Skocz do zawartości

Zawieszenie Adaptacyjne M


piernik87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. W aplikacji My BMW jest do dokupienia zawieszenie adaptacyjne M za 1399zł. Nie wiem czy do mojego xline 25d to będzie pasowało, ale zapytam w serwisie.


Pytanie, czy ktoś to dokupił, mając zawieszenie standardowe i czy ustawienie czegokolwiek daje jakąś odczuwalną różnicę? Bądź czy ktoś też testował X5 z zawieszeniem standardowym i adaptacyjnym M i może powiedzieć coś o odczuwalnej różnicy?


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dokupiłem w tamtym tygodniu, mam zawieszenie standardowe , tylko tak naprawdę to nie jest zwykłe zawieszenie tylko m pakietowe , wkładają to seryjnie do każdego G05 nawet bez wykupionego M, jeśli zakupisz na stronie to otrzymasz do swojego zawieszenia możliwość regulacji pomiędzy comfort a sport , jest to odczuwalna różnica, na początku też byłem sceptyczny ale nie żałuję że to dokupiłem.
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko stwierdzić, bo nie wiem jak ten VIN zdekodować (jakieś dekodery polecane w necie wywalają błędem).

Co do zawieszenia, to zrobiłem tylko 2 krótkie przejażdżki po zakorkowanym mieście, ale mnie wydaje mi się, że jest opcja utwardzenia zawieszenia w porównaniu do standardowego - dalej jest komfortowo, ale jakoś tak pewniej. Czuję (sprawdzę), że przyda się to na krętej austriackiej autostradzie.

Żona z kolei twierdzi, że w comfort czuje większy komfort.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A zauważyliście, że BMW wystawia faktury bez NIP odbiorcy? W odpowiedzi na zgłoszenie dowiedziałem się, że nie oferują kont firmowych. Jaja sobie robią. Kto kupił jakiś droższy pakiet (np. serwisowy) to jest "w plecy" o VAT i podatek dochodowy :evil:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zauważyliście, że BMW wystawia faktury bez NIP odbiorcy? W odpowiedzi na zgłoszenie dowiedziałem się, że nie oferują kont firmowych. Jaja sobie robią. Kto kupił jakiś droższy pakiet (np. serwisowy) to jest "w plecy" o VAT i podatek dochodowy :evil:

 

na pocieszenie, tylko pół VAT i 75% dochodowego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ramach black week i umawiania sie na serwis olejowy rozmawialem z aso ws promocyjnych pakietow serwisowych. No i aso mnie uprzedzilo ze przez aplikacje nie zostanie wystawiona FV, zaś aso nie moze zaoferowac pakietu w tej promocyjnej cenie…
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dlatego pisałem, ze jaja sobie robią z nas. BMW przeszło do szarej strefy czy co? Jak można nie oferować faktur VAT dla przedsiębiorców?

Czy w ogóle usługi connected da się kupić inaczej niż przez sklep online?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pozwolę sobie podpiąć się pod temat.

Brat ma zamówione X5 z pneumatycznym zawiasem i felgi 22". Z uwagi na restrykcje zastanawia się nad odpuszczeniem pneumatyki i zostania ze zwykłym zawiasem M i tutaj pytanie. Czy do zawieszenia M felgi 22" to nie będzie przegięcie? Wydaje nam się ze wtedy będzie za twardo. Testowal moze ktoś egzemplarz w takim setupie albo ma jakieś odczucia przy jeździe z zawiasem M na 21"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam M Professional w M50d. Brałem z tego co było a było na 22 calach. Jest twardo to fakt. Na zimę wziąłem 20 cali, ale na run flat bo takie były w komplecie. Myślałem , że będzie komfortowo przynajmniej na zimę.

Dalej jest twardo, trochę bardziej komfortowo, ale to nie jest to czego oczekiwałem, za to prowadzenie na 20 to dramat w porównaniu z 22 to przepaść na korzyść 22.

Nie miałem okazji jeździć z pneumatyka więc nie mam porównania.

Ogólnie M Professional jest twardym zawiasem na wszystkich trybach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Każdy inaczej odczuwa. Dla mnie M proff na rft 20 i 21 jest dosyć komfortowe, momentami za miękkie ;) ale generalnie bardzo w porządku dla auta nastawionego na komfort. Bez rft mysle ze jest tylko lepiej, ale na 22 cali jeszcze nie jeździłem. Dla mnie z kolei pneumatyka jest za miękka i za mocno buja bo X5 dosyć wysokie jest, ale mogę być w mniejszości tutaj w kwestii tych odczuć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja musiałem zrezygnować z pneumatyki i właśnie przejechałem pierwszy 1000km na narty. Mam M professional na 20" zimówkach. Co do komfortu to jestem bardzo zadowolony.

Mam porównanie do X3 G01 z adaptacyjnym zawiasem.

X5 to jednak inny poziom komfortu. Zawieszenie dużo lepiej wybiera. X3 była w komforcie za miękka a w sporcie za twarda. Tutaj komfort jest bardzo dobrze zestrojony.

W X3 na trasie miałem ustawiony sport indywidualnal za zawiasamem ustawionym na sport bo inaczej za bardzo bujało.

W X5 da się spokojnie jechać w komfort. Na jeździe testowej z penaumatyka w komforcie bujało powyżej 120 w sporcie było tak jak teraz mam w komforcie na M Professional.


Dla mnie fajnym testem jest szybki przejazd A1 na wysokości lotniska w Pyrzowicach. Kto tam śmigał to wie o czym mówię :)


Po górach jechałem w trybie sportowym i też jestem mega zadowolony.


Dodatkowo milem okazję przetestować fotele m multifunkcyjne. Muszę przyznać, że super wygodne na trasie I super trzymanie po górskich odcinkach. Jedyny problem to znalezienie właściwej pozycji. Chyba z 10 razy zapamiętywałem ustawienia :) ale teraz jest już perfekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie podpiąć się pod temat.

Brat ma zamówione X5 z pneumatycznym zawiasem i felgi 22". Z uwagi na restrykcje zastanawia się nad odpuszczeniem pneumatyki i zostania ze zwykłym zawiasem M i tutaj pytanie. Czy do zawieszenia M felgi 22" to nie będzie przegięcie? Wydaje nam się ze wtedy będzie za twardo. Testowal moze ktoś egzemplarz w takim setupie albo ma jakieś odczucia przy jeździe z zawiasem M na 21"?

Komfort w zawiasie M na 21 i 22 jest porównywalny gdyż na 21 cali masz RTF a 22 zwykłe gumy. Nie bardzo kumam połączenia pneumatyki z 22 calami. Jak ktoś ceni komfort to owszem bierze pneumatykę ale czemu 22 cale gdzie ryzyko uszkodzenia opony spore i tracimy trochę swobodę jazdy suvem. Dużo zależy od samych gum. Ja lato/zima śmigam na 21 calach w zawiasie M i na letnich Conti jest bardziej komfortowo niż na zimowych Pirelli. Twardziej jak na tych 21 calowych zimówkach już bym nie chciał.


Nie wiem jakie gumy montują w 22 calach ale jeśli Pirelli to dla mnie w zawiasie M byłoby zbyt twardo, jeśli Michelin lub Conti to biorąc pod uwagę tylko komfort pewnie bym przeżył. 20 cali to jak dla mnie zdecydowanie gorszy wygląd i prowadzenie ale jak ktoś ceni sobie komfort i swobodę to szczególnie na zimę 20 cali jak najbardziej. Dużo niższy koszt i łatwo dokupić łańcuchy w rozsądnej cenie czego brakuje w 21 calach.


Co do samej pneumatyki co kto lubi, komfort jest świetny, możliwość ustawień ogromna ale jak ktoś lubi szybciej i pewniej pośmigać to dla mnie jednak za bardzo buja i nie da się jej utwardzić jak standardowego M, które jest takim kompromisem. Pomiędzy Comfort a Sport przepaści nie ma ale jednak zmiana jest odczuwalna. Jak już mam trochę pogrymasić to w BMW brakuje mi trochę trzeciego trybu bardziej komfortowego jak w grupie VAG gdzie mamy Comfort, Normal i Sport. Gdyby BMW też miało 3 tryby to obecny Comfort nazwałbym Normal, Comfort zrobiłbym bardziej miękki a Sport mógłby zostać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy tu ale apropo jazdy po górach .... Ostatnio pierwszy raz jechałem BMW po zaśnieżonej drodze z takimi paskami mokrego śniegu na środku każdego z pasów . Przy wyprzedzaniu autem zawsze trochę szarpnie i wtedy odcina mi napędy i tylko się toczę. Nie mogę dodać gazu dopuki to się wszystko się nie ustabilizuje . Jaka jest prawidłowe ustawienie? - czy wyłącznie esp w cholerę czy może jakiś tryb sport żeby była jakaś kontrola nad pedałem gazu ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy tu ale apropo jazdy po górach .... Ostatnio pierwszy raz jechałem BMW po zaśnieżonej drodze z takimi paskami mokrego śniegu na środku każdego z pasów . Przy wyprzedzaniu autem zawsze trochę szarpnie i wtedy odcina mi napędy i tylko się toczę. Nie mogę dodać gazu dopuki to się wszystko się nie ustabilizuje . Jaka jest prawidłowe ustawienie? - czy wyłącznie esp w cholerę czy może jakiś tryb sport żeby była jakaś kontrola nad pedałem gazu ?

Nie wiem czy to dobry pomysł, żeby na forum radzić się w temacie prowadzenia auta w zmiennych warunkach drogowych :?:

To tak delikatnie odpowiadając :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.