Skocz do zawartości

jakie tarcze na przód do e39 523i?


OLO 30

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ! Mam problem z tarczami do mojej bmki. Miałem już 3 kpl Jurid, mintex i teraz aktualnie mam założone tarcze i klocki ATE i znów mi bije kierownica przy hamowaniu i tak przy każdym kpl nowych tarcz po przejechaniu 1-2 tys. km.

Co radzicie, bo ja juz sam nie wiem jakie teraz tarcze mam założyć? Doradźcie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Textar.

 

Najlepiej wziac z ASO. Wiecej zaplacisz, ale bedziesz miec gwarancje jakosci. Po co wydawac pieniadze co 2 - 3 tysiace km? Raz a dobrze...

 

Przestrzegaj tez procedury wymiany tarcz. Gdzies na forum jest to szczegolowo opisane, autorem jest chyba uzytkownik allcar.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tarcz hamulcowych to z tego co prześledziłem na forach różnych to w przypadku e39 nie było narzekań na tarcze Zimmermanna i Textara. O ATE pisywali użytkownicy, że się niestety krzywią (nie tylko te nacinane). Ja u siebie z przodu mam jeszcze tarcze od kupna auta i nie wiem szczerze mówiąc jakiej są firmy ale styczeń/luty będzie mnie czekać wymiana klocków i tarcz - planuję zakupić wtedy na przód tarcze Zimmermann Sport (mają bardzo dobre opinie użytkowników e39 - choć nie są może zbyt tanie) oraz klocki Textara (użytkuje obecnie i spisują się bardzo dobrze-nie piszczą, nie pylą nadmiernie i są dość trwałe). Z tyłu wymieniłem tarcze na BOSCHa (firma ta obecnie kupiła TEXTARA i to prawdopodobnie są tarcze Textar tylko pod szyldem BOSCH) i klocki ATE - zestaw spisuje się także bardzo dobrze.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam ! Mam problem z tarczami do mojej bmki. Miałem już 3 kpl Jurid, mintex i teraz aktualnie mam założone tarcze i klocki ATE i znów mi bije kierownica przy hamowaniu i tak przy każdym kpl nowych tarcz po przejechaniu 1-2 tys. km.

Co radzicie, bo ja juz sam nie wiem jakie teraz tarcze mam założyć? Doradźcie!

 

 

Doradzam wizytę na szarpaku w celu wykrycia luzów w układzie kierowniczym i zawieszeniu.

 

Te bicie kierownicy podczas hamowania to zapewne tuleje górnych przednich wahaczy do wymiany a nie tarcze.

Mogą być też inne luzy < drążki lub przekładnia.>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Też to pomyślałem ale jak doczytasz do końca wypowiedź kolegi to zauważysz, że zaczynają mu bić dopiero po przejechaniu 1-2 tys km więc to nie tuleje.

 

Może masz coś z piastą którąś? Może źle są tarcze montowane bez dokładnego oczyszczenia piast? Coś musi powodować wyginanie tarcz, cudów nie ma. Może coś z zaciskami itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety w e39 nie wytrzymują zwykłe tarcze, mój kumpel ma 535 96r i tak samo w ciągu 6 miesięcy zmienił 4 komplety tarcz dopiero jak założył zimerman link poniżej problem zniknął

 

http://moto.allegro.pl/item850005121_bmw_e39_tarcze_hamulcowe_sport_zimmermann.html

 

nie robie krypto reklamy akurat tej aukcji, jeżeli poszukasz co jakiś czas jest wystawiany cały komplet 2 tarcz sportowych ( nawiercanych) + klocki zimermana za około 730pln ( zhodzą jak ciepłe bułeczki) , niedługo sam też bede zmieniał i bede raczej takie zakładał...

 

Także polecam tarcze zimerman sport jeżeli bicia sa tylko przy hamowaniu i pojawiają się po 1-2 tys. km, tarcze poprostu nie wytrzymuja obciązeń, przegrzewają się i robią sie krzywe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi. Zaciski i piasty są ok to już sprawdziłem. Drążki są jeszcze w miarę dobre. Może to po części też moja wina że się tak krzywią tarcze, bo lekkiej nogi nie mam. Myślę nad zimmerman sport + klocki ate. Czy to dobry wybór??....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi. Zaciski i piasty są ok to już sprawdziłem. Drążki są jeszcze w miarę dobre. Może to po części też moja wina że się tak krzywią tarcze, bo lekkiej nogi nie mam. Myślę nad zimmerman sport + klocki ate. Czy to dobry wybór??....

Myślę, że powinno funkowac dobrze. Może jeszcze trochę lepszym rozwiązaniem byłoby zamiast klocków ATE zakup Textara. Ale ATE powinno także dać radę - jak już pisałem: z tyłu mam tarcze BOSCHA z klockami ATE i się dobrze "dogadują".

Pzdr.

P.S. Jak już zainstalujesz te Zimmermanny Sport napisz w tym temacie jak wrażenia - czy są odczuwalne różnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w przypadku tarcz zimmermann sport nawiercanych był już przypadek na tym forum, że się pogieły po nieznacznym przebiegu :duh: drogie to są brembo oro, niecałę 600zł za sztuke, ale to już tylko dla naprawde wymagających :mrgreen:, jak chcesz mieć spokój na długie lata / przebiegi i w miare tanio tylko ASO (420zł sztuka minus jakiś mały rabat)
życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w przypadku tarcz zimmermann sport nawiercanych był już przypadek na tym forum, że się pogieły po nieznacznym przebiegu :duh: drogie to są brembo oro, niecałę 600zł za sztuke, ale to już tylko dla naprawde wymagających :mrgreen:, jak chcesz mieć spokój na długie lata / przebiegi i w miare tanio tylko ASO (420zł sztuka minus jakiś mały rabat)

W przypadku każdej tarczy może się zdarzyć, że się pognie. Piszesz o przypadku takim w Zimmermannie Sport - jednym. Założę się, że i oryginalne z ASO też miały przypadki wygięcia się tylko może jeszcze nie dotarło to na forum. Natomiast przypadków gięcia się ATE było o wiele więcej więc większe jest prawdopodobieństwo, że się trafi na taką przypadłość. Ja mimo wszystko też zainwestuję w Zimmermanny Sport kiedy nadejdzie czas wymiany.

 

jak chcesz mieć spokój na długie lata / przebiegi i w miarę tanio tylko ASO (420zł sztuka minus jakiś mały rabat)

Z tego co się dowiedziałem od pracownika ASO to są to TEXTARY. Więc zamiast jechać do ASO i płacić 420 pln za tarczę ori (a właściwie to za znaczek BMW) lepiej już na własną rękę kupić samemu TEXTARA i zapłacić za cały komplet na przód (tarcze + klocki) w okolicy 400-500pln. Efekt ten sam a w kielni kilka stówek zostaje :wink:

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się dowiedziałem od pracownika ASO to są to TEXTARY. Więc zamiast jechać do ASO i płacić 420 pln za tarczę ori (a właściwie to za znaczek BMW) lepiej już na własną rękę kupić samemu TEXTARA i zapłacić za cały komplet na przód (tarcze + klocki) w okolicy 400-500pln. Efekt ten sam a w kielni kilka stówek zostaje :wink:

 

Tylko, ze umieszczenie znaczka BMW wymaga na producencie przestrzegania specyficznych rezimow technologicznych, a i przy zakupie w ASO maleje prawdopodobienstwo zakupu podrobek, na ktorych rowniez moze byc umieszczone logo BMW. Rynek jest zalany replikami produktow znanych marek. Byc moze, takze Juridy, Zimmermany, ATE zakupowane na Allegro, Ebay'u moga byc nieoryginalne, wykonane ze stali "gwozdziowej", a pozniej tylko klopoty...

 

Podobnie sprawa sie ma z palnikami HID D2S, temat poruszany na kilku forach, jest logo Osram, Philips, ale nijak to sie ma do tych marek.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się - wszystko może być podrobione. Tylko, że z reguły produkty oryginalne mają swoje specyficzne oznaczenia/ciągi znaków a podróbki albo tego nie mają albo mają te oznaczenia w jakiś sposób zaburzone. Wiadomo - trzeba to kupując dokładnie obejrzeć. Zresztą jeśli jest to podróbka to z reguły problemy wychodzą już zaraz po zainstalowaniu tego w aucie - względnie bardzo szybko.

Jak dotąd - kupowałem poprzez sklepy internetowe (nie mylić z Alledrogo) - wszystkie te produkty były jak najbardziej ok (Sachs, Bosch, ATE, TEXTAR) - mowa tu o elementach układu hamulcowego jakie wymieniałem/kupowałem w swoim obecnym i poprzednim aucie. Poza tym jest jeszcze kwestia posiadania zaufanego sprzedawcy - jeśli się takiego ma to wtedy jest mniejsza szansa, że człowiek się nadzieje na jakąś replikę/podróbkę czy inny paździerz.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do olo 30...jak założysz te zimermany to mam nadzieje że nie bedziesz od razu je dusił...jest na forum wiele wątków na temat odp. docierania nowych tarcz poczytaj i daj znać jak bedą sie zachowywały po przejechaniu około 300-400km...ma nadzieje że ok...

 

Przykładowo w e34 jeździłem cały czas na ATE i było ok...ale po przesiadce do e39 2.8 nie ma co ukrywać co chwile mam chamowania z 200km/h , a w e34 żeby tą prędkośc osiągnąć trzeba sie było trochę po bujać...

 

p.s...nie przejmuj sie nie tylko ty, masz cięzką nogę...zresztą Bmw jest stworzone do szybkiej jazdy itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Upewnić sie czy nie ma luzu w zawieszeniu, zwłaszcza chodzi o wahacz górny, nic nie może być absolutnie lużne w zawieszeniu.

2. Jeśli zdarza Ci sie to z kolejnymi kompletami tarcz to bardzo możliwe, ze bicie pochodzi od piasty. Sprawdziłbym to i wymienił piasty, koszt jednej ok 300 zeta.

3. Tarcze muszą być zamontowane w perfekcyjny sposób, piasty oczyszczone na lusterko a między tarcze a piaste nie powinno dawać sie żadnego preparatu. Powierzchnia styku musi być idealnie gładka i czysta.

4. Pamiętać o ułożeniu nowego kompletu, delikatnie używać hamulców przez pierwsze 300 km, można też na długim bezpiecznym odcinku lekko rozgrzewać tarcze i je chłodzić. Np jedziemy 60 km/h, delikatnie hamujemy do 40 km/h, jedziemy jakiś odcinek bez hamowania - tarcze sie schładzaja. Potem hamujemy od 80 do 60 itd.

 

Sam też walczyłem z biciem kierownicy przy hamowaniu w mojej poprzedniej E39, wymieniłem raz tuleje wahacza górnego, potem po 2 latach całe kompletne wahacze górne, Dwa razy tarcze Zimmermanna (których nie polecam) i w końcu po wymienie w dobrym warsztacie specjalizującym sie w BMW i gdzie wiedzą co i jak z hamulcami wymieniłem piasty na nowe + tarcze oryginały z ASO - problem ustapił.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tarcz hamulcowych to z tego co prześledziłem na forach różnych to w przypadku e39 nie było narzekań na tarcze Zimmermanna i Textara. O ATE pisywali użytkownicy, że się niestety krzywią (nie tylko te nacinane). Ja u siebie z przodu mam jeszcze tarcze od kupna auta i nie wiem szczerze mówiąc jakiej są firmy ale styczeń/luty będzie mnie czekać wymiana klocków i tarcz - planuję zakupić wtedy na przód tarcze Zimmermann Sport (mają bardzo dobre opinie użytkowników e39 - choć nie są może zbyt tanie) oraz klocki Textara (użytkuje obecnie i spisują się bardzo dobrze-nie piszczą, nie pylą nadmiernie i są dość trwałe). Z tyłu wymieniłem tarcze na BOSCHa (firma ta obecnie kupiła TEXTARA i to prawdopodobnie są tarcze Textar tylko pod szyldem BOSCH) i klocki ATE - zestaw spisuje się także bardzo dobrze.

Pzdr.

 

Nie polecam tarcz Zimermanna, dwa komplety mi sie pokrzywiły, klocki Jurid i Textar jak najbardziej ok. Teraz testuje zestaw ATE (na tylnej osi) i jest ok

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się dowiedziałem od pracownika ASO to są to TEXTARY. Więc zamiast jechać do ASO i płacić 420 pln za tarczę ori (a właściwie to za znaczek BMW) lepiej już na własną rękę kupić samemu TEXTARA i zapłacić za cały komplet na przód (tarcze + klocki) w okolicy 400-500pln. Efekt ten sam a w kielni kilka stówek zostaje :wink:

Pzdr.

 

Znów to samo. A na jakiej podstawie pracownik ASO stwierdził, ze oryginałl to Textray? Bo pracuje w ASO więc sie zna i musi wiedziec? Tarcze, które przychodza do ASO są w opakowaniu BMW a nie poddostawcy, przesyłka przychodzi z centrali a nie bezpośrednio od dostawcy. Na tarczach nie ma żadnych oznaczen za wyjątkiem logo BMW, numeru części i grubości minimalnej. Tak na prawde nie wiadomo co idzie na pierwszy montaż czyli co jest zwane oryginałem. W ziwązku z tym, ze w katalogu cześci są wymieniane klocki Jurida i Textara to możliwe, ze tarcze są też od tych dostawców, ale dowodu na to nie ma żadnego. Równie dobrze tarcze może dostarczać jescze ATE czy Zimmermann.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
ja w swojej 520 mialem taki sam problem z szarpaniem kupilem od goscia co ze szwajcarii sprowadza rozbite bmki tarcze do 4.4l z zaciskami i klockami wszystko w stanie idealny zreszta wszystkie czesci ma w zajebistym stanie i przede wszystkim ORGINAl wszystkie numery znaczki itd i po problemie auto staje w miejscu jak ktos potrzebuje czesci to moge dac namiar uprzedzam jednak ze wiekszosc ma do najmocniejszych wersji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie wymienię przód na Zimmermany. Tył już zrobiłem. Także Z. Na ATE się bardzo przyjechałem, bo mi się regularnie wichrowały mimo przetaczania. Maciek z polecanego sklepu rekomendował Z, zresztą nie tylko on. Jutro będzie jazda testowa. Pod koniec tygodnia jak zrobię 1k km to opiszę wrażenia.

 

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie wymienię przód na Zimmermany. Tył już zrobiłem. Także Z. Na ATE się bardzo przyjechałem, bo mi się regularnie wichrowały mimo przetaczania. Maciek z polecanego sklepu rekomendował Z, zresztą nie tylko on. Jutro będzie jazda testowa. Pod koniec tygodnia jak zrobię 1k km to opiszę wrażenia.

 

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

 

 

Właśnie mi stuknęło ponad 1k km. Tarcze spisują się wyśmienicie i przed chwilą je konkretnie skatowałem razem z Motulem. Nie porównywalnie lepiej niż ATE. Polecam. Po moich przypadkach powiem, że żadne moje auto już tarcz ATE nie zobaczy.

 

 

 

Tapnięte z Galaxy II

Pozdrawiam

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 7 miesięcy temu...
  • 7 miesięcy temu...
  • 1 rok później...
Panowie nie wiem z kąt macie informacje ale oryginalnie w bmw śmiga Jurid,Przynajmniej w tych latach kiedy było produkowane e39 e38 e53. Ja właśnie na tych tarczach i klockach mam 20 tyś i wszystko cacy. Może dlatego że były montowane w aso ale Jurida można dostać normalnie w sklepie motoryzacyjnym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.