Skocz do zawartości

Zmiany w zamówieniu


Notype

Rekomendowane odpowiedzi

Nie można porównywać poprzedniego F85 X5M z obecną F95 X5M C - to są całkiem inne wozy. Nowy model prowadzi się w końcu jak osobówka.

Co do komfortu - moja Pani jeździ teraz na zmianę G30 540ixdrive z adaptive drive na 20" runflacie oraz starą F85 X5M na 21" - i jednoznacznie twierdzi, że w X5 jest bardziej komfortowo.

Ale wiadomo, że każdy odbiera takie rzeczy inaczej.

Od siebie mogę tylko dodać, że porównując do AMG GT-R, to X5MC jest komfortowym tapczanem :mrgreen:

http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 128
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dla mnie minusem X5M było:

- zbyt twarde zawieszenie na daily i wożenie dzieci (chociaż ja lubię twardo i brałem M Proff z którego bardzo jestem zadowolony)

Dokladnie - w M50i tez brałbym zawieszenie M Proff wiec tłumaczylem sobie, ze różnica pewnie niewielka. Co innego pneumatyka.

- brak komfortow (M są ładniejsze i tez bardzo wygodne ale obawiałem się zbyt twardego zagłówka na dłuższych trasach)

- brak webasto (choć to do przeżycia)

- brak run flat (jednak wizja ze jadąc w nocy z rodzina jest ryzyko ze stanę w ciemnym lesie w razie złapania gumy trochę mnie zniechęca)

Siedziałem specjalnie ostatnio w tych fotelach M (w X6M Competition) i zrobiły na mnie super wrażenie - jakość wykonania pierwsza klasa, zakres regulacji jak komforty, ale trzymanie to inna bajka. Wydawały się tez komfortowe, ale to będę w stanie uczciwie ocenić po jakiejś trasie po odbiorze. Byłem zdziwiony na plus, ze można podnieść zagłówek bo z tego co pamietam nie mogłem (a może nie umiałem) podnieść zagłówka w SQ8 i było dla mnie trochę za nisko. Fotele Audi sportowe z jodełką były dla mnie zawsze punktem odniesienia, ale teraz te M pakietowe wydają mi się nawet lepsze (a początkowo nie podobały mi się na zdjęciach).

Na plus to wiadomo: M to M, wygląd, wydech, lepszy dźwięk i moc, pewnie lepsze trzymanie ceny niż m50i (chociaz jeśli obecny silnik przełamie zła passę v8 BMW, to może to się zmieni) i na końcu absolutnie głupia sprawa, ale środkowy tunel jest wyżej poprowadzony i na dłuższej trasie można oprzeć o niego wygodniej kolano ;)

M to M - no właśnie to zdecydowało - niby to drobne zmiany, inne ustawienia, smaczki ale w końcu będę mógł sam sprawdzić na ile to marketing a na ile magiczne M ;).

 

Jak kupowałem to było dużo stockowych x5m z przyzwoitym rabatem, wiec różnica w cenie nie byłaby tak duża, ale finalnie koledzy z forum jeżdżący m50i (głównie kolega Zermax) przekonywali do tego silnika i tak już zamówiłem. Wiem ze Arturo twierdzi ze to bardzo dobre auto na daily, ale np Fino mocno krytykował wersje M poprzedniej generacji, także ciekawy jestem Twojej relacji jak odbierzesz i pojeździsz :-).

Dzięki Fino zamówiłem Audi, a dzięki Arturo X5M ;). Na pewno napisze relację i porównanie chociażby do Adaptive M z M pakietu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny minus obecnego, wyposażonego w OPF X5MC, to całkowicie zabity dźwięk wydechu :cry2:

Przy takim potencjale jaki maja te motory żal nic nie zrobić z wydechem , ja w RSQ8 wytrzymałem ( ledwo ) do pierwszej wymiany oleju po 2 tys km i wpadły DP od MG Motorsport bez gpf i ze sportowymi katami i jest tak jak powinno być , programowo podbite strzały po odpuszczeniu gazu w trybie sport :D

Jak się ktoś czuje jednak przywiązany do gpf to można wrzucic tylny wydech sport i jest dużo lepiej .

Michal z MG Motorsport ma tez ciekawe patenty na modyfikacje fabrycznych wydechów z naprawdę fajnym efektem - polecam .

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny minus obecnego, wyposażonego w OPF X5MC, to całkowicie zabity dźwięk wydechu :cry2:

Przy takim potencjale jaki maja te motory żal nic nie zrobić z wydechem , ja w RSQ8 wytrzymałem ( ledwo ) do pierwszej wymiany oleju po 2 tys km i wpadły DP od MG Motorsport bez gpf i ze sportowymi katami i jest tak jak powinno być , programowo podbite strzały po odpuszczeniu gazu w trybie sport :D

Jak się ktoś czuje jednak przywiązany do gpf to można wrzucic tylny wydech sport i jest dużo lepiej .

Michal z MG Motorsport ma tez ciekawe patenty na modyfikacje fabrycznych wydechów z naprawdę fajnym efektem - polecam .

 

A zajmują się rowniez takimi m50i jak moje? Bo faktycznie kaganiec dzwiekowy jest mocny i z chęcią bym coś z tym zrobił, ale mam małe pojęcie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A zajmują się rowniez takimi m50i jak moje? Bo faktycznie kaganiec dzwiekowy jest mocny i z chęcią bym coś z tym zrobił, ale mam małe pojęcie :)

 

Tylko czy takie modyfikacje nie spowodują że będzie głośniejszy i bardziej męczący w trasie? Jednak to nadal bardzo wygodny i cichy samochód i to jego główne zastosowanie. Tryb sport+ daje pewną namiastkę dźwięku wydechu, ale bez naprawdę mocnej autosugestii nie jest łatwo go usłyszeć ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trybie komfortowym jest u mnie tak samo cicho w środku jak w standardzie , w trybie dynamic jest ogień plus dodatkowo w trybie dynamic w położeniu skrzyni na S lub na maniaku dochodzi konkretny popcorn po odpuszczeniu gazu .

To wszystko można sobie dowolnie skonfigurować programowo łącznie z ustawieniem klap wydechu.

Nawet sama prosta wymiana wydechu końcowego dzięki temu ze nasze auta posiadają klapy na wydechach nie powoduje żadnego dyskomfortu bo dobre wydechy są tak zaprojektowane żeby w trybie komfort ( kiedy klapy wydechu są zamknięte ) było cicho a w sport było głośniej .

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny minus obecnego, wyposażonego w OPF X5MC, to całkowicie zabity dźwięk wydechu :cry2:

Przy takim potencjale jaki maja te motory żal nic nie zrobić z wydechem , ja w RSQ8 wytrzymałem ( ledwo ) do pierwszej wymiany oleju po 2 tys km i wpadły DP od MG Motorsport bez gpf i ze sportowymi katami i jest tak jak powinno być , programowo podbite strzały po odpuszczeniu gazu w trybie sport :D

Jak się ktoś czuje jednak przywiązany do gpf to można wrzucic tylny wydech sport i jest dużo lepiej .

Michal z MG Motorsport ma tez ciekawe patenty na modyfikacje fabrycznych wydechów z naprawdę fajnym efektem - polecam .

 

A zajmują się rowniez takimi m50i jak moje? Bo faktycznie kaganiec dzwiekowy jest mocny i z chęcią bym coś z tym zrobił, ale mam małe pojęcie :)

 





https://m.facebook.com/MGmotorsportpl/?locale2=pl_PL


Robiłem u nich kilka aut na miejscu , zamawiałem i moi znajomi zamawiali gotowe rzeczy z wysyłka - zawsze rewelacja.

Robią mnóstwo projektów w autach z naprawdę górnej polki.

Znam Michała osobiście od dawna i to naprawdę prawdziwy pasjonata.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie wygląda konkretnie. Odezwę się do nich po wakacjach i zobaczymy co da się zrobić.


Mieliście do czynienia z takimi wzmacniaczami dzwieku od MaxExhaust czy Panther? Nadaje się to do czegoś? To samo w adui sq7 diesel montowali seryjnie i w sumie brzmialo całkiem ok :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

zamówienie złożone 14 lipca na G05

planowana data dostawy: 15 luty 2022

dziś 18 października info od dealera (po moim kontakcie czy wiemy co z kolejką do produkcji, nie dzwonili sami) iż muszę HK zmienić na HiFi bo inaczej auto nie wyprodukuje się do kwietnia/maja, chodź na luty termin też nie jest pewny po zmianie nagłośnienia


jakie wasze doświadczenie, zmienić czy czekać na HK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nikt Ci nie doradzi co będzie bardziej korzystne. Nie ma gwarancji, że jak zmienisz HK na HiFi to auto wyprodukują Ci o czasie. Co innego gdyby Cię zaperwnili, że to wtedy a tamto później. Teraz jest taki bajzel, że jakiekolwiek zapewnienia nie są nic warte. Co do wyboru pomiędzy HiFi a HK ja osobiście nic niżej poza HK, bym nie brał bo Harman dla mnie jest absolutnym minimum. Hifi też podobnio robione jest przez Harmana, nie słuchałem, nie mam zdania ale biorąc pod uwagę cenę to na logikę będzie grało gorzej. Ogolnie moja obserwacja jest taka, że w G05 brakuje dużych głośników w drzwiach. Poprzez duże kieszenie miejsce na głośnik zostało mocno ograniczone i cokolwiek by tam nie wsadził szału nie będzie. W HK brakuje dynamiki i szybkiego basu z głośników, nie czuć szczególnej mocy dzwięku. Nie wiem jak gra Bowers ale ze względu na cenę w ogóle go nie rozważałem. Audio zawsze można zmienić, każde bedzie lepsze od fabryki a już wymagania co do dzwięku to temat rzeka. Takie moje zdanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info, nie spieszy mi się to czekam na HK :D

 

A jaki silnik zamówiłeś bo ja 50i ale moja jest już w kleszczewie bez Harmana kamer 360 ale z laserami, Manhatan lakier + czarne wnętrze i listwy z carbonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to kolejne jaja - na forum US ludzie piszą, że właśnie zaczęło brakować ekranów dotykowych oraz usuwany jest asystent cofania. Tego to już sobie nie wyobrażam. Powoli zaczynam tracic nadzieję, że to auto uda się odebrać.

Cytat z forum US

"BMW wysłało do dealerów informację, że są powiązani. Nie jestem pewien, czy są od siebie zależne technicznie, ale dla celów zamawiania są.



Oto e-mail:


W ciągu ostatnich kilku miesięcy udało nam się utrzymać większość planowanej produkcji pomimo ograniczeń w zawartości niektórych opcji. Wraz z przejściem do czwartego kwartału niektóre z tych ograniczeń rozszerzyły się. Starając się utrzymać poziom produkcji do końca roku, zdecydowaliśmy się usunąć funkcję dotykową z centralnego wyświetlacza informacyjnego w kilku pojazdach rozpoczynających produkcję w tym tygodniu.


Uszkodzone modele:

G20 3 Series

G22/G23 4 Series Coupe i Cabrio

G26 4 Series Gran Coupe (z wyjątkiem i4)

G29 Z4

G05/G06/G07 (wszystkie warianty)

Pojazdy te będą miały kod opcji 6UY „Usunięcie ekranu dotykowego” w Monroney, a kredyt opcji w wysokości 500 USD zostanie zastosowany do wszystkich pojazdów wyprodukowanych bez funkcji dotykowych.


Ta korekta ma wpływ na całą planowaną produkcję pojazdów wymienionych powyżej, w wyniku czego nie jesteśmy w stanie ustalić priorytetów wariantów lub zamówień sprzedanych przez klientów P1. Rozumiemy, że ta zmiana będzie wymagała dialogu z klientami oczekującymi na dostawę i dodatkowych działań na poziomie Doradcy Klienta.


Dealerzy będą również zobowiązani do podpisania przez klientów formularza potwierdzającego przyjęcie zmiany.


Po włączeniu kodu opcji 6UY:

funkcja dotykowa nie będzie dostępna w wyżej wymienionych pojazdach

Inne możliwości systemu infotainment (w tym firmy Apple CarPlay i Android Auto) pozostają nienaruszone i mogą być wykorzystane przez kontrolera iDrive i / lub sterowania głosowego

dodatkowo pojazdów z Parking Assistant opakowaniu (5DN / ZPK) stracą Asystenta kopii zapasowych w połączeniu z 6UY

These pojazdy będą miały kod opcji ZUY zawarty w kompilacji, a etykiety Monroney wskazujące „Asystent usuwania kopii zapasowych”

Oczekuje się, że pojazdy z kodem opcji 6UY rozpoczną się w tym tygodniu z fabryki Spartanburg, a produkcja zagraniczna rozpocznie się w przyszłym tygodniu. Wszystkie pojazdy wyprodukowane z tą opcją będą wymagały aktualizacji oprogramowania przed dostawą detaliczną i do klienta, ponieważ będą wysyłane i sprzedawane hurtowo z opcją Retail Stop Sale. Aktualizacja oprogramowania będzie dostępna od 11 listopada.


W związku z nadchodzącą aktualizacją oprogramowania uznaliśmy, że najlepiej będzie dostarczyć pojazdy tak, jak zostały zbudowane, aby przyspieszyć proces rozwiązywania problemów. Zdajemy sobie sprawę, że to inne podejście i dziękujemy za elastyczność, ciągłą współpracę i zaangażowanie w BMW."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masakra!


Ja to już zdążyłem się nacieszyć myślą, że niedługo dostanę swoją X5 - od maja trochę czasu minęło.


Teraz oswajam się z myślą, że Auta może nie być :(

Przy tych rabatach co były a jak wygląda teraz boję się, że BMW zacznie szukać dziury w całym, żeby rozwiązać umowę :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

he he od maja- ja czekam od marca i już przeżyłem kilka telefonów z info że nie da rady bo ceny wzrosły- tragedia,dopóki nie odbiorę auta ,nie mogę spać spokojnie( nie mówię nawet o nowych restrykcjach bo juz starych mam dosyć)- co za czasy :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Niestety jest lipa... Robiłem "przymiarki"... Gdybym chciał wymienić moje X5 na nowe to będzie "wybrakowane" z powodu restrykcji (na M mnie nie stać).

To chora sytuacja, że dysponując "takim" budżetem trzeba iść na kompromisy. Ja za miesiąc kończę leasing wykupem za 1% i pozostaje jeździć i czekać na lepsze czasy. Na szczęście gwarancja wykupiona na 4 lata :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to chyba najlepsza opcja aby przeczekać ten moment jesli ktos może sobie na to pozwolić wydłużając leasing lub wykupując samochód - z drugiej strony sprzedając teraz Swoje obecne X5 dostał byś pewnie cenę 10-15% wyższa niż byś się spodziewał jeszcze kilka miesięcy temu. Ale cena którą trzeba będzie zapłacić za nowe tez będzie wyższa - błędne koło ;).


Ja tez w zeszłym tygodniu wykupiłem gwarancje na 5 lat, bo spodziewam się, ze zaraz podniosą ceny gwarancji/pakietów serwisowych :duh: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie - ja tez koncem pazdziernika wykupywalem gwarancje i obsluga z salonu mnie „scigala” zebym wlasnie zrobil to w pazdzierniku bo od listopada mialy byc podwyzki pakietow…

Czy faktycznie te podwyzki weszly w zycie - nie weryfikowalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.