Skocz do zawartości

OLEJ PO RAZ .........


Marcin Kierkus

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 106
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dzwoniłem parę dni temu do Smorawińskiego i powiedzieli mi żebym nie lał do m52 oleju 5W tylko 10W.

 

Kazdy mechanik jak i uzytkownik ma inne zdanie. Zasugeruj sie opinia wiekszosci.

Przeszukaj listy dyskusyjne na ktorych jest kilka tysiecy ludzi uczestniczacych w zyciu forum, zapytaj o opinie i na tej podstawie wlej odpowiedni olej. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja bemka przed sprowadzeniem zalewana była syntetykiem 5w/30,jakiś drogi castrol z serii TXT koszt ponad 50zł za litr na zamówienie.Zrezygnowałem z tego i zalałem auto Qeykerem 5w/40,niby ok ale musiałem dolać 1,5l przed następną wymianą,dlatego druga wymiana to 10w/40 też Qeyker i po 5tyś km na tym oleju zaczeły się stuki przy zapalaniu zimnego silnika M50 2.0l

Chyba wleje jednak tego castrola?

Znalazłem taką oferte,co o tym sądzicie?

http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=81896500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Miesiąc temu wymieniłem olej na Petro Canada Supreme 10W/40. Chciałem napisać że jestem pełen podziwu dla tego oleju. Silnik chodzi o wiele ciszej, słychać tylko cichutki szum, a co najważniejsze ucichła hydraulika :D Po zimnej nocy (-30C), silnik zapalił i chodził bardzo cicho. Klepał maksymalnie przez 2 sekundy, podczas gdy na wcześniejszym oleju(Castrol Magnatec), przy dużych mrozach hałasował o wiele dłużej. Naprawde polecam, kolejna świetna porada Roberta :)

 

Pozdrawiam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak...

W moim poprzednim autku, e30 325i , jak go kupiłem silnik zalany było olejem mobil 5w-50 bodajże, na pewno syntetic. Później przeszedłem na castrol magnatec i co, silnik zrobił się trochę głośniejszy i zaczął mi pić olej :shock: dosłownie, musiałem dolewać 1-2l między wamianami. Dwóch moich kolegów miało podobną sytuację jeden w e36 325i, drugi w e36 323i. Przeszedłem na mobila i wszystko wróciło do normy.

:cool2:

Teraz e36 328i zalewałem również mobila 0w-0 albo 5w-50, dokładnie nie wiem. Można powiedzieć, że wszystko było ok, chociaż na zimnym z rana popychacze lubiły sobie pograć, przez chwilę. Zmieniłem na Castrola TXT softec 5w-30... i to był mój błąd. :mad2: Rano nie cyka sobie 2-4sek, tylko 10-20sek. :shock: Niekiedy pracuje sobie na jałowym, a w pewnym momencie zaczyna cykać któryś popychacz, po paru sekundach ustaje. Nigdy popychacze nie cykały mi na ciepłym silniku, a na Castrolu dzieje się tak. Więc albo wracam do Mobila, albo przesiądę się na coś innego, ale stwierdzam że w moich BMW, castrol wogóle się nie sprawdził.

Pozdrawiam.

http://img638.imageshack.us/img638/9205/panoramaaut.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie bo kurde nie jestem pewien to moje 1 auto i nie wiem jaki mam olej w silniku. Poprzedni własciciel też nie wie bo miał auto 3 miesiące a w niemczech niespytał jak kupował i nie wiem co wlać i co było wlane wiem jedynie ,że mam taki jasny szlamowaty osad na korku oleju od dołu. Co mam zrobić w tym momencie??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem jedynie ,że mam taki jasny szlamowaty osad na korku oleju od dołu. Co mam zrobić w tym momencie??
Jeśli auto nie stało dłuższy czas nieużywane to masz problem. To masełko świadczyć może o tym że w oleju znajduje się albo woda która powstała w skutek długiego stania auta albo co gorsza przedostawania się płynu chłodzącego do oleju. Na miarce oleju też masz emulsję? Edytowane przez Peet
http://i3.tinypic.com/w1v0w6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie tego szlamu on może być jakiś grożny dla silnika??? Czy wystarczy zmiana oleju i bedize ok. Pozatym jak sie zorjentowac jaki zastosować olej.

Spokojnie w takie mrozy jak były mogło się tak zrobić( widocznie robisz małe odległości ) wystarczy jak pojedziesz gdzieś dalej i szlamu nie będzie ......

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokłądnie zwykle robie dzienie 2 razy po 6 km, wczoraj przejechałem 40 ale w 3 czesciach z godzinymi przynajmniej postojami.

Dziki za odpisanie i uspokojnie choc juz doszedłem do tego po 40 minutach dokłądnego przeszukiwania forum he

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja do tej pory jeździłem na Castrolu Magnatec 10W40 i też musiałem dolewać między wymianami 1-2l a silnik przy tych mrozach dość długo hałasował, jutro jadę wymienić olej na Valvoline Max Life 10W40 mam nadzieję że będzie lepiej.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczytalem 6 stron i jestem troszke niezdecydowany

 

zalalem do swojej 328 castrol magnatec 10W/40

po 9 tys km nic nie ubylo

przy mrozach hydrauilka halasowala ok 2 sek po odpaleniu z nocy

 

auto ma teraz 174tkm, wczesniej w/g ksiazki serwisowej jezdzilo na syntetyku BMW longlife

 

 

nadchodzi pora wymiany

jak sadzicie:

powinienem dalej jezdzic na 10W/40 zmieniajac co 10 tkm

czy zmienic na castrol RS z wymianami ok 13 tkm

czy moze zmienic na inna firme Valvoline, Petro Canada??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lej co chcesz aby nie Castrol!

Juz sama jego nazwa wskazuje,ze to nic dobrego

Chyba slyszales o eunuchach?

 

Belgus jakieś zastrzeżenia do Castrola :?: :?:

 

Ja całe auto mam zalane płynami Castrol'a i złego słowa nie mogę powiedzieć.
:cool2:

 

Ja tak samo uważam, że to bardzo dobra firma.

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Znalazłem to na innym forum :shock: :shock: :shock:

 

cyt. No więc jako ciekawostkę powiem, że niedawno z kolezką odgrzebaliśmy oryginalną instrukcję do Bmw M3 3.0 z 1994 roku.

 

I co znaleźliśmy?

 

A mianowicie, że BMW zaleca do tych silników tylko oleje o dwóch parametrach: 15W40 i 15W50.

 

Po tych nowinkach kolega zadzwonił do ASO i się zapytał. Odpwoiedzieli, że Bmw zaleca olej Castrol TWS Motorsport (10W60 bodajże) do silników Motorsport.

 

W następnym ASO potwierdzili nasze znalezione dane książkowe, że jednak w M3 3.0 nie powinno się stosować oleju syntetycznego, gdyż ucierpi na tym VANOS, a olej TWS powinien być stoswany w eMkach, ale w nowych eMkach. Dalej nie dyskutowaliśmy, nie wiemy też jak się ma sprawa z 3.2 gdyż takowej książeczki oryginalnej nie posiadamy.

 

Macie jakieś ciekawe uwagi na ten temat ? koniec cyt.

 

Prawde mówiąc pierwszy raz słysze żeby syntetyk nie służył VANOS-owi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Tylko na mnie nie krzyczcie :)

Gdzie tylko sie zapytam wszyscy twierdza,ze Castrol zszedl na psy,a magnatec to podobno tragedia.Jak zmienialem u siebie olej to proponowali mi chyba z 10 rodzajow/oczywiscie mieli castrole /,ale jak tylko zapytalem o castrola powiedzieli ,zebym sobie odpuscil.

Cos w tym musi byc.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.