Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
8 godzin temu, macste napisał(a):

Ja przed zakupem jeździłem dwoma 340i. Jedno adaptacja plus 19"rft druga zawiechaM + 18"rft. Oba były dla mnie ok ale jednak przy adaptacji i 19" było bardziej komfortowo. Nie dużo ale odczuwalnie lepiej. Ja chciałem 19" i jednak dla mnie ma daily zawiecha M trochę za twardo na Wrocław. W trasie super, zakręty też na pewno super (nie wiem czy nie lepiej jak adaptacja) ale jednak na co dzień przy 19" wybrałem adaptację. Jestem zadowolony ale nie jest to imo jakieś super zawieszenie. Będę znowu mało oryginalny ale zawiecha rs3 to po prostu majstersztyk. Trzymanie auta w ciasnych łukach przepaść... Natomiast dla mnie RS3 nie mogło by spełnić innych założeń "1 do wszystkiego". Wykonanie, kufer sporo poniżej 3er...

Ja mam wrażenie, że największym problemem 340i w prowadzeniu jest waga. W wielu sytuacjach czuć tą nadwagę i bezwładność. 

Opublikowano
5 godzin temu, irek.k napisał(a):

Czyli tragedii nie ma , z wymianą poza aso wyjdzie gdzieś za adaptację 12 netto, ale to kiedyś 🙂

Pod warunkiem że będziesz miał do wymiany 4 szt. 🙂

Opublikowano
9 godzin temu, proarnes napisał(a):

Ja mam wrażenie, że największym problemem 340i w prowadzeniu jest waga. W wielu sytuacjach czuć tą nadwagę i bezwładność. 

100% prawda, waga ciężka. Zupełnie inaczej jedzie vs moje stare 328i F30 rwd gdzie jeszcze było czuć lekkość ~1450kg. Fizyki nie oszukasz ale zawieszeniem można sporo poprawić. Może jakiś kit Eibach Pro-Kit...

Opublikowano

Przeczytałem wszystkie tematy na temat różnic pomiędzy zawieszeniem adaptacyjnym a m sport....zdecydowałem się na m sport + felgi 18" jedak jak zaznaczam pakiet M technology do domyślnie wrzuca koła 19", przy przestawieniu kół na 18" odznacza pakiet M technology. 

Czyli nie da się tego połączyć? 

Link do mojej konfiguracji:

https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/9xlhpv8q

Opublikowano
31 minut temu, i043W napisał(a):

Nie da, zaciski hamulców z M-technilogy są chyba większe i nie zmieszczą się do 18tek.

Ciekawe, bo 18" zimowe mi przepuszcza. Podpytam w salonie i dam znać co mi powiedzieli.

Opublikowano

Nie jest możliwe, to nie jest opcja dla G2x a dla innych modeli.

 

Co do kół - j.w. dla pakietu M Technology powinny być felgi 19". Nawet jak wejdą 18" to niezbyt dobry pomysł aby jeździć z kołem które na żyletkę mija się z zaciskiem.

Opublikowano
35 minut temu, komoornik napisał(a):

Nie jest możliwe, to nie jest opcja dla G2x a dla innych modeli.

 

Co do kół - j.w. dla pakietu M Technology powinny być felgi 19". Nawet jak wejdą 18" to niezbyt dobry pomysł aby jeździć z kołem które na żyletkę mija się z zaciskiem.

Czyli przy M Technology i 19" zostaje tylko zawieszenie adaptacyjne żeby nie było za twardo... Ktoś wcześniej pisał że na 18" jest git, ale 19" robi się podobno za sztywno.

 

Opublikowano

Nie patrz na to co ktoś pisał w tym zakresie, tylko zrób jazdy próbne.

Komfort zawieszenia to zbyt subiektywna sprawa, poza tym LCI2 miało zmiany w zawieszeniu.

  • Lubię to 2
Opublikowano
Teraz, komoornik napisał(a):

Nie patrz na to co ktoś pisał w tym zakresie, tylko zrób jazdy próbne.

Komfort zawieszenia to zbyt subiektywna sprawa, poza tym LCI2 miało zmiany w zawieszeniu.

Tak też zrobię 

Opublikowano
3 godziny temu, vitruve napisał(a):

Przeczytałem wszystkie tematy na temat różnic pomiędzy zawieszeniem adaptacyjnym a m sport....zdecydowałem się na m sport + felgi 18" jedak jak zaznaczam pakiet M technology do domyślnie wrzuca koła 19", przy przestawieniu kół na 18" odznacza pakiet M technology. 

Czyli nie da się tego połączyć? 

Link do mojej konfiguracji:

https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/9xlhpv8q

Da się ale trzeba uważać z doborem 18". Z tego co wiem tylko jedne z palety bmw pomieszczą większe tarcze i zaciski. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Jeden z kolegów w jakimś wątku wrzucał fotki 18" z M Technology, sam zmienił później na 19" i to imo dopiero wygląda. Fakt, że 100% jest to możliwe. 

  • Lubię to 1
Opublikowano
5 godzin temu, macste napisał(a):

Da się ale trzeba uważać z doborem 18"

W samym konfiguratorze nie da się połączyć.

Opublikowano
7 godzin temu, Dasonen napisał(a):

W samym konfiguratorze nie da się połączyć.

Pewnie dlatego, że ta felga jest w zestawie zimowym. Auta sprzedają na letnich.

Opublikowano (edytowane)

Przed chwilą znalazłem zdjęcia 3er z M tech dla 18" i 19" jednego kolegi z forum. Na pewno pomoże 😀 18" bardzo popularne felgi zimowe z tego co widzę w 3er.

IMG_6760.jpeg.3145e90056357f3b1007b2e5e6917a03.jpeg

IMG_0261.jpeg.53097c8963cfba1c0234a39106fb1504.jpeg

Edytowane przez macste
  • Dziękuję 1
Opublikowano

No jest spory i przy tych tarczach ciężko o fading ale nie chrupią jakoś mocno. Myślałem że będzie lepiej w usortowionej limuzynie z najlepszymi hamulcami... brakuje dodatkowej pary tłoczków. 

20250416_090004.jpg

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Brałbyś drugi raz te większe heble? Czy olać M-Technology i zamiast tego na zapas dobrać zawias adaptacyjny M?

Opublikowano
2 minuty temu, macste napisał(a):

No jest spory i przy tych tarczach ciężko o fading ale nie chrupią jakoś mocno. Myślałem że będzie lepiej w usortowionej limuzynie z najlepszymi hamulcami... brakuje dodatkowej pary tłoczków. 

20250416_090004.jpg

 

Teraz, Exposito napisał(a):

Brałbyś drugi raz te większe heble? Czy olać M-Technology i zamiast tego na zapas dobrać zawias adaptacyjny M?

Z tych dwóch opcji zdecydowanie adaptacja. M tech to pakiet bardziej na tor. Same hamulce raczej lepiej nie hamują chyba że na torze (fading). Trochę lepiej wizualnie co dla mnie jest też ważne. 

  • Lubię to 2
  • Dziękuję 1
Opublikowano
2 godziny temu, macste napisał(a):

Z tych dwóch opcji zdecydowanie adaptacja. M tech to pakiet bardziej na tor. Same hamulce raczej lepiej nie hamują chyba że na torze (fading).

Tutaj się nie zgodzę. Jechałem Touringiem M340i LCI2 ze zwykłymi hamulcami i byłem bardzo rozczarowany - jak to słabo hamuje. Później jechałem sedanem z M-Technology i skuteczność hamulców była moim daniem znacząco lepsza i wyraźnie wyczuwalna. 
Normalnie zmiana setupu z przodu na hamulce M-performance to koszt około 15 000 PLN a w konfiguratorze dodajemy je za 1 500 PLN. Dla mnie: must have! Wystarczy raz na autostradzie zahamować te 2 metry krócej i już masz różnicę między: "auto do kasacji" oraz "nic się nie stało". A na zwykłej drodze to może być kwestia przeżycia lub nie dzieciaka, który ci wbiegnie przed auto. Za tak małą dopłatę - moim zdaniem (szanuję twoje, odmienne zdanie) warto.

Zawieszenie adaptacyjne również, ale to bardziej kwestia komfortu niż bezpieczeństwa.

  • Lubię to 1
Opublikowano
Godzinę temu, Dasonen napisał(a):

Tutaj się nie zgodzę. Jechałem Touringiem M340i LCI2 ze zwykłymi hamulcami i byłem bardzo rozczarowany - jak to słabo hamuje. Później jechałem sedanem z M-Technology i skuteczność hamulców była moim daniem znacząco lepsza i wyraźnie wyczuwalna. 
Normalnie zmiana setupu z przodu na hamulce M-performance to koszt około 15 000 PLN a w konfiguratorze dodajemy je za 1 500 PLN. Dla mnie: must have! Wystarczy raz na autostradzie zahamować te 2 metry krócej i już masz różnicę między: "auto do kasacji" oraz "nic się nie stało". A na zwykłej drodze to może być kwestia przeżycia lub nie dzieciaka, który ci wbiegnie przed auto. Za tak małą dopłatę - moim zdaniem (szanuję twoje, odmienne zdanie) warto.

Zawieszenie adaptacyjne również, ale to bardziej kwestia komfortu niż bezpieczeństwa.

Nie miałem okazji testować dłużej jednych i drugich ale czytałem na jakimś forum test i w sytuacjach daily nie było krótszej drogi hamowania. Sam wiem jak hamują i rewelacji niestety nie ma dlatego nie chwalę. Zawsze stawiam na bezpieczeństwo ale raczej M tech tego nie daje. 2m to była by rewelacja (hamowanie 100-0) ale bardzo szczerze w to wątpię.

Jak ktoś ma kasę to warto. Czy zamówiłbym teraz to samo - TAK. Przy czym u mnie była dopłata 1800pln plus mus zamówienia opon performance czyli dodatkowe 5kpln. Razem prawie 7kpln. Zostawiam każdemu pod rozwagę. 

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.