Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeździełem 320i i jakiejś strasznej zamuły nie ma. Jeżeli głównie w koło komina to i tak jakoś mocno nie wykorzystasz dodatkowej mocy 330i. 330i będzie na pewno lepsza w trasy no i przy pełnym obciążeniu auta. Może być trochę bardziej porządana na rynku wtórnym przy odsprzedaży, natomiast trudniej będzie kupić fajną sztukę bo jest ich mniej. Co do spalania to znacznej różnicy nie będzie ale 330i spali oczywiście więcej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, jacekmury1 napisał(a):

Jaki silnik wybrać do G20.

Dużo jazdy w koło komina

Auto używane.

Podaj jakiś przybliżony przebieg miesięczny.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
37 minut temu, jacekmury1 napisał(a):

Diesel do miasta?

Dpf ,egr itd?

Te dobrodziejstwa ma również już każda benzyna.

Przy przebiegach planowanych również wybrałbym Pb, choćby z powodu szybszego nagrzewania się w zimę przy krótkich odcinkach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
53 minuty temu, jacekmury1 napisał(a):

500-1000km

Przy takim przelocie dowolną benzynę,  spalanie nie ma znaczenia 😉

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

nie było napisane, że to do miasta 🙂

więc wziąłbym benzynę, ale mam mnóstwo znajomych, którzy eksploatują diesla w mieście z zadowoleniem i pomyślnością. Myślenie dzisiaj o dieslu, że to auto tylko na trasy jest trochę jak myślenie, ża spodnie są tylko dla facetów. 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Opublikowano

Zależy czy diesel się komuś lepiej kalkuluje w kosztach, jeśli nie to oczywiście benzynka. U mnie 318d 9o.oookm przebiegu nabitego głównie miejskimi dojazdami 5km do pracy i 5km z powrotem na razie ma się dobrze i nie słychać żeby silnik się kończył. A jaki silnik dokładnie to już kwestia indywidualna, jednemu wystarczy 318i, innemu minimum 330i, zresztą jeśli masz 2,4oo komentarzy elitarny forumowiczu, to powinieneś mieć to w małym palcu i po zadaniu pytania sam sobie obszernie odpowiedzieć. 😉

Na 500-1000km miesięcznie jak ulał pasowałoby tanie 318i, jednak jakby trochę dołożyć to mamy 330i, chociaż wtedy już jesteśmy niedaleko od M340i, przy którym już jest tylko rzut beretem do M3 i jesteśmy w domu. Go big or go home. 🥳

  • Haha 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
20 godzin temu, Markok napisał(a):

Na 500-1000km miesięcznie jak ulał pasowałoby tanie 318i, jednak jakby trochę dołożyć to mamy 330i, chociaż wtedy już jesteśmy niedaleko od M340i, przy którym już jest tylko rzut beretem do M3 i jesteśmy w domu. Go big or go home. 🥳

jako posiadacz M3 w pełni popieram tę linię rozumowania. W mieście idealnie się sprawdza

(edit: a spalanie wychodzi od 10 do 15 litrów, bo wiadomo, że miasto miastu nierówne; im mniej płynna jazda i im więcej korków/świateł, tym bliżej górnej wartości przedziału; średnio mam ok 12)

(edit #2: jeśli jednak zostajemy w budżetach realnych, to 330i będzie najsensowniejszym wyborem)

Edytowane przez maciek_w

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, maciek_w napisał(a):

jako posiadacz M3 w pełni popieram tę linię rozumowania. W mieście idealnie się sprawdza

W miescie to idealnie sie sprawdza autobus, tramwaj albo ewentualnie rower/hulajnoga 😉

Mysle, ze projektanci M3 nie do konca mieli na uwadze "miasto" jako naturalny habitat dla tego auta ^^

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

sarcastic sarcasm GIF

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano

Coś w tym jest mam znajomego który ma kilka sportowych samochodów i jeździ na różne tory a po mieście jeździ i3 😅

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano

Generalnie z tą różnicą w cenie między 330i a m340i to jest tak, że wszystko zależy od konfiguracji. W przypadku bogatego konfigu już ta różnica miedzy tymi modelami nie jest taka duża. Wynika to z tego, że kilka opcji za które trzeba w 330i dopłacić, w 340 jest w standardzie lub opcja jest tańsza. Jeżeli dołożymy do tego promo leasing, który można dostać na m340 to finalnie okazuje się że różnica jest na poziomie 40 kilku tysięcy miedzy 330 a 340. Oczywiście 340 będzie miało droższe ubezpiecznie i trochę droższy serwis. Ale jednak to dwa różne auta. 

 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie, ja sobie żarty z siebie samego robię 

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
32 minuty temu, Lukas68 napisał(a):

Generalnie z tą różnicą w cenie między 330i a m340i to jest tak, że wszystko zależy od konfiguracji. W przypadku bogatego konfigu już ta różnica miedzy tymi modelami nie jest taka duża. Wynika to z tego, że kilka opcji za które trzeba w 330i dopłacić, w 340 jest w standardzie lub opcja jest tańsza. Jeżeli dołożymy do tego promo leasing, który można dostać na m340 to finalnie okazuje się że różnica jest na poziomie 40 kilku tysięcy miedzy 330 a 340. Oczywiście 340 będzie miało droższe ubezpiecznie i trochę droższy serwis. Ale jednak to dwa różne auta. 

 

 

No nie, mam nieźle wyposażoną 330i i przymierzałem się do 340i, to w takim samym configu wychodziło mi jakieś 60k więcej. 

Z tym promo leasingiem też dementuję - warunki finansowe były niemal takie same na oba samochody.

Do tego odliczasz mniejszą proporcję w kosztach, bo już wtedy grubo przekraczasz limit 150k w leasingu. 

Opublikowano
15 minut temu, JacekLZ napisał(a):

No nie, mam nieźle wyposażoną 330i i przymierzałem się do 340i, to w takim samym configu wychodziło mi jakieś 60k więcej. 

Z tym promo leasingiem też dementuję - warunki finansowe były niemal takie same na oba samochody.

Do tego odliczasz mniejszą proporcję w kosztach, bo już wtedy grubo przekraczasz limit 150k w leasingu. 

Ja dostałem ofertę z promo leasingiem na m340, więc da się. Różnica w konfiguracji po rabatach była na poziomie 56 tysięcy miedzy 330 a m340 + do tego promo leasing na m340 niższy,  już dokładnie nie pamietam ale w okolicach 5-7%. Kalkulacja z duża wpłatą własną. 

Opublikowano (edytowane)

Promo Leasing też był u mnie dostępny, w zasadzie ten "promo" leasing to chyba wszystkim proponują, wówczas jednak mniejszy rabat na auto. U mnie kalkulacja była z wpłatą około 100k. 

Ogólnie wydaje mi się, że dzisiaj ten samochód byłby jeszcze o 20k droższy, albo inaczej przed momentem go skonfigurowałem 🙂 

Edytowane przez JacekLZ
Opublikowano
1 minutę temu, JacekLZ napisał(a):

Promo Leasing też był u mnie dostępny, w zasadzie ten "promo" leasing to chyba wszystkim proponują, wówczas jednak mniejszy rabat na auto. U mnie kalkulacja była z wpłatą około 100k. 

Ogólnie wydaje mi się, że dzisiaj ten samochód byłby jeszcze o 20k droższy, albo inaczej przed momentem go skonfigurowałem 🙂 

Jak robiłem konfiguracje na początku roku, to nie było na 330i promo leasingu, a na m340 był. Może to zależy od momentu w jakim się kupuje samochód. Natomiast faktycznie wtedy jest niższy rabat na sam samochód, tylko to była różnica w tym przypadku 1% mniejszego rabatu 🙂  Więc korzyść z promo leasingu i tak była nieporównywalnie większa. Jak to wtedy liczyłem, to zliczając koszty leasingu i samochodu, to różnica finalnie wychodziła na poziomie około 45 tysięcy miedzy 330 a 340. Nie jest to mało, ale ta różnica jest kusząca 🙂 a jak jest teraz to nie wiem

Opublikowano

Trudno mi uwierzyć, że uwzględniana jest w tym też różnica w kosztach leasingu (wspomniany przeze mnie limit 150k). Czyli generalnie że uwzględnione zostały absolutnie wszystkie czynniki kosztotwórcze. Natomiast kłócił się nie będę, skoro to liczyłeś 🙂

Możesz mieć rację z tym promo leasingiem, że zależy od okresu. U mnie to było tak, że rabat, jaki otrzymałem na auto wyniósł nawet troszeczkę ponad 20%, a przy leasingu promo wynosił jakieś 12%. Spora różnica. Leasing promo wychodził gorzej.

Opublikowano (edytowane)
19 minut temu, JacekLZ napisał(a):

Trudno mi uwierzyć, że uwzględniana jest w tym też różnica w kosztach leasingu (wspomniany przeze mnie limit 150k). Czyli generalnie że uwzględnione zostały absolutnie wszystkie czynniki kosztotwórcze. Natomiast kłócił się nie będę, skoro to liczyłeś 🙂

Możesz mieć rację z tym promo leasingiem, że zależy od okresu. U mnie to było tak, że rabat, jaki otrzymałem na auto wyniósł nawet troszeczkę ponad 20%, a przy leasingu promo wynosił jakieś 12%. Spora różnica. Leasing promo wychodził gorzej.

Myślę, że to wszystko zależy od momentu, konkretnego dealera itd. Teraz równie dobrze, sytuacja może być odwrotna 🙂 Co do limitu, to od przyszłego roku i tak spada ze 150 na 100 🙂 

Edytowane przez Lukas68

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.