Skocz do zawartości

E39 awaria przednich wycieraczek


tomekds4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Dziś podczas jazdy zatrzymały mi się wycieraczki. Od kierowcy wykręciła się aż za słupek i jest całkiem luźna. Od pasażera stanęła pod skosem i sie nie rusza. Z tego co wyczytałem to może być drążek od wycieraczki (tej od kierowcy), ale jednak zastawia mnie fakt ze od pasażera też w ogóle się nie rusza. Możliwe, że coś się tam zablokowało dodatkowo ? Dodam, że silnik jakoś pracuje bo wycieraczka od pasażera lekko drgnie jak włączam z przycisku wycieraczkę, ale coś ja blokuje.

Musiałem tak bez wycieraczek ponad 250km jechać - miejscami była tragedia co 60km mycie szybki na stacji albo po spotkaniu z TIRem z naprzeciwka.

 

Pozdrawiam

 

Tomasz Krasicki

P.S. Wiece gdzie w wa-wie, albo wysyłkowo można zakupić nowy drążek ? Słyszałem, ze jest to jako jedyna cześć zamienna wycieraczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem kiedys to samo musisz zajrzec w podszybie dostep jest dobry ,mozesz naprawic to po swojemu nie wiem jak ci to wytlumaczyc,jest tam takie cos co sie wyrabia i puszcza jedno skrzydlo wycieraczek troche sie na meczysz ,ale jak bedziesz chcial zrobisz samemu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozesz naprawic to po swojemu nie wiem jak ci to wytlumaczyc,jest tam takie cos co sie wyrabia i puszcza jedno skrzydlo

wyrabia się gniazdo kuli sworznia

kula ma wielką średnicę i jest do niej super dojście więc wystarczy ją wsadzić w gniazdo i w osi całość przewiercić i skręcić śrubą by już nigdy się nie rozlazło

dałem śrubę z dwoma nakrętkami M4 i przed skręcenie wyczyściłel z opiłków po wierceniu i nawaliłem tawotu

ale skoro drążek ten do kupienia ...

mi w serwisie zaproponowali cały mechanizm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zrobić tak jak radzi Dajan, ja też przerabiałem temat w ten sposób. Wymiana samego drążka pomoże na chwilę dlatego że i tak wymieniacie jeden zużyty element, a drugi jest niewymienny. Po czasie może być powtórka z rozrywki........
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

Miesiac temu mialem to samo wymienilem ten drazek od strony kierowcy bardzo latwo sie wymienia wystarczy zeby jedna osoba wlaczyla na chwile wycieraczki a druga patrzyla jak mechanizm sie obraca i cale ramie jest na wierzchu i wylaczyc w odpowiednim momencie wycieraczki wymieniasz drazek i po klopocie :D a druga wycieraczka tez mi nie chodzila wystarczylo dokrecic sruby od wycieraczek sa 2 od strony pasazera.I wszystko smiga :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też to u siebie przerabiałem, widocznie to jakaś wada w bmw. Wystarczy ściągnąć obudowę od filtra przeciwpyłkowego, jest tam taka zawleczka którą się ściąga i delikatnie podważyc i ładnie wyjdzie. Uważaj tylko na rurę od dolotu powietrza, żeby nie wyszła z głownego gniazda, bo pózniej ciężko sie ją wsadza.

Ja u siebie wsadziłem kawałek szmaty i tak osadziłem w gniazdo, popukałem młotkiem i narazie jakoś smigam, ale jak mi znowu wyskoczy, to zrobie jak chłopaki pisali - nawierce i skręce śrubą, chyba najlepsze rozwiązanie. Nie bawił bym się w jakies zestawy naprawcze z allegro, bo to wielki "szit" :mad2:

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za rady.

zakupiłem już drążek za 37zl w Auto-Fusie (ASO w wa-wie). Nie wiem dlaczego w tym sklepie pod adresem: http://www.czescidobmw.pl/index.php?cPath=2093. Kosztuje ta część aż 60 zł.

Na razie wymienię drążek, ponieważ nie mam możliwości wywiercenie otworu na razie. Ale skoro ta wycieraczka jest na sworzniu do przewiercając ją blokuje się częściowo jej stopnie swobodny ( sposobu poruszania się), ale to moje spostrzeżenie na sucho bo jeszcze tam nie zaglądałem.

Przyczynę tego stanu rzeczy już znam. Miałem nie drożny kanalik na wodę z szyby pod filtrem. Zbierała się tam woda i ten sworzeń z drążkiem rdzewiał, potem rdza zapewne działała jak papier ścierny i wyrobiła plastik w drążku. Także sądzę, że zmiana na nowy drążek i wyczyszczenie sworznia powinno wystarczyć. Sworzeń trąc o coś bardziej miękkiego (plastik ze drążka) nie mógł się jakoś specjalnie wyrobić

W sobotę biorę się do roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Też mam problem z wycieraczkami tylko trochę inny... moje tak jakby się zacinały - tak było - teraz prawie wcale się nie załanczają , kiedy próbuję je włączyć nie reagują , po kilkunastu minutach przypomni im się i powolutku się przesuną w jedną stronę często z ręczną pomocą... staną w pionie i znowu nic . kolejne kilkanaście minut i znów się budzą . Jest źle ... wczoraj poszły tylko w górę i do tej pory nie wróciły. Przejechałem ok. 70 km. i nic... pomóżcie :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam problem z wycieraczkami tylko trochę inny... moje tak jakby się zacinały - tak było - teraz prawie wcale się nie załanczają , kiedy próbuję je włączyć nie reagują , po kilkunastu minutach przypomni im się i powolutku się przesuną w jedną stronę często z ręczną pomocą... staną w pionie i znowu nic . kolejne kilkanaście minut i znów się budzą . Jest źle ... wczoraj poszły tylko w górę i do tej pory nie wróciły. Przejechałem ok. 70 km. i nic... pomóżcie :(

 

Ja radziłbym na początek zobaczyć pod filtr przeciwpyłkowy jaki jest stan przegubów wycieraczki i czy czasem nie stoi woda w okolicach silnika, może jest zalany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Partnerzy klubu
Wielkie dzięki za rady.

zakupiłem już drążek za 37zl w Auto-Fusie (ASO w wa-wie). Nie wiem dlaczego w tym sklepie pod adresem: http://www.czescidobmw.pl/index.php?cPath=2093. Kosztuje ta część aż 60 zł.

 

Ale część 61618361741 nie kosztuje u nas 60 zł.

 

Cena za tę część to 35 zł. Jeżeli Klient ma w swoim mieście ASO BMW to bardziej opłacalny dla Niego będzie zakup bezpośrednio w ASO (koszt przesyłki "zepsuje" cenę w przypadku tej części).

 

Myślę że rafala6 zapłacił około 60 zł razem z przesyłką kurierską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

2 dni temu pojawił się u mnie taki sam problem jak u założyciela tematu. dzięki temu forum naprawiłem to sam kupując wczoraj drążek u Autofusa :cool2: .

w tym roku kosztuje 40,15 :)

faktycznie, trzeba się trochę nagimnastykować, ale da się zrobić we własnym zakresie.

 

ręce brudne ale duma mnie rozpiera, że temat ogarnąłem sam :mrgreen:

pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

I mnie się ta przygoda przytrafiła i to na drodze szybkiego ruchu, jak nie trudno się domyślić - w środku ulewy. :)

 

DAJAN - należy Cię ozłocić za ten patent! Dzięki przewierceniu straciłem tylko jeden dzień urlopu (lewa wycieraczka odmówiła posłuszeństwa w przeddzień wyjazdu), a nie jego połowę. ASO nie miało drążka, więc szybko zajechałem do mechanika, przewiercił on obie części i tyle. 40 minut roboty. Potwierdzam, że jest to jak najbardziej do zrobienia samemu, ja nie miałem niestety żadnego sprzętu pod ręką. Tylko mieć porządne wiertła, uważać, żeby się nie przegrzały. Całą operację da radę przeprowadzić bez wyciągania drążków z podszybia. Najlepiej nawiercić wcześniej mniejszym wiertłem, a potem przebijać się już grubszym. Też założyliśmy śrubę H4, w zupełności wystarcza, z grubszą mógłby być troszkę problem z utrafieniem, śrubę zabezpieczył mechanik loctitem, ale nie pamiętam nazwy specyfiku (czerwony płyn, który zabezpiecza przed poluzowaniem się nakrętek). No i przyda się druga osoba, żeby potrzymać maskę, bo dla wygody wyczepiliśmy jeden siłownik trzymający maskę w górze, łatwiej wtedy jest wsadzić wiertarkę.

No i należy uważać, żeby po wsadzeniu osłony filtra kabinowego żadna część śruby nie kolidowała z plastikami, więc zanim założycie to "na sicher" to przeprowadźcie próbne czyszczenie szyby i posłuchajcie, czy nic się nie ociera.

DZIĘKI PO STOKROĆ DAJAN!

pozdrowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz BMW a na wczasy jedziesz bez wiertarki , tokarki i spawarki ?

Hehehe - poszedłeś po bandzie Dajan :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :cool2:

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Dwa dni temu u mnie pojawił sie ten sam problem. Lewa wycieraczka "luźna" a prawa zablokowana w pozycji ukośnej. Naprawa oczywiście wg zaleceń dajan'a. Godzina roboty, zero kosztów, tylko śrubka, nakrętka i lekki spaw na nakrętce. Dzięki za podsunięcie pomysłu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
U mnie to samo, dziękuję bardzo za patent ze śrubką. Dałem towot, od dołu szeroką podkładkę i zakontrowałem 2 nakrętki. Drugi raz bym to zrobił przez 30 min :) Jak by ktoś potrzebował ten element cięgna to mają kilka sztuk w Intercarsie. Oryginały za 43 zł po rabacie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

Panowie,


odświeżam post.


Ostatnio i mnie spotkała sytuacja z wycieraczką kierowcy - gniazdo popychacza się wyrobiło.


Postąpiłem według Waszych rad, czyli zacząłem przewiercać sworzeń.

Użyłem na początek do tego wiertła 3mm i na głębokości ok 4mm złamało mi się wiertło!!...


Użyłem następnie większego (utwardzanego Dextra) 6mm wiertła - niestety, ale nie daje rady rozwiercić złamanego wiertła, które tkwi w środku otworu (dodam, że żadnymi szczypcami itp nie jestem w stanie wyciągnąć złamanego wiertła,

gdyż jest złamane na głebokości wwiercenia - nie wystaje nic)


Czy jesteście w mi tej kwestii doradzić co dalej? ... czy można zdemontować ten element ze sworzniem (kulką), aby ewentualnie spróbować rozwiercić od drugiej strony?


Liczę na Waszą wiedzę i pomoc! :)


Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
mozesz naprawic to po swojemu nie wiem jak ci to wytlumaczyc,jest tam takie cos co sie wyrabia i puszcza jedno skrzydlo

wyrabia się gniazdo kuli sworznia

kula ma wielką średnicę i jest do niej super dojście więc wystarczy ją wsadzić w gniazdo i w osi całość przewiercić i skręcić śrubą by już nigdy się nie rozlazło

dałem śrubę z dwoma nakrętkami M4 i przed skręcenie wyczyściłel z opiłków po wierceniu i nawaliłem tawotu

ale skoro drążek ten do kupienia ...

mi w serwisie zaproponowali cały mechanizm

Pomogło dzięki!


e39-1.jpg


e39-2.jpg


FILMIK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.