Skocz do zawartości

Aż wstyd pytac.. Od czego przycisk w klimatronicu ?


qveer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Staralem sie znalesc, ale nie znalazlem. Otóż mam pytanie od czego służy przycisk na klimatroniku z tymi 2 koleczkami ze strzałek ? Chcialbym, zeby ktos wytlumaczyl jak to działa i po co to jest. Tam sa chyba jakies dwa tryby dzialania? Z góry dziekuje za odp :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obieg zamkniety- pobiera powietrze z wewnątrz samochodu, nie dopuszcza "świeżego" powietrza z zewnątrz,

Obieg otwarty - pobiera i nagrzewa/ochładza powietrze z zwnątrz -> przeciwieństwo Zamkniętego

BMW - (B)undi (M)ogą (W)szystko

____________________________________

http://images28.fotosik.pl/149/a02ba562ebf79f25.png


http://www.bmw-wloclawek.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli, że lepiej wtedy nie puszczać bąków w samochodzie, bo jak jest zamknięty obieg to układ przetłacza powietrze z wewnątrz auta a nie z zewnątrz :)

Taka teoria powinna być w wikipedi hehe. Dzieki wszystkim juz rozumiem :) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli, że lepiej wtedy nie puszczać bąków w samochodzie, bo jak jest zamknięty obieg to układ przetłacza powietrze z wewnątrz auta a nie z zewnątrz :)

Taka teoria powinna być w wikipedi hehe. Dzieki wszystkim juz rozumiem :) Pozdrawiam

 

poważnie to chodzi o to żeby nie zaciągało syfu z zewnątrz, np. jak wjedziesz w konkretnie zadymione, zakurzone itp miejsce

www.nowak-motocykle.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

poważnie to chodzi o to żeby nie zaciągało syfu z zewnątrz, np. jak wjedziesz w konkretnie zadymione, zakurzone itp miejsce

 

 

Kółko ze strzałkami - jest cały czas obieg zamknięty

 

Kółko ze strzałkami a w środku A - system AUC - sam czujnik wyczuwa i załącza obieg zamknięty lub go dezaktywuje kiedy powietrze jest czyste i dalej czuwa.

 

Tylko u mnie łapie ten system AUC na tym ze jak widzę że wjeżdżam w dym to zanim on to wyczuje mi nosek już "gryzie". A tak jak widzę wcześniej naciskam sam na kole kierownicy i nic nie czuje.

(OO)=== OO===(OO)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano już tak jest że zanim czujnik dokona analizy powietrza to w kabinie mamy nieświeże powietrze ale jak ktoś nie może oderwać rąk od kierownicy to i takie rozwiązanie jest dobre
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie tego "systemu". Może mi ktoś powiedzieć czy jest różnica jeżeli chodzi o szybkie nagrzanie wnętrza? Czy np. szybciej nagrzeje się wnętrze samochodu z obiegiem zamkniętym, czy to bez znaczenia? Dziękuje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdę mówiąc to nigdy się nad tym nie zastanawiałem bo na ogół mam ustawione AUTO i już,czasem tylko sam sobie przełączam ręcznie strefy nadmuchu ale zawsze i tak na obiegu otwartym. A wracając do pytania to chyba nie ma różnicy bo powietrze i tak musi przelecieć przez nagrzewnice i dopiero trafia do środka pojazdu a jedyna różnica jest w tym że przy zamkniętym obiegu to szyby zaczną parować- jeśli się mylę proszę mnie poprawić
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli, że lepiej wtedy nie puszczać bąków w samochodzie, bo jak jest zamknięty obieg to układ przetłacza powietrze z wewnątrz auta a nie z zewnątrz :)

 

Obawiam się, że jak to zrobisz mając w aucie komplet, to nie ma istotnej różnicy pomiędzy obiegiem otwartym a zamkniętym... I tak każdy wyczuje :twisted2:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w okolicy chlodnicy taka skrzyneczka

ponizej rysunek

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD31&mospid=47539&btnr=64_0700&hg=64&fg=45

:wink:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak

lecz jak wszystko dziala z opoznienieniem i bedziesz juz mial troche dymu w samochodzie i zamkniety obieg dla mnie to troszke bez sensu

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I oczywiście musisz mieć aktywną funkcję przełączania między obiegiem otwartym a zamkniętym a zapalona dioda informuje cię że funkcja Auto jest aktywna
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak jesli przelaczy automatycznie na obieg zamkniety to nie informuje o tym dioda ?? czy informuje .

 

Jakos nie zauwazylem dzialania tego systemu, jak wjade w spaliny to i tak smierdzi...

 

Ktos zauwazyl ze to wogle dziala ??

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak jesli przelaczy automatycznie na obieg zamkniety to nie informuje o tym dioda ?? czy informuje .

 

Jakos nie zauwazylem dzialania tego systemu, jak wjade w spaliny to i tak smierdzi...

 

Ktos zauwazyl ze to wogle dziala ??

 

ja jak zatrzymuje się prawie/krotko przed zatrzymaniem to słyszę ze włącza się obieg wewnętrzny ale nie zawsze zwracam na to uwagę i nie jestem pewien czy jest to za każdym razem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak jesli przelaczy automatycznie na obieg zamkniety to nie informuje o tym dioda ?? czy informuje .

 

Jakos nie zauwazylem dzialania tego systemu, jak wjade w spaliny to i tak smierdzi...

 

Ktos zauwazyl ze to wogle dziala ??

 

ja jak zatrzymuje się prawie/krotko przed zatrzymaniem to słyszę ze włącza się obieg wewnętrzny ale nie zawsze zwracam na to uwagę i nie jestem pewien czy jest to za każdym razem

 

Jaki by byl w tym cel, aby przy zatrzymywaniu sie byl wlaczany obieg wewnetrzny ??

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy ktoś się orientuje w którym miejscu jest czujnik do sterowania Automatycznym obiegiem powietrza w kabinie ?

 

Tu:

 

http://images40.fotosik.pl/45/fc4ce79b28412e83med.jpg

 

Jak nie bardzo widać, poniżej link do pełnego rozmiaru:

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fc4ce79b28412e83.html

 

Dla wyjaśnienia: na zdjęciu widać aluminiowo-gumowe przewody klimatyzacji od chłodnicy do sprężarki oraz prawy, "żeberkowany" boczek chłodnicy... Właśnie w tej okolicy powinien być ten czujnik..

 

pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.