Skocz do zawartości

gavia

Zarejestrowani
  • Postów

    51
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E87 118

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia gavia

  1. Dostalem taką odpowiedź od dilera z Niemiec Für Privatpersonen geben wir ein Jahr Garantie ins Ausland. Premium Selection Garantie bieten wir nur bei Zulassung in Deutschland. czyli to w Polsce nie działa?
  2. I jak to się skończyło.....działa w Polsce czy nie ?
  3. No to nie bardzo rozumiem . Auto z Premium Selection, 2 lata gwarancji na Europę, piszą o jakiś wszechstronnym sprawdzeniu 360 check ....a '' akcje serwisowe do zrobienia -czyli jednak nie do końca sprawne ''. Przez pół roku niby powinien być spokój , nie trzeba jeździć na przegląd ale może się ''zapalić'' ....Pewnie że to jakieś promilowe przypadki ale jednak coś musiało być https://moto.pl/MotoPL/7,88389,24560370,bmw-moze-stanac-w-plomieniach-a-klienci-szykuja-pozew-zbiorowy.html Niemiecki dealer sprzedaje auto , nie opłaca mu sie tego naprawiać, liczy że ktoś nie sprawdzi czy o co chodzi? Jakbym kupił te auto i od razu tam na miejscu zażądał ''bezpłatnego'' zrobienia tych akcji serwisowych albo potem gdzieś w Polsce ....mam w ogóle takie prawo??? ( choć zakup w takim wypadku troche bez sensu) Inna sprawa, że wpisując ten vin WBAYK710205S58587 na stronie BMW https://www.bmw.pl/pl/footer/quick-link/bmw-vehicle-recalls.html wyskakuje komunikat Nie odnaleziono żadnych akcji przywoławczych lub technicznych związanych z podanym numerem VIN. (takie widać nie do końca jasne to wszystko)
  4. Dzięki, za odpowiedz. A to z Bezpłatna naprawa pogwarancyjna w oparciu o VIN ,status Otwarte - , co to znaczy ? ( wstukałem pierwszy kod 1SACC011056 do Google , wyskakuje cos o ...''pożarach'' samochodów)
  5. Kwestia jak w temacie. Od jakiegoś czasu rozglądamy się za prawie nowym ale używanym autem ( stara 1- ka ma przebieg ...460 tys km ). W grę wchodzą z Bmw X2 ( ewent X1) albo seria 3, takie z Premium Selection. Szukam na niemieckiej BMW ( w Polsce to 9 na 10 po wpisaniu VIN do auto szkoda coś tam wyskakuje,nawet jakby to była tylko zbita szyba , dalej się nie zagłębiam, poza tym u nas dużo drożej.) Dostalem od niemieckiego sprzedawcy VIN , auto dość drogie na polskie ponad 120 tys, wiek 3 lata i 2 miesiące, przebieg ponad 28 tys km , i to mnie oczywiście martwi( że tak podejrzanie mało ).Kupiłem za 30 zeta ( jeszcze niedawno kosztowało 5 ) , historię z ASO ( link do PDF poniżej) Czy nie jest tak że to auto zamiast jeździć to było cały czas naprawiane.( pierwsze półtora roku przebieg ca. ok ca 20 tys ale potem to nie wiem o co chodzi.). Z raportu : - 16 Maj 2022 jest napisane Naprawa - ale czego naprawa , nie potrafię rozszyfrować( a może to przegląd gwarancyjny) -potem 9 listopad 2022 znowu jakaś naprawa - 4 kwiecień 2023 znowu( a przebieg w tym czasie prawie 0 wy) Poza tym na początku tego raportu info o Bezpłatna naprawa gwarancyjna 1SACC011056 i 1SACC023714 Status - otwarta . Ale co to konkretnie znaczy . Diler sprzedaje auto , niby 360 check, PREMIUM Selection , a te rzeczy sa do naprawy? Wyposażenie jest wystarczające , ale ten stosunek wiek/przebieg podejrzany dla mnie dlatego pytam. Jakby ktoś , przynajmniej trochę wytłumaczył jak to czytać będę wdzięczny. Tutaj link do pliku https://www.szybkiplik.pl/m22YuyfVPT ( mógłbym tu wstawić opis ale to dużo stron )
  6. Czy wyszukiwarka w BMW-STORE dla nowszych samochodów( np rocznik 2020) nie działa? Wpisuję tam VIN swojego startego bmw (2005) to od razu wyskakuje co to za auto , można sobie szukać części. Po wpisaniu numerów VIN nowych aut ( np. ze strony bmw pl , Premium Selection) za każdym razem jest '' nie znaleziono pojazdu o zadanym numerze vin''. ( chciałem po numerze sprawdzić ile konkretnie kosztują no klocki hamulcowe , tarcze czy są to porównywalne wartości czy jakieś z kosmosu)
  7. Znaczy ja generalnie robię długie trasy najczęściej na Niemcy i nie używam tempomatu ( nawet nie wiem czy on działa w moim starym BMW 1 ) Jakiś czas temu przejechałem C5 przejechałem kilkaset km ( na zwykłym nie aktywnym) i stwierdziłem, że to nie dla mnie . To tak żeby nie było monotonnie, raz 10 min 180-200km/h , czasem 130, czasem z góry 5 km luzu, najczęściej 140-150 i takie 800 to nie wiem kiedy mija......ale miałem ostatnio przyjemność jeździć autami z Aktywnym Tempomatem. Audi A4 allroad Dolomity - całość ja prowadziłem i Pireneje -podzieliliśmy 1800km na 3 i powiem szczerze , że są też plusy tego rozwiązania. Dla mnie chyba największy to brak dyskomfortu w prawej nodze ( taki czasem występował po kilkuset km) -może jakieś zwyrodnienia od naciskania gazu. Koledzy nie wyobrażają sobie jazdy bez tego wynalazku. Wracając do tematu , znalazłem stronę porównanie Bmw X1 , Audi Q3 , i kwadratowe Volvo XC40 ( albo to samo dla wersji kombi Bmw 318(20) , A4, Volvo V60) tam w tabelce min. wyszczególnione systemy to jest na 2019 rok https://www.auto-swiat.pl/testy/testy-nowych-samochodow/audi-znowu-ma-przewage-porownanie-audi-q3-bmw-x1-i-volvo-xc40/1tgl0z7.....Nie wiem na ile to porównanie rzetelnie zrobione na mój gust to są co najmniej nieścisłości, może wynikające z tego że teraz 2023. (Moja excelowa wersja kompleksowego porównania w trakcie prac). -System unikania kolizji, monitoring uwagi kierowcy cokolwiek to znaczy -czy to jest ten Active Guard -S5AV ( według strony Audi i Volvo Standard a w Bmw dopłata ) ? czy to coś innego, może Active Guard Plus S5AQ ? -Czujnik martwego pola ?( według tabelki w BMW i Audi Standard w Volvo dopłata .Ale jak sprawdzałem VIN ( auta od 2019=2021) to jest to symbol S5AS czyli Systemy Asystujace kierowcy ,a to wcale nie wszystkie auta które sprawdzałem mają - czyli jakby jednak nie Standard. -A Asystent pasa ruchu - ( może ) S5AT to chodzi o to, że np. kierownica drga kiedy próbuje się zmienić pas ruchu np. bez kierunkowskazu czy tylko komputer wskazuje ,że zjeżdżamy z pasa ?
  8. Pytania/wątpliwości odnośnie tych systemów. Patrzę pod kątem kupna używanego. Po sprawdzeni numerów VIN ( lata od 2019) wyskakują opcje wyposażenia konkretnego auta, chciałem sprawdzić jak to się ma do opcji konfigurowania nowego auta. 1.Angielska strona BMW konfiguracja (X2 ) tam wybór opcji i jest jako Standard -Active Guard (Automatic Emergency Braking system) .Szukam na polskiej BMW.PL odpowiednika i albo źle szukam albo go tam nie ma. 2.Tempomat ''zwykły'' to chyba jest Standard ale ten ''mądrzejszy'' adaptacyjny to już musi być jakiś pakiet wykupiony ( Driving assistant Plus a w polskiej wersji ''Systemy Asystujące kierowcy Plus) 3.Martwe Pole ( bajer, że świeci czy miga w lusterkach jak ktoś z ca. boku jedzie) - po rozkodowaniu Vin czasem jest taka opcja( czyli jakby dodatek) , ale w tym konfiguratorze ( polskim czy angielskim) znów nie potrafię znaleźć Tam na końcu gdzie konfiguracja klikam ''Dodaj więcej opcji''
  9. Chodzi o dwa niepełne numery Vin. Czy istnieje w dalszym ciągu możliwość rozkodowania wyposażenia mając tylko 7 ostatnich znaków.. Ja nie potrafię znaleźć niczego, ale może źle szukam. X1 18d: 3J92011 X1 18d: 5N39748 Numery aut z Niemieckiego salonu , oba z 24 m Premium Selection . Wysyłałem zapytania do różnych dealerów i tylko Ci robią problemy. Jak napisałem, że na użytek prywatny to łaskawie podesłali te końcówki numerów. Nie wiem Vin to jakaś tajemnica? Na polskim oficjalnym BMW wszystkie auta mają numery Vin i rok rejestracji. Niemcy dla odmiany brak Vinu, jest Miesiąc i rok rejestracji. Jak byłem przejazdem w Niemczech to jeden salon auto ma na szybie Vin, inny( np BMW Dresden Malkun już nie )
  10. Pytanie pod kątem ewentualnego zakupu używanego ( seria 3 albo X1,x2). Chciałem zapytać jak to jest naprawdę z wymianą oleju w automatycznej skrzyni biegów. Kolega mówi, że w swoim Audi A4 powinien zmieniać olej w skrzyni co 60 tyś km, do tego taka wymiana jest dość kłopotliwa i w zasadzie musi być wykonana w autoryzowanym serwisie. A jak to jest w BMW , jakie koszty takiej ewentualnej wymiany o ile to w ogóle konieczne.
  11. Prosiłbym o pomoc w doborze części. Mam kartkę ze stacji kontroli pojazdów . 1.Wymienić sprężyny tylnego zawieszenia 2.Wymienić tuleje gumowe tylnych amortyzatorów przy wahaczach. Szukałem na BMW Store, po wpisaniu VIN( WBAUG31030PU34558) , tam gdzie tuleje nie widać żadnego numerka https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/33_1238-sprezyna-zawieszenia-tylna/vPU34558. Po wpisaniu w wyszukiwarce niby coś wyskakuje ( np. allegro Sprężyny Sachs ca 350/2 sztuki ) ale pewny nie jestem czy to jest akurat to . Gumowe tuleje też za bardzo nie wiem czy idzie same kupić czy jakiś zestaw naprawczy nie wiem może to https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/2406287-zestaw-naprawczy-lozyska-gum-amortyz/vPU34558 ale to cały zestaw
  12. Kod błędu 3E91 - z tego co znalazłem ''Czujnik położenia wału korbowego'' brzmi groźnie ....ktoś napisał może być przyczyną problemów z rozruchem. No i to ca mój przypadek. Jakieś 500 km temu( wtedy ta zmiana pogody z ostrych mrozów na +15 ) chcę zapalić , klikam start a on prawie odpala ale gaśnie za chwilę i tak z 2 ,3 razy , w końcu odpalił i pojechałem. Od tego czasu sytuacja się nie powtórzyła, także myślałem, że może źle sprzęgło, gaz nacisnąłem czy coś. Ale dziś sprawdzam na Impie i wyskoczył błąd 3E91 do tego też 4073 ( czujnik sprzęgła) może to jakoś powiązane, podczas jazdy nic niepokojącego nie wyczuwam . Skasowałem , błędy nie wracają, zerknę jeszcze za kika dni. Tylko, że w lutym szykuje się kilka dłuższych tras pod granicę Belgijską także zastanawiam się tutaj pytanie :czy może profilaktycznie nie wymienić tego czujnika ( według bmw store numerek 13 62 7 809 334 , cenowo nie majątek pytanie jaka firma np. Hella ca 140, Febi jeszcze mniej ). A może to, że czujnik coś pokazał oznacza początek kłopotów z silnikiem ( wał korbowy ) Auto ciągle śmiga b dobrze tyle, że przebieg zbliża się do 440 tyś km , także różnie może być ....niby assistance w EU do 500 km ale mimo wszystko lawety wolałbym uniknąć.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.