Skocz do zawartości

Dodatkowe wymiany oleju - ASO czy warsztat?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
11 godzin temu, maciek_w napisał(a):

To ja doleję oliwy... no ok, nie będę 😉

Powiem tylko, że wszystko zależy od tego, jakich "znawców tematu popytasz". Ja się poddałem i w pewnym momencie przestałem śledzić forum Bob Is The Oil Guy. Za dużo bólu głowy przysparzała mi prosta decyzja - zatem zaufałem jednemu "mądremu", co powiedział: "najważniejsze dla silnika jest, żeby olej zmieniać często - na dowolny, który trzyma parametry wskazane przez producenta"

I tak postępuję. Nie wybieram oleju (od czasów siódemki - tj. 2021 - leję w ASO olej, który akurat mają w beczce), tylko wybieram częstotliwość wymian. W dieslu jeździłem co 15 tys. Teraz będzie co 10 tys. Idę o zakład, że jaki by nie był ten OEMowy olej, to nie zaszkodzi przy takim cyklu wymian (*)

 

(*) jak ASO albo BMW Polska zmienią politykę wspierania wymian (tj podniosą ceny), wróci mi ból głowy 😉

racja 100% byleby często zmieniać 🙂

male-bmw-2.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli co, chcesz powiedziec ze wlejesz to swojej beemczki Revline/Chempiol/Drive+ i cala reszte olejow za 15zl/1L, tak? 

Opublikowano (edytowane)

Panie i Panowie wymieniać oleje silnikowe co 10 000 max 12 000 lub rok do tego filtry, oleje skrzynia biegów, skrzynia rozdzielcza tylny i przedni most  co 40 000 miasto ,65 000 max 80 000 trasa ja zawsze dobieram oleje i części według specyfikacji BMW po nr. Vin  . Np. norma BMW ll04 to oleje 0W30 , 5W30 , 5W40 .każde ASO keje co chce a ceny ASO to abstrakcja jeżeli nie potrafią prawidłowo dokręcić świec zapłonowych, wymienić filtr powietrza o kabinowych nie wspomnę , olej silnikowy przelany , samochód 4 godziny na parkingu nawet nie umyty , wielce tak są zarobieni . Ciekawe czy wasze ASO oddaje wam samochód w podobnym stanie po serwisie . Nie mam serwisu BMW ani specjalistycznego warsztatu serwisuje sam samochody mam serwisówke BMW, do mnie nie ma znaczenia czy klient kupi części w swoim zakresie ważna jest jakość usługi i przekazanie klientowi faktycznego stanu samochodu IMG_20250302_121253714_HDR.thumb.jpg.17cdb132df117b94fe3a66a3302a2731.jpgIMG_20250226_122534401_HDR.thumb.jpg.3cdab038da6a639a80b6c167d9e82fb3.jpgIMG_20250226_122510825_HDR.thumb.jpg.19fd6aaf41c7d9f93a78ffe3a11be4b7.jpgIMG_20250226_122500318_HDR.thumb.jpg.998c8189433d9b07f3945e409a6d9a48.jpgIMG_20250123_162618504.thumb.jpg.da3caf115b33639c041ed0f2641686c5.jpgIMG_20250123_105839870_HDR.thumb.jpg.90e73525db1f0549c75a257198f01f4d.jpgIMG_20240817_120427508_HDR.thumb.jpg.9bf91a94260f33e4bd2678b66d24f860.jpgIMG_20250302_121234071_HDR.thumb.jpg.eb661de08484f1c838aa8ec6a6f1778c.jpg

 

 

IMG_20250221_103132953_HDR.jpg

Edytowane przez Lojbert
Opublikowano
21 godzin temu, kkx5 napisał(a):

Troszke sie rozpedzasz, Millers to nie jest top topow, dwa, bmw to olej Castrol, kiedys byl Shell, trzy, Millers nie dostal apropady bmw fe-19 oraz normy SP wiec do nowych benzyn odpada, a sam Castrol jest od dawna bardzo dobrym olejem. 

Pozostańmy przy swoim. Odnosiłem się do swojego silnika, a na to mają aprobatę. Zresztą nie chcę wchodzić w dyskusję na temat LL-19FE i ogólnie dostawcy. Dziwnym trafem w swoim czasie (nie wiem, czy nadal) właśnie Castrol tylko spełniał tę normę. Kwestia dogadania pomiędzy koncernami  i dobrej oferty. A inni producenci nawet mając dany olej, muszą czekać na oficjalną aprobatę. Przez ileś lat olej dostarczał Shell, a przed nim chyba Castrol, teraz ponownie ta firma. Czyli Shell już be...

ps. Nigdzie nie napisałem, że Millers to top topów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 1.03.2025 o 22:47, maciek_w napisał(a):

To ja doleję oliwy... no ok, nie będę 😉

Powiem tylko, że wszystko zależy od tego, jakich "znawców tematu popytasz". Ja się poddałem i w pewnym momencie przestałem śledzić forum Bob Is The Oil Guy. Za dużo bólu głowy przysparzała mi prosta decyzja - zatem zaufałem jednemu "mądremu", co powiedział: "najważniejsze dla silnika jest, żeby olej zmieniać często - na dowolny, który trzyma parametry wskazane przez producenta"

I tak postępuję. Nie wybieram oleju (od czasów siódemki - tj. 2021 - leję w ASO olej, który akurat mają w beczce), tylko wybieram częstotliwość wymian. W dieslu jeździłem co 15 tys. Teraz będzie co 10 tys. Idę o zakład, że jaki by nie był ten OEMowy olej, to nie zaszkodzi przy takim cyklu wymian (*)

 

(*) jak ASO albo BMW Polska zmienią politykę wspierania wymian (tj podniosą ceny), wróci mi ból głowy 😉

Przy normalnej eksploatacji czestotliwosc zmiany najwazniejsza. Nawet ten najtanszy badziew z ASO bedzie dobry.

Jak jeździsz ostro, na torze lub tuningujesz,mieszkasz w skandynawii lub Afryce to wtedy trzeba zgłębić temat i dobrać olej o odpowiednich parametrach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
7 godzin temu, kenhor napisał(a):

Pozostańmy przy swoim. Odnosiłem się do swojego silnika, a na to mają aprobatę. Zresztą nie chcę wchodzić w dyskusję na temat LL-19FE i ogólnie dostawcy. Dziwnym trafem w swoim czasie (nie wiem, czy nadal) właśnie Castrol tylko spełniał tę normę. Kwestia dogadania pomiędzy koncernami  i dobrej oferty. A inni producenci nawet mając dany olej, muszą czekać na oficjalną aprobatę. Przez ileś lat olej dostarczał Shell, a przed nim chyba Castrol, teraz ponownie ta firma. Czyli Shell już be...

ps. Nigdzie nie napisałem, że Millers to top topów.

Jeśli shell faktycznie nie jest juz dostawca "oryginalnego" oleju to nie znaczy, że nagle jest gorszy niż był. To znaczy tylko tyle, że znowu Castrol dał lepsze warunki handlowe BMW i wrócił na nastepny okres jako producent "oryginału".

  • Lubię to 2
  • Moderatorzy
Opublikowano

Ktoś gdzieś pisał, że Shell robi dla BMW na europę a Castrol dostał kontrakt na USA.

spacer.png

Opublikowano
3 godziny temu, Michael1916 napisał(a):

Jeśli shell faktycznie nie jest juz dostawca "oryginalnego" oleju to nie znaczy, że nagle jest gorszy niż był. To znaczy tylko tyle, że znowu Castrol dał lepsze warunki handlowe BMW i wrócił na nastepny okres jako producent "oryginału".

Exactly. To właśnie miałem na myśli pisząc swój post w odpowiedzi do kkx5, iż fakt, czy ktoś jest lub nie dostawcą oleum na pierwszy montaż, a inny nie ma aktualnie aprobaty, nie znaczy aż tak dużo o jakości tegoż ostatniego.

Opublikowano
2 godziny temu, Kuj0n napisał(a):

Ktoś gdzieś pisał, że Shell robi dla BMW na europę a Castrol dostał kontrakt na USA.

Tak, Castrol a właściwie BP wygrało przetarg na 5 lat i dostarcza oleje fabrycznie w Ameryce Północnej. W Europie niby Shell, ale i tutaj już zalewają (przynajmniej niektóre serwisy) 19FE i dają zawieszkę Castrola, więc chyba już też jest przemieszane. Chociaż na szybko spojrzałem teraz na stronie Shella i jest jeden olej spełniający tę normę: Helix Ultra ECT C3/SP 0W-30, czyli mają też.

Tutaj ciekawy wątek w temacie: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/norma-bmw-ll-19-fe.5119/

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ano jest taki Shell, ostatnio sobie zalałem 🙂 46zł/l

image.thumb.jpeg.5c302f84c2b89037a0baca593d3139b8.jpeg

spacer.png

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Wymieniłem olej z filtrem w 30d LCI przy przebiegu 1800 km, potem na 12000, teraz mam 22000 i wymianę zgodnie z interwalem zaplanowaną na końcówkę lipca i 30000 km przebiegu. Zmieniać olej teraz czy dać sobie spokój i poczekać do interwału?

Opublikowano
2 godziny temu, Leon napisał(a):

Wymieniłem olej z filtrem w 30d LCI przy przebiegu 1800 km, potem na 12000, teraz mam 22000 i wymianę zgodnie z interwalem zaplanowaną na końcówkę lipca i 30000 km przebiegu. Zmieniać olej teraz czy dać sobie spokój i poczekać do interwału?

1. Wymiana przy 12k kiedy była?

2. Ile zrobisz km do lipca?

Ja bym poczekał, 3 miechy naprawdę Cię nie zbawią. Oczywiście jeśli wymianę interwałową pokrywa BMW.

Opublikowano
44 minuty temu, kenhor napisał(a):

1. Wymiana przy 12k kiedy była?

2. Ile zrobisz km do lipca?

Ja bym poczekał, 3 miechy naprawdę Cię nie zbawią. Oczywiście jeśli wymianę interwałową pokrywa BMW.

Wymiana na 12k była w lipcu 2024, do lipca zrobię z 5k, za interwał płaci BMW, więc chyba poczekam 😃

Opublikowano
6 godzin temu, Leon napisał(a):

Wymiana na 12k była w lipcu 2024, do lipca zrobię z 5k, za interwał płaci BMW, więc chyba poczekam 😃

Na spokojnie.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Interesujący filmik podsunął mi YouTube.
Wychodzi na to, że wymiana co maksymalnie 15 000 km ma bardzo duży sens.
Olej traci głównie swoje właściwości czyszczące oraz dodatki są mocno zdegradowane.
Co ciekawe, lepkość dalej jest utrzymana.

 

Opublikowano (edytowane)

Zachęcam do samodzielnej wymiany, która ze względu na brak konieczności ściągania osłony silnika (jest rewizja) i filtr oleju z komfortowym dostępem od góry, jest łatwa, prosta i przyjemna. Kilka dni temu byłem w ASO na "przymusowej" wymianie po 25000 w X3. Na pytanie o rodzaj zalewanego oleju w związku z tym iż w połowie interwału wymieniam sam, doradca odpowiedział, że 5W30, ale jaki to nie ma pojęcia bo przychodzi w szarej niebrandowanej beczce więc może to shell, a może lotos 🫡. Po 2 tys oraz 12 tys wymieniałem na OE BMW 0W30, ale teraz przerzucam się na Millers 0w30 i już tego będę się trzymał jednocześnie z utęsknieniem czekając na koniec pakietu serwisowego. Co mi po takim pakiecie, w którym nawet głupi filtr powietrza jest wymieniany co 50 000? O nic nie warto dbać bardziej pedantycznie i osobiście niż właśnie o olej. Przerobiłem osobiście następujące usterki w różnych pojazdach na przestrzeni lat, które wynikały z zaniedbań w związku z wymianą oleju: 3x pęknięty kolektor, 2x padnięta turbina, kilka uszczelnień wałów, zapchane odmy, doloty, urwany korbowód, przegrzany blok i nieszczelna uszczelka. Znaczna część usterek silnika i okołosilnikowych wynika z zaniedbań olejowych i często jest to reakcja łańcuchowa, gdzie jeden element prowadzi do awarii kolejnego. Odkąd przestałem zlecać tą czynność w swoich pojazdach to nagle awarie tego typu się skończyły. Myślę, że to już ponad 10 lat. Dwa miesiące temu sprzedałem XC90 II z 2017 roku z nalotem 292 000, gdzie od początku dbałem o wymianę i to na rzadkim oleju 0W20. Silnik bez żadnych wpadek i pewnie jeszcze sporo pojeździ. Jeśli ktoś leasinguje i po 3 latach oddaje to inna historia, ale o wymianę oleju we własnych autach planowanych do użytku przez więcej lat warto dbać wg mnie osobiście. 

Edytowane przez brws
  • Lubię to 2
Opublikowano (edytowane)

Dodam jeszcze do powyższego, że przy takiej polityce marki, jaką opisałem powyżej, gdzie filtr powietrza wymienia się co 50 000 km, olejów w napędach nigdy, serwis nie ma pojęcia jakim olejem zalewa auta na gwarancji (uściślając: wie, ale z wiadomych powodów nie może powiedzieć) i jednocześnie udaje, że wszystko jest OK, to można mieć niemal 100% pewność, że stosowany olej jest najgorszego sortu, ponieważ jest to polityka maksymalizacji zysku producenta czyt. minimalizacji kosztów. Pytanie więc i dylemat, czy warto wymieniać międzyinterwałowo lub pogwarancyjnie olej w ASO nie ma praktycznie sensu.

Edytowane przez brws
  • Lubię to 1
Opublikowano

Czyli traktujemy własne wymiany między-interwałowe jako prawdziwe wymiany oleju, a to co robi ASO to jako płukanki!?

Opublikowano

Jak ASO nie jest Ci w stanie podać marki oleju, którym zalało auto 5 minut wcześniej, to ja bym to nazwał najdelikatniej mówiąc loterią. Nie wiem co to za olej, nie wiem też jak zachowuje się silnik po przebiegu na oleju lotos - może dobrze, a może z bardzo słabym smarowaniem pod obciążeniem. Jak to nazwać? Jest taki kanał na yt, gdzie gość w laboratorium ma taką profesjonalną maszynkę do testowania właściwości smarnych olejów samochodowych: przykłada do siebie dwa metalowe elementy, jeden z tych elementów jest zamontowany na takim ramieniu, na którego końcu są metalowe odważniki, które dokłada w trakcie testu zwiększając w ten sposób siłę docisku i tarcie pomiędzy obydwoma elementami. Po włączeniu urządzenia jeden z tych elementów kręci się mając cały czas kontakt z drugim. Przyłożone do siebie elementy są jednocześnie zanurzone w testowanym oleju, który jest też podgrzewany do temperatury podobnej do panującej w silniku. Po kilkudziesięciu sekundach w takim kręciołku przy kiepskim oleju i bardzo małym docisku obydwu elementów widoczne są już ślady zużycia przypominające starcia krzywek na wałku. Im lepszy olej tym dłużej i pod coraz większym obciążeniem wywołanym dokładanymi krążkami dociskane elementy są w stanie wytrzymać bez oznak zużycia. W testach tych przewijają się znane wszystkim marki olejów. Jeden wytrzymuje docisk wywołany np. jednym krążkiem, a inny pięcioma, czy siedmioma wskazując jakie właściwości smarne ma danych olej. Czego więc można spodziewać się po oleju, którego marki ASO nie podaje? Ja nie wiem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak to czego się spodziewać po oleju z ASO? Wiadomo, że to najtańszy olej spełniający normy BMW. Nie musi być wcale jakiś fatalny tylko pewnie do najlepszych olejow na rynku troche mu  brakuje. Najtańszy moze tez czasem oznaczac calkiem przyzwoitą jakosc ale wyjątkowo dobrą ofertę od producenta oleju ktoremu zależy na dużym kontrakcie. Tak jest też z resztą cześci oferowaną przez ASO. Wszystkie będą bezpieczne i będą spełniały normy ale niekoniecznie będą najlepsze w swojej kategorii. Będą jednak pochodziły od producenta oferującego najlepsze warunki handlowe koncernowi BMW.

Opublikowano

I tak zapewne jest. Trzeba być świadomym, że cały taki biznes, a więc i serwis skrojony jest od wielu lat pod specyfikę leasingową więc nie ma się co łudzić, że producentowi będzie zależało nie wieloletniej niezawodności tak jak dawniej. Wręcz przeciwnie, skoro ludzie wymieniają auta co 3-4 lata to akceptują taki cykl życia i niezawodności pojazdu i tyle wystarczy, a kolejne auto za chwilę znowu wciśnięte. I takie też materiały eksploatacyjne będą wystarczające. Rachunek ekonomiczny producenta na pierwszym miejscu, co wcale nie jest dziwne. Tym bardziej trzeba dbać we własnym zakresie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Alez ty BRWS pleciesz glupoty, czytac tego nie idzie a ten YouTube kanal, co polecasz, co testuje nie ma nic wspolnego z realnym srodowiskiem silnika a jesli chodzi o Lotos, to byly bardzo dobre oleje a to co leje serwis BMW jest na 100% lepsze od tego co sam zalewasz. Przestan pisac glupoty. 

Opublikowano

Cóż można powiedzieć? Odpowiedź tak merytoryczna i z takim konkretem, że nie wiadomo z której strony zaatakować i to ugryźć. Pozostaje życzyć dalszej bezawaryjnej eksploatacji pojazdu opartego na przeglądach, interwałach oraz zakresie niezbędnych czynności wyznaczanych przez producenta 👍 Niektórzy to sie urodzili pod szczęśliwą gwiazdą eh...

Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, kkx5 napisał(a):

...to co leje serwis BMW jest na 100% lepsze od tego co sam zalewasz. Przestan pisac glupoty. 

Jak to lepsze? Przecież pisałem, że lałem ori (OE BMW 0W30 LL-04) 🫢 Znowu dałem sie nabrać! Następnym razem podjadę z baniakiem po wodzie do ASO z prośbą o odlanie z tej niebrandowanej szarej beczki. Ciekawe, czy mają kranik 😅

Edytowane przez brws
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, brws napisał(a):

Cóż można powiedzieć? Odpowiedź tak merytoryczna i z takim konkretem, że nie wiadomo z której strony zaatakować i to ugryźć. Pozostaje życzyć dalszej bezawaryjnej eksploatacji pojazdu opartego na przeglądach, interwałach oraz zakresie niezbędnych czynności wyznaczanych przez producenta 👍 Niektórzy to sie urodzili pod szczęśliwą gwiazdą eh...

Lepiej nic nie pisac jak sie nie ma pojecia o jakosci produktow OE, wliczajac w to oleje. Moja wypowiedz nie odnosila sie do interwalu wymian. O tym sie nie dyskutuje na forum, to wszyscy juz dawno wiedza. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.