Skocz do zawartości

320d - Dwumas czy kolo pasowe


moby85

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wspomne juz, ze bedzie trzeba zrobic 5 bieg bo tez na zimnym nie wraca na pozycje centralna...

 

To nie jest specjalny problem - pamiętam, że w gąszczu poprawek mi wymienili jakąś gume czy obejmę (nie pamiętam), która jest za to odpowiedzialna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 135
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

a powiedzcie mi co sie przyczynia do szybszego zuzywania sie dwumasu??

 

slyszalem, ze jazda ze zbyt niskimi obrotami go wykancza a jak sie ma sprawa kiedy hamujemy silnikiem/biegami?? czy moze ma to wplyw na zuzycie sie sprzegla??

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a powiedzcie mi co sie przyczynia do szybszego zuzywania sie dwumasu??

 

slyszalem, ze jazda ze zbyt niskimi obrotami go wykancza a jak sie ma sprawa kiedy hamujemy silnikiem/biegami?? czy moze ma to wplyw na zuzycie sie sprzegla??

 

mi zawsze mówiono, pisano ze na wyższych biegach 3,4,5 podczas jazdy lepiej nie schodzic poniżej 2 tys obr a juz napewno nie dusić z np 1,5 tys obr z butem w podłodze :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi zawsze mówiono, pisano ze na wyższych biegach 3,4,5 podczas jazdy lepiej nie schodzic poniżej 2 tys obr a juz napewno nie dusić z np 1,5 tys obr z butem w podłodze :cool2:

 

no dokladnie, z tego co wiem to ma to duze znaczenie przy samochodach z turbodoladowaniem jak i na sprawy tego dwumasu.

 

a co z tym hamowaniem silnikiem??

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamowanie silnikiem polega na tym, ze np. jak dojezdzasz do swiatel to nie puszczasz auta na luz tylko toczysz sie na biegu ( mozesz latwo zaobserwoac, ze wtedy spalanie na ekonomizerze wynosi 0). Na poczatku dla mnie ciezko bylo do tego sie przyzwyczaic, a teraz tak jezdze i powiem, ze jest ok. Mniejsze spalanie, mniejsze zuzycie klockow i tarcz.

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamowanie silnikiem polega na tym, ze np. jak dojezdzasz do swiatel to nie puszczasz auta na luz tylko toczysz sie na biegu ( mozesz latwo zaobserwoac, ze wtedy spalanie na ekonomizerze wynosi 0). Na poczatku dla mnie ciezko bylo do tego sie przyzwyczaic, a teraz tak jezdze i powiem, ze jest ok. Mniejsze spalanie, mniejsze zuzycie klockow i tarcz.

 

ja dokladnie wiem jak wyglada hamowanie silnikiem :cool2:

chodzi mi o to czy ma to jakis wplyw na zuzycie sie dwumasu czy sprzegla???

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi zawsze mówiono, pisano ze na wyższych biegach 3,4,5 podczas jazdy lepiej nie schodzic poniżej 2 tys obr a juz napewno nie dusić z np 1,5 tys obr z butem w podłodze :cool2:

 

no dokladnie, z tego co wiem to ma to duze znaczenie przy samochodach z turbodoladowaniem jak i na sprawy tego dwumasu.

 

ech a mi się czasem zdarzyło że jechałem tak 1.5tyś na 3 :duh: . dobrze że jest forum człowiek zawsze dowie się coś pożytecznego :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi zawsze mówiono, pisano ze na wyższych biegach 3,4,5 podczas jazdy lepiej nie schodzic poniżej 2 tys obr a juz napewno nie dusić z np 1,5 tys obr z butem w podłodze :cool2:

 

no dokladnie, z tego co wiem to ma to duze znaczenie przy samochodach z turbodoladowaniem jak i na sprawy tego dwumasu.

 

ech a mi się czasem zdarzyło że jechałem tak 1.5tyś na 3 :duh: . dobrze że jest forum człowiek zawsze dowie się coś pożytecznego :) .

 

na 3 z 1,5tys i mi sie zdażało przycisnąć :twisted: ale juz 4 i 5 nie czekam aż zejdzie poniżej 2 tys (czytaj nie dusze poniżej 2 tys) :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy szykuje się do wymiany dwumasu i mam pytanie:

1. Co sądzicie o tej aukcji

http://allegro.pl/sprzeglo-kpl-dwumas-bmw-3-5-e46-e39-1-8d-2-0d-i1463617638.html

cena bardzo atrakcyjna ale żeby to nie była podróba

2. Czy wszyscy wymieniacie odrazu sprzęgło? Jak by miało pochodzić jeszcze ze 100tys to bym zostawił:) czy jest tak że po wymianie dwumasu sprzęgło np szybko sie kończy?

3. Ile od was mechanik zawołał za wymianę kompletu?

4. Sprzęgło Luka czy Sachsa?

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem komplet sprzęgło i dwumas, niestety do mnie tylko sprzęgło na zamówienie w ASO u ciebie prawdopodobnie można kupić w sklepie, kup sprzęgło LUK idzie na pierwszy montaż, jeśli chodzi o robociznę to różnie biorą od 350 do 500 zeta, ja wymieniaałem sam więc koszt 0 złotych. Jeśli chodzi o aukcję to jest to dobra cena, więc się nie zastanawiaj i bierz, jak dobrze pamiętam to samo koło to około 1500 zeta, więc za tąkasę bym się nie zastanawiał, ja wydałem na same części prawie 3000 tysiące ale po wymianie sprzęgiełko chodzi rewelacja, więc jak już masz wszystko na wierzchu to odrazu wymień komplet i spokój. Pozdro Mario.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena jest bardzo dobra i właśnie to mnie zastanawia. W hurtowniach części gdzie się dowiadywałem to komplet kusztuje od 2700 do 3700zł a tu tylko 1870 i się zastanawiam czy nie jakaś podróba, czy ktoś miał styczność z tą hurtownią??

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Pozwolę sobie podłączyć się pod temat. Któryś z kolegów prosił o wypowiedz, jak zachowują się nasze 320d przy gaszeniu. Otóż ja zanim kupiłem moją obejrzałem chyba z 15 egzemplarzy i KAŻDY z nich szarpał przy gaszeniu. Oczywiście w przeważającej większości były to strucle przygotowane do sprzedaży, ale nie wszystkie. Sam kupiłem auto u niemieckiego dealera BMW (w Graffenau). Jest to auto kupione drogo,z dość pewnym przebiegiem 130tys.(kupione w tym salonie i tam serwisowane przez 1 właściciela). Otórz moja też w momencie gaszenia zatrzęsie się jak trabant... Dodam,że jest to automat. Nie wiem czy ma koło pasowe,ale dwumasa chyba nie,bo te rzeczy kojarzą mi się nieodzownie z manualną skrzynią i sprzęgłem. Tak więc może trochę za bardzo przejmujemy się tym trzęsieniem... Proszę też ekspertów o wyjaśnienie,czy w e46 320d ze skrzynią automatyczną jest koło dwumasowe i pasowe. Dzięki i pozdro dla wszystkich Beemiarzy :D :D :D
Nic nie stuka nic nie puka...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Pozwolę sobie podłączyć się pod temat. Któryś z kolegów prosił o wypowiedz, jak zachowują się nasze 320d przy gaszeniu. Otóż ja zanim kupiłem moją obejrzałem chyba z 15 egzemplarzy i KAŻDY z nich szarpał przy gaszeniu. Oczywiście w przeważającej większości były to strucle przygotowane do sprzedaży, ale nie wszystkie. Sam kupiłem auto u niemieckiego dealera BMW (w Graffenau). Jest to auto kupione drogo,z dość pewnym przebiegiem 130tys.(kupione w tym salonie i tam serwisowane przez 1 właściciela). Otórz moja też w momencie gaszenia zatrzęsie się jak trabant... Dodam,że jest to automat. Nie wiem czy ma koło pasowe,ale dwumasa chyba nie,bo te rzeczy kojarzą mi się nieodzownie z manualną skrzynią i sprzęgłem. Tak więc może trochę za bardzo przejmujemy się tym trzęsieniem... Proszę też ekspertów o wyjaśnienie,czy w e46 320d ze skrzynią automatyczną jest koło dwumasowe i pasowe. Dzięki i pozdro dla wszystkich Beemiarzy :D :D :D

W automatycznej skrzyni nie ma koła dwumasowego, natomiast koło pasowe jest w każdej BMW czy to automat czy manual.

Sprawdź sobie jak zapalisz auto i chwilę pochodzi czy po zgaszeniu jest lepiej u mnie gdy silnik nie osiągnie temperatury roboczej, podczas gaszenia jest prawie bez trzęsawki, moim zdaniem koło pasowe lub któryś z napinaczy odpowiada za te trzęsienie podczas gaszenia silnika.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to kolo pasowe i jak juz wymieniac to razme z pompa wody i rolkami wiec jak zrobie to nadal 320d zostaje.

Chyba ze sprzedam 1000zl taniej :)

 

Pytanie czy da rade to w kilka godzin zrobic z narzedziamy, kanalalem i kims do pomocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh samo koło to 15 min roboty ... :D rolki i paski też chwila no i pompa wody przy okazji .... tylko nie wiem czy pod pompę nie dać silikonu bo raz u kogoś składałem na tą uszczelkę z zestawu pompy i ciekło także temu poświęć najwięcej uwagi ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli reasumujac - wychodzi na to ze trzesienie podczas gaszenia to nagminna przypadlosc 320d. Jesli koledze w automacie tez trzesie, gdzie nie ma dwumasy, to wychodzi na to, ze dwumase u siebie musze zostawic w spokoju, po co wydawaj bez sensu kase...kupie kolo pasowe, posprawdzam napinacze i zobaczymy co dalej...

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledze Czerwony 330d dziękuję za konkretną odpowiedz. A Moby85 napisz jak po wymianie pasówki i ile to Cię kosztowało,bo sam jestem ciekaw. :norty:
Nic nie stuka nic nie puka...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o pasowke to pewnie dopiero w przyszlym tygodniu.Mam nadzieje, ze bedzie lepiej, bo nie ukrywam, ze jak to mialaby byc dwumasa to mnie na razie na nia nie stac.

 

jak tylko bede po wymianie dam znac, mam nadzieje, ze bedzie ok:)

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam od niedawna posiadam bmw e39 520 diesla i nawaliła mi pompa wody i jak to sie wymienia! bo do tej pory ganiałem e36 w coupe i tam przez 3lata nic sie nie działo.pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli reasumujac - wychodzi na to ze trzesienie podczas gaszenia to nagminna przypadlosc 320d. Jesli koledze w automacie tez trzesie, gdzie nie ma dwumasy, to wychodzi na to, ze dwumase u siebie musze zostawic w spokoju, po co wydawaj bez sensu kase...kupie kolo pasowe, posprawdzam napinacze i zobaczymy co dalej...

 

 

witam

radze sprawdzic poduchy silnika , u mnie trzesło podczas gaszenia i,podczas uruchamiania silnika było słuchac stuknięcie , po wymianie poduch cisza

nawet na poczatku kilka razy zlapalem sie na podwujnym odpalaniu auta bo myslałem że silnik nie pracuje -taka cisza.

koło pasowe -to raczej nierówna praca silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.