która to robi w Mińsku Mazowiecki, czas około 10 min.:)

 

Dokładnie wrzuć namiary. Ciekawe czy ustawia także ryglowanie drzwi i "follow me home"

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj udało mi się ustawić światła długie jako światła do jazdy dziennej (25%) mocy.

Koszt 80 zł.

Jak coś mogę podać namiar do osoby, która to robi w Mińsku Mazowiecki, czas około 10 min.:)

 

Jak działa przełączanie między dziennymi i mijania? Automatycznie?

 

Tak w ustawieniu świateł na "A" działa automatycznie. W czasie jazdy w dzień palą się tylko drogowe na 25 % mocy.

Nie ma podświetlenia deski, tablicy rej. ani nie palą się światła z tyłu (wszystko zgodnie z przepisami).

Po wjechaniu w tunel lub po zapadnięciu zmierzchu włącza się ksenon i ringi.

W pozycji świateł "postojowe" na wyłączonym silniku palą się tylko ringi, przy włączonym. ringi i długie na 25%.

Działają także na włączonym silniku przy pokrętle ustawionym na "0".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj udało mi się ustawić światła długie jako światła do jazdy dziennej (25%) mocy.

Koszt 80 zł.

Jak coś mogę podać namiar do osoby, która to robi w Mińsku Mazowiecki, czas około 10 min.:)

 

Dokładnie wrzuć namiary. Ciekawe czy ustawia także ryglowanie drzwi i "follow me home"

 

Pzdr

Koleś ma na imię Mateusz, numer to 507101884.

Rozmawiałem z nim, jeżeli dogadacie się w kilku to może wpaść do Wwa i wtedy nie ma konieczności tłuc się do Mińska.

Warsztat znajduje się jakieś 50 m przed wiaduktem kolejowym, za którym zaczyna się Mińsk Maz.

Dokładny adres to ul. Warszawska 5 miejscowość Stojadła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

dołączam się do tematu DLR-ów, czy coś wiadomo odnośnie kolejnego spotkania w Wawie? Może warto zaprosić Kolegę z Mińska M. i hurtowa zmian będzie bardziej ekonomiczna niż 80,00 PLN?

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się pod temat.

Mam ustawione w i-drive świadła day running i pathway ale żadna z tych funkcji nie działa tzn, po zamknięciu samochodu nie oświetla "drogi do domu" oraz mam standardowe światła zamiast dziennych, i to zarówno na ustawieniu "auto" jak i standardowym, na "0" oczywiście nie pali się nic.

Chciałbym oszczędzić trochę ksenony a tu zonk...

Jak temu zaradzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się pod temat.

Mam ustawione w i-drive świadła day running i pathway ale żadna z tych funkcji nie działa tzn, po zamknięciu samochodu nie oświetla "drogi do domu" oraz mam standardowe światła zamiast dziennych, i to zarówno na ustawieniu "auto" jak i standardowym, na "0" oczywiście nie pali się nic.

Chciałbym oszczędzić trochę ksenony a tu zonk...

Jak temu zaradzić?

Jeżeli chodzi o światła dzienne, proponuję zrobić tak jak opisałem wyżej,

natomiast opcja "follow me home" działa. jak uderzysz w dźwignię od kierunkowskazów/długich świateł podczas wysiadania::)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o światła dzienne, proponuję zrobić tak jak opisałem wyżej,

natomiast opcja "follow me home" działa. jak uderzysz w dźwignię od kierunkowskazów/długich świateł podczas wysiadania::)

 

Aż zajrzałem do instrukcji i rzeczywiście... co więcej przez "daylight" oni rozumieją to że możesz zostawić włącznik świateł przekręcony na mijania i nie musisz przekręcać na "0" przy wysiadaniu tylko tyle.

Więc przydało by się znaleźć kogoś we Wro kto mógłby zrobić to w takiej wersji jak zaproponowałeś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

seler - jak kogoś znajdziesz we Wro daj znać może 2 zrobi trochę taniej ;)

Uważam, że kwota 80 zł nie jest wygórowana,

czytałem że życzą sobie za tą usługą po 200, 300 złotych.

Jest jeszcze osoba która robi to w Rzeszowie, ale to od was kawał drogi:)

no nic powodzenia w poszukiwaniu magika:) albo zrobić to samemu, wszystko jest fajnie opisane na forum E87 :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nic powodzenia w poszukiwaniu magika:) albo zrobić to samemu, wszystko jest fajnie opisane na forum E87 :cool2:

Moglbys podrzucic linka, niestety nie zanalazłem tego watku na forum e87, moze zle szukałem :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.