Skocz do zawartości

Zakup BMW


siwy_daniel

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie w sprawie zakupu BMW modelu e39 1996-97. Chodzi mi dokładnie o raporty spalania i różnice cen zamiennych. Na uwadze mam auta z motorami 2,5 tds oraz 2,0 i 2,5 w benzynie. Która z tych jednostek będzie najodpowiedniejsza pod wzgledem ekonomiczności i dynamicznosci. Chodzi mi o silnik optymalny do tego auta. Prosze pisac. Z góry dziękuje :D :) :8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TDS? musi byc zadbany technicznie, wiele silnikow wysiada bo jak si enei dba to tak jest

2.0 sam chcialem 5tke z 2.0 ale mysle , ze tak jak w 3 1.6 ma ma spalanie w zasdadzie identyczne do 1.8 a roznica osiagow jest juz odczuwalna. Do tej masy i gabarytow wiadomo najbardziej dynamicznie sie jezdzi z 4l:) ale 2.5 bedzie wystarczajacy

ceny popatrz na allegro co ile kosztuje i masz juz spojzenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego naprawde tematów było sporo, az mi głupio ze sie po raz kolejny wypowiadam w tym temacie. Nie bierz 2.0 ewentualnie 525 lub 528 różnica w spalaniu jest ok 2 litrów wiecej mowa o cyklu miejskim tylko i wylacznie, duze miasto czyli tak jak ja jezdze w trasie 528 moze wyjsc nawet mniej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 2,0i i odczuwam czasami, że to muł... Nie zawsze oczywiście, bo jak jest czas na to żeby wkręcić na obroty to jakoś jedzie... Gdybym miał w tej chwili możliwość wyboru to brałbym 2,5i...

 

Odnośnie zużycia paliwa mojej 2,0i:

- trasa (zużycie minimalne = "lizanie pedału gazu", prędkość około 90-100 km/h) - 6,5-6,8 l/100 km

- miasto (zużycie maksymalne: ostatnia zima) - 13,0 l/100 km

- średnia (w ciągu ostatnich 2 tyg. na dystansie ok. 450 km z udziałem 50/50) - 8,8 l/100 km (to z kompa... z tankowania, co oczywiście nie musi być dokładne 9,3 l/100 km)

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety 520 trzeba kręcić aby szła jak trzeba. Denrewujący jest pierwszy bieg, zbyt krótki. 528 będzie napewno w lepszym stanie zarówno silnika jak i skrzyni, sprzęgła. 520 sprawdza się jedynie na krótkich miejskich dystansach dlatego takową posiadam :), ale w trasie przy np 160 weźmie też bardzo mało, idzie prawie na wyłapanych komarach :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o TDS to jak kupisz w zadbanym egzemplażu to napewno nie pożałujesz. Spalanie manuala w trybie miejskim około 10l/100km automatu około 11-12l/100km. W trasie manual i automat praktycznie to samo 7-8l/100km Oczywiście spalania znacznie zależą od stylu jazdy.

 

Jak szukasz bardzo zadbanego TDS to możemy pogadać o moim. Moze byłbym skłonny sprzedać. Roczek 98 bardzo atrakcyjny stan i wygląd. Mogę zagwarantować. Pozdro i udanych zakupów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety 520 trzeba kręcić aby szła jak trzeba. Denrewujący jest pierwszy bieg, zbyt krótki. 528 będzie napewno w lepszym stanie zarówno silnika jak i skrzyni, sprzęgła. 520 sprawdza się jedynie na krótkich miejskich dystansach dlatego takową posiadam :), ale w trasie przy np 160 weźmie też bardzo mało, idzie prawie na wyłapanych komarach :lol:

Zgadza sie 520 jest do bani bierz min.2.8 a o dieslu to zapomnij

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie benzynka. Polecam E39 528i:

- miasto: 11-12 L

- trasa: około 8 L (prędkość 120-140)

 

Kopyto dobre, osiągi zadowalające :)

 

zgadzam sie wiekszy silnik nie znaczy wieksze spalanie!!!! aaa no i czerwona bo szybsza:P

Czerwna bo??...bo szybsza xD

http://www.ctr.pl www.kamery.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie benzynka. Polecam E39 528i:

- miasto: 11-12 L

- trasa: około 8 L (prędkość 120-140)

 

Kopyto dobre, osiągi zadowalające :)

 

zgadzam sie wiekszy silnik nie znaczy wieksze spalanie!!!! aaa no i czerwona bo szybsza:P

czerwona e39 jest beeee chyba ze wisnia met. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja polecam 2,5 tds :) jeżeli kolega robi duuużo km too raczej diesel by mu się przydał :))...

 

nie to zebym był przeciwnikiem gazu (sam mam ) alee jednak wożenie koła zapasowego w bagażniku(nawet kombi) to jest upierdliwa sprawa...

BMW - (B)undi (M)ogą (W)szystko

____________________________________

http://images28.fotosik.pl/149/a02ba562ebf79f25.png


http://www.bmw-wloclawek.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie wierz tym co pisza ze 2.8 spala 11 albo 10 w miecie nikogo nie chce obrazic ale tyle to chyba nawet producent nie przewidział, jezdzilem troche 2.8 kolega ma i smialo bierze wiecej o 2 litry w miescie od 2,5 mowa o duzym miescie. Ale te dwa litry paliwak to nie duzo a autko naprawde fajnie jeździ, więc bierz 2,8 ewentualnie 2,5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie wierz tym co pisza ze 2.8 spala 11 albo 10 w miecie nikogo nie chce obrazic ale tyle to chyba nawet producent nie przewidział, jezdzilem troche 2.8 kolega ma i smialo bierze wiecej o 2 litry w miescie od 2,5 mowa o duzym miescie. Ale te dwa litry paliwak to nie duzo a autko naprawde fajnie jeździ, więc bierz 2,8 ewentualnie 2,5

 

 

Ratovnik napisał:

528i sedanik w cyklu miejskim spala dokładnie 11,5 - 11,8 L Smile.

Jak ktoś chce być pierwszy na kolejnych światłach to moze spalić 1,5 L wiecej:).

 

bez jaj czyli mniej pali niz 316 Mr. Green

 

W spalanie 528 w mieście przy normalnej jeździe na poziomie 11l/100 nie uwierzę. Być może da się taki rekord osiągnąć ale to nie jest ani przyjemne ani łatwe.

Znajomy skakał ze szczęścia jak 528iA w Warszawie jeżdżąc krótkie odcinki zszedł do 15-17l/100.

W trasie auto brało 8-9/100.

Jedno i drugie to raczej spokojna jazda, bez szarżowania.

Manual na pewno bierze mniej, ale nie 11 w mieście.

Corolla 1.6 W wawie przy dynamicznej jeździe bierze 10.5/100.

 

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez jaj czyli mniej pali niz 316

W spalanie 528 w mieście przy normalnej jeździe na poziomie 11l/100 nie uwierzę.

 

No właśnie widzę jakie oszczędne to 528i - aż miło popatrzeć że 11L/100km w mieście :jawdrop:

 

A tak na poważnie - to te 11L to raczej spalanie 316-318 w cyklu miejskim.

Pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez jaj czyli mniej pali niz 316

W spalanie 528 w mieście przy normalnej jeździe na poziomie 11l/100 nie uwierzę.

 

No właśnie widzę jakie oszczędne to 528i - aż miło popatrzeć że 11L/100km w mieście :jawdrop:

 

A tak na poważnie - to te 11L to raczej spalanie 316-318 w cyklu miejskim.

Pzdr,

Moze macie na mysli spalanie w miescie o godz.2.00 w nocy, sygnalizatory powylaczane i jedziecie wtedy na strzałke :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety 520 trzeba kręcić aby szła jak trzeba. Denrewujący jest pierwszy bieg, zbyt krótki. 528 będzie napewno w lepszym stanie zarówno silnika jak i skrzyni, sprzęgła. 520 sprawdza się jedynie na krótkich miejskich dystansach dlatego takową posiadam :), ale w trasie przy np 160 weźmie też bardzo mało, idzie prawie na wyłapanych komarach :lol:

Zgadza sie 520 jest do bani bierz min.2.8 a o dieslu to zapomnij

 

Oczywiście, a najlepiej bierz. min. 540... :duh:

 

Jeśli chodzi o 520 to wcale nie jest najgorzej, auto w miare sprawnie sprawdza się w ruchu miejskim jak i w trasie, a przy tym pali stosunkowo niewiele, tak jak ktoś wyżej wspomniał.

 

Naczelną zasadą jest stan techniczny, zawsze.

 

PS. moje wrażenia co do 1-go biegu są zgoła inne - jest "długi".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Jeśli chodzi o 520 to wcale nie jest najgorzej, auto w miare sprawnie sprawdza się w ruchu miejskim jak i w trasie, a przy tym pali stosunkowo niewiele...

 

Dokładnie – zresztą jak każdy model 520 od xx-lat – zawsze był dość rozsądnym wyborem (z powodu wielu różnych względów).

brando5 za każdym razem dezorientuje ludzi w sprawie wyboru. (krzywdę mu zrobiło jakieś 520, czy co???)

 

...Naczelną zasadą jest stan techniczny, zawsze.

ooooo właśnie!!!

 

pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.