Skocz do zawartości

M.S.

Zarejestrowani
  • Postów

    204
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O M.S.

  • Urodziny 25.06.1988

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    było E36 1.8 1995 Cabrio jest E46 1.8d 2002 Sedan
  • Lokalizacja
    Warszawa

Osiągnięcia M.S.

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

0

Reputacja

  1. Czyli nie wiecie, że w E38 i E39 występował 3 litrowy diesel o mocy 193KM...
  2. Na prośbę kolegi trandolfa umieszczam poniższy post: Jestem po dodaniu przepustnicy. Jeżeli chodzi o osłonę, to rozważałem dwie możliwości: -wywalenie osłony -docięcie jej Pierwsza była odrzucona z racji tego, iż obawiałem się o nie osłonięte elementy silnika. Zastosowałem drugie rozwiązanie i wygląda to tak: http://i14.photobucket.com/albums/a310/BanderasBinu/BMW/DSC00069.jpg Sposób wykonania jest bardzo prosty, potrzeba wyrzynarki i flamastra/śrubokrętu do zarysowania kształtu. Zaznaczamy wymagany przez nas kształt. Polecam nie wyrzynać fragmentu z mocowaniem do przepustnicy, wtedy osłona będzie sztywno przytwierdzona. Mój kształt nie do końca jest taki jak chciałem, powinien być bardziej prosty na końcu, lecz to mały szczegół. Potem wycinamy wyrzynarką i gotowe. Z czasem zastanowię się nad pomalowaniem zaworu i przepustnicy proszkowo na jakiś ciekawy kolor. @ ROGER-NYSA i slawe883: Do przepustnicy prowadzą 4 piny. Pierwszy nie jest obsługiwany, drugi dostaje sygnał z DDE, trzeci zasilanie, a czwarty idzie do masy. W przepustnicy siedzi cały układ elektroniczny (na tranzystorach), do sterowania kąta jej wychylenia aby wypalać DPF. My tego nie potrzebujemy. Bez przerabiania tego elementu po podłączeniu samego zasilania, z racji zbyt dużego oporu, popłynie prąd rzędu 0,38A co jest zbyt mało aby silnik uniósł klapę. Aby zastosować fabryczną przepustnicę, trzeba tranzystor (lub parę) wzbudzić w stan aktywny (nadprzewodzenie). Próbowałem, niby się udało, lecz efektu nie było. Najprostszym jest wysłanie przepustnicy, w celu jej przerobienia, do trandolfa i otrzymanie jej z modułem sterującym (typu klucz?). Moim zdaniem jest możliwość aby w DDE40 zastosować fabryczną przepustnicę bez jej przerabiania, tak jak fabryka chciała. Dyskutowaliśmy o tym z trandolfem.
  3. Niestety nie robiłem, ale pamiętam co i jak (chociaż wiem, że łatwiej by było ze zdjęciami). Ogólnie robiłem to 3 dni, ale z każdym przewodem było coraz łatwiej. Najtrudniejsze punkty to przełożenie przewodów na odcinku podłokietnik-tylna kanapa oraz do przednich drzwi. Jak chcesz mogę napisać co i jak.
  4. M.S.

    320d - TYLNE LAMPY NEON LED

    Odgrzewam, a raczej aktualizuję temat. Dla modeli przedliftowych, lampy Helli Neon&Led mają numer katalogowy 2SK 009 987-801 Dla poliftowych 2SK 009 986-801. Znalazłem wątek na forum rosyjskim, lecz tego języka nie znam, na którym są zdjęcia tego typu lamp. Z tego co wywnioskowałem to przedstawiają one lampy firmy In-Pro. http://bmw.e46club.ru/forumvb/viewtopic.php?f=10&t=40847
  5. Zrobione CarAudio. wątek---> viewtopic.php?f=92&t=155114 Bunia jedzie do blacharza, bo miała małą stłuczkę :/
  6. Już od miesiąca mam zrobione CA w mojej Buni. W skrócie: -wycięto blachę w drzwiach (już ktoś wcześniej to próbował robić [fot. wyżej]), dałem dystansy mdf, wygłuszyłem drzwi. -co do wzmacniacza to miałem zagwostkę między Helixem e40 (lampa), a Helixem p400 (tranzystory bipolarne). Zdecydowałem się na ten drugi. Wzmacniacz został powieszony pod tylną półką. -przewody przeciągnąłem środkiem. Sygnałowe po prawej stronie, a głośnikowe po lewej. -tweetery zostały odseparowane od wooferów na poziomie 4kHz. System aktywny. Korekcje czasowe. Efekty: Możliwości przerosły moje oczekiwania. Dźwięk jest bardzo czysty, przyjemny dla ucha. Bas jest słyszalny i ładnie idzie od podłogi (oczywiście w zależności od piosenki ;) ). Jeszcze nie słyszałem tyle basu na takim małym poziomie natężenia dźwięku. Szczerze mówiąc zastanawiam się nad sensem instalacji subwoofera. Podziękowania dla kwiatusa i Trociniarza ;)
  7. Z przewodami sobie jako tako poradziłem. Miało nie być cięcia blachy a tu taka niespodzianka po zdjęciu boczka kierowcy :/ http://i14.photobucket.com/albums/a310/BanderasBinu/BMW/P9210048.jpg
  8. Wszędzie mówią jednym chórem aby kable przeprowadzić tunelem środkowym. Ja spędziłem cały dzień głowiąc się jak przeprowadzić kable sygnałowe na odcinku podłokietnik-tylna kanapa. Chciałbym aby były pod wykładziną. Ktoś wie jak zdemontować wykładzinę ? Czy trzeba demontować fotele przednie ? Czy można kable sygnałowe przeprowadzić po lewej stronie ? Tam nie powinno być zakłóceń, bo nie ma prądowych. Ogólnie rzecz biorąc możliwość ułożenia przewodów jest ograniczona, bo można to fabrycznymi otworami zrobić ewentualnie po lewej stronie. Czy jestem zmuszony wiercić blachę między tylną kanapą a bagażnikiem ?
  9. Nie, nie zwarłem, ale dużo słyszałem że w BMW, w głośnikach, masy są zwarte. Radio jest odłączone (profilaktycznie siedzi u mnie w pokoju). Jak przekładałem przewody, to przewody masowe od przednich głośników mają te same kolory. To samo ma się w tylnych głośnikach. No nic, stwierdziłem że na razie będę się delektował dźwiękiem silnika dopóki nie kupię wzmacniacza i nie puszczę wszystkiego przez RCA :mrgreen: Wtedy wypatroszę fabryczną instalację.
  10. Dobra, pytanie z innej beczki. Dostałem wczoraj radio. Przelutowałem wiązkę, tzn. wykopałem wtyczkę BMW, i wlutowałem bezpośrednio wtyczkę Alpine`a (teraz sobie trochę pluję w brodę, no ale nic). Radio działa, tylko nie ma dźwięku z głośników. Jak włączam radio jest lekkie pyknięcie z głośników (za każdym razem), no ale dźwięku nie ma. Bawiłem się w ustawieniach POWER IC On/Off i za każdym razem nic. Głośniki są na 1000% dobrze podłączone. Jestem tego pewien. Ktoś ma jakieś pomysły ? Wydaje mi się, że masy są zwarte (FL+FR i RL+RR) (ten sam kolor przewodu), czy to może mieć znaczenie ?
  11. Chcę po prostu aby wilk był syty i owca cała. Tak, drzwi będą wygłuszone, a tweetery będą w fabrycznych miejscach, a fabrycznymi maskownicami. Co do cięcia blachy, to aby zamontować te PB nie trzeba tego robić, choć może dojrzeje do tego jeżeli jeśli nie będą grały tak jak trzeba, bo potrzebują litrażu.
  12. Głośniki kupiłem, ale za psi pazur. No i tu kolega kwiatus19 trafia w to o co mi chodzi. System nie będzie na zawody CA. Ma być równowaga między estetyką, a możliwościami. Dlatego nie ma miejsca na żadne cięcie blach. Wiem, że głośniki wymagają litrażu, ale nie tylko wycinając blachę. Mają być w fabrycznych miejscach, za fabrycznymi maskownicami, dlatego muszą być płytkie i posiadać milion kombinacji mocowania. Wzmacniacz u-dimension proZ 4 podoba mi się, jeżeli chodzi o parametry. Kolega Trociniarz przekonał mnie do systemu aktywnego, tzn. powiedział swoje, a ja przetrawiłem to po swojemu i stwierdziłem, że to ma ręce i nogi, więc to będzie. W moich wcześniejszych rozważaniach brałem pod uwagę właśnie model CDE-9882 jak i CDA-117ri, bo ma idealne podświetlenie jak w BMW, ale ten pierwszy nie ma Ai-Netu co go dyskwalifikuje, bo procesor pxa-h701 chcę mieć. I tak cały czas się zastanawiam nad połączeniem CDA-9887r + pxa-h701, czy to nie jest już przerost formy nad treścią, bo jeden ma wbudowany procesor, a drugi już jest procesorem i czy w ogóle będzie w stanie skutecznie obrobić przetworzoną już ścieżkę. CDA-9855r/53r już nowych nie dostanę, a ciekawi mnie awaryjność paska slideguide i rozbieżna opinia na temat tych modeli. CDA-9835r/33r na tych modelach buduje się profesjonalną instalację CA, ale nie mają możliwości sterowania z kiery (z tego co wiem). I kółko zaczyna się znowu wokół CDA-9887r. Najpierw będę chciał spróbować sam odseparowany przód, a jak będzie mi brakowało basu, to dołożę subwoofer, a myślę, że tak będzie ponieważ będę chciał odciążyć woofery z tych najniższych częstotliwości i przerzucić je na subwoofer.
  13. Sytuacja się zmieniła. Clarion wycofał ze sprzedaży model APA4360, więc go nie dostane. Rzucił mi się za to w oczy ten oto wzmacniacz: μ-Dimension ProZ 4-150 Comp Czy jest on godny uwagi ? W sumie chciałbym za wzmacniacz zapłacić 2000PLN MAX. Ale nie musi być za tyle ;) Co do systemu aktywnego, to na razie wiem, że trzeba podłączyć tweetery pod przód, a woofery pod tył i odseparować je na 4000Hz. Aha, numer części tzn. zestawu ramka+stelaż to 65 900 41 04 95 ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.