local Opublikowano 13 Lipca 2024 Opublikowano 13 Lipca 2024 (edytowane) Cześć wszystkim, czy ktoś już przechodził z was naprawę napędu xDrive? Jakie były wasze objawy? Wydaje mi się że zaczynają się u mnie pierwsze objawy, niedługo będę umawiał się na diagnostykę w serwisie. Mianowicie co się dzieje: 1. Skręcając przy parkingowych prędkościach i ruszaniu na skręconych kołach czasami czuć szarpnięcia, jak by auto przeskakiwało. Szczególnie przy przyspieszaniu do pewnego momentu, potem już gładko. Też nie za każdym razem to występuje. 2. Raz na jakiś czas słychać stuk przy skręcaniu jak by w zawieszaniu ale teraz nie wiem czy to nie w napędzie. 3. Przy kręceniu kierownicą na postoju / prędkość parkingowe słychać szybkie cykanie podczas manewru. Silnik: 4.4 benzyna 530km przebieg: 76k rok: 2020 okolo 1000 kilometrów temu / miesiąc temu został wymieniony olej w napędzie i skrzyni + adaptacja. Wydaje mi się że przed wymianą punkt 1 i 2 nie występował, punkt 3 występował. Edytowane 13 Lipca 2024 przez local
Zasłużeni forumowicze maciek_w Opublikowano 13 Lipca 2024 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 13 Lipca 2024 Miałem objaw 2. w siódemce przy przebiegu ok 30tys. Okazało się, że problemem były tuleje / przeguby gumowe w lewym wahaczu z przodu Wymiana w ramach gwarancji Kto wie, może i u Ciebie diagnosta stwierdzi, że to nie skrzynka x-drive jest winowajcą? Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi (ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)
local Opublikowano 14 Lipca 2024 Autor Opublikowano 14 Lipca 2024 8 godzin temu, maciek_w napisał(a): Miałem objaw 2. w siódemce przy przebiegu ok 30tys. Okazało się, że problemem były tuleje / przeguby gumowe w lewym wahaczu z przodu Wymiana w ramach gwarancji Kto wie, może i u Ciebie diagnosta stwierdzi, że to nie skrzynka x-drive jest winowajcą? Dzięki za informacje, możliwe że masz racje i nie musi to być związane z xDrive. Co do ewentualnego problemu z xDrive to najbardziej martwi mnie punkt 1
_holek Opublikowano 15 Lipca 2024 Opublikowano 15 Lipca 2024 Punkt 1 to opony. U mnie to samo, szczególnie na kostce.
local Opublikowano 15 Lipca 2024 Autor Opublikowano 15 Lipca 2024 3 godziny temu, _holek napisał(a): Punkt 1 to opony. U mnie to samo, szczególnie na kostce. W sensie zużyte opony? Opony są z 2022, sprawdzę stan bieżnika.
_holek Opublikowano 15 Lipca 2024 Opublikowano 15 Lipca 2024 (edytowane) 12 godzin temu, local napisał(a): W sensie zużyte opony? Opony są z 2022, sprawdzę stan bieżnika. Nie zużyte. Miękkie. Też nie wiedziałem o co chodzi dopóki nie pojeździłem na torze M2, M3 i M4 na tych samych oponach. One są tak miękkie że czasami się „zawiną”. Edytowane 15 Lipca 2024 przez _holek
local Opublikowano 15 Lipca 2024 Autor Opublikowano 15 Lipca 2024 Kurde szczerze mówiąc, nie zauważyłem tego wcześniej. Zacząłem to odczuwać po serwisie olejowym w skrzyni i napędzie. Opony continental PremiumContact 6 przód: 275/35 R22 tył: 315/30 R22
BigCactus Opublikowano 17 Lipca 2024 Opublikowano 17 Lipca 2024 W dniu 15.07.2024 o 21:00, _holek napisał(a): Nie zużyte. Miękkie. Też nie wiedziałem o co chodzi dopóki nie pojeździłem na torze M2, M3 i M4 na tych samych oponach. One są tak miękkie że czasami się „zawiną”. Potwierdzam, że mam takie "przeskakiwanie" przednich kół przy maksymalnym skręcie w X5M - co ciekawe tylko w letnich (M-ka ma 295 z przodu) - i jest to standardowe w X5M. Być może to samo występuje w M50i/M60i.
Zasłużeni forumowicze Michael1916 Opublikowano 17 Lipca 2024 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 17 Lipca 2024 Miałem to przeskakiwanie przy skreconych kołach przy oponach performance ( nie runflat). Od kiedy zakładam runflaty nic takiego nie wystepuje.
Zasłużeni forumowicze maciek_w Opublikowano 17 Lipca 2024 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 17 Lipca 2024 (edytowane) A jaki masz rozmiar kół i jakie opony zakładasz (z * czy bez)? Ja nie znalazłem RoF z * na 22"... Edytowane 17 Lipca 2024 przez maciek_w Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi (ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)
buster12 Opublikowano 17 Lipca 2024 Opublikowano 17 Lipca 2024 Miałem takie zjawisko w x3 g01. Niezależnie czy zima czy lato, w garażu przy małej prędkości i na maksa skręconych kołach było dziwne przeskakiwanie.
Zasłużeni forumowicze Michael1916 Opublikowano 17 Lipca 2024 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 17 Lipca 2024 8 godzin temu, maciek_w napisał(a): A jaki masz rozmiar kół i jakie opony zakładasz (z * czy bez)? Ja nie znalazłem RoF z * na 22"... Mam 21'. Opony z *. Na zime 20' i nie miałem żadnego problemu ale tez opony runflat z *.
Zasłużeni forumowicze maciek_w Opublikowano 19 Lipca 2024 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 19 Lipca 2024 a, to ok. Ja mam zimówki 21" z * i RoF, ale letnich 22" z * i RoF nie znalazłem ani jednych. Tylko bez RoF są Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi (ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)
Lojbert Opublikowano 20 Lipca 2024 Opublikowano 20 Lipca 2024 Witam . Dlaczego przy takim serwisie nie wymienione zostały oleje w przednim i tylnym moście , przód olej BMW G 2 , tył BMW G3, co wlano do skrzyni VTG (xDrive) ,powinien być BMW dtf1 poprzedzony otwarciem dodatkowej komory przez komputer diagnostyczny i odesłaniem ,oleje tylko orginał , skrzynia biegów wymiana statyczna zestaw ZF dobrany pod samochód, żaden zamiennik. Wymieniałem teraz sam wszystko w swoim G05 45E z adaptacjami i wszystko gra , tylko to musi mieć ręce i nogi , wymaga to czasu a nie chop siup i gotowe Punkt 2 i 3 zawieszenie do kontroli: sworznie, tuleje wahaczy , łączniki stabilizatora , górne mocowania amortyzatorów wszystko przód.
kriswawa2 Opublikowano 24 Lipca 2024 Opublikowano 24 Lipca 2024 Miałem podobną sytuację. Najpierw były odczuwalne lekkie stuknięcia przy skręcie przy małej prędkości, później przy przyspieszaniu - podobne w odczuciu jakby silnik przerywał. Oddałem do ASO. Podobno pierwsze podejście to wymiana oleju i adaptacja. Wg informacji doradcy w zdecydowanej większości przypadków pomaga. Ja przejechałem ze 100km i na razie jest ok - zobaczymy jak będzie dalej.
local Opublikowano 13 Sierpnia 2024 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2024 W dniu 20.07.2024 o 12:03, Lojbert napisał(a): Witam . Dlaczego przy takim serwisie nie wymienione zostały oleje w przednim i tylnym moście , przód olej BMW G 2 , tył BMW G3, co wlano do skrzyni VTG (xDrive) ,powinien być BMW dtf1 poprzedzony otwarciem dodatkowej komory przez komputer diagnostyczny i odesłaniem ,oleje tylko orginał , skrzynia biegów wymiana statyczna zestaw ZF dobrany pod samochód, żaden zamiennik. Wymieniałem teraz sam wszystko w swoim G05 45E z adaptacjami i wszystko gra , tylko to musi mieć ręce i nogi , wymaga to czasu a nie chop siup i gotowe Punkt 2 i 3 zawieszenie do kontroli: sworznie, tuleje wahaczy , łączniki stabilizatora , górne mocowania amortyzatorów wszystko przód. Wszystko zostało zrobione zgodnie z sztuką.
local Opublikowano 13 Sierpnia 2024 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2024 Stukanie w zawieszeniu przestało przed wizytą w serwisie. Byłem na serwisie olejowym i serwisant sam zauważył właśnie to „przeskakiwanie” ponownie została zrobiona adaptacja, wyszło że była różnica 2 stopni. Co do stuków, mechanik nie zauważył nic w zawieszeniu i tez nie słyszał żadnych stuków na jeździ testowej Aktualnie, „przeskakiwanie” jest znaczniej mniejsze lecz czasami odczuwalne, szczególnie na kostce brukowej lub parkingu podziemnym. Zobaczę jak będzie na zimowych oponach, jak dalej tak samo to będę dalej walczył.
bartek33 Opublikowano 19 Sierpnia 2024 Opublikowano 19 Sierpnia 2024 W dniu 19.07.2024 o 18:49, maciek_w napisał(a): a, to ok. Ja mam zimówki 21" z * i RoF, ale letnich 22" z * i RoF nie znalazłem ani jednych. Tylko bez RoF są Nie tłucze 21 z rof bez pneumatyki?
Zasłużeni forumowicze maciek_w Opublikowano 19 Sierpnia 2024 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 19 Sierpnia 2024 28 minut temu, bartek33 napisał(a): Nie tłucze 21 z rof bez pneumatyki? nie wiem... na zimówkach jeszcze nie jeździłem. Na 22" bez RoF jest dobrze Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi (ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)
local Opublikowano 29 Września 2024 Autor Opublikowano 29 Września 2024 (edytowane) Dla przyszłych forumowiczów mający podobno problem. Problem został rozwiązany. W moim przypadku skrzynka rozdzielcza do regeneracji, po regeneracji auto jeździ jak nowe. Zero przeskakiwania, regeneracje wykonałem w firmie GearMar na miejscu, czas oczekiwania do 5h u mnie zajęło to około 3h. W tym czasie można wyskoczyć i zwiedzić Częstochowę, jest też możliwość wypożyczenia samochodu na miejscu. Edytowane 29 Września 2024 przez local
_holek Opublikowano 29 Września 2024 Opublikowano 29 Września 2024 To przeskakiwanie opon też ustało? Czyżbym musiał jechać do serwisu?
local Opublikowano 30 Września 2024 Autor Opublikowano 30 Września 2024 @_holek Tak! Też przestało. Tak coś czułem że to nie opony, zacząłem więcej czytać na zagranicznych forach i wszyscy od razu pisali że to skrzynka rozdzielcza. Najczęściej ludzie na regeneracje jak już szarpie na prostych kołach przy dynamicznym przyspieszaniu, ale pierwsze objawy to właśnie przy parkowaniu lub wolnym manewrowaniu Ogólnie gadałem z serwisantem od regeneracji tych skrzynek, i mówią że bardzo często szczególnie w SUVach BMW te skrzynki są do regeneracji. U mnie przy przebiegu 81k ale mieli też przypadki przy 60k na forum USA znalazłem i kogoś kto miał problem przy 40k. Aktualnie po regeneracji, nie zależnie od nawierzchni ( kostka brukowa, śliski parking podziemny) auto aksamitnie skręca i przyspiesza na skręconych kołach, nie ma żadnego uczucia “przeskakiwania opon” auto jedzie płynnie jak by jechał prosto.
BigCactus Opublikowano 30 Września 2024 Opublikowano 30 Września 2024 Ale u mnie w X5M to przeskakiwanie miałem już w salonie w nowym samochodzie - i nie tylko ja, bo konsultowałem z innym Forumowiczem i miał tak samo - być może piszemy o różnym "przeskakiwaniu'. Poza tym u mnie po zmianie opon i felg na zimowe zawsze efekt mija od razu - więc ewidentnie to kwestia szerokości felgi i opon - a tylko M-ka ma 295 z przodu.
GrandeCzewa Opublikowano 30 Września 2024 Opublikowano 30 Września 2024 @local to racja, że zdarzają się szybkie awarię reduktora, sam miałem kilka takich przypadków w tym naprawę 24 tys km. Najczęściej spowodowane rozbieżnościami w średnicach opon lube sezonie zimowych szaleństw 1 Pozdrawiam Jacek
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się
Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu
Zaloguj się