Skocz do zawartości

Systemy asystujące kierowcy: zwykle vs. professional


ajt22

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,


Czy ktoś może mi powiedzieć, czym różnią sie powyższe systemu?

Opis na stronie bmw nie jest jednoznaczny.


Co jeśli do zwykłego asystenta dodana zostanie opcja:

544 Regulator prędkości z funkcją hamowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doczytałem i według mnie główna różnica na korzyść Profesjonalnych jest: "Aktywny regulator prędkości z funkcją Stop&Go".


To ktoś może wie, czy mając "zwykle" systemy można je jakoś rozszerzyć, dokupić coś programowo do samochodu, aby mieć pełna opcje?


Innymi słowy, jakie fizyczne urządzenia sa potrzebne w samochodzie, aby działał ten aktywny regulator..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę wieksza jest różnica, bo asystenci pro pozwalają na automatyczną jazdę w korku oraz pozwalaja puścić kierownice na chwile i auto samo będzie skręcało np na łuku drogi.


Brakuje Ci głownie radaru w przednim zderzaku, z tego co wiem to w ASO nie chcą robić żadnych retrofitów dotyczących systemów bezpieczeństwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem wszystkich asystentów i jest super.

1. Aktywny tempomat - sam hamuje i przyspiesza w zależności co się dzieje przed autem, nawet się zatrzymuje. Potrzebny radar w zderzaku.

2. Asystent pasa ruchu, oj ten pomaga ale czasami głupieje, przykład - jak jeden dziennikarz z tych nieomylnych na bani pół Polski przejechał i wyleciał na remoncie drogi :D

3. Asystent cofania, rzadko korzystam i zawsze na lekko wciśniętym hamulcu, ale cofa szybko i bezbłędnie, czasami za szybko.

Reszta to fajne dodatki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra, ale aktywny tempomat (a co za tym idzie radar w zderzaku) oraz asystenta cofania, parkowania + ostrzeganie o przekroczeniu pasa ruchu i kamery 360 można mieć bez systemów professional. więc pytanie, co trzeba dołożyć lub odblokować, żeby mając te wszystkie ficzery dodać ostatnią funkcję, czyli aktywne utrzymywanie na pasie. bo po lekturze zagranicznych forów wydaje mi się, że hardware'owo niczego nie powinno brakować
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra, ale aktywny tempomat (a co za tym idzie radar w zderzaku) oraz asystenta cofania, parkowania + ostrzeganie o przekroczeniu pasa ruchu i kamery 360 można mieć bez systemów professional. więc pytanie, co trzeba dołożyć lub odblokować, żeby mając te wszystkie ficzery dodać ostatnią funkcję, czyli aktywne utrzymywanie na pasie. bo po lekturze zagranicznych forów wydaje mi się, że hardware'owo niczego nie powinno brakować

 

Kierownice np jeszcze trzeba dolozyc - jest inna w asystencie PRO i nie-PRO AFAIK. Ta w pro ma inny uklad przyciskow oraz paski LEDowe nad przyciskami, ktore swieca sie na zloto i czerwono kiedy za dlugo nie trzyma sie rąk na kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra, ale aktywny tempomat (a co za tym idzie radar w zderzaku) oraz asystenta cofania, parkowania + ostrzeganie o przekroczeniu pasa ruchu i kamery 360 można mieć bez systemów professional. więc pytanie, co trzeba dołożyć lub odblokować, żeby mając te wszystkie ficzery dodać ostatnią funkcję, czyli aktywne utrzymywanie na pasie. bo po lekturze zagranicznych forów wydaje mi się, że hardware'owo niczego nie powinno brakować

 

Radar w zderzaku jest inny, przyciski +Ledy na kierownicy, kamerka do śledzenia uwagi kierowcy. To różnice, które widać gołym okiem, bez wnikania w jakieś "bebechy" systemu. Kamery 360 nie są potrzebne.


IMG-20220517-103042.jpg

01571100932.jpg

PXL-20220311-135749645-3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mam Driver Assist Plus z aktywnym tempomatem i monitorem martwej strefy.

Ma takie wady:

  • Zbyt późno i gwałtownie reaguje kiedy ktoś zajeżdża lewy pas. Np. w odległości ok 200-300m jedna ciężarówka zaczęła wyprzedzać inną. Muszę naciskać przycisk pauzy i potem wznawiać tempomat żeby uniknąć ostrego hamowania przed ciężarówką.
  • Zbyt późno reaguje kiedy ktoś wjeżdża przed samochodem w prawy pas. Znów trzeba ręcznie wyłączać tempomat żeby zapobiec gwałtownemu hamowaniu.
  • Nie reaguje na stojący korek. Kiedy samochody z przodu nie jadą, nie reaguje na nich.

Podsumowując, wolałbym zwykły tempomat, niż Stop&Go z Driver Assist Plus.

 

Pytanie do właścicieli samochodów z wersją Professional. Czy wersja Driver Assist Professional rozwiązuje opisane wady tempomatu z wersji Plus?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, darkdancerr napisał(a):

W korku jedzie automatycznie.

Załóżmy, że jedziemy 130-140 i z przodu mamy stojący korek (częsta sytuacja w Niemczech), samochód 1) zwolni sam płynnie, 2) gwałtownie przed korkiem czy  3) w ogóle nie zwolni?

Dziękuję za odpowiedź;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, chebum napisał(a):

Mam Driver Assist Plus z aktywnym tempomatem i monitorem martwej strefy.

Ma takie wady:

  • Zbyt późno i gwałtownie reaguje kiedy ktoś zajeżdża lewy pas. Np. w odległości ok 200-300m jedna ciężarówka zaczęła wyprzedzać inną. Muszę naciskać przycisk pauzy i potem wznawiać tempomat żeby uniknąć ostrego hamowania przed ciężarówką.
  • Zbyt późno reaguje kiedy ktoś wjeżdża przed samochodem w prawy pas. Znów trzeba ręcznie wyłączać tempomat żeby zapobiec gwałtownemu hamowaniu.
  • Nie reaguje na stojący korek. Kiedy samochody z przodu nie jadą, nie reaguje na nich.

Podsumowując, wolałbym zwykły tempomat, niż Stop&Go z Driver Assist Plus.

 

Pytanie do właścicieli samochodów z wersją Professional. Czy wersja Driver Assist Professional rozwiązuje opisane wady tempomatu z wersji Plus?

U mnie w LCI nie mam systemu Professional,  ale wykupiłem  system z aktywnym regulatorem prędkości z funkcją Stop$Go i działa idealnie (miałem go nie brać ale stwierdziłem na jazdach testowych że w mieście to bajka. Na autostradach i S-kach nieraz wyłączam go bo przy dużych prędkościach wg mnie za szybko zwalnia i hamuje w zależności od sytuacji, tzn auto zwalnia a ja bym jeszcze nie cisnął na hamulec

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, chebum napisał(a):

Załóżmy, że jedziemy 130-140 i z przodu mamy stojący korek (częsta sytuacja w Niemczech), samochód 1) zwolni sam płynnie, 2) gwałtownie przed korkiem czy  3) w ogóle nie zwolni?

Dziękuję za odpowiedź;)

Zahamuje gwałtownie przed korkiem, tak samo na swiatlach w mieście (w Polsce gdzie rozpoznawanie sygnalizacji nie działa )gdy dojezdzasz do aut stojacych na czerwonym. Byc może jak masz zadaną  trase w nawigacji fabrycznej to zahamuje wczesniej gdy dostanie info z systemu ale nie sprawdzałem tego, natomiast sam ustawia sie do korytarza życia 

Edytowane przez engineer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, chebum napisał(a):

Załóżmy, że jedziemy 130-140 i z przodu mamy stojący korek (częsta sytuacja w Niemczech), samochód 1) zwolni sam płynnie, 2) gwałtownie przed korkiem czy  3) w ogóle nie zwolni?

Dziękuję za odpowiedź;)

Zwolni sam płynnie. Chociaż może zacznie zwalniać chwilę później niż sam bym to zrobił. W mieście w ogóle nie odczuwalne, jedzie bezproblemowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam systemy PRO. Parę lat temu jak robiłem sobie testy w różnych sytuacjach wyglądało to bardzo średnio. Przeważnie kończyło się to ostrym hamowaniem w ostatniej chwili. Parę razy ostre hamowanie +ostrzeżenie o kolizji. Zdecydowanie za późno jak dla mnie i to jest mowa o prędkościach poniżej 80km/h. Jeśli ktoś nie reaguje sam jadąc 140km/h, dojeżdżając do stojących w korku/na światłach samochodów, to moim zdaniem prosi się o kłopoty. Chętnie zobaczę nagranie, jak ktoś dojeżdża do stojącego pojazdu z prędkością 140km/h i samochód mu płynnie zahamuje. Powodzenia. 

Moim zdaniem system działa bardzo dobrze, jeśli pojazd przed nami jest w ruchu lub przy niskich prędkościach. 

 

Edytowane przez Hamera
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.09.2023 o 23:08, chebum napisał(a):

Załóżmy, że jedziemy 130-140 i z przodu mamy stojący korek (częsta sytuacja w Niemczech), samochód 1) zwolni sam płynnie, 2) gwałtownie przed korkiem czy  3) w ogóle nie zwolni?

Dziękuję za odpowiedź;)

Nie ma opcji żeby zahamował. Będzie hamował ale za późno i walnie w korek z autami. Jak ja chcę żeby mi wyhamował przed kolejką stojącą na czerwonym to ustawiam max 50km/h i maksymalny dystans tempomatu i wtedy system daje radę.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.09.2023 o 22:52, Grievous napisał(a):

Nie ma opcji żeby zahamował. Będzie hamował ale za późno i walnie w korek z autami.

W dniu 19.09.2023 o 16:45, siwyZS napisał(a):

Z zasady każdy aktywny tempomat jest w stanie sam hamować max 7m/s.

Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Zaoszczędziliście mi trochę kasy na zamówieniu tej opcji.:) Wystarczy mi samego asystenta martwej strefy (t.j. Assist Plus).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Opis:

5AS Asystent wspomagania kierowcy oparty na kamerze i radarze, składający się z: –

Ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu, wykrywa oznaczenia pasa ruchu od ok. 70 km/h i ostrzega o niezamierzonej zmianie pasa ruchu za pomocą wibracji kierownicy i aktywnej interwencji układu kierowniczego 

Ostrzegania o zmianie pasa ruchu, monitorowania pojazdu otoczenie z boku, wykrywanie pojazdów w „martwym punkcie” „ od ok. 20 km/h przy celowej zmianie pasa, ostrzeżenie dotykowe na kierownicy (wibracje) i wyświetlacz wizualny w lusterku zewnętrznym 

Ostrzeżenie przed kolizją czołową z hamowaniem interwencja polegająca na ostrzeganiu przed kolizją / pieszym z funkcją hamowania miejskiego - Ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu, ostrzega o możliwych kolizjach z ruchem poprzecznym, np. na drodze.  B. podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego, w połączeniu z kamerą cofania, dodatkowe wyświetlanie obrazu rzeczywistego na wyświetlaczu pokładowym -

Zapobieganie kolizjom tylnym, ostrzega pojazdy jadące za pomocą świateł awaryjnych migając z podwójną częstotliwością w przypadku wykrycia zbliżającego się zderzenia tylnego -

Informacja o ograniczeniu prędkości wraz ze wskaźnikiem zakazu wyprzedzania Tylko w połączeniu z rozszerzonym pakietem lusterek zewnętrznych lub pakietem Business Wchodzi w zakres pakietu innowacji 

5AU Driving Assistant Professional wspomaganie kierowcy oparte na kamerze i radarze system składający się z:

-Asystenta kierowcy

-Aktywnego tempomatu z funkcją Stop&Go -Informacji o ograniczeniach prędkości z brakiem wskaźnika wyprzedzania 

Asystenta ograniczenia prędkości (ręczne lub automatyczne przyjęcie ograniczeń prędkości) 

Asystenta kierowania i prowadzenia po pasie ruchu, wspomaga utrzymanie środka pasa ruchu poprzez korygujące interwencje kierownicą w zakresie prędkości od 0 km/h do 210 km/h  Rozpoznawanie sygnalizacji świetlnej: Rozszerzenie funkcji utrzymywania aktywnego tempomatu o reakcję na sygnalizację świetlną tylko do 80 km/h w połączeniu z wyświetlaczem BMW HeadUp 

asystent utrzymania pasa ruchu z aktywną ochroną przed kolizją boczną, korygujące interwencje w kierowanie w zakresie prędkości od 70 km/h do 210 km/h w celu utrzymania pasa ruchu, aktywne unikanie potencjalnych kolizji bocznych 

ostrzeganie o ruchu poprzecznym z przodu, ostrzega możliwych kolizji w złych warunkach Widoczne sytuacje drogowe, takie jak wysiadanie/parkowanie do 7 km/h - Pomoc przy unikaniu, pomoc w krytycznych sytuacjach kolizji tylnych z możliwością uniknięcia w zakresie prędkości od 30 km/h do 160 km/h 

Ostrzeżenie o skrzyżowaniu, ostrzeżenie w przypadku pierwszeństwa przejazdu i przy znakach stopu 

Ostrzeżenie o zjechaniu pod prąd, ostrzeżenie przy znakach zakazu wjazdu 

Asystent wyjścia awaryjnego: W korku pojazd automatycznie przesuwa się na krawędź pasa ruchu (w obrębie pasa ruchu) )Tylko w połączeniu z rozszerzonym pakietem lusterek zewnętrznych lub pakietem biznesowym

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

asystenci pro pomagaja w utrzymaniu czystosci wnetrza... jak trzeba sobie hotdoga odwinac z papierka przy pomocy 2 rak, albo sie podrapac (albo kogos podrapac) to na autostradzie niezastapione. :) A powaznie - faktem jest ze nie wolno totalnie ufac hamowaniu (bo to jednak nie jest czlowiek), ale robilem bez asystentow 3500km w 3 dni i z asystentami i roznica jest kolosalna w zmeczeniu kierowcy. Jest to mega wygodne i uzywam swoich (PRO) kiedy tylko sie da. Jak kogos stac to sie nie ma co zastanawiac...

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pytania/wątpliwości  odnośnie tych systemów. Patrzę pod kątem kupna używanego. Po sprawdzeni numerów VIN ( lata od 2019) wyskakują opcje wyposażenia konkretnego auta, chciałem sprawdzić jak to się ma do opcji konfigurowania nowego auta. 

1.Angielska strona BMW konfiguracja (X2 ) tam wybór opcji i jest jako Standard -Active Guard  (Automatic Emergency Braking system) .Szukam na polskiej BMW.PL odpowiednika i albo źle szukam albo go tam nie ma. 

2.Tempomat ''zwykły'' to chyba jest Standard ale ten ''mądrzejszy'' adaptacyjny to już musi być jakiś pakiet wykupiony ( Driving assistant Plus  a w polskiej wersji ''Systemy Asystujące kierowcy Plus)

3.Martwe Pole ( bajer, że świeci czy miga w lusterkach jak ktoś z ca. boku jedzie) - po rozkodowaniu Vin czasem jest taka opcja( czyli jakby dodatek) , ale w tym konfiguratorze ( polskim czy angielskim) znów nie potrafię znaleźć 

Tam na końcu gdzie konfiguracja klikam ''Dodaj więcej opcji'' 

 

 

Edytowane przez gavia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, gavia napisał(a):

Pytania/wątpliwości  odnośnie tych systemów. Patrzę pod kątem kupna używanego. Po sprawdzeni numerów VIN ( lata od 2019) wyskakują opcje wyposażenia konkretnego auta, chciałem sprawdzić jak to się ma do opcji konfigurowania nowego auta. 

1.Angielska strona BMW konfiguracja (X2 ) tam wybór opcji i jest jako Standard -Active Guard  (Automatic Emergency Braking system) .Szukam na polskiej BMW.PL odpowiednika i albo źle szukam albo go tam nie ma. 

2.Tempomat ''zwykły'' to chyba jest Standard ale ten ''mądrzejszy'' adaptacyjny to już musi być jakiś pakiet wykupiony ( Driving assistant Plus  a w polskiej wersji ''Systemy Asystujące kierowcy Plus)

3.Martwe Pole ( bajer, że świeci czy miga w lusterkach jak ktoś z ca. boku jedzie) - po rozkodowaniu Vin czasem jest taka opcja( czyli jakby dodatek) , ale w tym konfiguratorze ( polskim czy angielskim) znów nie potrafię znaleźć 

Tam na końcu gdzie konfiguracja klikam ''Dodaj więcej opcji'' 

 

 

1. 1-2 lata temu jeszcze było to dostępne jako opcja w konfiguratorze, teraz tego nie ma. Chyba to już jest w standardzie, ale nie jestem pewien.

2. Adaptacyjny tempomat to "Aktywny regulator prędkości z funkcją Stop&Go", można go zamówić osobno. W połączeniu z opcją "Systemy asystujące kierowcy Professional" będzie działał lepiej.

3. Czujnik martwego pola jest zawarty w "Systemy asystujące kierowcy" i chyba nie ma opcji zamówić go osobno.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy ja generalnie robię długie trasy najczęściej na Niemcy i nie używam  tempomatu ( nawet nie wiem czy on działa w moim starym BMW 1 )

Jakiś czas temu przejechałem  C5 przejechałem kilkaset km ( na zwykłym nie aktywnym) i stwierdziłem, że to nie dla mnie . To tak żeby nie było monotonnie, raz 10 min 180-200km/h ,  czasem 130, czasem z góry 5 km luzu, najczęściej 140-150  i takie 800 to nie wiem kiedy mija......ale miałem ostatnio przyjemność jeździć autami z Aktywnym Tempomatem.

Audi A4 allroad Dolomity - całość ja prowadziłem i Pireneje -podzieliliśmy 1800km  na 3  i powiem szczerze , że są też plusy tego rozwiązania.

Dla mnie chyba największy to  brak dyskomfortu w prawej nodze ( taki czasem występował po kilkuset km) -może jakieś zwyrodnienia od naciskania gazu. Koledzy nie wyobrażają sobie jazdy bez tego wynalazku.

Wracając do tematu , znalazłem stronę porównanie  Bmw X1 , Audi Q3 , i kwadratowe Volvo XC40 ( albo to samo dla wersji kombi  Bmw 318(20) , A4, Volvo V60)  tam w tabelce min. wyszczególnione systemy  to jest na 2019 rok https://www.auto-swiat.pl/testy/testy-nowych-samochodow/audi-znowu-ma-przewage-porownanie-audi-q3-bmw-x1-i-volvo-xc40/1tgl0z7.....Nie wiem na ile to porównanie rzetelnie zrobione na mój gust to są co najmniej nieścisłości, może wynikające z tego że teraz 2023.

(Moja excelowa wersja kompleksowego porównania w trakcie prac).

-System unikania kolizji, monitoring uwagi kierowcy cokolwiek to znaczy  -czy to jest ten Active Guard -S5AV ( według strony Audi i Volvo Standard a w Bmw dopłata  ) ?  czy to coś innego, może  Active Guard Plus S5AQ ?

-Czujnik martwego pola ?( według tabelki w BMW  i Audi Standard  w Volvo dopłata .Ale jak sprawdzałem VIN ( auta od 2019=2021)   to jest to symbol  S5AS czyli Systemy Asystujace kierowcy ,a to  wcale nie wszystkie auta które sprawdzałem mają - czyli jakby jednak nie Standard.

-A Asystent pasa ruchu - ( może ) S5AT to chodzi o to, że np. kierownica drga kiedy  próbuje się  zmienić pas ruchu np. bez kierunkowskazu czy tylko komputer wskazuje  ,że  zjeżdżamy z pasa ?

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez gavia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.