Skocz do zawartości

który z was ma problem z notorycznym biciem przednich kół ?


Mehow

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Całkiem przypadkiem wstąpiłem na stacje diagnostyczną i zażyczyłem ustawienie zbieżności.Po sprawdzeniu wyszło, że jest lekko rozbieżna.Pan ustawił jedno koło.No i przy hamowaniu już kierownica nie ma drgań.

.Nie wspomaganie,nie tarcze,nie wahacze,nie felgi,a zbieżność. Ciekawe o tym jeszcze nikt nie pisał.Warto sprawdzić przed wymianą zawieszenia.JEDYNE 65zł.POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM

Panowie popieram przedmówcę w sprawie uszczelki pod deklem zbiornika.

Miałem lekkie bicie przy hamowaniu,sprawdziłem uszczelke była lekko brudna więc wyczyściłem ,ponieważ jest cała bez pęknięć założyłem ponownie.I tu wielkie zdumienie bicie zniło,chociaż przewody są lekko mokre.

pozdrawiam .

andrzej

 

Hej, ja też mam lekkie drgawki przy 80 - 90 km/h potem ustają... ale gdy ostro przyśpieszam to przy tej prędkości tego nie ma... ja zwalałem to na krzywe felgi... a ten zbiorniczek cały mokry. Tylko że u mnie nie trzęsie kierownicą a całym samochodem. Czy to ten zborniczek w którym sprawdza się poziom wspomagania?

 

 

Pozdrawiam

 

Panowie o co chodzi z tym zbiorniczkiem? ;-) Bo mi telepie chyba coraz bardziej... chciałbym go uszczelnić bo i co mnie to kosztuje. O które miejsce chodzi. Dziś po jeździe zrobiłem fotki:

 

http://www.imagehosting.com/out.php/i865755_Image67.jpg

 

Od czego on się tak poci? Czy tam gdzie niebieska strzałka ma jakieś uszczelki? Czy może to wszystko spod czerwonej? A może Wy wszyscy piszecie o zbiorniczku oznaczonym białą strzałką. Bo tamten mam całkiem suchy.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to na dole to efekt pocenia sie na gorze ( przynajmniej moj zbiorniczej jest jednoczesciowy )

 

 

to z tylu to nie zbiorniczek - a filtr z weglem aktywnym do odpowietrzania zbiornika paliwa

 

Czyli poprostu uszczelnić czym mi do głowy przyjdzie tą nakrętke albo najlepiej do aso po uszczelke? :-)

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hello! Również miałem taki problem (jeśli mówimy o tym samym), że przy predkości stałej ok 80 km/h drgał cały samochód, a drgania pochodziły z przedniej częsci i drżała kierownica, ale wystarczyło zwolnic lub dodac gazu i drganie ustawało. Problem był w dodaniu gazu, gdyż dodając delikatnie nic sie nie działo tak jak by nie reagował na to. Dopiero po mocniejszym wciśnieciu gwałtowanie przyspieszał, ale drgania ustawały lecz ponownie wracały znów przy stałej predkości ok 80 km/h. Koła mam nie oryginalne i myślałem, że to złe wyważenie, ale nie miałem czasu podjechac do wulkanizatora nigdy. Ostatnio wymieniłem świece i drgań nie ma, samochód normalnie reaguje na delikatne wciskanie gazu i nie buja silnikiem na wolnych (V8). Może to komuś się przyda i pomoże tak jak mi przypadkowo;] Pozdrawiam!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie

Miałem, miałem....

Do wymiany wahacze tzw górny i dolny, a tak naprawdę to gumowe tuleje w tych wahaczach. Tyle że nie bardzo się opłaca bo sama tuleja kostuje przeważnie 2/3 ceny całego wahacza do tego dojdzie praca. A jak za tydzień zacznie stukać sworzeń to już wiadomo dlaczego się nie opłaca.

Oczywiście po wszystkim trzeba ustawić zbieżność. Nie dajcie się nabrać na całą geometrię, w E32 nic więcej się nie reguluje.

Aha warto kupić whacze ze wzmacnianymi tulejami (zielony plastik) od 740/750 są trochę sztywniejsze i dłużej wytrzymają.

pzdr

Michał 750
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
wszystko pieknie i jestescie niesamowici najlepiej zmienic wszystko i dalej beda drgania ale jeszcze nie pomysleliscie o jednej waznej sprawie w e32 jest tkzwany slimak co do niego jest przypiety drozek ukladu kierowniczego czesto was luzuje sie i sa drgania jak zarowno moze byc mocniej kolumna srecona i tez beda drgania przy lekkim chamowaniu a slimak to wlasnie ta kolumna ukladu chamowania i kierowania pozdrawiam ps..... e32 sa nie do zajerzdzenia i polecsam te autka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja to wogole zglupialem - tez mi bilo mocno przy 70-80km/h. wymienielem drazki z przodu, bo mi koles ktory tez ma e38 powiedizal ze to wlasnie to na 100%. Wymienielem i rzeczywiscie przestalo bic przy 70-80, ale zaczelo przy 100km/h - troche slabiej ale jendnak.

Roznica miedzy jednym a drugim biciem (oprucz predkosci) jest taka ze za pierwszym razem bicie na kierownicy pojawialy sie gdy jechalem prosto , jak auto bylo w zakrecie to cisza. Teraz jest zupelnie odwrotnie .....o CO chodzi ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja to wogole zglupialem - tez mi bilo mocno przy 70-80km/h. wymienielem drazki z przodu, bo mi koles ktory tez ma e38 powiedizal ze to wlasnie to na 100%. Wymienielem i rzeczywiscie przestalo bic przy 70-80, ale zaczelo przy 100km/h - troche slabiej ale jendnak.

Roznica miedzy jednym a drugim biciem (oprucz predkosci) jest taka ze za pierwszym razem bicie na kierownicy pojawialy sie gdy jechalem prosto , jak auto bylo w zakrecie to cisza. Teraz jest zupelnie odwrotnie .....o CO chodzi ???

 

Nadal masz gdzies luz w takim razie-ktoras koncowka drazka, lub ktorys z wahaczy.

Pozdro

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie, wsciekly jestem bo skasowali mnie jak za zboze, a wykpili sie jakimis drobnymi naprawami (tak apropos Osowiecki BMW na Ojcowskiej w wawie - nigdy tam nie jedzcie - same klopoty i kupa forsy w bloto).

ale do rzeczy - skrzypi mi tylne, lewe kolo - facet w warsztacie (innym) powiedzial ze gumy na wachaczach sie skonczyly. zasmarowal mi to doraznie zeby przestalo skrzypiec, ale docelowo powinienem to wymienic. czy mozliwe ze wlasnie tam zrobily sie te luzy( poprzez zuzyte gumy) i to powoduje dalsze wibracje ??

bardzo prosze o pomoc - wydalem kupe kasy zeby to zniwelowac a okazuje sie ze wibracje przezkoczyly tylko o jakies 30km/h wzwyz ......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak skrzypi to fatycznie juz koniec, reka mozna ten luz wyczuc jak poszarpiesz. Niestey tylko wymiana.

Pozdro

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

ja tez mam pewien problem tego typu.

Zaczęło sie od drgań przy hamowaniu, jakiś tydzień po wymianie amortyzatorów z przodu - były już kiepskie.

Trzęsło mi przodem przy lekkim hamowaniu oraz przy jeździe powiżej 90/100km/h, przy ponad 80km/h, przy mocniejszym nie drżało. Na przyżądzie sprawdziłem tarcze czy proste, chociaż gołym okiem było widać że są mocno krzywe. Wymieniłem tarcze i klocki. W efekcie drgania przy hamowaniu ustąpiły, bardziej zaczęły dokuczać przy prędkości powyżej 80km/h. czuję nieprzyjemne drobne drgania na kierownicy i na nogach.

 

Na wytrząsarce u diagnosty stwierdziliśmy, że simmerbloki dolnych wahaczy są wyrobione - luzy na gumach. Dzisiaj rano wymieniłem ale drgania pozostały.

Na serwisie zauważyłem, że pompa wspomagania leko się "poci" z boku, sprawdziliśmy płyn wspomagania w zbiorniczku, jest o.k..

Jeśli to jest przyczyna moich stresów, to śmiech na sali.

Bardziej wtajemniczonych w temat proszę o radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupowalem znajomemu taka uszczelke pod korek... oryginalna w ASO. Do E39 akurat (do E34 jest taka sama) = koszt 6 PLN

Pisze tak dla potomnych ;D

 

Ja mam zbiorniczek wyrównawczy plastikowy czarny, w środku z siateczką stalową (koszyczek).

Czy chodzi tu o uszczelkę na korku tego zbiorniczka??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie to co u mnie.zamień koła tył na przód i zobacz wtedy...ja stawiam na felgi lub brak pierścieni centrujacych

 

zamiana tył-przód nic nie da, zmieniłem koła zimówki na letnie, bo na początku obwiniałem opony. zimówki na alu bbs, teraz letnie na alu bmw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów

Nie mam dobrego materiału na uszczelkę, więc na początek dla poparcia lub obalenia KULTU USZCZELKI po prostu wyjąłem ją, przetarłem i włożyłem z powrotem odwrotnie (czytaj: do góry nogami).

Jeździłem kilka razy prędkością w przedziale wstrząsów, tj. 80-100 i nie wyczułem wstrząsów ani wibracji.

Zobaczymy jutro, pojutrze, ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dołaczając się do tematu założyłem sobie fele z e38 18'' i od tej pory po przejechaniu jakiegoś odcinka drogi zapala mi się kontrolka ABS-u koła są proste wyważone dodam tylko ze są to różne odcinki raz wystarczy 300m a po zgaszeniu auta i ponownym ruszeniu np 2 km i znowu ABS w oczy razi

E38E39.pl Zapraszamy



http://forum.7er.pl/images/signatures/1472529404c02d57a7de6b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dołaczając się do tematu założyłem sobie fele z e38 18'' ......

 

koła 18" nie nadają sie do e32 - są za duże (sprawdź w książkach technicznych.

 

Będziesz miał za duże obciążenia na półosie i skrzynie biegów - fachowcy odradzają takiej zamiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ,że temat drgań dotyczył i mnie-więc najpierw zepsuł sie amortyzator drgań na wale-miedzy 80 a 95-buczło wręcz w aucie , buczenie przestało,zaczęło sie bicie 82-95 km/h,ponieważ mam z przodu dystanse-wszystko sprawdziłem -od nich do opon,zmieniłem opony na Continent-e,znów bicie się objawiło,byłem na szarpaku sworznie ok,więc co ?-przyjżeliśmy sie tulejom górnego wahacza-strzelone-wymieniłem i na 98% się wreszcie uspokoiło,pisze na 98% poniewaz jest jeszcze bardzo minimalne ,[{nie zawsze]} drganie-ale można z tym życ,tylko teraz już brak pomysłu co jest-podzieliłem sie spostrzeżeniami -tyle-pzdr... :arrow: .
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.