Skocz do zawartości

Sportowy kolekotor wydechowy


lolek0

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów!! nosze się z zamiarem kupna sportowego kolektora wydechowego: http://moto.allegro.pl/item578035971_kolektor_wydechowy_bmw_e30_e34_e36_e39_e46_z3_z4.html czy może ktoś z was ma coś takiego u siebie?? czy opłaca się wydać te 800zł.czy nie da to zadnego efektu?? mam juz kupiony cały wydech dedykowany do mojego silnika i do kompletu chciałem kolektor. (mam 2,5 Benzyna)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lolek0 a masz jedną czy dwie sondy lambda? Tez zastanawiłem się nad tym kolektorem ale mam dwie sondy przed i za katalizatorem i nie wiem jak po założeniu będą się zachowywały (czy nie będzie błędu sondy za katalizatorem którego nie ma).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale mam dwie sondy przed i za katalizatorem i nie wiem jak po założeniu będą się zachowywały (czy nie będzie błędu sondy za katalizatorem którego nie ma).

 

Sonda za katalizatorem jest tylko urządzeniem diagnostycznym poprawności działania katalizatora. To sonda przed katem odpowiada za skład mieszanki paliwowo-powietrznej.

Także raczej nie powinno być problemu z sondą za katalizatorem.

Był gdzieś na forum temat iż wyciągnięcie drugiej sondy nie powoduje żadnego błędu na kompie.

Pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ja ostatnio do m52 niestety tylko 2,0 "może kiedyś będzie coś mocniejszego" wkładałem ale taki http://www.allegro.pl/show_item.php?item=569205985 myślę ze jest to fajna sprawa co zauważyłem po włożeniu autko lepiej reaguje na pedał gazu co świadczy ze moment chyba troszkę wzrósł i na mocy tez troszkę chyba podeszło do góry takie są moje odczucia ,co do tej aukcji upewnij się czy uszczelki są w komplecie bo wyczytałem tam ze uszczelek nie ma i ten z aukcji troszkę ma inaczej rozwiązane łączenie z reszta wydechu czy lepsze czy gorsze nie powiem bo aż tak się nie znam ja swojego zamontowałem i łączenie kolektora z jego wydechem to co jest skręcane zrobiłem na przelotową śrubę bo szkoda ryzykować urwania w środku przy dociąganiu a resztę z układem spawałem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i ciekawe czy zaraz go rdza nie weźmie znając życie :? mój tłumik miał być nierdzewny :evil: ... dobry towar to stal kwasowa wtedy pewne że rdzy nie będzie :cool2: to jest ładne - pytanie czy warte wydania kasy :doh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak pro racing ale ta technix robi kolektory na wzór supersprinta lub hartge.cena w zlerznosci od modelu 700-900zł.ja jezdze na takim i znam pare osób które jezdzi.nikt nie narzeka,pasują i sa wykonane idealnie z najlepszej kwasówki.nic nie peka itd.posiadaja certyfikaty jakosci,tuv,gwarnację itd.smiesza mnie opinie teoretyków którzy nigdy ich nie mieli,ba nawet ich nie widzieli a gadaja ze ta technix to schit
///M40pwr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie kupowałem tego na piękny wygląd bo i tak po pierwsze ledwo co go widać trzeba się ostro wpatrzyć aby go zobaczyć "taka specyfika położenia silnika " po 2 kolorek zmieni na fiolet zapewne a potem na czarny a co do materiału jakoś oryginał nie był specjalnie grubszy może dlatego się rozleciał kto wie :) a co do osiągów to już mówiłem jakie są moje odczucia pogorszenia nie odczułem "ale jak to forum każdy może mówić co chce ja tam jestem zadowolony i gwarancje też mam oraz nadzieje ze nie będę musiał z niej korzystać :) czas pokaże czy nie zardzewieje i czy się nie rozleci, made in china nie pisało na nim z tego co wiem to jest made in germany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam baranki z m3, mam u siebie i nie narzekam. Na 100% sa lepsze niz ta chinszczyzna i pasuja bez problemu do kazdej glowicy m50/m52, jesli chodzi o reszte wydechu to tylko kwestia skrocenia odcinka miedzu kolektorami, a katem. U siebie nie musialem skracac bo mam caly z m3 3.2

Radość z jazdy :)


328i :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cienki materiał?miałes ten kolektor w reku ogladałes go?jezdziłes na nim?jak zwykle sama teoria.miałem kolektor supersprinta do m40 i m43 i niczym nie róznił sie od tego ta technix,grubosc materiału,zagiecia itd. były identyczne.pogorszenie osiągów?nie wiesz o czym mówisz.nie montuje sie samego kolektora,aby kolektor miał sens w silniku typu 1.6,1.8 musisz miec sportowy wałek,wydech wyliczony pod czasy otwarcia i strojenie pod wałek i wydech.kolektory-barany zwiekszaja w szczególnosci moment w mniejszym stopniu moc.kolektor supersprinta do silników 1.6,1.8 mozna kupic za około 900-1200zł zalerzy gdzie sie kupuje.ja po znizkach w intercarsie za spupersprinta do m40 i m43 zapłaciłem 950zł.miałem oba kolektory w reku wiec wiem cos na temat ich wygladu i wykonania.

ps.mówie o kolektorze ta technix(niemiecki) nie wiem jak to ma sie do tych pro racing.

///M40pwr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy no właśnie nie chce pogorszyć sobie osiągów montując taki kolektor, mam wydech Hartage od samego kolektora do końca, kosztował mnie sporo pieniędzy i latania, nie chce teraz popsuć tego przez nie taki kolektor... Na allegro są barany od M3 kosztują raptem 300zł więcej ale czy są lepsze??Oryginalne mają sporo zagięć, kątów,chciałęm coś by sprawniej odporwadzało mi spaliny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro jest już ten temat to i ja sie podepne...

chciałbym zamontować w swoim e46 328i barany, sprawdzałem na real oem i taki kolektor na mocowania pasuje od M3 e36 ale nie wiem jak dalej czy ugięcia i cała reszta bedzie pasić i tu moje pytanie bo moge mieć za nie wielkie pieniądze ze szrotu cały układ czy da rade coś takiego zamontować u mnie ?? a jak nie to co byście polecili ?? no i taka sprawa że moje auto to anglik i przy kolektorze wydechowym blisko idzie drążek kierownicy do maglownicy i obawiam się że w związku z tym faktem mogą być inne ugięcia ?? co wy na to ?? i jeszcze jedna sprawa ponieważ w angli jest rygorystyczny przegląd jeżeli chodzi o spaliny więc usunięcie katalizatorów nie wchodzi w ogóle w gre muszą być bo nie zamierzam się potem bujać ze zrobieniem MOTu

ps. jakieś linki mile widziane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 1000% na kolektorach PRO-RACING nie zalozysz dolnej rozporki. co do kolektorow TA TECHNIX to mam i jestem zadowolony.kupowalem od kolegi z Poznania bezposrednio, tak mi sie fartnelo ze bylem w Wlkp.

nic nie peka, nie rdzewieje, wykonane jest dokladnie, nie jest z bibuly i nie lubie oceniac smaku bez kosztowania potrawy, jak niektorzy tutaj na forum.

na hamowni nie bylem, czuc na dupohamowni pozytywna roznice. pojade dopiero po strojeniu a dodatkowe wejscie na sonde wykorzystalem do EGT.

ogladalem kolektory supersprinta i jesli chodzi o ksztalt i wymiary sa praktycznie identyczne.skoro twierdzicie ze TA TECHNIX to SUPERSPRINT tez hehe :roll2:

pzdr

GSI KOCHALEM

BMW POKOCHAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przy okazji zapytam...ostanio coś "furczy" w silniku. Podjechałem do mechanika i stwierdził że jest szpara między katalizatorem a kolektorem. Wymiana katalizatora i kolektora - same częsci 2500 :? Dzwoniłem do ASO u nich też katalizator jest zawsze razem z kolektorem i tylko razem to wymieniają....Nie da się nic z tym zrobić? (E46 Coupe)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego się nie da przecież katalizator jest spawany do kolektora??? :?

 

P.S. Możesz ewentualnie poszukać używki. Ja wymieniałem na używane kolektory z katalizatorami. Dwie sztuki kosztowały mnie 500zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobry warsztat posiada palnik acetylenowy którym podgrzewa sie do czerwonego nakrętki a potem elegancko odkręca przy okazji smarując olwką. jest to zabieg trochę żmudny ale w 98% skuteczny.. tak więc bez nerw.. chyba że jedziesz na wymiane do jakiegoś kowala artysty to zacznij się już bać tej wymiany :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nic nie musiałem grzać sondy wd40 polałem potem klucz i ładnie pościły co do śrub przy głowicy to sprawa wygląda tak nakrętki sa jakby mosiężne wiec nic im nie jest ale już szpilki są stalowe i rdzewieją efektem tego było ze tylko 2 nakrętki zeszły ze szpilek reszta się wykręciła razem ze szpilka z głowicy szły bardzo elegancko potem to z powrotem wkręciłem z czuciem aby sobie gwintu przypadkiem nie zerwać i jest git
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.