Skocz do zawartości

Instalacja gazowa w E60


Pazdzioch-3

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam u siebie problem z gazem. Czasami przy redukcji biegów w dół gaśnie silnik tak jakby odcinało na chwile zapłon albo dopływ gazu. Jak zgaśnie to od razu odpala tak jakby na pych bo nie ma sprzęgła. Mam skrzynie SMG i biegi redukują się same. Instalacja jest PRINS, wcześniej był STAG. Zmiana na PRINSA miała pomóc a tu [bAD] blada. Podczas jazdy jest wszystko OK. Jutro jadę do gazowników i niech coś z tym zrobią albo niech wymontowują instalacje i niech oddają kasę skoro nie mogą sobie z tym poradzić. Męczę się już z tym od zeszłego roku. Ten sam gość zakładał kumplowi gaz w A8 i nie ma żadnych problemów. Kilku znajomych też zakładało gaz w tym samym warsztacie w różnych samochodach i u nich wszystko gra, a u mnie porażka. Z opinii znajomych wynikło, że koleś się zna i nikt nigdy nie miał z nim problemów a z moją betą nie może sobie poradzić. Jeździłem po różnych magikach bo myślałem, że problem tkwi w samochodzie, ale z autem wszystko jest ok i na benzynie wszystko śmiga bez żadnych problemów. Także nigdy więcej gazu.

Przy KME pomagało zaznaczenie opcji "kontrola ciśnienia przy cut-off" :roll:

Zajrzyj na http://lpg-forum.pl/ chłopaki na pewno coś podpowiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 141
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A mi się wydaje że problemem u kolegi z SMG może być własnie ta skrzynia, która nie zgrywa się z silnikiem i dopływem paliwa, komunikacja pomiędzy komputerem DME , komputerem SMG oraz komputerem od gazu może być trudna do zsynchronizowania a niestety w e60 wszytsko steropwane4 jest centralnie i wszystko ze wszystkim połączone :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie,

założyłem gaz PRINS do E39 523 (przebieg nieznany), zrobiłem na nim 100 000 km, większych problemów generalnie nie miałem. Instalacja bardzo dobrej jakości. Na benzynie to auto spisywało się świetnie, na gazie odczuwalny spadek mocy. Ale... już od początku zaczęło się od wzrostu ciśnienia w układzie chłodzenia, po tych 100 000 km, w końcu pękła głowica, którą pospawałem, wymieniłem termostat, pompę wody i chłodnicę.

Biorąc pod uwagę swoje doświadczenia, stwierdzam, że ze względu na ciśnieniowy układ chłodzenia gaz do benzynowych silników BMW nie jest dobrym rozwiązaniem. Jeśli ktoś mało jeździ, to benzynowe silniki są najlepszym rozwiązaniem, jednak po własnych doświadczeniach nie polecam zakładania gazu. Teraz szukam E60 ale w 3,0 dieslu. Silnik jest fascynujący pod każdym względem, w tym także eksploatacji - a naczytałem się na tym forum, że ho ho.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry wybor, choc benzyna (bez gazu tez nie jest glupim rozwiazaniem), na wlasnym przykladzie mam 2,5i jak go kupowalem to liczylem ze bedzie palil ok 15l, zostalem mile zaskoczony 9max a mam ciezka noge 10,11l zeby tyle wydusic to nie wiem jak trzeba sie starac. Co do mocy mi wystarcza w 100%, gdybym mieszkal w polsce i nie musial placic podatkow za samochod to napewno wiekszy silnik.

 

Wiadomo w polsce benzyniak tanszy, i samochod mniej wyczochrany latwiej znalezc.

Przy takim spalaniu to nawet nie widze sensu w gazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :D

Pozwoliłem sobie zapoznać się z Waszymi uwagami, teraz moja kolej:

Instalację gazową zakładałem u przedstawiciela Landi Renzo, chyba się na tym zna(innych nie zakłada). Przejechałem około 20 tyś.km.

Po 15-tu byłem na przeglądzie, bardziej dla picu niż potrzeby(musiał jakoś zapracować na wynagrodzenie) dokonał niewielkiej regulacji i tyle. Podczas eksploatacji nie zaobserwowałem nic niepokojącego. Po Warszawie spala zimą ~13L.(wskazania licznika)benzyny co daje ~16,2L.gazu. wystarczy wyjechać za miasto a spalanie zdecydowanie spada.(proporcje benzyna-gaz są takie same).

Zawsze cenię sobie wygodę(dlatego kupiłem BMW) i ekonomię (dlatego zagazowałem) a nie szpan. Mieszkam na osiedlu gdzie wieczorem trudno trudno(jak wszędzie)znaleźć miejsce do zaparkowani, auto stoi na oddalonym parkingu(bliżej nie było miejsca)więc wielu sąsiadów nawet nie wie czym śmigam. Na stacjach nikt się nie dziwi, wlew gazu mam umieszczony pod tylnym zderzakiem(podobno powinien być umieszczony na "stałym" elemencie auta nie na zderzaku)więc za każdym razem muszę pokazywać gdzie lać,to jedyna trudność.

Jestem bardzo zadowolony z inwestycji. :D

I na koniec, ktoś zrobił uwagę typu: gdyby gaz był taki dobry to by go "wymiennie" instalowano w fabryce. Nie trzeba nic instalować,można od razu produkować silniki na gaz(zresztą BMW swego czasu coś takiego prezentowało na targach)tylko co na to powiedzą koncerny naftowe?! A ekologia...., ani gaz ani hybryda nie są na dzisiaj tak ekologiczne jak przedstawiają to niektóre organizacje, :wink: pomyślcie a obejdzie się bez podpowiedzi.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :D

Skoro nie chce Ci się czytać powtórzę: instalacja gazowa firmy Landi Renzo,zakładałem ją w autoryzowanym zakładzie tej firmy w Warszawie,cena to 4600zł.(instalacja+dł.dysze). :)

Powtarzam, opłaci się zapłacić za droższą instalacje nie powodującą kłopotów. :cool2: Po jakim czasie się zwróci wyliczą Ci "kalkulatory" często zamieszczane przy ogłoszeniach internetowych firm instalujących.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie...

Jest to forum i podzielę się z wami wiadomościami jakie poznałem w mijający weekend - wczoraj na imprezie poznałem szefa działu jednego z renomowanych firm zakładających instalacje gazowe w Polsce - fachowcy w każdym razie a nie druciarze.

 

Po bliższej rozmowie i zapoznaniu przedstawiłem mu opcje BMW E60/61 + instalacja LPG (co rozważam)

Oto jego odpowiedź (oczywiście pobieżnie):

Instalację LPG można założyć niemal do każdego samochodu - oczywiście w granicach zdrowego rozsądku. Seria 5 przyjmuje gaz bez najmniejszych problemów niemniej jednak wymaga to lepszego traktowania samochodu. Dużo złych opinii o LPG w naszym kraju podyktowana jest złymi montażami i brakiem doświadczenia u montujących jak i użytkownika. Ci pierwsi - wiadomo nie znając się wciskają byle co nie mając sprzętu ... ci drudzy myślą że to jak jazda na benzynie lub dieslu nie dbając o szczegóły - filtr gazu może poczekać - przegląd nic się nie stanie jak zrobię za 5tkm a regulacji można dokonać w przyszłym kwartale. Do tego dochodzą częstsze wymiany świec i jakiś kabli (nie znam się) ponoć co 75tkm. To wszystko składa się później na końcowy efekt jazdy na LPG i opinię o instalacjach. Jeśli powyższe warunki są spełnione nie ma przeszkód. Ponoć niektóre przedstawicielstwa BMW (Włochy i bodajże Francja) współpracują z BRC i PRINS oferując również "fabryczną" instalację LPG do swoich samochodów i nie ma w tym żadnych przeszkód czy utraty gwarancji.

Podał mi przykład - niejeden - bezproblemowe przebiegi aut E60 rzędu 200tkm na gazie to żadna rewelacja. Rekord - przyjechała do nich BMW 730i (04/05) z przebiegiem 394tkm - od przebiegu na tacho 63tkm z gazem. Ponoć było delikatnie słychać już orkiestrę w silniku ale nic nie jest wiecznie.

Może być problem zimą z sekwencją - powiedział że większość ludzi chce by gaz przełączał się możliwie jak najszybciej w aucie - więc ustawiają na sterowniku minimalną temperaturę i na sekwencji przeskakuje już w okolicach 25-30stopni. Znajomemu szefa (też w E60) ustawili na 40*C - ponoć to już jest spokojna i bezpieczna temperatura na gaz - i przy tych dużych mrozach przyjechał (na gwarancji) na reklamacje gdyż auto jeździ tylko na Pb - okazało się że trudno było "zagrzać" się silnikowi do tej temp kiedy on już go wyłączał - więc siłą rzeczy nie mógł przejść na gaz. Generalnie rzekł - przy twoich przebiegach rocznych gaz się opłaca ale nie rzuca na kolana (20-30tkm rocznie) przy założeniu że jest to co najmniej 50/50 trasa/miasto - gdyż jeśli miasto z krótkimi odcinkami to lepiej czyste Pb. Proponuje najpierw pojeździć na Pb - popatrzeć na dystanse zastanowić się czy samochód zdąży wrzucić LPG i na jak długo i dopiero później najwyżej wrzucić gaz jeśli jazda na Pb nie będzie ekonomiczna. Przy okazji Diesla BMW odradzał - z racji większej awaryjności (szwagier jego pracuje w BMW Niederlassung Berlin) jeśli już to benzyna i to minimum 525 - gdyż 520 pali porównywalnie ale frajda z jazdy zupełnie inna. Optymalna zabawka to ponoć 530i :)

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam u siebie problem z gazem. Czasami przy redukcji biegów w dół gaśnie silnik tak jakby odcinało na chwile zapłon albo dopływ gazu. Jak zgaśnie to od razu odpala tak jakby na pych bo nie ma sprzęgła. Mam skrzynie SMG i biegi redukują się same. Instalacja jest PRINS, wcześniej był STAG. Zmiana na PRINSA miała pomóc a tu [bAD] blada. Podczas jazdy jest wszystko OK. Jutro jadę do gazowników i niech coś z tym zrobią albo niech wymontowują instalacje i niech oddają kasę skoro nie mogą sobie z tym poradzić. Męczę się już z tym od zeszłego roku. Ten sam gość zakładał kumplowi gaz w A8 i nie ma żadnych problemów. Kilku znajomych też zakładało gaz w tym samym warsztacie w różnych samochodach i u nich wszystko gra, a u mnie porażka. Z opinii znajomych wynikło, że koleś się zna i nikt nigdy nie miał z nim problemów a z moją betą nie może sobie poradzić. Jeździłem po różnych magikach bo myślałem, że problem tkwi w samochodzie, ale z autem wszystko jest ok i na benzynie wszystko śmiga bez żadnych problemów. Także nigdy więcej gazu.

Przy KME pomagało zaznaczenie opcji "kontrola ciśnienia przy cut-off" :roll:

Zajrzyj na http://lpg-forum.pl/ chłopaki na pewno coś podpowiedzą.

 

 

 

Problem został chyba rozwiązany. Jak narazie jeżdże kilka dni i ani razu nie zgasł samochód. Pomogła wymiana zaworu regulacji biegu jałowego (silnik krokowy). Gazownik wymienił go na własny koszt chociaż to nie jest element instalacji gazowej. Tylko jedno jest dziwne, że na paliwie nic się nie działo a tylko na gazie. Może gaz jest bardziej czuły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem został chyba rozwiązany. Jak narazie jeżdże kilka dni i ani razu nie zgasł samochód. Pomogła wymiana zaworu regulacji biegu jałowego (silnik krokowy). Gazownik wymienił go na własny koszt chociaż to nie jest element instalacji gazowej. Tylko jedno jest dziwne, że na paliwie nic się nie działo a tylko na gazie. Może gaz jest bardziej czuły.

Najważniejsze że pomogło :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam a niema różnicy miedzy 530i m52 a 530i n52b30 czy do obu silników można montować

Przymierzam się do kupna BMW 530i nie wiem który motor wybrać N52B30 258KM czy starszy model M52 ?

W aucie będzie zamontowany PRINS VSI z tego co wiem i wyczytałem na wielu forach silnik BMW 530i M52 spisuje się na tej instalacji rewelacyjnie mogę powiedzieć ze bez obsługowo jeżeli instalacja została założona przez osoby znające się

Ciekaw jestem jak instalacja i silnik N52B30 będą się spisywać na LPG jeżeli ktoś posiada informacje na temat tego silnika i instalacji w nim zamontowanej Za pomoc i rady dziękuje ALBO W SKRÓCIE JAK SIĘ SPISUJE INSTALACJA W SILNIKACH N52B30 I CZY MOZNA DO NIEGO ZAMONTOWAĆ LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prezioso 3.0d bmw to jeden z lepszych diesli na swiecie o ile nie najlepszy wiec nie wiem skad teoria o awaryjnosci tych silnikow... co do tej 740i i tych 400kkm to zaden wynik bo jezdzilem audi 1.9tdi z przebiegiem 750kkm %-) a i sam sprzedalem golfa 4, 1.9tdi z przebiegiem 520kkm i mial sie calkiem niezle bez zadnej orkiestry w silniku :wink: z przebiegiem 380kkm to sprzedalem dopiero co audika a4 b6 w super stanie za dobre pieniadze... nie neguje gazu, jest taniej ale jest tez mega upierdliwy, mialem w 3 autach i w zyciu juz nie zamienilbym diesla na gazownika, po tych 3 autach co mialem to kazde nastepne w benzynie juz nie bylo gazowane, troche przeszkadzaly mi koszty tankowania bo duzo jezdzilem i w koncu przesiadlem sie na diesla, jak juz pierwszy raz to zrobilem to od tego czasu jezdze tylko dieslami glownie audi i bmw i nie narzekam :wink:

trzeba wszystko dobrze przekalkulowac, sens jest tylko jak sie wali tych kilometrow bardzo duzo, pojezdzic z rok-dwa, nastukac 100-200kkm i sprzedac auto, wtedy to widze choc ja bym i tak wybral wozignoja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
moze i zaoszczedzisz na paliwie jako przy tankowaniu ale jak sobie do tego doliczysz ze: przeglad jest 50%drozszy jak benz, wydech co 2-3lata wymiana regulacje filtry konserwacje min 3 x na rok swiece rowniez zmieniasz czesciej kable zaplonowe (male przebicie i po jezdzie-wymiana) itp. jak sobie to policzysz to benzynka wychodzi taniej od gazu... gaz to jak jazda na raty za mniejsze pieniadze ale czesciej wydawane

http://www.fotka.pl/profil/m


BBBBB M M W W

B B M M M W W W

BBBBB M M M W W W

B B M M WW WW

BBBBB M M W W

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

A ja muszę się nie zgodzić z przedmówcą.

Do niedawna byłem całkowitym przeciwnikiem gazu w aucie. Miałem 6 samochodów. Żadnego nie zagazowałem. Teraz trafiła mi się BMW 120i w której poprzedni właściciel gaz założył. W zasadzie nie byłem z tego zadowolony, ale stwierdziłem że skoro już jest, to przetestujemy.

Auto jeździ tak samo na gazie jak na benzynie, żadnych problemów. Spalanie po mieście w okolicach 11-12 litrów gazu. Na trasie 7-8.

I nikt mi nie wmówi że "na benzynie wychodzi taniej jak policzysz wszystkie koszta". Drogi kolego, pojechałem do Włoch i z powrotem za 400zł. Czy muszę mówić więcej ?

Wymienianie droższego kosztu przeglądu w autach z gazem jako mankament jest dość zabawne. Przecież to tylko 50zł. Świece ? Nawet jak wymieniasz co 15 tysięcy to jest jedynie 200zł. Nie trzeba być Banachem żeby policzyć że 15000 km na benzynie kosztuje ponad osiem tysięcy złotych. Na gazie niecałe cztery. I pozwolę sobie zażartować że, choćbyś wymienił cały silnik w aucie. To nie ma szans żeby wyszło taniej na benzynie niż na gazie.

 

Pozdrawiam serdecznie,

Maciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 6 miesięcy temu...
Witam a niema różnicy miedzy 530i m52 a 530i n52b30 czy do obu silników można montować

Przymierzam się do kupna BMW 530i nie wiem który motor wybrać N52B30 258KM czy starszy model M52 ?

W aucie będzie zamontowany PRINS VSI z tego co wiem i wyczytałem na wielu forach silnik BMW 530i M52 spisuje się na tej instalacji rewelacyjnie mogę powiedzieć ze bez obsługowo jeżeli instalacja została założona przez osoby znające się

Ciekaw jestem jak instalacja i silnik N52B30 będą się spisywać na LPG jeżeli ktoś posiada informacje na temat tego silnika i instalacji w nim zamontowanej Za pomoc i rady dziękuje ALBO W SKRÓCIE JAK SIĘ SPISUJE INSTALACJA W SILNIKACH N52B30 I CZY MOZNA DO NIEGO ZAMONTOWAĆ LPG

 

Witam ja ma założony gaz w N52B30 258Km spisuje się świetnie , przejechane mam na gazie około 25tyś km, jak zakładałem gaz autko miało przebieg 140tyś ( przebieg autentyczny od nowości w rodzinie) zakładałem gaz w Gnieznie koszt 3300zł ( nie pamietam jakie podzespoły załozyłem ale polecone przez kolegów z forum ) koszt tej samej instalacji tylko w Warszawie 4300zł jak bedziesz chciał to pisz na priv a sprawdze jakie mam podzespły instalacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja ma założony gaz w N52B30 258Km spisuje się świetnie,

 

A jaki masz zasięg na zbiorniku i jaka jego pojemność ?

 

a więc tak tankuję co około 300km , nie wiem jaki mam duży zbiornik , ale spalanie nie przekracza przy dynamicznej jeżdzie w mieście 14-15litrów od tankowania do tankowania , trasa nie mam pojęcia ile mniej , mam zbiornik w kole BORMECH, Parownik /regulator cisnienia KME, zawór odcinający OMB, układ sterujący STAG 300, wtryski HANA, jestem naprawdę zadowolony z instalacji,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,miesiąc temu zakładałem instalacje do X3 3.0 231km również w tym samym zakładzie , spalanie w mieście do 18litrów , również działa instalacja dobrze !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale spalanie nie przekracza przy dynamicznej jeżdzie w mieście 14-15litrów od tankowania do tankowania

 

No to nieźle, mi przy dynamicznej jezdzie tyle pali benzyny...

 

podaje ile mi wychodzi spalanie od tankowania do tankowania , nie mam zamiaru się z nikim kłucić o spalanie, e60 pali mi tak jak pisałem przy dynamicznej jeżdzie 14-15litrów a x3 do 18 litrów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.