Skocz do zawartości

vitruve

Zarejestrowani
  • Postów

    27
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F31 320d

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia vitruve

  1. Auto z grupy na Facebooku. Sprzedający zachwalał auto i usunął posta po tym jak został mu wytknięty fakt wpisu taxi (zasłaniał się brakiem wiedzy aby auto jeździło jako taxi) oraz wypierdzianej tylnej kanapy. Nikt raczej dla zabawy takie wpisu w dowód rejestracyjny nie robi. Auto w 2022 roku w 4 miesiące zrobiło 20 000 kilometrów, następnie w rok zrobiło niecałe 15 000 km. Dziwna dysproporcja. Nie neguję, nie oceniam, zalecam wzmożoną czujność przy oględzinach. Załączam też zdjęcie innego auta w czarnej skórze, dla porównania jak wygląda oparcie kanapy przy takim przebiegu.
  2. Dziękuję za odpowiedzi i pomoc. Temat do zamknięcia. Przyczyną były nie wyważone koła. Przypadek o tyle ciekawy, że komplet zimowy przy założeniu nowych opon był wyważony w renomowanej wulkanizacji w Lublinie. Wibracje były tak jak na zestawie letnim. Koła ponownie wyważone w innym warsztacie, wibracje były nadal. Dziś byłem ponownie w ostatnim warsztacie Bosch z autoryzacją BMW na sprawdzenie auta, zawieszenia ( profilaktycznie plus pod kątem wibracji) Zawieszenie sztywne, brak luzów. Inny pracownik ponownie wyważył koła, wibracje jak ręką odjął. Ten sam zakład, po prostu inny pracownik. Trzy krotnie wyważane koła w dwóch różnych warsztatach. Przykład na to, że szukanie przyczyny wibracji w aucie to ciężki temat.
  3. @AndrzejWxx i jak rozwinęła się sytuacja?
  4. Dzień dobry. Może ktoś coś doradzi, żeby uniknąć wymiany niepotrzebnych rzeczy. Przy zakupie auta było bicie tarcz przy hamowaniu. Od sprzedającego dostałem nowe tarcze Bosh żeby móc to wymienić. Powiedział, że OEM, które założył, zaczęły dosyć szybko bić. Auto obniżone na sprężynach einbach. Po zakupie, wybrałem się do mechanika, przedstawiłem historię, padło podejrzenie na zużyte tuleje które spowodowały szybkie zwichrowanie tarcz. Zostały założone nowe tarcze OEM. Bicie na piaście w granicach normy producenta. Tuleje były w tragicznym stanie, wymienione na OEM. Po tym pojawiło się bicie na kierownicy najbardziej odczuwalne w zakresie 110-145km/h z największą amplitudą w okolicach 125km/h. Najprawdopodobniej założenie sztywnych nowych tulei spowodowało ujawnienie innego feleru, wybranie nadmiernego luzu i przeniesienie wibracji. Auto sprawdzone na szarpakach. Diagnosta nic nie zauważył. Wibracje w tym samym zakresie po zmianie felg na zimowe i nowe opony zimowe Continental. Komplet zimowy dwukrotnie wyważony. Zbieżność sprawdzona w dwóch zakładach (baaaardzo delikatne ciągnięcie w prawo). Poprzedni właściciel zmieniając sprężyny na obniżone nie poluzował elementów zawieszenia. To najprawdopodobniej spowodowało tragiczne zużycie tulei wahacza. Wibracje bardzo się zmniejszają w trakcie dynamicznego przyśpieszania lub w trakcie hamowania. W trakcie jazdy ze stałą prędkością są najbardziej odczuwalne. Czy macie jakieś sugestie co sprawdzić? Myślałem o łożysku lub piaście ale fakt że wibracje zanikają gdy jest przyspieszenie (czyli siła działająca na zawieszenie) trochę zbił mnie z tropu. Czy to może być inny element zawieszenia? Wesołych świąt i dziękuję za odpowiedzi.
  5. Dopóki nie będziesz miał numeru VIN, odpuść sobie jakiekolwiek oględziny. Na pierwszy rzut oka zwróć uwagę na pasowanie maski z prawym i lewym nadkolem. Pozostawia dużo do życzenia.
  6. "Przebieg autostradowy" handlarz wie bo jeździł z poprzednim właścicielem cały czas? Dlaczego zamazana tablica w ogłoszeniu? Jak to się stało że na aukcji auto nie było oznaczone jako bezwypadek, zaś u handlarza jest już jako bezwypadkowe? "I WŁAŚCICIEL, JEDEN UŻYTKOWNIK OD NOWOŚCI" Auto leasingowane przez firmę, jakim cudem handlarz stwierdza że auto użytkowała jedna osoba?? Na jednym z ujęć z dołu widać słabe spasowanie przedniego zderzaka z maską. A informacja o incydencie ubezpieczeniowym pewnie w jakimś raporcie płatnym jest widoczna. Z zewnątrz wygląda ładnie, ale obawiam się że mogła być nieźle skarana na zimnym. Takich aut w leasingu raczej nikt nie oszczędza, potem Ci mogą zacząć wychodzić kwiatki ze skrzynią biegów, silnikiem itp. Za sam fakt napisania kłamstwa o przebiegu autostradowym, odpuścił bym ogłoszenie. 30 tysięcy rocznie spokojnie zrobisz na drogach gminnych i powiatowych albo po mieście 😉
  7. Nie wiem jak to w bimmer tool się nazywa, elektronik łączył się przez ISTA+, tam był podany czas pracy silnika w sekundach. Zeby wyliczyć z tego przebieg, musisz te sekundy podzielić przez 3600( 60 sekund oraz 60 minut), otrzymany wynik (czyli godziny pracy) mnożysz razy średnią prędkość która z reguły oscyluje w zakresie 40-60km/h. Jest to wyliczenie orientacyjne, które jednak pozwala określić czy przebieg jest realny. W moim wypadku przemnożenie przez 50km/h podało niemal realny przebieg. Bimmer-toola jeszcze nie mam, ale już zamówiłem obd na bluetooth, w poniedziałek odbieram z paczkomatu i sprawdzę.
  8. @Kruk dziękuję. @miczek.mk Miałeś rację, zdecydowanie warto było jej się przyjrzeć. Pomimo tego, że omijała ASO to była zadbana i na tle tego co obejrzałem do tej pory zdecydowanie się wyróżniała. Za miesiąc już umówiona wizyta w ASO, żeby jednak jakaś ciągłość w zapisach była. Co było dla mnie ważne, motogodziny pokrywały się z przebiegiem. Dziękuję raz jeszcze wszystkim za pomoc.
  9. Jak według Was wyglądają ceny rynkowe/transakcyjne takich modeli w podobnym wyposażeniu? Rozrzut cenowy na otomoto jest duży.
  10. https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/bmw-seria-3-bmw-f31-320d-ID6FGqSC.html?fbclid=IwAR1uEPmyo6ujW1Z6hEXoMF3E63r16gYp5becngCOUCkIQaIUsUhmXbpnUGk Co sądzicie o aucie z powyższego ogłoszenia? Jak według Was wygląda trwałość tych doklejanych zamszy? Auto wrzucone bez oznaczenia "bezwypadek" ze względu na szkodę na tylnym zderzaku i obcierkę prawych drzwi. Opis sprzedawcy: "Samochód miał 2 szkody. Jedna to zarysowany zderzak tył jeszcze w aso (jest wpisane lakierowanie w historie Druga to przerysowane drzwi kierowcy, posiadam zdjęcia uszkodzeń O samochód dbałem jak moglem, co 8-10tys wymieniany olej na motul specyfic 0w30 z normą bmw ll12 Dwukrotnie wymieniany olej z filtrem w skrzyni biegów "
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.