Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, Serek3005 napisał(a):

Coś w ten deseń. Tylko moje trzymają fabryczne wymiary, a te na filmiku są “ciut” większe 😉

za to są piękne, bez dwóch zdań 

Edytowane przez maciek_w

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
22 minuty temu, maciek_w napisał(a):

Tylko moje trzymają fabryczne wymiary

W 20k za komplet sie zamknales jak mozna wiedziec ? 🙈

 jak wole czarne, to te siadly 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 minuty temu, Big_daddy napisał(a):

W 20k za komplet sie zamknales jak mozna wiedziec ? 🙈

 jak wole czarne, to te siadly 

Prawie 😉

  • Dziękuję 1

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano (edytowane)

To nie jest ten sam model obręczy, które posiada Lukasz aka Dubsesd w swojej X5 LCI? Zapewne widziałeś na bimmerpost, wrzuca sporo zdjęć swojego auta. Jestem bardzo ciekaw efektu finalnego u ciebie, bo u niego cała stylistyka mocno przerysowana a'la NFS.

Edytowane przez buster12
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Tak, to ten sam model obręczy. Różnica jest w wymiarach - u niego 11x23”  czyli o cal większe od OEM (oraz o 1.5 cala i pół cala szersze od OEM p/t). Moje są w rozmiarach zgodnych z fabrycznymi (9.5x22 i 10.5x22)

Moje auto nie będzie robiło aż takiego wrażenia, jak to przywołane przez Ciebie. Zawieszenie będę miał obniżone nieco lżej, no i nie mam w planach dokładania carbonowych poszerzeń nadkoli od Hamanna, które są na tamtym aucie

Natomiast zgodzę się, że jego auto wygląda jak przysłowiowy milion dolarów. Tu link do jego galerii na Bimmerpost

Edytowane przez maciek_w

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
45 minut temu, maciek_w napisał(a):

Tak, to ten sam model obręczy. Różnica jest w wymiarach - u niego 11x23”  czyli o cal większe od OEM (oraz o 1.5 cala i pół cala szersze od OEM p/t). Moje są w rozmiarach zgodnych z fabrycznymi (9.5x22 i 10.5x22)

Moje auto nie będzie robiło aż takiego wrażenia, jak to przywołane przez Ciebie. Zawieszenie będę miał obniżone nieco lżej, no i nie mam w planach dokładania carbonowych poszerzeń nadkoli od Hamanna, które są na tamtym aucie

Natomiast zgodzę się, że jego auto wygląda jak przysłowiowy milion dolarów. Tu link do jego galerii na Bimmerpost

Omg.. co za x5 … nie rozumiem.,, ale w chuu.. mi sie podoba …

 

czy ktos wie co to za boczne dokladki oraz dokladki tylnego zderzaka ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokładki na nadkola są od Hamann. Link

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
9 godzin temu, maciek_w napisał(a):

A skąd! Nie cierpię czarnych felg. Totalnie nie rozumiem, dlaczego ktoś chciałby takie mieć. Kompletnie

Długo szukałem tak jasnego srebrnego

O gustach... 😁

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 godziny temu, Ratm napisał(a):

O gustach... 😁

dokładnie 

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano (edytowane)
W dniu 1.03.2025 o 07:11, Ratm napisał(a):

O gustach... 😁

dokładnie - mi się te koła jasne nie podobają. Auto z galerii, które jak kolega napisał wygląda jak milion dolarów mnie się nie podoba.

Edytowane przez tomekck
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Wracając do wątku. Dzisiaj zmieniłem koła zimowe 20" na letnie 22" i jest bardzo zaskoczony 2 rzeczami:

1 - komfort jazdy - bardzo dobry jak na 20". Zaskoczony jestem bo wydawało mi się, że na 20" jest bardziej komfortowo. Mam pneumatyczne zawieszenie.

2 - duża różnica wizualna i nie chodzi o profil auta bo oba komplety czarne więc się zlewają z oponami ale chodzi o tył. Letnie są szersze o 4cm. Teraz wygląda jak niemiecki czołg - czyli tak jak powinno 💪 🤣

Edytowane przez tomekck
Prośba o przeniesienie wiadomości do "20" M Star Spoke 740M CZARNE - ma ktoś?"
  • Lubię to 1
Opublikowano

Nie pospieszyłeś się za bardzo? Wiem że potem będą kolejki, ale jeszcze może być śnieg na święta (wielkanocne).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
6 godzin temu, tomekck napisał(a):

Wracając do wątku. Dzisiaj zmieniłem koła zimowe 20" na letnie 22" i jest bardzo zaskoczony 2 rzeczami:

1 - komfort jazdy - bardzo dobry jak na 20". Zaskoczony jestem bo wydawało mi się, że na 20" jest bardziej komfortowo. Mam pneumatyczne zawieszenie.

2 - duża różnica wizualna i nie chodzi o profil auta bo oba komplety czarne więc się zlewają z oponami ale chodzi o tył. Letnie są szersze o 4cm. Teraz wygląda jak niemiecki czołg - czyli tak jak powinno 💪 🤣

Doświadczasz różnicy między oponami z run-flat (20" zimowe) i bez

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
6 godzin temu, tomekck napisał(a):

Wracając do wątku. Dzisiaj zmieniłem koła zimowe 20" na letnie 22" i jest bardzo zaskoczony 2 rzeczami:

1 - komfort jazdy - bardzo dobry jak na 20". Zaskoczony jestem bo wydawało mi się, że na 20" jest bardziej komfortowo. Mam pneumatyczne zawieszenie.

2 - duża różnica wizualna i nie chodzi o profil auta bo oba komplety czarne więc się zlewają z oponami ale chodzi o tył. Letnie są szersze o 4cm. Teraz wygląda jak niemiecki czołg - czyli tak jak powinno 💪 🤣

Dokladnie tak😁 wyglad niebo a ziemia 🙂

20" cali na zimę jeszcze jestem w stanie zrozumieć  ale 20" na lato to jakaś kpina 🤢😮 nie rozumiem 😁 i nie przekonają mnie argumenty typu  krawężnik  itp itd.... jakoś nie mam z tym problemu na 22 calowych kołach  🙈  a tym bardziej nie przekonają mnie  mity o jeździe x5  offroad 🤣

Opublikowano
10 godzin temu, Serek3005 napisał(a):

20" cali na zimę jeszcze jestem w stanie zrozumieć  ale 20" na lato to jakaś kpina

Ja powiem tak. mam 20 na zimę i r22 na lato... i na r22 auto dużo lepiej się prowadzi i czuć to. W komforcie nie ma różnicy, przy normalnej jeździ nie ma różnicy, ale jak chcesz trochę ostrzej pojechać i nie chodzi szybko.. tylko dynamiczne starty, ostrzejsze zarkęty to czuć że r22 dużo lepiej sięz zachowuję. 

 

10 godzin temu, Serek3005 napisał(a):

nie przekonają mnie argumenty typu  krawężnik  itp

Uwierz mi, że jak ktoś jeździ dużo w mieści .. to takie r22 to wyzwanie - trzeba odpowiednio najeżdżać na krawężniki, podczas ciasnych manewrów uważać .. a na zimie r20.. heya do przodu 
 

10 godzin temu, Serek3005 napisał(a):

a tym bardziej nie przekonają mnie  mity o jeździe x5  offroad 🤣

legenda głosi .. że offroad w x5.. to polna droga xD 

 

11 godzin temu, Kingu napisał(a):

Nie pospieszyłeś się za bardzo? Wiem że potem będą kolejki, ale jeszcze może być śnieg na święta (wielkanocne).

Ja też już zmieniłem, śnieg będzie na 15 minut i zniknie. Cała zima w tym roku była taka , że gdyby nie wyjazd w góry .. nie załozył bym wogóle zimówek. 

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witajcie wszyscy ,

Czy dam radę założyć koła od Mki do mojej nie M ki?

Widzę że Mka ma takie rozmiary :

Specyfikacja:
• Przód: 295/35 ZR21
• Tył: 315/30 ZR22
• Opony letnie

 

A wg oponeo muszę mieć Przód 275/32 R22

Tył 315/30 R22

Czyli tył się zgadza a przód nie . Robił ktoś taką operację?

Opublikowano
14 minut temu, iKac napisał(a):

Witajcie wszyscy ,

Czy dam radę założyć koła od Mki do mojej nie M ki?

Widzę że Mka ma takie rozmiary :

Specyfikacja:
• Przód: 295/35 ZR21
• Tył: 315/30 ZR22
• Opony letnie

 

A wg oponeo muszę mieć Przód 275/32 R22

Tył 315/30 R22

Czyli tył się zgadza a przód nie . Robił ktoś taką operację?

też się nad tym zastanawiałem ale w serwisie kręcili nosem, że jak by co to może być problem z gwarancją na X-Drivie i takie tam ich marudzenia :-(

Generalnie koła do "zwykłej" X5 mają poniższe parametry (przy 21"😞

Przód: szerokość 9,5" / ET37 / opona 275/40R21

Tył: szerokość 10,5" / ET43 / opona 315/35R21 

 

W X5M natomiast jest tak jak poniżej:

Przód: szerokość 10,5" / ET31 / opona 295/35R21

Tył: szerokość 11,5" / ET43 / opona 315/30R22

Opublikowano
46 minut temu, ubejane napisał(a):

też się nad tym zastanawiałem ale w serwisie kręcili nosem, że jak by co to może być problem z gwarancją na X-Drivie i takie tam ich marudzenia :-(

Generalnie koła do "zwykłej" X5 mają poniższe parametry (przy 21"😞

Przód: szerokość 9,5" / ET37 / opona 275/40R21

Tył: szerokość 10,5" / ET43 / opona 315/35R21 

 

W X5M natomiast jest tak jak poniżej:

Przód: szerokość 10,5" / ET31 / opona 295/35R21

Tył: szerokość 11,5" / ET43 / opona 315/30R22

Generalnie pierwszy raz widzę żeby zakładać 2 różne rozmiary kół, ja docelowo chciałbym 22 ale zainteresował mnie ten wzór felgi.

 

 

Opublikowano
1 godzinę temu, iKac napisał(a):

Generalnie pierwszy raz widzę żeby zakładać 2 różne rozmiary kół, ja docelowo chciałbym 22 ale zainteresował mnie ten wzór felgi.

 

 

Ale tak dokładnie jest fabrycznie w X5M/X6M

z przodu 21” a z tyłu 22”

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do nie-M założysz koła od M, tylko mogą wystawać poza obrys samochodu - każda felga jest o cal szersza (10.5 vs 9.5 z przodu; 11.5 vs 10.5 z tyłu) a osadzenie (parametr ET) mają bardzo zbliżone (przód) lub takie samo (tył)

Średnice kół (felga + opona) będą lekko wiesze w normalnym X5 niż w X5M ze względu na bardziej agresywne naciągnięcie opon w eMce (np. tylna opona 315 siedzi na feldze 10.5" w normalnych X5, a w eMce na feldze 11.5", przez co jest bardziej naciągnięta i przez to ma lekko niże boczne ścianki)

BMW stosuje koła z felgami różnej średnicy od kilku lat w modelach M, np. M2 i M3 mają dopuszczone komplety 18/19 (tylko nie competition, rwd), 19/20 oraz 20/21; nowe M5 ma 20/21; X5M i X6M 21/22. Ponoć wpływa to na jakość prowadzenia (responsywność układu kierowniczego), ale wygląda beznadziejnie

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
11 godzin temu, maciek_w napisał(a):

... Ponoć wpływa to na jakość prowadzenia (responsywność układu kierowniczego), ale wygląda beznadziejnie

Przesadzasz 😉 - podejrzewam, że większość osób nie dostrzega różnicy w średnicy ;). Za to wydaje mi się, że dzięki tzw. staggered wheels samochód wygląda bardziej sportowo/przysadziście. No i więcej opony z przodu co ma znaczenie przy parkowaniu ;).

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Wg mnie to trochę głupi pomysł z tymi mieszanymi rozmiarami. Bardziej chcieli podkreślić wyjątkowość rozwiązania , aniżeli faktyczne korzyści 🙂 

Zgadzam się z opiniami, że słabo to wygląda, aczkolwiek nie każdy to zauważy. Na pewno nie ktoś kupujący blinker fluid 🙂

Edytowane przez robert0707
  • Haha 2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Teraz dylemat… przyznać się do kupowania, czy do zauważania różnicy w średnicach felg…

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 19.09.2024 o 23:04, buster12 napisał(a):

Zrobię mały update odnośnie felg, a nuż taka pigułka informacyjna się komuś przyda.

GMP Italia model Sparta glossy black w rozmiarze 21x9,5 przód, oraz 21x10,5 tył. Wzór bardzo podobny do M742 (ale nie jest idealną kopią, tak jak robi to RacingLine). Felgi z certyfikatem TÜV, produkowane we Włoszech, homologowane pod BMW. Mało testów, sporo opinii odnośnie samej marki (raczej pozytywy, nie doszukałem się niczego negatywnego), mało informacji odnośnie tego wzoru. Na niemiecki forach ludzie używają, nie zgłaszają problemów, więc i ja je wziąłem.

Felgi kupione w internecie, tam gdzie było taniej. Przyszły dobrze zapakowane, bez uszkodzeń i wad wizualnych. Wszystko tak jak być powinno. Póki co, przed zimą, wulkanizator po założeniu opon wrzucił je na maszynę testu drogowego HUNTER, która wykazała bicie felgi na poziomie ca. 0,1mm (wartością graniczną jest 1,0mm), co wspólnie z wulkanizatorem uważamy za bardzo dobry wynik. Nie wydaje się jakoby miały to być felgi słabej jakości, natomiast po zimie będę chciał znów wykonać test HUNTER żeby zobaczyć czy parametry się zmieniły i jak bardzo, wtedy też wrzucę tutaj kolejny update.

 

pol_pl_FELGI-GMP-ITALIA-SPARTA-5x112-9x21-ET35-Glossy-Black-116769_1.jpg

Hej, i jakie sa Twoje wrazenia po zimie?
Zaczynam powoli myslec o zimowkach i zastanawiam sie pomiedzy 741M a cos nie-OEM.

Macie jakies doswiadczenia o Racing Line (4x Felgi 20 5x112 Hybrid Forged BMW X5 G05 X6 G06 Sdrive xDrive X7 G07 LCI - 3S1111)?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.