Skocz do zawartości

jak wprawdzic rzeczywisty przebieg samochodu??


kisiel2106

Rekomendowane odpowiedzi

Hmmm no generalnie serwis o ile była prowadzona historia auta. Kluczyk i jego pamięć do obskoczenia i wszelkie inne cuda zostały już opanowane. Jeśli auto ma podany jakiś śmieszny przebieg a kierownica wytarta, pedały, manetka zmiany biegów ( mieszek też), siedzenia czy są mocno powycierane. Generalnie nie ma 100% sposobu na problem który Cie interesuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, niestety nie jesteś w stanie sprawdzić przebiegu w inny sposób niż organoleptyczne lub w serwisie a jak wiadomo mało kto serwisuje do końca e36 bo to już stare auta. Prawdziwy przebieg zna tylko jej jedyny właściciel i ona sama ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
dzisiaj nie ma juz niestety pewnego sposobu na sprawdzenie faktycznego stanu auta. serwisy sa niestety bezsilne, bo fachury potrafia tak sie wpiac pod kompa i zmienic licznik ze serwis nie bedzie wiedzial o takiej ingerencji. kiedys rozmawialem z serwisantem i powiedzial mi ze bezpiecznie jest zakladac roczny przebieg w okolicy 20-30tys/rok i to co kolega pisal, zuzycie elementow, wytarcie fotela kierowcy, kierownicy lewarka zmiany biegow, chociaz to wszystko mozna odnowic i nie wybadasz przebiegu. jezeli auto sciagane np z reichu to serwis moze zbadac historie auta i uwentualny sredni przebieg miedzy serwisami, wtedy mozna szacowac ile auto przejezdzalo rocznie i porownac z obecnym stanem llicznika, ale takie rozwiazanie nie dziala np w przypadku aut z wloch. ksiazka serwisowa to jest gadzet ktory nice to have ale trzeba pamietac ze czasem ksiazki sa w kraju jeszcze zanim auto mysli o przyjezdzie do nas.

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jedyny sposób na to aby wiedzieć jaki jest przebieg.

Kupć nowe auto z salonu.Czasami mozna trafic jakąś powypadkowa NOWĄ Toyote , ale przebieg jest w granicach kilku km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że czasami stan i wiek ogumienia może być przesłanką do oceny przebiegu, jeżeli ma się wiedzę jakie fabrycznie montowano ogumienie oraz czy miejsce pochodzenia samochodu wskazuje na to, że korzystano z opon zimowych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś znajomy sprzedawał Audi RS6 z przebiegiem kilkadziesiąt tysięcy - silnik do wymiany, albo remontu generalnego. Przebieg nie zawsze przekłada się na stan. A u nas to już w ogóle jest koszmar - patrzę na ogłoszenia z np. Holandii, to samochód z przebiegiem >200 tys ma skóry w lepszym stanie niż i nas ~120tys.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do serwisów znajomy oddawał fiata w rozliczeniu bo kupywal nowego auto serwisowane tylko 2 lata bo tyle mialo gwarancji i co sie okazało pan z serwisu mówi tak ze to ze 2 lata to nie problem reszte sami "dobijemy" i przebieg zmalał o 45 tys km chodz i tak w polskich realiach to niewiele
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie - kupujcie auto a nie ksiązki serwisowe...

 

Nie rozumiem podjeścia co niektorych. Najwazniejsza jest ksiazka. Widziałem kilkadziesiat aut z książkami serwisowymi na które nawet szkoda było patrzeć i dyskutowac ze sprzedawcą. Kupiłem auto bez ksiązki i zgadzam się z przedmówcą - zakładam przebieg w granicach 20-30tys. km rocznie i wiem mniej wiecej po stanie czy moze być autentyczny. A jeszcze jedno. Jak widze ogłoszenie- samochód od kobiety to raczej za plus bym tego nie brał - sprzegło już dobrze dostało, dwumas pewnie ledwo sie trzyma itd itp. I tak właśnie jest. Może być serwisowany a tak zajechany że szkoda oglądać...

podam przykład: pojechałem oglądać A4 dla brata. Pierwsze co to gość zaczał mi przed oczami wymachiwać książką serwisową. Powiedziałem mu żeby ją sobie schował bo jak przyjechałem oglądac auto. Co sie okazało - zdjąłem cała tapicerkę w bagażniku a tam wspawany płaskownik 1m długości i ok. 1cm grubości. Zapytałem: a co to jest bo z tego co wiem to oryginalnie audi tego nie montowalo. I sie zaczeło, że ma super auto z ksiązką serwisową...pokazałem mu żeby sie puknął w czoło...

A co sie słyszy o serwisach jakie to sa partacze...jedziesz zostawiasz auto,maja coś wymienić, nie wymienia, wezmą kasę a auto jeździ po 50 tys. km na jednym filtrze i jednym oleju...no sorry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochodu nie kupuje sie ze wzgledu na jego przebieg, a ze wzgledu na stan techniczny.

Jezeli nie potrafimy sami wystarczajaco zweryfikowac tego stanu, to zlecamy to fachowcom - kumplowi, znajomemu mechanikowi, ASO - to juz w zaleznosci od sytuacji. Koniec, kropka.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli nie potrafimy sami wystarczajaco zweryfikowac tego stanu, to zlecamy to fachowcom - kumplowi, znajomemu mechanikowi, ASO - to juz w zaleznosci od sytuacji. Koniec, kropka.

no i dokładnie,najlepiej stan silnika oddaje sprawdzenie ciśnienia sprężania

 

Witam

Trzeba rozebrac silnik.

Innego sposobu nie ma!

pozdrawiam

wystarczy wziąć dwa te same auta po tym samym przebiegu np.300 tyś km z tym że jedno zrobiło to po autostradach a inne w mieście,pomiary będą się diametralnie różnić tak więc rozebranie silnika aby ocenić przebieg też nic nie da,można conajwyżej ocenić stopień zużycia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy,

widzialem 2 tyg temu we Fr 330d 2004r z przebiegiem 520.000km, jeden wlasciciel skory jak nowe, srodek bez rys jedynie kierownica wytarta w jednym miejscu nie do poznania zapewniam. Silnik nie kopcil, slicznie odpalal na zimno, cieplo, skrzynia ciasna.....po skreceniu moglby miec 150.000 i nikomu nie przyszedłby do glowy przebieg 520.000!!!!!!przerazajace prawda...mam zdjecia jakby ktos nie wierzyl

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. jesli mowimy o e46 po 2000 to przebieg znajduje sie w: EWS modul imobilizera, kluczyku, LCM modul swiatel, i w licznikach. Z tego co sie orientowalem licznik , lcm mozna szybko zrobic lecz ews w polsce za bardzo nikt nie chce robic (bywaly przypadki ze przy probie wpisania do pamieci w ews pamiec sie zerowala i w tym przypadku tylko laweta). jesli sie myle a nie sadze to prosze o poprawke. Wiec jak pojedziesz do serwisu i poprosisz by sprawdzili ci przebieg to powinni sprawdzic w tych trzech modulach ale nie zawsze im sie chce wiec pokaz palcem:) Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja gdy kupilem auto a bylo z 1995 roku mialo przebieg 124 tys km:D

Podejrzanie malo. Kierownica stan super, pedaly i fotel wygladal juz na setke. Wszystko pasowalo. Mialem watpliwosci- własciciel pokazal dokumenty z DEKRY czyli okresowych przegladow.

2004- 95 tys

2006- 104 tys

i tak do 2008 kiedy auto kupowalem.

W zwiazku z tym wierze ze to prawda. Dodam ze silnik 1,6 vtec (honda)

Dzis ma 146 tys km po roku czasu nie bierze grama oleju.

Mysle ze gdy ktos sprzedaje auto i chce by jego atutem byl niski przebieg to bedzei MIAL dokumenty takie jak papiery z dekry czy ksiazke (ale oryginalna, czyt. rozne pieczatkim rozne podpisy, a nie wszedzie ta sama pieczatka i zawsze to samo nazwisko)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi kolega pokazywał pewien sposób na sprawdzenie ile autko ma przejechane. I wychodzi to nawet jeśli ktoś przestawi licznik. Np. na moim BMW 318is 92 r. mam przejechane lekko ponad 200 tys. Kolega przekręcał kluczykiem 3-krotnie i wyświetlił mi sie prawdziwy przebieg - ponad 450 tysięcy.
BeEmWu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi kolega pokazywał pewien sposób na sprawdzenie ile autko ma przejechane. I wychodzi to nawet jeśli ktoś przestawi licznik. Np. na moim BMW 318is 92 r. mam przejechane lekko ponad 200 tys. Kolega przekręcał kluczykiem 3-krotnie i wyświetlił mi sie prawdziwy przebieg - ponad 450 tysięcy.

 

Hmm... :norty: To teraz spisz stan licznika, niech kolega znowu zrobi magiczny zabieg i znowu spisz stan po magicznym zabiegu. Później zrób ileśdziesiąt kilometrów i sprawdź ponownie stany. :mrgreen: Ciekawe, czy te ponad 450 tysi coś się zmieni? :twisted2:

Ja stawiam, że NIE. :roll2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi kolega pokazywał pewien sposób na sprawdzenie ile autko ma przejechane. I wychodzi to nawet jeśli ktoś przestawi licznik. Np. na moim BMW 318is 92 r. mam przejechane lekko ponad 200 tys. Kolega przekręcał kluczykiem 3-krotnie i wyświetlił mi sie prawdziwy przebieg - ponad 450 tysięcy.

prawdziwa magia :mrgreen:

A little piece of heaven in my hands
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. jesli mowimy o e46 po 2000 to przebieg znajduje sie w: EWS modul imobilizera, kluczyku, LCM modul swiatel, i w licznikach. Z tego co sie orientowalem licznik , lcm mozna szybko zrobic lecz ews w polsce za bardzo nikt nie chce robic (bywaly przypadki ze przy probie wpisania do pamieci w ews pamiec sie zerowala i w tym przypadku tylko laweta). jesli sie myle a nie sadze to prosze o poprawke. Wiec jak pojedziesz do serwisu i poprosisz by sprawdzili ci przebieg to powinni sprawdzic w tych trzech modulach ale nie zawsze im sie chce wiec pokaz palcem:) Pozdrawiam

 

Tez o tym slyszalem, podobno to jedna z mozliwych metod na sprawdzenie (tak mi powiedzieli w ASO)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.