Skocz do zawartości

chebum

Zarejestrowani
  • Postów

    20
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    G21 320d, F57 Cabrio Cooper S
  • Lokalizacja
    Warszawa

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia chebum

  1. Człowiek przyzwyczaja się do poziomu hałasu, ale podwójne szyby robią robotę. Miałem konkretny problem z szumem podmuchów wiatru obok lewego ucha przy ok 130 na godzinę. Teraz te podmuchy wiatru przy tej prędkości mi nie przeszkadzają i zacząłem słyszeć hałas toczenie opon, na który wcześniej nie zwracałem uwagi.
  2. W X3 mogła być zrobiona rotacja kół. Albo nawet po prostu został założony stary komplet kół. Salony czasem przekładają zimówki ze starej demówki do nowej. Rotacja kół znacząco zwiększa hałas toczenia. Obudowa typu SUV albo kombi pogarsza ten problem.
  3. Dołożyłem w g21 szyby akustyczne. Pasują "plug-n-play", nie trzeba kombinować. Warszawski serwis BMW (nie ASO) zażyczyli sobie 1500 za montaż dwóch szyb i 400 za kodowanie podnośników szyb po wymianie. Więc zdecydowałem się zrobić to w firmie od wyciszania aut - za 2600 łącznie wymienili i szyby i wyciszyli 4 boczne drzwi. Efekt jest dobry: poziom hałasu z szybami podwójnymi przy 130 kmh jest taki sam jak przy 115 ze zwykłymi szybami. Minus szyb akustycznych jest taki, że teraz lepiej słychać szum toczenia opon. Wcześniej nie przyciągał on tyle uwagi jak po wymianie szyb na akustyczne.
  4. Mam takie objawy kiedy siedzę nisko. Ustaw siedzisko tak, żeby stawy kolanowy i biodrowy były na jednej wysokości - to odciąży odcinek lędźwiowy i pozbawi bólu.
  5. ACE 3.0. Przednia kamera, godzina 17, połowa października. https://photos.app.goo.gl/LCfh9GyTjLfvXAeQA
  6. Jakość obrazu z ACE 3.0 jest jednak marna. Nawet tablic nie widać. Filmik nagrany o 17.
  7. Czy ta uwaga nie spada Ci po dłuższej trasie? U mnie spada, więc cały czas swędzi zamienić samochód na ten z asystentami Pro Być może, w X1 jest już nowy chip MobilEye EyeQ5 gdy w 3er nadal produkowany z EyeQ4. Wiem, że EyeQ5 pojawił się w iX, i7 i i5. Być może i X1 też dostał nowego chipa.
  8. Mam takie kombo. Działa tak jak opisał @knrdk wyżej. Dodam, że przy ustawionej średniej odległości od samochodu poprzedzającego działa całkiem spoko. Działa nie idealnie płynnie, ale zauważalnie odciąża psychicznie.
  9. Jakie opony założony w samochodach? Czy była rotacja kół (n.p. po zmianie sezonowej)?
  10. Nie. Tylko to, że w końcu sprzedali w oferowanej cenie bez ich finansowania. Później, przez historię z bankiem, widziałem ich fakturę zakupową. Na samochodzie zarobili 5 tyś brutto, więc nie było za bardzo miejsca na rabat.
  11. Zgadzam się. Dlatego drugi samochód kupiłem w innym ASO. Niestety, znów mam problemy z dostawą samochodu. Myślałem, że być może jestem jakimś nietypowem klientem, bo zakup za gotówkę, a nie leasing. Ale gdy 60% mieszkań jest sprzedawanych za gotówkę, to i 60% samochodów pewnie też jest sprzedawanych za gotówkę?
  12. W sumie w życiu kupiłem 5 używanych samochodów w ASO: Citroena (w 2016), Renault (w 2017), Forda (w 2021), BMW (w 2022) i Mini (w 2023). Zakup pierwszych trzech odbył się bez zarzutu, zgodnie z ustaleniami. Jednak przy zakupie samochodów w ASO BMW miałem nieprzyjemne sytuacje w obu przypadkach. Przy odbiorze już opłaconego BMW okazało się, że salon jednak nie ma dowodu rejestracyjnego, ponieważ został zatrzymany przez ich bank. Podobno banki, aby uniknąć wpisów o zestawie w historii pojazdu.org, odbierają dokumenty u dealerów przed rozliczeniem za samochód. Może zdarzyła się jakaś pomyłka, albo dealer spóźnił się z zapłatą raty - nie wiem. Jednak zamiast odebrać samochód, musiałem czekać tydzień-dwa, aż ASO załatwiło sprawę ze swoim bankiem. Po kilku tygodniach od odebrania Mini (kupionego w innym ASO) dostałem wezwanie do zapłaty składki OC. Okazało się, że dealer zawarł umowę OC z odroczoną płatnością, a dług za OC przeszedł na mnie razem z zakupem samochodu. Dodam, że w chwili sprzedaży samochodu miałem już wykupione własne ubezpieczenie, więc nie zdziwiło mnie, że dealer nie przekazał mi swojego OC. Samo wydanie zostało opóźnione o dwa tygodnie, a dostawa kół do samochodu trwała jeszcze dodatkowy miesiąc. Czy to zbieg okoliczności, że miałem problemy tylko z ASO BMW? Czy rzeczywiście ASO BMW nie radzi sobie z procesem sprzedaży samochodu? Czy jest na to jakieś wytłumaczenie? Wydaje się, że proces sprzedaży samochodu każdej marki powinien być mniej więcej taki sam.
  13. Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Zaoszczędziliście mi trochę kasy na zamówieniu tej opcji.:) Wystarczy mi samego asystenta martwej strefy (t.j. Assist Plus).
  14. Załóżmy, że jedziemy 130-140 i z przodu mamy stojący korek (częsta sytuacja w Niemczech), samochód 1) zwolni sam płynnie, 2) gwałtownie przed korkiem czy 3) w ogóle nie zwolni? Dziękuję za odpowiedź;)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.