Skocz do zawartości

Jak chodzi E34 520i na gazie? Sekwencja czy normalny?


mike_s

Rekomendowane odpowiedzi

Jak nie chcesz mieć problemów to tylko sekwencja.

Nie stracisz dużo na mocy i będzie chodziła prawie jak na benzynie ;)

Nie grożą ci żadne wybuchy niszczące komponenty silnika ;)

Co najwyżej strzały w wydechu ;)

Biedni Mało Wiedzą o tej marce ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 520 kombika w 2l silniku z vanosem na blosie czyli najprostrza instalka, ktora sam przerobbilem z instalki II generacji. Ale ogolnie zadko to sie komponuje dobrze tak wiec polecam sekw....

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwykly gaz to polecam tylko do silnikow 316 318 tam na prawde ladnie pracuje ! Mialem 2 beemi i nie mailem zadnych problemow wada jest tylko to ze na paliwie 316 spali na trasie 7,5 litra a na gazie wychodzi ok 10. Teraz mam 520 na sekwencie no na prawde nie m zadnych problmow rewelacja! Chociaz kalkulujac wszystkie koszty jakie sie ponosi na gazie czyli

 

-koszt instalcji sekwencyjnej 5000 zl

wikszy koszt przegladu

-wymiana filtorw (fazy lotej) raz na 10 000

-wiksze tez zuzycie paliwa osiagi tez oczywscie slabsze aczkowiek nie wyczuwalne ( ze stoperem w reku jednie)

-zajety bagaznik

- no i inne koszty np to ze katlizotr po 2 latach musialem wyminic na nowy a to tez koszt 600 zl)

 

Sam jedze na gazie sekwencyjnym i jestem zadowlony na prawd polecam!

Liczac jednak koszty to warto przemyslec zakup BMW z silnikim diesla gdzie osiagi sa tez bardzo dobre, kultura nie naganna a koszty wychodza takie same a nawet nizsze!!

Tomek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Osobiście jestem świeżo co po zakupie BMW E34 z gazem sekwencyjnym OMVL. Moj model to co prawda nie 520 ale 525 24V z Vanosem, ale może moja opinia Ci w pomoże w wyborze.

Nie jestem wielkim znawcą, ale muszę przyznać, że różnica pomiędzy benzyną, a gazem jest prawie niewyczuwalna. (nie używam stopera - subiektywne odczucia).

Podpisuję się za to pod tym co napisał "baktome". Musisz się liczyć z dodatkowymi kosztami jak masz instalację. Mi na przykład w najbliższym czasie szykuje się wymiana parownika (400 PLN). Oraz ubytkiem miejsca w bagażniku. Spalanie jakie mi wychodzi na trasie to około 12.5L / 100km (mam automat), ale liczę że po wymianie parownika i regulacji będzie lepiej.

 

Ponadto moja instalacja jest bardzo wybredna jeśli chodzi o jakość gazu, wobec czego będziesz zapewne musiał pamiętać aby tankować tylko tam gdzie jest sprawdzona jakość paliwa (osobiście wlewam Autogaz Shell-a, ale przymierzam się do przetestowania gazu z Lukoil-a) inaczej potrafi odmówić zasilania silnika gazem.

 

Miałem też ostatnio (nie)przyjemność podróżować BMW 520 z gazem 2-giej generacji i muszę powiedzieć że spadek mocy w tym przypadku był dramatyczny. Zatem jeśli już gaz to tylko sekwencyjny ew. TDS :).

 

Pozdrawiam

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Ja mam e34 520i z Vanosem z zalozona swiezo sekwencja ( czerwiec 2007 ), moje wrazenia z jazdy sa jak najbardziej pozytywne, spalenie na trasie jakies 10l gazu w miescie jest wiecej 13-14l.Mam instalke STAG 300, parownik Tomaseto i wtryski czerwone Valteka.

 

Wczesniej mialem e30 z gazem BRC II gen, autko tez swietnie smigalo,zadnych problemow, na poczatku spalanie bylo w granicach 9l pozniej po roku jakies 10l na trasie i w miescie.Ale jak porownam spalanie e30 te 10l gazu na trasie do spalania 10l gazu w e34 to nawet nie ma o czym mowic w komforcie jazdy.

 

Moim zdanie to kupic auto bez gazu, znalezc dobry zaklad i cieszyc sie z tankowania za 2zl.Wiadomo jak instalka jezdzi juz troche w aucie zawsze moze byc cos do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mikes_s

jaki masz silnik?? jezeli masz m20 spokojnie mozesz zalozyc prosta instalke tylko zrob to w dobrym serwisie. ja mam co prawda 2.5 ale m20 gaz zalozylem zaraz po kupnie auta. kupilem prosta instalke. i od roku nic sie z nia nie dzieje auto mi nie strzela itp itd.... jezeli masz m50 to jednak proponuje sekwencje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Jestem ciekaw jaka bedzie roznica w silniku zasilanym gazem a benzyna po 100 000 km

 

Ja ci powiem. Miałem M50B20, sprowadzony z holandii z przebiegiem 250tys, z tego osiem lat na gazie (130tys km). Mierzyłem ciśnienie sprężania - dokładnie 14 bar na wszystkich 6 cylindrach. Instalka 1 generacji na śrubę, za to bardzo wydajny reduktor OMVL. Autem przejechałem 10tys km - NIGDY nie było żadnego wystrzału.

 

Jeżeli będzie dobrze zestrojone (nie ubogo !!!) to pojeździsz na gazie tak długo jak na PB, nawet na instalce 1 generacji. Ale w czasach gdy sekwencję można założyć za 2600zł do 6-cylindrowca to głupotą jest wydawać 1800 na drugą generację z którą zdaje się są największe problemy ze względu na zbyt wolne reakcje sterownika LPG na zmienne zapotrzebowanie silnika.

 

PS. Lejcie do auta markowe oleje silnikowe (synteteyki) a nie martwcie się jak LPG wpłynie na silnik po 100tys :duh:

www.turboBMW.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zgodnie z obietnicą dziele się swoimi pierwszymi wrażeniami: STAG300 - spalanie ok 10l/100km - trasa (w mieście nie wiem jeszcze).

Jeździ sie super, bez odczuwalnego spadku mocy silnika-jak bym sie uparł to leciutko przy ostrym przyspieszeniu można odczuć ze na PB lepiej bylo, ale cos za cos. Ogolnie ok, ale przejechalem dopiero 300km wiec potem bede mial większe doswiadczenie - za instalacje zapłaciłem 3000zl (okolice Lublina).

POLECAM!

 

Pozdro for all

 

/mike

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro już mowa o instalce stag 300, to muszę sie podzielić swoimi spostrzezeniami, zamontowałem ją jakiś miesiąc temu do 520i vanos i jest bardzo zadowolony. Wcześniej na benzynie za 100 zł przejeżdżałem jakieś 230 km przy naprawde spokojnej jeździe głownie na trasie. Teraz mam butle, do której wchodzi 49 l gazu i robię na tym 420 km przy dużo bardziej dynamicznej jeździę ( trasa 120-170 ), po mieście też pomykam z wigorem ;) Jeśli chodzi o negatywne odczucia, to napewno mniej równa praca na jałowym biegu, przy ruszaniu wydaje mi się, że trzba dodać więcej gazu, jeśli chodzi o dynamikę to jest minimalny spadek, ale mało odczuwalny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w 525 miałem 1-gen, gaz , teraz jest na srubę rewelacja--koszt--parownik-230 pln, blos-260pln,stozek 37 +przesyłka, 50 pln załozenie-nie to auto-nawet nie musze miec emulatora, spalanie przy bucie około 15 L LPG, osiągi jak na sekwencji[ nie strzela w przepływkę nic!] pzdr :arrow: :arrow: :arrow:
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.