Skocz do zawartości

[E61] Skrzynia AUTOMAT - problem


detczi

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie wiem czy ten "uszlachetniacz" to nie jest ten patent o którym pisałem kilka razy, smarujący elektrozawory. Mi w E39 530d usunął całkowicie problem. Nie kosztuje on 400 zł litr tylko około 50 zł o ile pamiętam, no ale jak coś jest mało spotykane to można na tym przyciąć jak widać. :) Jest też opcja, że to o zupełnie inny preparat chodzi.

 

 

no wlasnie nie wiem czy to tylko taki jego patent czy faktycznie jest taki zloty srodek ale ta cena to potęga niestety! dziwne tylko jest to ze mechanik jest bardzo pewny siebie i w zaparte idzie ze usuwa szarpniecia na 99%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mialem dokladnie ten sam problem. wymienilem oleji filtr........... i nic w nie dalo:(

znalazlem ale rozwiazanie przez kodowanie.

 

zmien w EGS "NIC aktiv" na "NIC nicht aktiv"

 

albo dodaj do FA -NNIC

 

Jest to znany problem w BMW. Wlasnie tymi zmanami w sterowaniu skrzynia usuwa sie ten problem.

Zrob jescze ale maly experyment. Przezuc skrzynie na zmiane manualna i jak nic nie szarpnie to masz doklanie to co ja.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są lepsze lub dorównują tym ZFom? Oświeć mnie..

 

duzo lepsza skrzynia w/g mnie z tego okresu jest 722.9 MB. mam teraz porownanie bo jezdze 525d oraz e320, no i w przypadku MB skrzynia pracuje idealnie, chociaz ma nalatane 290tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy ten "uszlachetniacz" to nie jest ten patent o którym pisałem kilka razy, smarujący elektrozawory. Mi w E39 530d usunął całkowicie problem. Nie kosztuje on 400 zł litr tylko około 50 zł o ile pamiętam, no ale jak coś jest mało spotykane to można na tym przyciąć jak widać. :) Jest też opcja, że to o zupełnie inny preparat chodzi.

 

 

no wlasnie nie wiem czy to tylko taki jego patent czy faktycznie jest taki zloty srodek ale ta cena to potęga niestety! dziwne tylko jest to ze mechanik jest bardzo pewny siebie i w zaparte idzie ze usuwa szarpniecia na 99%

 

 

Witam panowie jestem juz po owym zabiegu opisanym wyzej , efekt jest zaskakujaco pozytywny szarpniecia zniknmely malo tego skrzynia pracuje rewelacyjnie szczegolnie duza zmiana przy rozpedzaniu autka, plynnie i duzo ciszej wchodza biegi autko dosłownie plynie po trasie, dodatm tylko iz stary olej byl w oplakanym stanie jakgdyby nie byl wogóle wymieniany widzialem rowniez stary filtr wraz z misą niebylem w stanie odczytac nr tak byl zasyfiony, dodam równiez iz autko ma najechane 319000 koszt niestety 1000zl ale polecam naprawde warto wynik rewelacyjny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy ten "uszlachetniacz" to nie jest ten patent o którym pisałem kilka razy, smarujący elektrozawory. Mi w E39 530d usunął całkowicie problem. Nie kosztuje on 400 zł litr tylko około 50 zł o ile pamiętam, no ale jak coś jest mało spotykane to można na tym przyciąć jak widać. :) Jest też opcja, że to o zupełnie inny preparat chodzi.

 

 

no wlasnie nie wiem czy to tylko taki jego patent czy faktycznie jest taki zloty srodek ale ta cena to potęga niestety! dziwne tylko jest to ze mechanik jest bardzo pewny siebie i w zaparte idzie ze usuwa szarpniecia na 99%

 

 

Witam panowie jestem juz po owym zabiegu opisanym wyzej , efekt jest zaskakujaco pozytywny szarpniecia zniknmely malo tego skrzynia pracuje rewelacyjnie szczegolnie duza zmiana przy rozpedzaniu autka, plynnie i duzo ciszej wchodza biegi autko dosłownie plynie po trasie, dodatm tylko iz stary olej byl w oplakanym stanie jakgdyby nie byl wogóle wymieniany widzialem rowniez stary filtr wraz z misą niebylem w stanie odczytac nr tak byl zasyfiony, dodam równiez iz autko ma najechane 319000 koszt niestety 1000zl ale polecam naprawde warto wynik rewelacyjny

 

 

ciekaw jestem tylko jak długo teraz skrzynia ci wytrzyma jeżeli olej był w takim stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam,

 

Zauwazylem dzisiaj problem z moja skrzynia ...

 

Konkretnie podczas przelaczania z D na R albo z P na R , podczas zmiany biegu slysze zgrzyt ...

 

Jezeli zaciagne hamulec reczny na maksa to objaw ustaje. Podobnie jest jezeli wcisne hamulec na maksa ...

 

Czekam na pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

Ostatnio zauważyłem (niższe temp) pewien objaw w moim BMW - a konkretniej w ASB. Otóż po ruszenia pojazdem o poranku i jadąc do pracy, dojeżdżam do codziennego skrzyżowania ze światłami na którym ZAWSZE się zatrzymuję. Skrzynia zmienia biegi w tym czasie od 1->4/5 - zależy od natężenia ruchu, a po dojeździe do skrzyżowania zrzuca w dół. Kiedy już stoję czuję na tyłku delikatne szarpnięcie - w każdym razie zrzucenie na bieg pierwszy. Jak chcę ruszyć bez dodawania gazu jest pewna "zwłoka" sekundowa po puszczeniu pedału hamulca - jakby się zastanawiał czy ruszyć czy nie. Co ciekawe - takie "coś" ma miejsce tylko jeden raz po nocnym postoju - czyli przy pierwszym cyklu zmiany biegów 1->5->1 , na zimnym oleju. W trakcie późniejszej jazdy brak objawów (no poza niezdecydowanym dojazdem do świateł kiedy zrzuca z 2->1 a ja nie zareaguję pewnie). Brak objawów również na wiosnę/w lecie/na jesieni.

Olej zmieniałem w zeszłym roku w ASO wraz z filtrem oraz wymieniane było gniazdo elektryczne (to stare się pociło) . Przebieg 125kkm .

Zastanawiam się czy mam się szykować na jakąś większą robotę czy to jest normalne - ewentualnie co zrobić by to wyeliminować.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączę się do tematu. Miałem podobnie szarpnięcie z rana. Wymieniłem olej w skrzyni (było ok 1 litr za mało), misę z filtrem i przy okazji złącze z uszczelnieniami i jest wszystko OK. Żadnego szarpnięcia nie mam :P Koszt zabawy 830 zł i 3 godzinki roboty samemu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm czyżby rok temu w ASO niedolali ?? Wycieków żadnych nie ma na skrzyni, ani też pocenia (zresztą olej był wymieniany bo gniazdo się pociło).

Poza tym "to coś" występuję TYLKO RAZ przy pierwszym cyklu 1->5->1 za drugim razem nie ma czegoś takiego. Nawet nie ma gdy jest 1-3-1 , pojawi się w momencie przejścia na wyższe biegi i zjechania w dół. Będę obserwował.

Z ciekawości "dolewka" samego oleju jest możliwa ??

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm czyżby rok temu w ASO niedolali ?? Wycieków żadnych nie ma na skrzyni, ani też pocenia (zresztą olej był wymieniany bo gniazdo się pociło).

Poza tym "to coś" występuję TYLKO RAZ przy pierwszym cyklu 1->5->1 za drugim razem nie ma czegoś takiego. Nawet nie ma gdy jest 1-3-1 , pojawi się w momencie przejścia na wyższe biegi i zjechania w dół. Będę obserwował.

Z ciekawości "dolewka" samego oleju jest możliwa ??

Ja miałem za mało około 1litra i skrzyni zdarzało się poszarpywanie w różnych okolicznościach - minęło po dolewce i skrzynia chodzi bardzo "płynnie"! Jedynie w pozycji DS jest bardziej odczuwalna zmiana biegów czyt. czasami z małymi szarpnięciami. Tak więc logika i praktyka podpowiada aby na początek sprawdzić poziom oleju ( oczywiście przy odpowiedniej temp. skrzyni).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zadam durne pytanie. Ale czy istnieje jakiś sposób, by sprawdzić poziom oleju bez kanału ? Jest jakiś bagnet, cokolwiek co pozwoliłoby mi stwierdzić jaki jest poziom oleju w skrzyni ?
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też czasem pojawia się szarpnięcie a wręcz kopnięcie skrzyni.

Ze 3x obracałem się patrząc czy ktoś mnie nie stuknął - to chyba redukcje na jedynkę.

Muszę spróbować tego resetu.

 

Co do wymiany oleju to przy zakupie auta byłem na gruntownym przeglądzie auta w Bawaria Motors w Jankach i tam na pytanie o wymianę oleju w skrzyni

panowie z serwisu jednoznacznie odradzali taką wymianę. Twierdzili że oleju w skrzyni nie należy wymieniać i że producent tego nie zaleca.

Dodatkowo opowiadali o przypadkach gdzie po wymianie oleju w skrzyni następowały awarie i wycieki. Byli mocno przekonujący a w sumie co im zależało?

Każda wymiana to dla nich zarobek. Zdecydowałem się nie grzebać przy tym oleju za ich namową.

 

Mam następujące pytanko. Jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni?

 

Dodatkowo podłączę się z innym problemem tez dotyczącym skrzyni. Co prawda założyłem osobny temat ale nie ma odzewu.

Rano lub po dłuższym postoju przy ruszaniu auto gaśnie. Odpala normalnie, wrzucam D, ujadę 2m i auto gaśnie.

Odpalam ponownie i wszystko działa poprawnie. Zdarza się to coraz częściej!

jaka może być przyczyna?

http://img513.imageshack.us/img513/9260/avatar2qg.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam.Dzis profilaktycznie sprawdzilem poziom oleju w mojej skrzyni 530da skrzynia ZF.Po odkreceniu korka olej nie wylewal sie,ale jak wloze palec to olej jest.Nie wiem teraz czy robic dolewke czy zostawic jak jest.Sprawdzalem na odpalonym silniku pozycja skrzyni P,temp. skrzyni wg INPA 31st.Dodam ze zdarzaja sie lekkie szarpniecia przy redukcji biegow w dol przy spokojnej jezdzie.Co radzicie Koledzy dolac do przelewania sie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

mam e60 525 i również mam problem ze skrzynia biegów ale tylko przy zmianie z 1 na 2 jest delikatne zamulenie po chwili zmienia na 2 w i w gore jest wszystko ok , następny problem jest przy zmianie z 2 na 1 jest odczuwalne mocne szarpniecie. co z tym zrobić i może jakieś wskazówki jak to naprawić??

kolejny problem to przy prędkości 110km 115km tylko na na autostradzie po prostej (z górki lub pod górkę problem nie występuje)czuje delikatne szarpanie , dodaje delikatnie gazu , auto przyspiesza i problem znika, na drogach krajowych również problemu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Dzis profilaktycznie sprawdzilem poziom oleju w mojej skrzyni 530da skrzynia ZF.Po odkreceniu korka olej nie wylewal sie,ale jak wloze palec to olej jest.Nie wiem teraz czy robic dolewke czy zostawic jak jest.Sprawdzalem na odpalonym silniku pozycja skrzyni P,temp. skrzyni wg INPA 31st.Dodam ze zdarzaja sie lekkie szarpniecia przy redukcji biegow w dol przy spokojnej jezdzie.Co radzicie Koledzy dolac do przelewania sie.

31 stopni,to za malo.Odkrec i pozostaw na wolnych obrotach silnik az do uzyskania temperatury oleju w skrzyni 40 stopni celsjusza.Przy tej temperaturze ma zaczac kapac,jezeli nie,to dolewka delikatnie i pozostawienie do 50 stopni,nastepnie zakrecenie korka po poprawnym ustawieniu poziomu oleju w skrzyni.

...kolejny problem to przy prędkości 110km 115km tylko na na autostradzie po prostej (z górki lub pod górkę problem nie występuje)czuje delikatne szarpanie , dodaje delikatnie gazu , auto przyspiesza i problem znika, na drogach krajowych również problemu nie ma.

kolego konwerter sie konczy pomalutku...

Nie masz falowania obrotow przy tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego konwerter sie konczy pomalutku...Nie masz falowania obrotow przy tym?

 

problem z szarpaniem na autostradzie znikl i nic sie nie dzieje pozostaje problem z 1 na 2 i odwrotnie . co z tym zrobic i jesli mam zmienic olej w skrzyni to na jaki?? i czy to pomoze??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Odgrzeje kotleta,ale widzę że tu są ludzie którzy mogą mi pomóc. Prosze mi dosyć dokładnie napisać jak po kolei krok po kroku przejść w INPA do temperatury oleju w skrzyni automatycznej . Chodzi mi o modele E60 i E65, ale i tak myślę ze w każdym BMW będzie tak samo. :roll2:
images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam wszystkich.

Czytając objawy i probley użytkowników z asb nie znalazłem podobnej przypadłości jaką ma moje auto.

Jadąc autem na tempomacie tak pomiędzy 1400 -2000 obr auto czuć jak dodaje sobie gazu i odejmuje. Występuje to na równej drodze bez żadnych wzniesień. W tym momencie ekonomizer wychyla sie z 5 na 10 l/100km i za chwilę powraca do 5 i za chwile znow na 10 i tak w kółko. Prędkość jest stala nie zauważyłem wahań prędkościomierza. Czy macie jakiś pomysł czy to moze być konwerter? Myslalem że to przepływomierz, wymieniony i nic. Egr - powymieniane wszystko zaworek, przewody, czyszczenie i nic, kolektor wydechowy i nic. Pomysły mi sie skończyły dodam ze mam wyczuwalne wibracje przy okolo 1700 obr. Kolo pasowe wymienione na corteco. Ktos kiedys pisal ze wymiana oleju w skrzyni pomogła ale sam już nie wiem czy warto dalej pchać kase ...

A zapomniałem dodać że robilem testy odpinajac raz egr i raz przepływomierz. Auto wchodzi w tryb awaryjny i tego efektu nie ma dlatego w/w czesci powymienialem bez zadnej poprawy:?

..pasja to moje życie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.