Skocz do zawartości

jacek85

Zarejestrowani
  • Postów

    185
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e91 320d m pakiet
  • Lokalizacja
    BI/WJ
  • Zawód
    dyplomata ;)

Osiągnięcia jacek85

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

0

Reputacja

  1. To czy plukanka wypłucze wszystko i czy nie nastąpi awaria silnika - tego nie wie nikt. Kiedyś badałem skład płukanek (firmy celowo nie podaję) i jest to po prostu zabarwiona na czerwono NAFTA. Sam raz kiedyś płukałem silnik i byłem przerażony tym co spłynęło przez korek - nie chodzi mi o osady a o właściwości oleju wymieszanego z płukanką - jednym słowem rzadka woda... Płukać można, ale bałbym się używać płukanki dłużej niż 15 min. Z drugiej strony nawet płukanka na biegu jałowym nie wypłucze "starego oleju" z profilowanych półpanewek - osad i stary olej zawsze tam pozostają... z tego względu aby silnik nie był wstanie samoczynnie "wyrzucić" filmu olejowego na styku powierzchni trących. Pozdrawiam Jacek
  2. Felgi na 100% podróbki - oryginał ma wytłoczenie na froncie - tuż obok loga BBS - napis BBS i dalej LM Te tego nie mają więc są fejk - poza tym te mają imitację śrubek - są one plastikowe a nie tak jak w oryginale metalowe służące do skręcenia felgi
  3. W pełni syntetyczny. Tu wkradła się nieścisłość, źle napisałem, zalałem silnik tym samym olejem ale oczywiście nowym (z nowego opakowania). I tak jak ktoś już zdążył napisać - był to Millers. Wymył syfy z silnika (po badaniach oleju okazało się, że ma dużo substancji myjących) i powstał korek blokujący doprowadzanie oleju do głowicy cylindrów. Z braku ciśnienia regulacja hydrauliczna nie skasowała luzu, a wręcz wyłamała się (jedna z 24rech sztuk) wraz z kawałkiem głowicy i łożyskiem igiełkowym - jego fragmenty znaleźliśmy w smoku pompy oleju. Dalej chyba nie muszę tłumaczyć... Osobiście uważam Millersa za bardzo dobry olej, ale niestety trzeba być przygotowanym na takie ewentualne przypadki zalewając go do silników z przebiegiem...
  4. Witam mam nadzieję, że teraz widać zdjęcie wraz z odnośnikiem. Wcześniejsze na swoim kompie widziałem. Co do obróconej panewki, w swoim innym aucie też miałem taką sytuację, kupiłem samochód (miał nalatane 170 tys km) zalałem dobry olej i rozwaliło silnik. Po rozbiórce okazało się, że po prostu olej dobrej jakości zawierające DUŻĄ ilość dodatków myjących silnik (teraz producenci zachwalają swoje produkty pod względem czystości) wymył nagromadzony nagar i doprowadził do zatkania kanału smarującego. Ciekawym jest to, że silnik wyremontowałem, wyczyściłem że się wszystko świeciło, zalałem TYM SAMYM olejem i już zrobił ok 6 tkm po remoncie, gdzie rzadko kiedy zdarza mi się jeździć tym autem delikatnie - służy mi jedynie do zabawy. Olej ma 6000 km i do tej pory jest tak czysty, że mam problemy z odczytaniem poziomu oleju ze względu na jego barwę. Podsumowując, nie oczekujcie że auta z przebiegami pod 300 000 (tak wiem, każdy w PL po sprowadzeniu auta ma realny przebieg 130 000) że po zalaniu dobrym olejem nić się nie stanie. Fizyki i chemii nie oszukacie Pozdrawiam
  5. Witam Co prawda na forum jestem dłuższy czas, w większości tylko czytam i się uśmiecham... Na wprowadzeniu podpowiem, zawodowo pracuję w instytucie badawczym, kieruję laboratorium badań silników, jestem rzeczoznawcą samochodowym i niejednokrotnie bywałem w sądzie w sprawie zatartych silników (uwaga, nie jestem starym dziadkiem - mam zaledwie <30 lat :wink: . JAK DO TEJ PORY TYLKO SIĘ ŚMIAŁEM czytając posty użytkownika K8v8M jednak po przeczytaniu kolejnego tematu http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=238853 postanowiłem zabrać głos. Sam posiadam M47N i chciałbym zaznaczyć, że nie bronię tu tego silnika(mimo że wiele rzeczy bym w nim poprawił), ale zasłyszane bzdury jakie wypisuje kolega powodują, jak ktoś słusznie zauważył popłoch wśród nowych użytkowników. Tak się składa, że z ciekawości i możliwości jakie mam w zakładzie pracy przeprowadziłem badania oleju silnikowego na swoim aucie. W skrócie: M47N2 Przebieg 179 000 km - oryginalny, mam go od paru lat, kupiłem jak miał nalatane niecałe 60 tkm i jego stan wskazywał na taki przebieg, Po programie na 204 km i 420 Nm u Witka (Rogal) - po programie nalatane ok 100 000 km!! Olej zmieniany co 10-11 tys km. ORYGINALNE: sprzęgło, koło dwumasowe, koło pasowe, TURBOSPRĘŻARKA! DPF - seryjny i ma się dobrze! Autko serwisuje sam, sam wymieniam poszczególne elementy i nie oszczędzam na nich... Na potrzeby badań specjalnie przeciągnąłem interwał wymiany oleju do 15 000 KM. Wyniki poniżej: http://images63.fotosik.pl/652/0705d93c44f6f835m.jpg Dla wyjaśnienia: olej świeży oznacza olej prosto z opakowania próbka 0 - olej po przepracowaniu przez silnik 40 min przy prędkości biegu jałowego kolejne próbki - widoczne są przebiegi V - to lepkość kinematyczna w tem 40 st lub 100 st wyrażona w mm2/s WL - to wskaźnik lepkości - wartośc bezwymiarowa LZ - to liczba zasadowa wyrazona w mgKOH/g zawartość osadów całkowitych w %(m/m) popiół siarczanowy ( ale nie zawarość popiołu!!!!) też w % (m/m) zawartość koksów metodą mikro w %(m/m) Tempeteratura zapłonu w tyglu zamknietym metoda Martens Pernskiego w st C Zawartość żelaza Fe, ołowiu PB i miedzi Cu w ppm Próbki pobierane z silniki gorącego, zgodnie z akredytowanymi procedurami badawczymi SPECJALNIE nie podaję marki oleju, uwierzcie mi, nie oszczędzam na nim , uważany jest on za jeden z najlepszych olei na tym i innych forach. Olej od 6 lat biorę do każdego z moich aut z tego samego źródła więc wiem że jest OK. Zwróćcie uwagę na osady całkowite, koksy, zawartości pierwiastków - przy tych parametrach olej nie nadawał się do dalszej eksploatacji! A to tylko 15 000KM! Zobaczcie co się dzieje z temp. zapłonu - i zgadnijcie co się dzieje z olejem w parach ciernych gdzie temp. jest dużo wyższa - po prostu koksuje się. Co do zawartości paliwa w oleju - jest znikoma, to jedynie 0,6-0,8% - tak właśnie działa DPF w aucie gdzie jest wszystko sprawne i użytkuje je osoba znająca zasady użytkowania silnika ZS. Pomiary pomiędzy 2000-2300 km zostały zrobione ze względu na specjalne wymuszone wypalanie DPF aby sprawdzić w jakim stopniu może dojść do rozrzedzenia oleju paliwem - wyniki w tabelce Także podsumowując, kolego K8v8M skończ pisać o wadach silnika, które to mają już realnie nalatane po 500 000 KM jak je handlarz ściąga do PL. Te silniki mają już w e91 po 9 lat!! Olej, jego wymiana i nic więcej, rozsądne dbanie o auto i tyle... Obracające się panewki, zacierające wały, padające turbosprężarki - zgadnijcie jakie medium ma za zadanie je smarować i odbierać ciepło. Przepraszam z góry za małą ilość informacji, po prostu nie chcę wywoływać kolejnej burzy... p.s. Na koniec chciałbym prosić admina/ów o podklejenie tematu, jeżeli dojdziecie do wniosku że nie ma sensu, trudno niech spadnie. Pozdrawiam Jacek
  6. Użytkuję go właśnie w MKIV R32 i uwierz mi, zawias wart jest swojej wygórowanej ceny :D
  7. Mam u siebie w R32 zawias B16 i powiem Ci ze lepszego zawiasu nie mogles wybrac!!! Mialem eibacha, koni, kw a nawet weiteca ale bilstein robi robote. Skrecilem go na -50mm wyregulowalem tlumienie i w chwili obecnej jedzie sie jak po szynach, autko wogole nie nurkuje a komfort jazdy zdecydowanie lepszy jak na serii!! Zawias wart kazdej zlotowki!! Pozdrawiam J
  8. Posiadam Vredestein'y od dwóch sezonów i jestem bardzo zadowolony. Rozmiar 225/45/17 więc jeżeli masz na nie dobrą cenę - ŚMIAŁO POLECAM ;)
  9. Poczytajcie troszkę o oponach asymetrycznych. Polecam również podstawy mechaniki ruchu. Taki układ opon stosuje się ze względu na siły działające na oponę. Opony w Jodełkę (Eagle F1) to zupełnie inna sprawa. Wracając do tematu - też mam Mpakiet i opony wyglądają normalnie. Sprawdz geometrię.
  10. W przypadku serii e90 lakier oryginalny powinien zawierać się pomiędzy 90-130 um. Niejedno auto już mierzyłem (zajmuję się tym między innymi zawodowo) i śmiało mogę powiedzieć że posiadam miernik profesjonalny, za grubo ponad 5 tys zł :) Co do polerowania - jak ktoś robi to z głową to "zje" maksymalnie 5-8 um :D
  11. Każde paliwo (ON) sprzedawane w PL bez względu na koncern czy stację zawiera od stycznie 2012 roku 7% bioestrów. Paliwa premium dodatkowo posiadają domieszkę uszlachetniaczy. Teoretycznie na naklejce jest napisane, że nie można stosować żadnych dodatków, ale na terenie UE nigdzie nie kupi się paliwa bez 7% bioestrów. Paliwo oferowane na stacjach Orlen o nazwie B100 - to 100% olej rzepakowy.
  12. OK - zapraszam do Warszawy do mnie na hamownie (nie jest to komercyjna hamownia służąca chiptuningowi) - z chęcią Ci zhamuję to e90 z tym programem o wykres nie musisz się martwić - posiadam certyfikację PCA (jako jedna z 3 hamowni w Polsce - wykonuję pomiary na potrzeby homologacji) dalej nie rozumiem, jak chcesz zdobyć klientów wklejając taki wykres??
  13. kolego... chyba i Twój program jest słaby jak i osoba wykonująca pomiar Dynometrem też nie umie go obsługiwać!!! tu NIE TYLKO przebieg momentu jest skopany, ale CAŁY pomiar!! max moc przy jakich obrotach masz?? 512x RMP?? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: moment tak jak koledzy napisali, ledwo seryjny... powodzenia w zdobywaniu kolejnych zadowolonych klientów... :mrgreen:
  14. wujek: nie musisz kupować drugiej, u mnie w poprzednim aucie temp oleju nigdy nie przekroczyła 110st po prostu oryginalny termostat puszcza Ci olej przy zbyt wysokiej temp. Kup podstawkę z termostatem a już zawsze będziesz miał 110st pozdrawiam
  15. Clip: ściągasz schowek (8 śrub) i widzisz dmuchawę. Obracasz ją odwrotnie w kierunku zegara poprzednio luzując języczek umieszczony z tyłu dmuchawy. Tyle roboty! Odkręcasz 2 śrubki i zdejmujesz moduł który znajduje się na wiatraku.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.