Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, 

Czy ktoś w tym roku wymieniał olej wraz z filtrem w skrzyni biegów ZF (metoda statyczna)w ASO?

Mi w jednym z ASO w Poznaniu dali cenę 3800 zł brutto...

Ile u was w ASO ?

Dzięki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A po co to robic w aso ? To akurat tak prosta czynnosc ze kazdy mechanik to ogarnie. Zdejmujesz jednorazowa miske i zakladasz nowa ( ma zabudowane filtry/magnesy) , dolewasz olej i juz. 

Opublikowano

W warsztatach które wrzucą Ci wymiane do historii zapłacisz pewnie połowe mniej. Nie ma sensu tego robić w ASO. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiem ale mysle ze mniej niz polowa a moze i jeszcze mniej. Takie miski w zasadzie to ori bo produkuje je producent tej skrzyni widzialem ostatnio po 700-800 pln do tego olej i robocizna. 

Opublikowano

Normalna cena to okolice 1500-1800.

 

Jeszcze zależy czy miękka hybryda czy nie (mają inną, delikatnie droższą miskę).

 

Płacenie 3k za wymianę to absurd. To jest bardzo prosta czynność i nie wymagająca specjalistycznego sprzętu. 

 

Najlepiej brać zestaw z olejem. Wychodzi dużo korzystniej.

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Jacol900 napisał(a):

Cześć, 

Czy ktoś w tym roku wymieniał olej wraz z filtrem w skrzyni biegów ZF (metoda statyczna)w ASO?

Mi w jednym z ASO w Poznaniu dali cenę 3800 zł brutto...

Ile u was w ASO ?

Dzięki.

Statyczna około 1300 zł  w serwisie skrzyń. Aso to mijaj bokiem przy tej usłudze. 

Edytowane przez derlysy
Opublikowano

Ok, dziękuję za pomoc.

Przyznam szczerze, że trochę się obawiam nieautoryzowanych serwisów. To już nie te czasy, że robota nie jest wykonana zgodnie z tym co na fakturze ? 

Miłego dnia!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A to juz roznie bywa. Kieruj sie opiniami z internetu albo zapytaj tutaj na forum. 

Opublikowano
Godzinę temu, Jacol900 napisał(a):

Przyznam szczerze, że trochę się obawiam nieautoryzowanych serwisów.

Przy obecnym poziomie zaawansowania technologicznego (a głównie elektronicznego) aut bardziej bym sie obawiał autoryzowanych serwisów, niż warsztatów specjalizujących się w danej marce 🙂

ASO musi pracowac zgodnie z procedurami. Dla przykładu wymiana oleju w VTG to 2800 brutto wzwyż, bo zgodnie z procedurą trzeba wyjąć VTG do spuszczenia oleju, a nieautoryzowane warsztaty zrobią to za 150-200zł odsysając stary olej przez korek wlewowy. 

 

Prawda jest taka, że statyczna nie powinna kosztowac więcej jak 1500zł. Zestaw oleju z miską to 800-900zł, a sama wymiana jest banalnie łatwa. 

Opublikowano
5 godzin temu, KucaQ napisał(a):

 🙂

ASO musi pracowac zgodnie z procedurami. Dla przykładu wymiana oleju w VTG to 2800 brutto wzwyż, bo zgodnie z procedurą trzeba wyjąć VTG do spuszczenia oleju, a nieautoryzowane warsztaty zrobią to za 150-200zł odsysając stary olej

Ciekawe, ja w ASO za wymianę w VTG zapłaciłem ostatnio 700 zł (i nigdy nie słyszałem o wyjmowaniu skrzyni).

Opublikowano

Przy okazji wymiany oleju w skrzyni zapytaj się, albo poproś przed wymianą żeby zwrócili uwagę ile było na magnesach opiłków

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tylko co zrobisz jak Ci powiedza ze opiłkow masz duzo ? 😁

Opublikowano
2 godziny temu, fpopek napisał(a):

Ciekawe, ja w ASO za wymianę w VTG zapłaciłem ostatnio 700 zł (i nigdy nie słyszałem o wyjmowaniu skrzyni).

W którym Aso i miejscowości

Opublikowano
12 godzin temu, Jacol900 napisał(a):

Ok, jakie kwoty poza ASO ?

Dzisiaj wyceniałem wymianę oleju statycznie w G31 z 2019 roku. Zestaw ZF + wymiana wyszło bodajże ok 1300zł. 
Jakbyś chciał podjechać do Leszna to zapraszam 🙂 

Opublikowano

@fpopek może w serii G masz korek spustowy i dlatego tak "tanio" 🙂 W serii F siedzi ATC35L, która nie ma korka spustowego i TIS jako pierwszy punkt procedury wymiany oleju podaje demontaż skrzynki.

 

image.thumb.png.14789909082054770090183b5298e191.png

Opublikowano

Ale dalej w tis jest opis, aby odkręcić korek spustowy (1) i wlać przez niego olej. Więc można zrobić podobnie jak w G.

@wojtekhz - Bawaria Warszawa (należy zawsze nalegać przed na wycenę z rabatem, a dla starszych niż 5 lat mają specjalne ceny)

Opublikowano

W jaki sposób chciałbyś wlać olej korkiem spustowym

 

Chyba niedokładnie czytałeś instrukcje w TIS.

 

image.thumb.png.7058a24a7a000f69d6e0b43bc85bb069.png

 

Dla porównania instrukcja z TIS dla ATC300 (VTG z serii E9x):

image.png.689b6c634f8f3d441f1d3f5083627f7f.png

 

Skoro ASO robiło Ci to spuszczając olej przez korek wlewowy, to zrobili to w takim niezgodnie z procedurą. Ale oczywiście to nie oznacza, że nieprawidłowo 😉

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiem czy cena jest zależna od również od modelu auta ale taka przykładowa cena u mnie się pojawiła z ASO.

Zrzut ekranu 2025-07-22 o 11.56.27.png

  • Moderatorzy
Opublikowano

Temat bardzo prosty. Rok temu robiłem statycznie, zamówiłem zestaw ZF i za kilka stówek robocizny - po temacie. Wystarczy zdjąc michę, odczekać aż zleci trochę, założyć nową z filtrem i dolać do przelewu przy odpowiedniej temperaturze w skrzyni i pomachać trochę biegami, żeby mechatronika się zapełniła. 

Jak się nie ma znajomego mechanika to pewnie będzie marudzenie, że swoje części ktoś przywozi, ale wole wiedzieć co jest wrzucane i sam wszystko zamawiam.

Jak ktoś woli dynamicznie, to sama micha z filtrem 300, a oleju to w zależności jak mocno jest zużyty, bo płuczą aż będzie ładny kolor na przelewie. W e61 poszło mi chyba 20l przy przebiegu 300k km, więc sporo więcej niż statycznie.

 

image.thumb.png.a42c9c81dca7e2828ea1b7eebf493b70.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Można jeszcze odkręcić przewód od wymiennika ciepła - wtedy zleci jeszcze ponad litr oleju.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.