Skocz do zawartości

Nowa 5 G60/G61


speedofsound

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 24.11.2023 o 19:43, atri napisał(a):

Zmieniając temat od silników z kosiarek, fatalnego wykończenia i końca premium w BMW 😉 jakie koła zimowe do G60, pasują jakieś od G30? Będę potrzebował dwa komplety.

G60 ma inny rozmiar opon przede wszystkim więc od G30 nie będa pasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.11.2023 o 15:05, wehyr napisał(a):

z telefonem się zgodzę 😄 mogę mieć x peria xz 10 lat 😜 ale z poglądem na temat aut nie 😜 ale wiadomo jeden musi mieć rolexa a inny casio , tak samo jeden zje steka a drugi schabowszczaka 😜

Problem w tym, że BMW próbuje nam wciskać szchaboszczaka w cenie steka.:) 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1 godzinę temu, p0sitiv napisał(a):

Problem w tym, że BMW próbuje nam wciskać szchaboszczaka w cenie steka.:) 

Problem też w tym chyba że kiedyś w tym barze były stejki a teraz sa schboszczaki 🙂 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem okazje przyjrzec sie z zewnatrz nowej G60 i Panowie, stara G30 nie ma podjazdu. Wyglada fajnie i klasycznie, ale juz traci troche staroscia. Nowe G60 z zewnatrz na zywo swietnie sie prezentuje, sprawia wrazenie bardzo duzego auta. Moze nawet lekko zbyt duzego. No i pamietajmy, ze juz projektowana pod globalny rynek, nie tylko do Europy, ktora obrazila sie na auta ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

 

Mialem okazje przyjrzec sie z zewnatrz nowej G60 i Panowie, stara G30 nie ma podjazdu. Wyglada fajnie i klasycznie, ale juz traci troche staroscia. Nowe G60 z zewnatrz na zywo swietnie sie prezentuje, sprawia wrazenie bardzo duzego auta. Moze nawet lekko zbyt duzego. No i pamietajmy, ze juz projektowana pod globalny rynek, nie tylko do Europy, ktora obrazila sie na auta ... 

 

Ćśśś, tutaj się krytykuje G60 i gloryfikuje G30, które nie ma wad i ma dużo przycisków 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Jeździłem wczoraj 520d dosłownie 2-3 km. Auto wygląda potężnie, przód i bok bardzo mi się podoba. Tył nieco dyskusyjny nawet na żywo. Trzeba się przyzwyczaić. Wewnątrz są miejsca gdzie plastiki pozostawiają trochę do życzenia ale ogólnie nic nie odpycha na pierwszy rzut oka. Silnik wiadomo jak to 20d, w niczym nie zachwyca w takim nadwoziu a już napewno nie przy tej cenie. Technologia i wnętrze wygląda jak inny świat w porównaniu do G30 i tutaj można nie dyskutować bo nie ma o czym. Natomiast czy każdemu bardziej się spodoba - wątpię. Na dzień dzisiejszy wybrałbym G30 LCI dopchane pod sufit ze wszystkimi tymi opcjami których teraz lub wcale nie będzie w G60.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, dawozbj napisał(a):

Ćśśś, tutaj się krytykuje G60 i gloryfikuje G30, które nie ma wad i ma dużo przycisków 

Nieprawda że tylko krytykuje, z zewnątrz G60 to petarda, zarzuty dotyczą wnętrza, ono jest po prostu nowsze, ale w G30 jest bardziej premium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj jest prezentacja i test podstawowego silnika 520i, ktory jest szybszy 100-200 o okolo 5-6s w stosunku do poprzedniej generacji. A to krok do przodu. Tyl i brak wydechow - fakt, kontrowersyjny, ale i tak czekam na Touring. 

Jesli chodzi o wyposazenie i dostepne opcje to na pewno w trakcie produckji moge dochodzic nowe elementy wyposazenia lub silniki na rynek EU, w zaleznosci od wynikow sprzedazy. A ze to wszystko nie kosztuje tyle ile powinno? To juz inny temat, ale wart odnotowania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 5.11.2023 o 22:19, Krakus3 napisał(a):

Małe sprostowanie: G60 w wersji spalinowej ma wygłuszenie pokrywy silnika, jak w G30 

Sprostowanie sprostowania - wersje spalinowe jednak nie maja tego wygluszenia silnika pod maska.

Porownanie G30 i G60, obie wersje 520i.

Ciekawe jak to wplywa na glosnosc w kabinie G60 i na zewnatrz w porownaniu do G30 (w obu autach jest ten sam B48)

ADCreHeOBNywd6iim5V7FiiSaUl37tcHw16B1Fpn

ADCreHcJMoCALe9fQtkFRtqCyR_dCamsy7f5KWWm

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

sprostowanie sprostowanego sprostowania 😅 , owszem mają ,w wersji na gnojówkę , czyli jak było w G20 , benzyna nie ma bo nie ma co wygłuszać,  a gnojówka ma bo jednak turkot jest 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
6 godzin temu, Krakus3 napisał(a):

sprostowanie sprostowanego sprostowania 😅 , owszem mają ,w wersji na gnojówkę , czyli jak było w G20 , benzyna nie ma bo nie ma co wygłuszać,  a gnojówka ma bo jednak turkot jest 😉

Uzupełnienie sprostowania * 3 - Max z AutoTopNL chwali auto za znakomite wyciszenie, które jest celem, a nie jakieś tam maty. Także czepianie się dla czepiania 🙂 

Jeździłem i5 M60 miesiąc temu i pisałem na forum w innym wątku że zrobiło na mnie wrażenie fajne prowadzenie, świetnie zestrojenie zawieszenia - komfort/pewność prowadzenia, układ kierowniczy i ogólny feeling z jazdy. Wersja była bogato wyposażona, a ja skupiłem się na jeździe, stąd te kwestie dotyczące jakości nie rzuciły mi się w oczy, ale widać że pewien regres jakości jest. Jedyne na co zwróciłem uwagę to bardzo fajna w dotyku skóra vege w aucie na ekspozycji oraz nappa w testowym. Wizualnie na zewnątrz i w środku auto na plus do g30, który wygląda już niestety staro jak moja X5 🙂  Ale ja swoją X5 uwielbiam, stąd rozumiem użytkowników G30 że są fanami tej generacji auta, jednak życie idzie do przodu i wiecznie tym samym autem jeździć się nie da i trzeba wybierać w tym co jest, a pod kocem można sobie trzymać jakieś e39 czy inną "kultową" generację 5er.

To co mi się rzuciło również w oczy, to zauważalnie lepszy autopilot. W moim X5 z 2021r często używam autopilota na trasie i jestem z niego zadowolony, tak chwila testu i5 wyraźnie pokazuje że jest on odczuwalnie lepszy - szybciej reaguje, jest bardziej pewny. Do tego ma homologację na jazdę autostradą bez dotykania kierownicy. Na razie działa w Niemczech, ale to kwestia czasu jak lokalne władze pozwolą na to w konkretnych krajach. Mam nadzieję że w Polsce nie będziemy czekać z tym do kolejnej generacji 5er 😕

 

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Bardzo czekam na jazdę próbną G60 ale spalinową,  chyba wiem co najbardziej mnie przeszkadza we wnętrzu tego auta : otwarty schowek na kubki , dla mnie to zabiło klimat premium w tej kabinie 😔

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 1.12.2023 o 12:07, Krakus3 napisał(a):

sprostowanie sprostowanego sprostowania 😅 , owszem mają ,w wersji na gnojówkę , czyli jak było w G20 , benzyna nie ma bo nie ma co wygłuszać,  a gnojówka ma bo jednak turkot jest 😉

biorac pod uwage, ze B48 jest taki sam w G30 i w G60, a wygluszenie pod maska w G30 w wersji benzynowej jednak bylo, znaczy sie ze:

1) w G30 wygluszenie pelnilo funkcje estetyczna, lub

2) montowali je przez pomylke

To chcesz powiedziec? 😉

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
3 godziny temu, adamjttk napisał(a):

biorac pod uwage, ze B48 jest taki sam w G30 i w G60, a wygluszenie pod maska w G30 w wersji benzynowej jednak bylo, znaczy sie ze:

1) w G30 wygluszenie pelnilo funkcje estetyczna 

dokładnie,  dla prestiżu modelu , żeby właściciel jak będzie uzupełniał płyń do spryskiwaczy nie ogladał bebechy auta , ani gołej blachy jak w autach budżetowych,  niestety już w G20 po paru miesiącach produkcji zaczęli usuwać plastyki pod pokrywą silnika , takie czasy  😔

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
16 minut temu, Krakus3 napisał(a):

takie czasy  😔

z tym sie ciezko nie zgodzic, bo problem nie dotyczy tylko BMW ale ogolnie motoryzacji, w Audi, MB sa takie same fikolki i koszmarne oszczednosci.

I tak sobie mysle z czego to do cholery wynika.

Bo nikt mi nie wmowi, ze te 550e czy i5 M60 ktore kosztuja po 500-600k PLN - kilka plastikow, jakies maty pod maska, listwy progowe czy siatki w fotelach robia jakies wielkie koszty - jak sie to wszystko zbierze do kupy to bedzie 100 euro czy 200 euro czy nawet 500 euro, przy cenie auta 100k+ euro to jest jakis absurd. A wrazenie "premium" sie po prostu degraduje, to nie jest miejski hatchback, jakas Astra tylko jakby nie patrzec segment E, auto nomen omen prestizowe i kojarzace sie juz z luksusem na ktore stac jakis tam promil bogatych spoleczenstw a nie szarego Kowalskiego. I za tym powinna isc jakosc przez duze J a nie tego typu durne ciecie kosztow.

Albo niech tna jakosc we flotowych 520d jak juz chca zeby to byla wolumenowa sprzedaz gdzie kazde euro zaoszczedzone to euro wiecej w excelu po stronie marz ale pozwola jednak skonfigurowac wersje na bogato w drozszych egzemplarzach. No chyba ze nie mam racji i dzisiejsze 500k PLN to jakis entry level w BMW gdzie sie soft close czy porzadne audio dla plebsu sie nie nalezy i idz kolego po 7-er czy X7 jak chcesz czuc prawdziwe premium. Dziwne to wszystko

 

 

 

  • Lubię to 1

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cytat

W ramach aspektu środowiskowego BMW Group koncentruje się na ekologicznym zrównoważonym rozwoju, redukcji emisji CO2 i ochronie zasobów w całym łańcuchu wartości. Od łańcucha dostaw, zarządzania dostawcami, obsługi surowców, rozwoju i produkcji po fazę użytkowania wszystkich produktów i nie tylko: poprzez takie kompleksowe podejście BMW Group realizuje cel klimatyczny z Paryża, jakim jest ograniczenie globalnego ocieplenia do 1,5°C.

BMW Special Sales Sustainability Hub w skrócie | BMW.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@adamjttk sprawa może być podobna do tego ramenu , ta sama restauracja , ten sam ramen , 2 lata temu kosztował 28 a teraz 48zł , a z niego zostało połowa smaku 😒 

powód eko mnie nie przekonuje , popatrzmy na iX czy 7er , kipią jakością,  moim zdaniem powód jest tylko o wyłącznie zarobkowy , ale czy to dobry ruch ze strony BMW ?, wyniki sprzedaży dadzą odpowiedź 

 

20231203_150357.jpg

Edytowane przez Krakus3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 2.12.2023 o 22:24, Krakus3 napisał(a):

dokładnie,  dla prestiżu modelu , żeby właściciel jak będzie uzupełniał płyń do spryskiwaczy nie ogladał bebechy auta , ani gołej blachy jak w autach budżetowych,  niestety już w G20 po paru miesiącach produkcji zaczęli usuwać plastyki pod pokrywą silnika , takie czasy  😔

Wiesz, nie wiem ile w tym prawdy, ale już właśnie w G20:
- Zrezygnowali z osłon na reflektory (te takie hokeje) niby z powodu temperatury LED'ów

- Osłona pod maską to raczej nie wygłuszenie a osłona termiczna dla diesli, które maja nieco niższą temperaturę i wolniejsze nagrzewanie zimą.

I w G60 - w tym zakresie nic nowego się nie zadziało, jednak oczywiście jest krzywdzące to że kupuje się niejako produkt 'niekompletny'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2 godziny temu, Krakus3 napisał(a):

powód eko mnie nie przekonuje , popatrzmy na iX czy 7er , kipią jakością,  moim zdaniem powód jest tylko o wyłącznie zarobkowy , ale czy to dobry ruch ze strony BMW ?, wyniki sprzedaży dadzą odpowiedź

Oczywiście że powodem jest ekologia. "Piątek" produkuje się kilka razy więcej niż "siódemek". Jeśli zrezygnuje się np. z listw progowych właśnie w serii 5 to zaoszczędzi się więcej kg. surowca oraz energii do przerobu i transportu niż gdyby to samo zrobić w serii 7. W RR może być prawdziwe drewno, ponieważ sprzedaje się mało takich aut. Gdyby takie było w każdym aucie to należałoby wyciąć wszystkie lasy itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
11 godzin temu, Borsuczek napisał(a):

Oczywiście że powodem jest ekologia. "Piątek" produkuje się kilka razy więcej niż "siódemek". Jeśli zrezygnuje się np. z listw progowych właśnie w serii 5 to zaoszczędzi się więcej kg. surowca oraz energii do przerobu i transportu niż gdyby to samo zrobić w serii 7. W RR może być prawdziwe drewno, ponieważ sprzedaje się mało takich aut. Gdyby takie było w każdym aucie to należałoby wyciąć wszystkie lasy 

jeśli faktycznie taki jest powód,  to ja proponuję żeby - jak w Toyotę i Lexusie- dać pasek na tylną szybę z napisem : jestem eko , więc mam drogą 5er z tandetną jakością 

a w przypadku 7er : Mam gdzieś eko , więc mam 7er 

po to żeby kupujący miał większą świadomość 😅

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze słówko od siebie. W sobotę pojechałem się jeszcze raz przekonać do nowej 5… wyszło tak, że x3 była fajniejsza od nowej 5.. bardziej cicha, mimo 190KM i masy jechała lepiej niż 520xd. Totalnie mnie rozczarowała seria 5, ponownie. Natomiast to nie nowość, ale nowością dla mnie była wymarzona dla mnie x5. Po lifcie - daszki też plastikowe, uzy drzwi też bez floku/filcu, fotele sportowe identyczna jak w nowej 5, wg mnie ciaśniejsze niż w g30, panel po prawej przy idrive tak samo tandetny, dotykowy.. dzizas… już widzę jaka będzie nowa x3. 

Po tych jazdach chyba skończę na x3 m40i.. ostatni analogowy Mohikanin skoro już nie ma g30. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Po prostu im starszy model tym więcej w nim normalnej motoryzacji dlatego pasuje Ci X3. Niestety chyba jesteśmy świadkami końca motoryzacji jaką znaliśmy i to dosłownie z modelu na model. W tej chwili samochód ma być już tylko urządzeniem, które spełnia funkcję a nie perfekcyjnym, dopracowanym gadżetem. Młodzi lewicowi europejczycy nie wymagają zbyt wiele i producenci się dopasowują. Mlodzi najchętniej wsiedli by do auta podali adres i niech auto samo jedzie a oni nos w telefon i na fejsa. Jak tak dalej pójdzie w ciągu pięciu lat naprawdę nie będzie już w BMW modelu wartego kupna. Wtedy trzeba przyznać że Tesla pozamiata rynek jeżeli Europa będzie szła w tym kierunku.

X5 po lifcie jeżeli weźmiesz fotele komforty i dobrą opcję alcantarę itd jest jeszcze naprawdę znośnym samochodem ale to tylko dlatego że podstawą był stary model. Przedliftowa była dużo lepsza ale jest ok a zapewne nowy model obierze kierunek serii 5...

Powiem wam tak tylko w roli podsumowania. Mam w domu X5 M60i, mam M3 a najlepiej mi się jeździ statym F10 i E82. Będę się rozglądał za możliwie najfajniejszym F10 żeby mieć na długie lata bo to naprawdę świetny model. Jak wszystkie BMW będą takie jak G60 to ja nie chcę tym jeździć.

Edytowane przez --maly--
  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
  • ??? 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.