Skocz do zawartości

Lassie

Zarejestrowani
  • Postów

    174
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e///Mka 3 (Świniolot Mk.3), 5er E39
  • Lokalizacja
    Pomorskie

Osiągnięcia Lassie

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

0

Reputacja

  1. Chyba cienko szukałeś... http://www.m5board.com/vbulletin/e60-m5-e61-m5-touring-discussion/194288-evolve-r-tune-review-e60-m5.html
  2. Piotr, mógłbyś podać producenta / sprzedającego tego interfejsu, na którym bezproblemowo działał Ci gotowiec Trandolfa? Czy to "e-volt"? Dzięki wielkie.
  3. Zaraz zaraz, o czym Ty piszesz? Silniki spalinowe - czyli diesel to wg. Ciebie co? Elektryczny? Parowy?
  4. Na tę chwilę to chyba wolę E60 :? Coś zalatuje z leksza "koreańszczyzną"...mam nadzieję, że ogólny "feeling" będzie ok - kiedyś E60 wydawała mi się brzydka i designersko słaba, ale zmieniłem całkowicie zdanie gdy zacząłem jeździć (zwłaszcza jeśli chodzi o wnętrze). Oby i z tą tak było (cóż, dotychczas chyba z wszystkim śmigłami było... :wink:).
  5. Lassie

    Kupić za jakie pieniądzę?

    :duh: :duh: Boże kochany, czy Ty czytasz w ogóle to co (i jak) piszesz?? PS. dopisz jeszcze jaki przebieg *realny* ma ta Twoja "fuul opcja" i kiedy miała ostatni *normalny* serwis, PPS. do "mistrzów kierownic" ;) - tak się składa, że miałem / mam kilka aut, nowszych (od nowości) i starszych (co do których jestem / byłem w 100% pewien przebiegu) i tego typu „prawidłowości” w pewnym przedziale są po prostu bzdurą. Przykłady; kilkuletni Passat z przebiegiem ca. 160 tys. km – kierownica wytarta stosunkowo mocno, większość to krótsze odcinki etc. Taki sam Passat znajomego (ten sam rok, od nowości także), tyle że z przebiegiem >220 tys. zrobionym na autostradach – kierownica jak w poprzednim przy 80 – 100 tys. BMW podobnie – niski (zaznaczam, realny) przebieg, a kierownica rzekomo jak wg. co niektórych „speców” w wozie z przebiegiem ca. 250 tys. W innej z kolei wytarty fotel kierowcy od strony zewnętrznej wraz z uszczelkami (+kierownica)...cholera, to już pewnie z 500 tys.!!! Hmmm, przebieg 100 tys., tyle że właściciel wielki chłop i bardzo dużo wojaży w mieście... Poza tym, myślicie że jakość każdego elementu (w tym elementów skórzanych czy też tzw. "tworzyw miękkich") jest zawsze konsystentna??? Nie ma czegoś takiego jak "jakość absolutna", zwłaszcza w obecnej dobie - polecam przyjrzeć się działaniu wielu "masowych" firm od kuchni... Pozdrawiam,
  6. Wymieniaj - koszt praktycznie żaden, robota żadna (pod auto, odkręcić dwie śruby, spuścić, zakręcić, wlać, zakręcić), nic nie zaszkodzi, może natomiast przedłużyć żywot.
  7. Lassie

    Potrzebna opinia uzytkownikow

    W wielu przypadkach, trochę bezpodstawnie, po łepetynce obrywa skrzynia za swego kolegę - winowajcę, czyli CDV (clutch delay valve). Jest to to po prostu zaworkiem, który "dławi" przepływ płynu w układzie sprzęgła - najprościej rzecz ujmując kompletnie rąbie szybkie i precyzyjne przełożenia oraz tzw. feeling, sprzęgło długo pozostaje w uślizgu. Amerykanie masowo je wymontowują (rzekomo bardzo prosta operacja). Em'ki tego ustrojstwa nie posiadają...VW i Audi raczej także nie (jeździłem i jeżdżę także). Kiedyś trochę pisałem na ten temat.
  8. To taki żart na wypadek gdyby jakimś sposobem / cudem miał coś zupełnie innego w 523i z '96 (u nas raczej mało prawdopodobne, ale w Stanach na pewno odchodzą i takie numery) ;)
  9. Wystarczyło tylko wpisać w szukajkę BKR6EK i już... :search: Reasumując: tak, masz idealne świece do tego modelu (pod warunkiem posiadania silnika M52 rzecz jasna :wink:).
  10. Lassie

    Ktora kupic?

    Jeśli masz tyle pieniędzy na E39, to raczej żadna z powyższych wypowiedzi Cię nie dotyczy. Co więcej, z tą ilością gotówki sobie odpuść, jeśli chcesz jeździć bezstresowo (i zmień robotę w DE ;)).
  11. Zalecane są płyny zgodne ze standardem DOT 4, więc taki wlej, byle normalnej firmy (Valvoline, Motul, Castrol etc.). Kolor nie ma tu za bardzo znaczenia (choć przeważnie spotykałem się z żółtymi), ważny jest typ / standard. Układ odpowietrzasz normalnie, nie słyszałem by jakakolwiek różnica miała wynikać z zastosowanej skrzyni.. Jedna zwyczajowa butelka powinna wystarczyć.
  12. Lassie

    Opony RF? plusy i minusy.

    Co do minusów, to: - polskie drogi księżycowe + RunFlat = brak komfortu (jeździłem trochę serią 1) i przyspieszona dewastacja zawieszenia - brak wykwalifikowanych zakładów posiadających odpowiedni sprzęt do "obsługi" RF PS. nie zauważyłem link'a p. Słonecznego, sorry ;)
  13. Lassie

    Coupe serii 1

    Czuję, że chyba coraz mniej zaczynam lubić tę firmę...zwłaszcza po wizycie w salonie Audi... :(
  14. To bardzo dziwne, gdyż ceny części wyglądają (w Niemczech) mniej więcej tak: Klocki przód - 87 € (+13 € czujnik) = ca. 400 zł (ASO / dealerzy BMW mają zazwyczaj w d.... kurs walut) Klocki tył - 71 € (+13 € czujnik) = 336 zł Pasta - 13 € = 52 zł Wymiana w ASO FOTA Gdynia oscylowała w granicach 140 - 150 zł z tego co pamiętam (choć tam akurat chodziło o E39 i E46). Łączna kwota nie powinna przekroczyć ca. 1100 zł. PS. ostatnio wymieniałem klocki w moim kilkuletnim Passacie TDI (oczywiście ASO) - przód i tył (łącznie z wymianą) zamknął się w ca. 650 zł...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.