Skocz do zawartości

Realna wartość auta po 3 latach


WuPe

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
ale G20 roczne kosztują tyle co nowe z rabatem czyli teoretycznie 15-20% mniej od ceny katalogowej.

 

Na mobile.de mocno doposazone auta, roczne, z przebiegiem 20-30 tys km sa w cenie ~60-65% ceny nowego (katalogowej)


edit - Premium Selection

Pokaż mi takie ogłoszenia. Jak włączysz konfigurator to z tych 65% zrobi Ci się 80.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pytanie do osób, które brały bmw m340i w leasing, jaki macie limit na GAP 100 czy 150 tysięcy złotych?

 

Nawet nie wiem, muszę sprawdzić, ale po co więcej niż 100k, konfig liczmy 350k kwota fv 280k

Nawet przy leasingu na 5 lat ac dalej je wyceni na jakieś 40% wiec dopłata 100 w zupełności wystarczy, chyba że przy kradzieży, czy przy calce chcesz mieć kwotę z fv zakupu

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To bzdura nie ma takich cen poza autami złożonymi na sztukę po dzwonach. Można też patrzeć na to inaczej bo są modele na które aso daje 30% więc faktycznie wtedy cena rocznego auta może być atrakcyjna ale G20 roczne kosztują tyle co nowe z rabatem czyli teoretycznie 15-20% mniej od ceny katalogowej.

 

kupiłem tak parę aut i to bezpośrednio z salonu firmowego danej marki, więc nie mów że to bzdura...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A korzystal ktos juz z gapa moze? Rozliczenie idzie jakos sprawnie czy jak zwykle trzeba sie użerać?

 

A tak przy okazji tematu GAP. Czy ktoś byłby łaskaw jak krowie na rowie wyjaśnić w krótkich słowach co to jest i czy warto?

Jeśli załóżmy auto kosztuje na fakturze 150k, ubezpieczenie wykupujemy do całkowitej wartości auta? I z tego co rozumiem powiedzmy jak auto zostanie skasowane bądź ukradzione (bo rozumiem ze od tego tez jest ubezpieczenie), to AC pokrywa do wartości auta w obecnej chwili, a GAP dopłaca do tych 150k?

Czy coś mieszam?

Pytanie głupie może, ale pierwszy raz usłyszałem propozycje dokupienia tego ubezpieczenia u nie bardzo wiem jak działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kupiłeś roczne lub dwuletnie demo/prasówkę którym jeździło stado osób. X5 M50d z demo moglem kupić na -32%, X3m -40% itd F36 demo -42% ale tego nikt nie chce bo tych aut nawet nikt nie dociera nie rozgrzewa itd wole zaplacić więcej ale mieć nowe i takie jak chce.

Ja piszę o ciekawych i dobrych autach a nie byle co byle kupić tanio. M340i nawet bmw polska nie ma na demo i tego auta tanio nie kupisz za to 318i owszem.

Prasowe M3 F80 takie fioletowe które testowali wszyscy youtuberzy miało padnięty zatarty motor przy 30tyś km nigdy nie słyszałem o takiej awarii w tym aucie.

Twój post sugeruje że wszystkie bmw tracą 40% w rok co jest kompletną bzdurą Taki spadek dotyczy aut których nikt nie chce kupić i trzeba max rabatować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak przy okazji tematu GAP. Czy ktoś byłby łaskaw jak krowie na rowie wyjaśnić w krótkich słowach co to jest i czy warto?

 

Czy warto to sam oceń. A tu masz wyjaśnienie jak to działa: https://www.fmleasing.pl/porady/ubezpieczenie-gap-w-leasingu

 

Bardzo Ci dziękuje kolego. Właśnie takich informacji szukałem. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja chciałem kupić używane Q2 dla żony na miasto i za nic mi się nie opłaca. Fajne sztuki z rocznika 2017 chodzą po 100tys, 4 letni samochód traci 30%. Nowy w salonie z podobnym wyposażeniem można kupić za 150tys przy 16% rabacie od ręki bez negocjacji. Gdzie tu sens kupowania używki.

Obecnie znalazłem fajne Q2 z 2020 nie używane na 24% rabacie co wyklucza używki jeszcze bardziej. Co widać niektórych samochodów 3 letnich nie opłaca się kupować ;-)



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

320d z PS, 6-12 miesiecy, ~10-15k km przebiegu.

Wiekszosc to ~65% ceny katalogowej.


Im wiecej opcji dodatkowych tym gorsza wartosc rezydualna.

Te najbardziej doposazone dochodza do 60% po niecalym roku uzytkowania :norty:


Generalnie kupowanie dzisiaj BMW bez ~20% rabatu to strzal w stope.

SUVy tez sporo mniej traca na wartosci od limuzyn/kombi.


https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=314022650&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&features=SUNROOF&fuels=DIESEL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=10&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=DESCENDING&usedCarSeals=BMW&searchId=02a3be20-c999-646d-4b61-511c692701b8


https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=313661572&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&features=SUNROOF&fuels=DIESEL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=10&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=DESCENDING&usedCarSeals=BMW&searchId=02a3be20-c999-646d-4b61-511c692701b8


https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=313178285&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&features=SUNROOF&fuels=DIESEL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=10&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=DESCENDING&usedCarSeals=BMW&searchId=02a3be20-c999-646d-4b61-511c692701b8


https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=307548804&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&features=SUNROOF&fuels=DIESEL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=10&pageNumber=2&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=DESCENDING&usedCarSeals=BMW&action=eyeCatcher&fnai=prev&searchId=5ce89e66-0140-f09a-5c22-c230ab536037

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A korzystal ktos juz z gapa moze? Rozliczenie idzie jakos sprawnie czy jak zwykle trzeba sie użerać?

 

A tak przy okazji tematu GAP. Czy ktoś byłby łaskaw jak krowie na rowie wyjaśnić w krótkich słowach co to jest i czy warto?

Jeśli załóżmy auto kosztuje na fakturze 150k, ubezpieczenie wykupujemy do całkowitej wartości auta? I z tego co rozumiem powiedzmy jak auto zostanie skasowane bądź ukradzione (bo rozumiem ze od tego tez jest ubezpieczenie), to AC pokrywa do wartości auta w obecnej chwili, a GAP dopłaca do tych 150k?

Czy coś mieszam?

Pytanie głupie może, ale pierwszy raz usłyszałem propozycje dokupienia tego ubezpieczenia u nie bardzo wiem jak działa.

Są rożne GAP ogólnie różnica między tym co wypłaci AC a w zależności od rodzaju GAP np do kwoty z faktury, czy jak w twoim przypadku max do 150 tys PLN. Ja kilka lat temu dostałem z GAPa po 4 latach kwotę z faktury zakupu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
320d z PS, 6-12 miesiecy, ~10-15k km przebiegu.

Wiekszosc to ~65% ceny katalogowej.


Im wiecej opcji dodatkowych tym gorsza wartosc rezydualna.

Te najbardziej doposazone dochodza do 60% po niecalym roku uzytkowania :norty:


Generalnie kupowanie dzisiaj BMW bez ~20% rabatu to strzal w stope.

SUVy tez sporo mniej traca na wartosci od limuzyn/kombi.


https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=314022650&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&features=SUNROOF&fuels=DIESEL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=10&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=DESCENDING&usedCarSeals=BMW&searchId=02a3be20-c999-646d-4b61-511c692701b8


https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=313661572&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&features=SUNROOF&fuels=DIESEL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=10&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=DESCENDING&usedCarSeals=BMW&searchId=02a3be20-c999-646d-4b61-511c692701b8


https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=313178285&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&features=SUNROOF&fuels=DIESEL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=10&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=DESCENDING&usedCarSeals=BMW&searchId=02a3be20-c999-646d-4b61-511c692701b8


https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=307548804&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&features=SUNROOF&fuels=DIESEL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=10&pageNumber=2&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=DESCENDING&usedCarSeals=BMW&action=eyeCatcher&fnai=prev&searchId=5ce89e66-0140-f09a-5c22-c230ab536037

Żadne z tych aut nie ma dopisku unfalfrei. Konfigurować mi się nie chce dokladnie ale nie jest to 60% wartości bliżej 80% wartości. Dobrze wyposażone 320d kosztuje u nas 250tyś w mpakiecie i z wszystkimi pakietami. Doliczając rabat masz auto za 210tyś a tyle kosztują te używki bez dopisku unfalfrei.

Przeglądając mobile najtańsze M340i kosztują 200tyś zł

są to auta z usa doliczając akcyzę itd wychodzi w okolicy 230tyś.

Europejskie bezwypadkowe M340i na mobile kosztują od 230tyś zł z akcyzą 260+ a za tyle w Polsce kupię nowe auto z dobrym wyposażeniem konfiguracja na 330tyś-20%=264tyś.

Ja tam nie widzę interesu w zakupie tych używek i to samo jest u nas roczne auta kosztują więcej niż nowe z porządnym rabatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Ceny aut nowych w Niemczech są wyższe w Polsce.

U nich rabat 35% nie jest równoznaczny z rabatem 35% w Polsce.

Ale kupiłem kilka rocznych BMW w PL i rabat był min. 35%. Było to opłacalne, bo kilkanaście lat temu rabaty na nowe rzędu 20-25% były nierealne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja lubię dywagację na temat wartości auta i porównywanie innych rynków.


Każdy rynek ma inne mechanizmy finansowe co przekłada się na realną wartość auta, co za tym idzie rynek polski może zupełnie inaczej przyjąć używane bmw g20. Obecnie na otomoto praktycznie brak używek.


Padły tu słowa, nie warto kupić używki, tylko nowe. Tak i nie. Niektórzy potrzebuje auta na już (bez oczekiwania na produkcję) i wtedy nagle okazuje się, że albo stockowe mu nie odpowiadają, cena za wysoka, i zaczyna szukać używki.


Kolejny aspekt jest fakt, że jeżeli sprzedającemu nie spieszy się ze zbyciem pojazdu, może czekać aż znajdzie się chętny i sprzeda za tyle ile go wystawił.


Szacowanie wartości auta po roku, dwóch etc to jak same słowo mówi szacowanie, czyli opieranie się na OBECNEJ sytuacji i zachowaniu rynku. Rynek ewoluuje i jest w ciągłym ruchu np. kiedyś Diesel używane było droższe od benzyn. Obecnie z polityką ekologiczną sytuacja się odwróciła.


Tak już na koniec, obecnie polityka rabatowa np. w BMW ulega zmianie i skończy się szastanie rabatami, bo niestety BMW stało jest najtańsza marką premium (mówię o rabatowaniu). Ugranie rabatu rzędu 15-20% w Mercedesie czy też Audi wymaga już dobrych umięjętności (realnie było max 10%), znajomości etc, w BMW łatwiej jest taki rabat ogarnąć (bez większych problemów 15-16%). Efekt taki, ze 3 wyładowaną prawie pod dach kupujesz w cenie passata wyładowanego pod dach - no coś gdzieś sie zagubiło. Absurdem bylo to, że bmw średnio wyposażone 320i czy 318i miałeś w cenie octavii.


Pozdr

Lopez

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy w jakim stanie auto i skąd się je sprowadza im droższe wersja wyposażeniowa tym większa utrata wartości. Ostrożnie można szacować że to strata w zakresie 30-50% wartości salonówki.


9Z5k9kqTURBXy9iZTgxYTdiYzZiZDExZTQ3YTc5MDk0NjI1YTRiODU4Ni5qcGVnkpUCzQMUAMLDlQIAzQPAwsOBoTAF


qvWk9kqTURBXy81NDJjODU4MDI5YTI2YWY5OGM3MGUxYTVlMDY1MzU4YS5qcGVnkpUCzQMUAMLDlQIAzQPAwsOBoTAF


Na samochodach klasy wyższej (nie mamy na myśli aut luksusowych) dużo stracicie. Poza czołową trójką, czyli Lexusem GS-em, BMW serii 6 i VW Arteonem, które tracą nieco ponad 40 proc. po 3 latach eksploatacji, w przypadku pozostałych aut utrata wartości jest bliska 50 proc. To dużo, nawet bardzo. W przeliczeniu na pieniądze będzie to ok. 100 tys. zł i więcej, bo nawet za najtańsze wersje Audi A6 czy BMW serii 5 trzeba zapłacić ponad 200 tys. zł. Oczywiście, najbardziej odczują to osoby kupujące auta tej klasy w salonie. Po 4-5 latach eksploatacji spadki wartości są nieco niższe, a cena – bardziej przystępna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze się nie zdarzyło abym po średnio 4 lat (od 3,5 do nie więcej niż 5 ) nie dostał 60 % wartości zakupowej. Po odliczeniu VAT- podatków będzie więcej. W kwietniu sprzedałem żony 235 coupe ze stratą w okolicach 40 % auto było z końca 2014 przejechane miało w okolicy 150 tys km. Wystawiłem je na jesieni 2019 - nic. Początek roku nic. Między czasie jakieś głupawe pytania. W marzec/kwiecień zadzwonił Pan umówiliśmy się. Szybki leasing i auto sprzedane. Nawet się nie targował - dwa tygodnie wcześniej odświeżyłem zdjęcia - opis i podniosłem cenę o 10 tys PLN. Podobnie było ze wcześniejszymi autami

Dobre, zadbane - regularne serwisowane, dobrze wyposażone z fakturą VAT - zawszę się sprzedaje kwestia czasu. Ważne aby kupić w dobrej cenie - bo najwięcej traci auto na początku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Tak już na koniec, obecnie polityka rabatowa np. w BMW ulega zmianie i skończy się szastanie rabatami, bo niestety BMW stało jest najtańsza marką premium (mówię o rabatowaniu).

 

Nie wiem dlaczego Cie boli wysoki rabat w BMW :shock: kupiłeś już auto i chcesz żeby najlepiej zakończyli produkcje to sprzedaż używkę drożej? Akurat jestem na etapie zakupu samochodu i jeśli będzie dużo gorsze rabatowanie to wybiorę ofertę konkurencji, nie jestem wyznawcą żadnej marki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do osób, które brały bmw m340i w leasing, jaki macie limit na GAP 100 czy 150 tysięcy złotych?

 

Nawet nie wiem, muszę sprawdzić, ale po co więcej niż 100k, konfig liczmy 350k kwota fv 280k

Nawet przy leasingu na 5 lat ac dalej je wyceni na jakieś 40% wiec dopłata 100 w zupełności wystarczy, chyba że przy kradzieży, czy przy calce chcesz mieć kwotę z fv zakupu

 

Aktualnie mam ofertę 314k po rabacie i zastanawiam się czy w 2 roku, zakładając w AC stałą wartość pojazdu przez cały rok, wycena auta przez ubezpieczyciela będzie na poziomie 214k? Bo tak jak piszesz w przypadku kradzieży lub przy szkodzie całkowitej w ostatnim roku leasingu chciałbym dostać całą kwotę z faktury :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Tak już na koniec, obecnie polityka rabatowa np. w BMW ulega zmianie i skończy się szastanie rabatami, bo niestety BMW stało jest najtańsza marką premium (mówię o rabatowaniu).

 

Nie wiem dlaczego Cie boli wysoki rabat w BMW :shock: kupiłeś już auto i chcesz żeby najlepiej zakończyli produkcje to sprzedaż używkę drożej? Akurat jestem na etapie zakupu samochodu i jeśli będzie dużo gorsze rabatowanie to wybiorę ofertę konkurencji, nie jestem wyznawcą żadnej marki...

 

Czytanie ze zrozumienie się kłania :mad2: . Mnie nie boli, bo sam na tym skorzystałem inni też, ale wiem że polityka rabatowa się ukróci, bo nie chcą wizerunki tracić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Żadne z tych aut nie ma dopisku unfalfrei. Konfigurować mi się nie chce dokladnie ale nie jest to 60% wartości bliżej 80% wartości.

Te auta sa z PS, w tym programie nie ma aut z powypadkowa przeszloscia.

Obcierki, stluczki itp - spoko, 50/50 z przystankiem - nie :norty:


Konfigurowac nie musisz - w kazdym z tych ogloszen jest wpisana cena katalogowa auta.

Wiec nie pisz prosze "blizej 80%" bo w kazdym z tych linkow co podalem jest ~65%.

 

Dobrze wyposażone 320d kosztuje u nas 250tyś w mpakiecie i z wszystkimi pakietami. Doliczając rabat masz auto za 210tyś a tyle kosztują te używki bez dopisku unfalfrei.

Ja Ci daje konkretne przyklady skonfigurowanych aut z PS z cena sprzedazy/cena katalogowa = 65% a Ty mi piszesz o "dobrze doposazonej za 250k PLN". :roll:

Dla jednego dobrze doposazona to bedzie 200k PLN a dla drugiego 300k PLN, obie 320d.

 

Ja tam nie widzę interesu w zakupie tych używek i to samo jest u nas roczne auta kosztują więcej niż nowe z porządnym rabatem.

To, ze ktos sobie napisze na otomoto "sprzedam moja uzywana 3-er za jedyne 250k PLN" nic nie znaczy.

Sprzedawac a sprzedac to 2 rozne rzeczy.

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wiem dlaczego Cie boli wysoki rabat w BMW :shock: kupiłeś już auto i chcesz żeby najlepiej zakończyli produkcje to sprzedaż używkę drożej? Akurat jestem na etapie zakupu samochodu i jeśli będzie dużo gorsze rabatowanie to wybiorę ofertę konkurencji, nie jestem wyznawcą żadnej marki...

 

Zalezy po ktorej stronie barykady stoisz - czy jestes sprzedajacy czy kupujacy :norty:

Jak za 3 lata bedziesz na etapie sprzedazy, a nie zakupu to bedziesz wiedzial dlaczego niektorych takie rabaty bola :norty:

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.