Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam pytanie do ekspertow od TDS

Ostatnio znajomy tankwal mi auto i omylkowo wlal 1,7litra benzyny prawie na pusty bak! Zauwazyl w pore zaplacil 8zł i zatankowal potem 10litrow ropy.Czy moze to groziz jakims uszkodzeniem wtryskow pompy itp.Na drugi dzien dolalem kolejne 10litrow i jezdze 2 dzien i nie widze jakis niepojacych obiawow.Troche sie tym niepokoje-moze mi ktos cos powiedziec w tym temacie szukalem na forum ale nie znalazlem jedynie co ze na pelny bak w zimie mozna dolac 5litrow benzyny do ropy aby lepiej zapalal ale jam ialem proporcje troszke wieksza

BMW 730iA wcześniej

BMW 520i E34, BMW 318 E21, BMW 525 TDS E34, BMW 525i E34

Opublikowano

Kolego ja bym wlał na twoim miejscu Środek do wtrysków... Są takie przeczyszczające... Może profilaktycznie pomóc...

 

Jeżeli jeździsz 2-gi dzień i zadnych obiawów nie widzisz to jedynie profilaktycznie bym wlał jakiś dobry środek do wtrysków...

BMW - (B)undi (M)ogą (W)szystko

____________________________________

http://images28.fotosik.pl/149/a02ba562ebf79f25.png


http://www.bmw-wloclawek.pl

Opublikowano
kiedyś widziałem, chyba w instrukcji stało o 20-30% dodatku benzyny do on - więc u Ciebie nic złego stać się nie może.
Opublikowano
kiedyś widziałem, chyba w instrukcji stało o 20-30% dodatku benzyny do on - więc u Ciebie nic złego stać się nie może.

 

Rzeczwiście w instrukcji jest wzmianka o mieszaniu paliw przede wszystkim ropy z naftą dla obniżenia temperatury krzepnięcia . benzyna też jest brana pod uwagę nawet do 30% więc nie ma obawy

Opublikowano

też wlałem kiedyś do diesla benzy trochę tam w granicach 2litrów , gdy się zorientowałem że tankuje benzynę to resztę wypełniłem ropą i gitara

(1.7litra to mało , zalej ropą na maxa i będzie dobrze)

Opublikowano

Nie wlewaj żadnych dodatków i innych badziewi do silnika. Zalej go do pełna ropą i bedzie gitara. Kiedys jak jeszcze nikt nie marzył o zimowym oleju napędowym dolewało się do ON paliwo aby obniżyć temp wytrącania się parafiny z ropy. W zależności od temp otoczenia dopuszczalne było nawet wlanie ponad 30% benzyny.

 

Nie pękaj :mrgreen:

Błogosławieni, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie ubierają tego w słowa.
Opublikowano
a z ciekawości zapytam co się stanie jak się zrobi odwrotnie czyli wleje się olej zamiast pb95?? :P
Opublikowano
a z ciekawości zapytam co się stanie jak się zrobi odwrotnie czyli wleje się olej zamiast pb95?? :P

 

niewiem czy pistolet do tankowania na stacji nie "grubszy" w przypadku ON, co wyklucza teoretycznie możliwośc włozenia go we wlew.

ale jeśli tak się stanie i nie będzie tego dużo np. 2 litry i zauważy się pomyłkę, to dolac benzyny do fulla. wtedy nie powinno się nic stac

montrealblau metallic

http://images32.fotosik.pl/159/5915b878132dde91.jpg

Opublikowano
Nie wlewaj żadnych dodatków i innych badziewi do silnika. Zalej go do pełna ropą i bedzie gitara. Kiedys jak jeszcze nikt nie marzył o zimowym oleju napędowym dolewało się do ON paliwo aby obniżyć temp wytrącania się parafiny z ropy. W zależności od temp otoczenia dopuszczalne było nawet wlanie ponad 30% benzyny.

 

Nie pękaj :mrgreen:

 

Dodatki STP są na bazie nafty i niejednokrotnie je przetestowałem. Nie widzę wiec powodów zeby nie dolewać.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
Benzyna do disla to nie taki problem, poprostu trzeba dolać najlepiej do pełna ON żeby się wymieszało i będzie oki, gożej wlać ON do benzyniaka. Tu już silnik bardziej to odczuwa, widziałem takie zdarzenie u kolegi i nie polecam :nienie:

Miałem

E-30 316i

E-32 735i

E-36 320i

E-39 535 V8

E-46 330d

E-39 530d

Opublikowano

Można, tylko po co :) Wystarczy jak dopełni ropą i nic sie z silnikiem nie stanie.

 

Osobiście nigdy nie stosowałem tego typu uszlachetniaczy i przyznam że chyba bym się nie odważył do swojego silnika czegoś takiego wlać.

Błogosławieni, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie ubierają tego w słowa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dodatki STP są na bazie nafty i niejednokrotnie je przetestowałem. Nie widzę wiec powodów zeby nie dolewać.

 

nie wiem do czego te STP sluzy (poprawa plynnosci, czy np. czyszczenie wtryskow), w manualu do e39 diesel jest napisane: "Niedopuszczalne jest stosowanie srodkow polepszajacych plynnosc, gdyz moga one powodowac usterki w ukladzie paliwowym."

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Dodatki STP są na bazie nafty i niejednokrotnie je przetestowałem. Nie widzę wiec powodów zeby nie dolewać.

 

nie wiem do czego te STP sluzy (poprawa plynnosci, czy np. czyszczenie wtryskow), w manualu do e39 diesel jest napisane: "Niedopuszczalne jest stosowanie srodkow polepszajacych plynnosc, gdyz moga one powodowac usterki w ukladzie paliwowym."

 

Wierzę...Typowy dupochron ze strony BMW AG.

Muszę zobaczyć w instrukcji E46.

Czyli stosowanie paliw typu Verva , Ultimate, V-power jest nie zalecane ? Przecież to nic innego jak zwykła ropa tylko z uszlachetniaczem.

Słyszałem ze do M57 lepiej własnie lac "podrasowaną" ropę niż zwykłą bo moze byc problem z wtryskiwaczami.

 

Jak to wiec jest ? I co moze ulec uszkodzeniu ? hm...

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
Znajomy z pracy zalał ON do benzyniaka z winy pracownika przyjmującego paliwo do zbiorników - pomylili rurki i do V-Power`a wlali ON. Silnik po 2 km odmówił posłuszeństwa. Oczywiście Shell zwrócił za naprawę bo nie był on jedynym pechowym klientem tego feralnego dnia. Benzynkę w małych ilościach można lać do diesla. Jak ktoś napisał wcześniej stosuje się to zimą celem obniżenia krzepliwości paliwa i niedopuszczenia do wytrącania się parafiny.
Opublikowano

jesli choi o dodatki STP to osobiscie mam dobre wspomnienia.

 

swego czasu zaczela mi sie wiezac sekcja w pompie,i jako ze akurat lecialem w trase,wlalem cala butelke tegoz specyfiku na pelny bak.efekt jak reka odjal praktycznie juz po kilknunastu kilometrach.

spokoj mialem przez jakies 3 miesiace,i nastepnym razem jak znow zaczela,zabieg powtorzylem i problem minal.

Opublikowano
a z ciekawości zapytam co się stanie jak się zrobi odwrotnie czyli wleje się olej zamiast pb95?? :P

 

niewiem czy pistolet do tankowania na stacji nie "grubszy" w przypadku ON, co wyklucza teoretycznie możliwośc włozenia go we wlew.

ale jeśli tak się stanie i nie będzie tego dużo np. 2 litry i zauważy się pomyłkę, to dolac benzyny do fulla. wtedy nie powinno się nic stac

 

wchodzi spokojnie ON do benzyniaka (tzn. chodzi mi o pistolet do tankowania)

inny rozmiar jest przy pistolecie od ciężarówek one faktycznie mają grubsze i tam się nie mieści

A co się stanie jak zalejesz ON do benzyny , kumpel do seata nawalił na maxa ON no i Panowie ze stacji wyciągali mu to z auta :8)

Opublikowano
a z ciekawości zapytam co się stanie jak się zrobi odwrotnie czyli wleje się olej zamiast pb95?? :P

 

niewiem czy pistolet do tankowania na stacji nie "grubszy" w przypadku ON, co wyklucza teoretycznie możliwośc włozenia go we wlew.

ale jeśli tak się stanie i nie będzie tego dużo np. 2 litry i zauważy się pomyłkę, to dolac benzyny do fulla. wtedy nie powinno się nic stac

 

wchodzi spokojnie ON do benzyniaka (tzn. chodzi mi o pistolet do tankowania)

inny rozmiar jest przy pistolecie od ciężarówek one faktycznie mają grubsze i tam się nie mieści

A co się stanie jak zalejesz ON do benzyny , kumpel do seata nawalił na maxa ON no i Panowie ze stacji wyciągali mu to z auta :8)

 

W tsraszych autach wchodzi pistolet od ON do benzyniaka, ale w nowszych już nie. Rzeczywiście jest różnica w rozmiarze pistoletu. Odrobinę większy jest w ON.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mój znajomy zatankował dzisiaj do 525d z 2002r do pełna(około 58l) Pb i zorientował się :duh: dopiero jak mu zgasł silnik(jakieś 2km od stacji).

Jak myślicie,czy po oczyszczeniu układu z Pb i zalaniu ON silnik odpali?

A jeśli nie to co mogło paść?

Opublikowano

Benzyna w Common Railu?

Uuuu... Będzie problem.

Trzeba wyciągnąć wszystko z baku, wypłukać układ paliwowy, zmienić filtr paliwa i dobrać się do pompowtryskiwaczy i pewnie je wyczyścić.

 

Ja bym przynajmniej tak zrobił.

Może jaki zorientowany user CR się wypowie.

Opublikowano

Zacznijmy od tego że w systemie Common Rail nie ma pompowtryskiwaczy tylko wtryskiwacze sterowane elektronicznie zasilane pompą wysokociśnieniową.

Po zalaniu takiego systemu Pb można się spodziewać wszystkiego tz. uszkodzone wtryskiwacze , zatarte pompy (zasilająca i wysokiego ciśnienia). W takim przypadku trzeba dokładnie oczyścić układ paliwowy z Pb : zbiornik paliwa , przewody , pompy i zasobnik inaczej szyna. wtryskiwacze są nierozbieralne także Pb z nich trzeba będzie przepchnąć przy uruchamianiu silnika . Jest to system bardzo wrażliwy na paliwo złej jakości nie mówiąc o potraktowaniu go innym, także trzeba być przygotowanym na spory wydatek czego nie życze. Jak odpali to na klęczkach do Częstochowy :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.