Skocz do zawartości

E39 Touring Zatarta tylna wycieraczka


prl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Stało się, kupiłem E39 530dA 11.2001.

No i zaczynam dopieszczać bunię po poprzednim właścicielu.

 

Np. Dzisiaj doszedlem czemu nie działa tylna wycieraczka..... silnik działa OK, a wycieraczka w szybie jest ZATARTA! Ani drgnie, dziwne że bezpiecznik jeszcze się nie spalił, wydaje mi się że silnik ma jakieś zabezpieczenie przed "zakleszczeniem".

Czy miał ktoś już taki problem? Jak sobie poradził?

Próbowałem rozebrać cały mechanizm, ale po zdjęciu osłony z dołu doszedłem do zdjęcia kapturka z góry (tego z przyciskiem do otwierania szyby) i od spodu jest śrubka torx, która niestety z czasem zamieniła się na imbus... nie można jej wykręcić - kręci się w koło, nawet nie ma czym tam podważyć (próbowałem igłą).

W akcie desperacji, gdyż właśnie zaczął padać deszcz, nalałem pod okrągły kapturek WD40, może zdziała jakieś cuda. Jeśli odejdzie z czasem to rozbiore, przeczyszcze i nasmaruje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtam,

Też miałem to u siebie, nie dawno to naprawiłem. Tak jak napisałeś z tą śrubą za cholere nie idzie jej odkręcić, u mnie była po prostu skorodowana i jedyny sposób na nią to było rozwiercenie. To, że psiknołęś wd40 to ci nic nie da, musisz tą śrubę nawiercić, tylko uważaj bo mi zeszło wiertło i trochę za dużo nawierciłem i zrobiłem sporą dziurę. Ale jak tą srubę uda ci się już wykręcić, to nie myśl sobie, że to koniec kłopotów. Dalej będzie jeszcze gorzej, żeby ten trzpień wykręcić. U mnie było wszystko skorodowane, i wtedy przydaje się wd40 i bardzo ważne - GUMOWY MŁOTEK. Żeby wyszedł cały ten trzpień trzeba bardzo delikatnie, a zarazem zdecydowanie uderzać żeby wyszdł. Oczywiście najpierw trzeba wykręcic jak dobrze pamiętam dwie sruby. Jak już go wyjmiesz, to oczywiście dokładnie oczyść wd40 i nawal duuużo smaru. U mnie działa zajebiście. Trzeba pamiętać, żeby nie dopuścić do ponownego zatarcia, jedynym sposobem jest po prostu częste używanie tej wycieraczki. Wystarczy chociaż raz dziennie żeby ją z dwa razy ruszyć. Bo jesli będziesz jej żadku używać, to po pewnym czasie znowu to samo się zrobi.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego w swojej buni tez mialem problem z niedzialajaca wycieraczka, ale powodem usterki byl przetarty kable od zasilania na zawiasach klapy. Nie mialem problemu z zatarta wycieraczka aczkolwiek dzialala dosc opornie ale pare zaszczyków WD40 i przy otwartej tylnej szybie udalo mi sie rozruszac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam ponownie.

Dzisiaj doszedłem do wniosku że muszę coś zdziałać. Ponieważ do wymiany sworznia trzeba mieć zdjęte ramie wcieraczki a ja nawet nie mogę się dostać do śruby to.... rozwierciłem tą śrubeczkę która trzyma obudowę, potem dostałem się do nakrętki ramienia i zalałem go ponownie WD40. Z pełną świadomością uszkodzenia szyby po jakimś czasie zawziąłem się "żabką" na ramionko sworznia od spodu i... techniką prawo lewo prawo lewo z umiarkowaną siłą poruszyłem ramie wycieraczki. Potem pokręciłem tak z 4 razy , zalałem ponownie WD40 i zmontowałem ponownie. Za tydzień/dwa ponownie to rozruszam bo narazie idzie dosyć topornie i nie w głowie uruchomienie silnika wycieraczki - stawiam że dojedzie do połowy i się spali.

Ponieważ mocowanie ramienia jest dosyć obudowane, nie sposób tego ramienia z wieloklinu wycisnąć praską. Jakby to ugryżć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego w swojej buni tez mialem problem z niedzialajaca wycieraczka, ale powodem usterki byl przetarty kable od zasilania na zawiasach klapy. Nie mialem problemu z zatarta wycieraczka aczkolwiek dzialala dosc opornie ale pare zaszczyków WD40 i przy otwartej tylnej szybie udalo mi sie rozruszac

 

 

Witam

 

Te przewody do wycieraczki idą lewym czy prawym zawiasem? Widziałem z obu przewody, a nie chce rozbierać i szukać po obu stronach.

Tez mi nie działa wycieraczka, a nie jest zatarta.

 

pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtam,

Też miałem to u siebie, nie dawno to naprawiłem. Tak jak napisałeś z tą śrubą za cholere nie idzie jej odkręcić, u mnie była po prostu skorodowana i jedyny sposób na nią to było rozwiercenie. To, że psiknołęś wd40 to ci nic nie da, musisz tą śrubę nawiercić, tylko uważaj bo mi zeszło wiertło i trochę za dużo nawierciłem i zrobiłem sporą dziurę. Ale jak tą srubę uda ci się już wykręcić, to nie myśl sobie, że to koniec kłopotów. Dalej będzie jeszcze gorzej, żeby ten trzpień wykręcić. U mnie było wszystko skorodowane, i wtedy przydaje się wd40 i bardzo ważne - GUMOWY MŁOTEK. Żeby wyszedł cały ten trzpień trzeba bardzo delikatnie, a zarazem zdecydowanie uderzać żeby wyszdł. Oczywiście najpierw trzeba wykręcic jak dobrze pamiętam dwie sruby. Jak już go wyjmiesz, to oczywiście dokładnie oczyść wd40 i nawal duuużo smaru. U mnie działa [bAD]ście. Trzeba pamiętać, żeby nie dopuścić do ponownego zatarcia, jedynym sposobem jest po prostu częste używanie tej wycieraczki. Wystarczy chociaż raz dziennie żeby ją z dwa razy ruszyć. Bo jesli będziesz jej żadku używać, to po pewnym czasie znowu to samo się zrobi.

Pozdrawiam.

 

Kolego mam to samo zatarta wycieraczka silniczek ok . Walczyłem już z tym kilka dni temu i spasowałem w momencie walki z tym trzpieniem na którym osadzone jest ramię wycieraczki . Może od początku , mam wykręcone chyba wszystko od wewnątrz czyli śruba po prawej i po lewej z języczkiem do zamka i na zewnątrz plastik osłaniający z przyciskiem zdjęta okrągła zaślepka i nakrętka pod nią . I teraz rozumiem czas wybić (wbić do środka) ten trzpień na którym siedzi ramię wycieraczki i tego za nic nie mogę ruszyć :x Czytałem że jest tam jeszcze jakiś zegerek i może to on blokuje tylko że ja go nie widziałem . Parę uderzeń w trzpień i spasowałem ze strachu o szybę !!!!!

Możesz mi naświetlić co dalej jak z tym walczyć :P

Z góry dzieki za pomoc !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mam to samo zatarta wycieraczka silniczek ok . Walczyłem już z tym kilka dni temu i spasowałem w momencie walki z tym trzpieniem na którym osadzone jest ramię wycieraczki . Może od początku , mam wykręcone chyba wszystko od wewnątrz czyli śruba po prawej i po lewej z języczkiem do zamka i na zewnątrz plastik osłaniający z przyciskiem zdjęta okrągła zaślepka i nakrętka pod nią . I teraz rozumiem czas wybić (wbić do środka) ten trzpień na którym siedzi ramię wycieraczki i tego za nic nie mogę ruszyć :x Czytałem że jest tam jeszcze jakiś zegerek i może to on blokuje tylko że ja go nie widziałem . Parę uderzeń w trzpień i spasowałem ze strachu o szybę !!!!!

Możesz mi naświetlić co dalej jak z tym walczyć :P

Z góry dzieki za pomoc !!!

 

Kolego jesli dobrze zrozumialem nie wycisnąłeś ramienia wycieraczki z trzpienia (tzw. sworznia). W żadnym wypadku nic nie wybijaj dopóki tego nie odkręcisz!!! Pod ramieniem wycieraczki jest jeszcze jedna nakrętka, i dopiero po niej możesz przystąpić do luzowania całości (jeśli się mylę poprawcie mnie).

Ja jeszcze nie zdjąłem ramienia, ale zdążyłem je z wrażenia .....połamać, więc mam zamówione nowe oryginalne na dniach powinno przyjść. Jestem w posiadaniu książki "sam naprawiam...." i tam podają by do odkręcenia ramienia z trzpienia najpierw ustawić ramie na pionowo na szybie względem klapy. Ciekawi mnie czy to ma znaczenie dla wyciśnięcia ramienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mam to samo zatarta wycieraczka silniczek ok . Walczyłem już z tym kilka dni temu i spasowałem w momencie walki z tym trzpieniem na którym osadzone jest ramię wycieraczki . Może od początku , mam wykręcone chyba wszystko od wewnątrz czyli śruba po prawej i po lewej z języczkiem do zamka i na zewnątrz plastik osłaniający z przyciskiem zdjęta okrągła zaślepka i nakrętka pod nią . I teraz rozumiem czas wybić (wbić do środka) ten trzpień na którym siedzi ramię wycieraczki i tego za nic nie mogę ruszyć :x Czytałem że jest tam jeszcze jakiś zegerek i może to on blokuje tylko że ja go nie widziałem . Parę uderzeń w trzpień i spasowałem ze strachu o szybę !!!!!

Możesz mi naświetlić co dalej jak z tym walczyć :P

Z góry dzieki za pomoc !!!

 

Kolego jesli dobrze zrozumialem nie wycisnąłeś ramienia wycieraczki z trzpienia (tzw. sworznia). W żadnym wypadku nic nie wybijaj dopóki tego nie odkręcisz!!! Pod ramieniem wycieraczki jest jeszcze jedna nakrętka, i dopiero po niej możesz przystąpić do luzowania całości (jeśli się mylę poprawcie mnie).

Ja jeszcze nie zdjąłem ramienia, ale zdążyłem je z wrażenia .....połamać, więc mam zamówione nowe oryginalne na dniach powinno przyjść. Jestem w posiadaniu książki "sam naprawiam...." i tam podają by do odkręcenia ramienia z trzpienia najpierw ustawić ramie na pionowo na szybie względem klapy. Ciekawi mnie czy to ma znaczenie dla wyciśnięcia ramienia.

 

Dokładnie ramienia wycieraczki nie zdjełem bo po paru uderzeniach zrezygnowałem z obawy o szybę widzę że byłem blisko by zainwestować w nową :) Dzięki za info o nakrętce pod spodem !!!! No to teraz powalcze jeszcze raz z tym tematem !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie ramienia wycieraczki nie zdjełem bo po paru uderzeniach zrezygnowałem z obawy o szybę widzę że byłem blisko by zainwestować w nową :) Dzięki za info o nakrętce pod spodem !!!! No to teraz powalcze jeszcze raz z tym tematem !!!

 

Kolego jak zdejmiesz to ramię i nie będziesz zmuszony inwestować w szybę to daj znać jak to zrobiłeś , najlepiej RÓB FOTO w trakcie - taka prywatna prośba :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam podają by do odkręcenia ramienia z trzpienia najpierw ustawić ramie na pionowo na szybie względem klapy. Ciekawi mnie czy to ma znaczenie dla wyciśnięcia ramienia.

Tylko jak u mnie problem w tym, że nie da rady ustawić ramienia pionowo bo całość zespolona na amen ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

panowie proponuje jeszcze zamowic nakretke trzymajaca mechanizm wycieraczki znajduje sie pod ramieniem oczywiscie jak za bardzo aluminium sie nie utlenilo i da sie odkrecic bo w mojej wymienialem przycisk otwierania szybi to niestety z odkreceniem tego byl duzy problem a po wyjeciu mechanizmu juz wszystko latwo poszlo i wycieraczka dziala bez problemu

zycze powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

zapieczona tylna wycieraczka to czesty problem. Do zdjecia kapturka trzeba odkręcic srubkę , która jak ktoś napisał czasem zmienia sie w imbus. Rozwiercanie nic nie da bo srubka jest długa i wchodzi w poprzeczny bolec który trzyma kapturek i trzpień. Ja u siebie wyłamałem kapturek bo nie szło odkrecić , a potem wymiana "oringu" w którym siedzi trzpień bo to on jest problemem. Ten typ ma tak że rdzewieje i blokuje na amen wycieraczke. Moja od wczoraj juz chodzi i tego :D Panom zyczę.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Smutne wieści... u mnie element nadaje się tylko do wymiany. W dodatku przy wielu próbach , element się zmęczył i złamał - uwaga, kruche aluminium...

Zaraz zamawiam nowe w ASO.

 

Co do zdjęcia ramienia z trzpienia to polecam 2 metody

albo ustawiamy ramie normalnie 'w spoczynku' , wkladamy maly plaski srubokret do konca w dolna dziure (patrzac na podniesionej szybie) i lekko podwazajac i ruszajac druga reka za ramie "gora/dol" bardzo szybko mozna je wyciagnac.

albo druga wersja ta sama, z tym wyjatkiem ze ramie stoi prostopadle do ziemi (czyli pionowo po szybie) i wtedy z lewej strony bedzie ten wpust do podwazenia srubokretem. Pewnie dlatego w poradniku poradzili by tak ustawiac ramie bo lepszy jest dostep do podwazenia srubokretem.

 

Podzielcie sie tym co zrobiliscie w sprawie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

zapieczona tylna wycieraczka to czesty problem. Do zdjecia kapturka trzeba odkręcic srubkę , która jak ktoś napisał czasem zmienia sie w imbus. Rozwiercanie nic nie da bo srubka jest długa i wchodzi w poprzeczny bolec który trzyma kapturek i trzpień. Ja u siebie wyłamałem kapturek bo nie szło odkrecić , a potem wymiana "oringu" w którym siedzi trzpień bo to on jest problemem. Ten typ ma tak że rdzewieje i blokuje na amen wycieraczke. Moja od wczoraj juz chodzi i tego :D Panom zyczę.

Pzdr

 

Kolego da sie rozwiercic ta srubke: nawiercilem ja wiertelkiem fi 1, potem wsadzilem fi 2 i po wkreceniu wiertarką , ustawilem obroty w druga strone i pięknie śrubka wyszła - poprostu wykręcając się. Wtedy kapturek zdjąłem bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze

Ja u siebie tez z tym swojego czasu walczyłem.

Pamietam , że bez kłopotów wymontowałem. Następnie młotkiem wybiłem ośkę wycieraczki < inaczej nie chciała drgnąć>

Wyczyściłem i dałem nowy smar.

Dwa lata już działa.

 

Wcześniej zapodawałem różne wd 40 . To nie pomaga. Teraz wycieraczka ma odpowiednią prędkość.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

żeby się nie zapiekła można chyba jeszcze użyć smaru miedzianego, on chyba jest przeciw zapieczeniu śrub :wink:

 

właśnie mam ten sam problem i nie mogę ruszyć od momentu odkręcenia tej pierwszej nakrętki za zaślepką, ramię ani drgnie... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.