Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 godzinę temu, luk_byd napisał(a):

Co może powodować że silnik głośniej w 320xd słychać?

Dodatkowy dzwiek z głośników,  w ustawieniach to sie nazywa Active Sound...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, engineer napisał(a):

Dodatkowy dzwiek z głośników,  w ustawieniach to sie nazywa Active Sound...

Ok - to nie to - nie mam ASD (ani w kodach wyposażenia ani w ustawieniach).

Ale w dieslu 2.0d takie coś w ogóle było?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
18 godzin temu, engineer napisał(a):

W serii 4 420d jest 

U mnie w 320xd - sprawdziłem nie ma.

 

10 godzin temu, chebum napisał(a):

Jakie opony założony w samochodach? Czy była rotacja kół (n.p. po zmianie sezonowej)?

To jest dźwięk z napędu, nie opony. Na jałowych obrotach czy podczas jazdy. 
MHD jak jedzie ze zgaszonym silnikiem to wiadomo - opony słychać, ale tutaj chodzi z uruchomionym silnikiem

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)
W dniu 3.10.2023 o 07:35, luk_byd napisał(a):

To jest dźwięk z napędu, nie opony. Na jałowych obrotach czy podczas jazdy. 
MHD jak jedzie ze zgaszonym silnikiem to wiadomo - opony słychać, ale tutaj chodzi z uruchomionym silnikiem

To w końcu z napędu, czy z silnika?

Napęd to półosie, mosty, wał napędowy i ew. skrzynia z dyfrem. A silnik to silnik.

Luźne elementy (blachy, obejmy, osłony, złącza elastyczne) przy wydechu (katalizatorze) potrafią nieźle hałasować - a to tylko przy uruchomionym silniku.

Inna wersja silnikowa może mieć inną izolacje akustyczną grodzi, inne wyciszenie maski i inną osłonę pod silnikiem.  Pamiętam, że samo zdjęcie osłony pod silnikiem lub zmiana wygłuszanej na niewygłuszaną powodowało znaczną zmianę głośności w kabinie w E60. Tutaj będzie podobnie.

Samo istnienie xDrive w jednym aucie i jego brak w drugim może powodować inną ilość wolnego miejsca między skrzynią i silnikiem a grodzią i inną propagację dźwięku.

Edytowane przez Dasonen
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
13 godzin temu, Dasonen napisał(a):

To w końcu z napędu, czy z silnika?

Napęd to półosie, mosty, wał napędowy i ew. skrzynia z dyfrem. A silnik to silnik.

Luźne elementy (blachy, obejmy, osłony, złącza elastyczne) przy wydechu (katalizatorze) potrafią nieźle hałasować - a to tylko przy uruchomionym silniku.

Inna wersja silnikowa może mieć inną izolacje akustyczną grodzi, inne wyciszenie maski i inną osłonę pod silnikiem.  Pamiętam, że samo zdjęcie osłony pod silnikiem lub zmiana wygłuszanej na niewygłuszaną powodowało znaczną zmianę głośności w kabinie w E60. Tutaj będzie podobnie.

Samo istnienie xDrive w jednym aucie i jego brak w drugim może powodować inną ilość wolnego miejsca między skrzynią i silnikiem a grodzią i inną propagację dźwięku.

No wiem... ciężko to jednak opisać... ale jak by ktoś wsiadł do jednego, do drugiego - wiedzialby o co chodzi.

Opublikowano
4 godziny temu, luk_byd napisał(a):

No wiem... ciężko to jednak opisać... ale jak by ktoś wsiadł do jednego, do drugiego - wiedzialby o co chodzi.

Ale zdalnie nikt nie wsiądzie i nie dowie się skąd pochodzi dźwięk 😅

Więc albo tu nam opiszesz, albo nikt nie pomoże 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 godziny temu, Dasonen napisał(a):

Ale zdalnie nikt nie wsiądzie i nie dowie się skąd pochodzi dźwięk 😅

Więc albo tu nam opiszesz, albo nikt nie pomoże 🙂

Wiadomo 🙂

Ale ciężko opisać - bo gdybym wiedział co - to bym to poprawił/zmienił.

Patrzałem materiały wygłuszeniowe/uszczelki - nie zmieniły się i nie są róźne do MHD jak i ON.

 

w 318d MHD jest po prostu ciszej. Mniej slychac silnik i hałas może ... drogowy przy predkosciach do 100km/h około,

Powyzej - jest podobnie.

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Niesamowite, bo ja mam zupełnie inne odczucia. Porównuję do F30. Odebrałem G20 z akustycznymi szybami i przy 170 km/h jest tak, jak w F30 było przy 130 km/h. Dodatkowych wyciszeń nie ma.

@chebum to wyciszenie, to robiłeś jak rozumiem sam? Te drzwi, nadkola. 

Z czego się przesiadałeś? Myślę, że G20 to też nigdy nie będzie to samo, co auta z wyższej półki jak seria 5, a6 czy e klasa. 

 

Opublikowano
22 godziny temu, chebum napisał(a):

Mam kombi G21 z podwójnymi szybami, wyciszonymi drzwiami, nadkolami i cichymi oponami. Do 80 km/h jest no bardzo komfortowo - czuje sobie jak w bańce. Ale od 115 pojawia się odczuwalny szum powietrza, opływającego nadwozie. Czy wyciszenie dachu albo słupków coś poprawi? Być może, ktoś już robił wyciszenie dachu w kombi G21 i pozę podzielić się wrażeniami?

Możesz napisać jakiejr marki masz te ciche opony i rozmiar bo bedę się teraz rozglądać do swojej na natępny sezon

Opublikowano

Moim zdaniem wyciszenie słupków czy dachu Ci nie pomoże.

Jak masz klejone szyby, wyciszone nadkola i drzwi - to jest właściwie to co poprawia wyciszenie najbardziej. Dalsza walka to już ciężko zauważalne efekty.

Ewentualnie do weryfikacji moim zdaniem bardziej uszczelki itd., niektórzy bawią się w taki sposób aby to zweryfikować 😅

 

Vehicle Hood Car Automotive design Plant

  • Haha 1
Opublikowano

Niestety, z wyciszaniem auta tak jest - jak wyciszy się jedno, to co innego zaczyna przechodzić na pierwszy plan 😉 

Ja tam np. w G23 miałem dużo mniejsze pole do popisu - bo przede wszystkim do cabrio nie występują klejone szyby. Poza tym nie ma jak wyciszać dachu czy słupków 😅

Ale i tak wyciszyłem nadkola, drzwi i bagażnik - i do tych 110-120 km/h jest w końcu bardzo fajnie, potem już niestety też na pierwszy plan wchodzą szumy opływające nadwozie.

Za to odizolowanie silnika w BMW jest wzorowe - w M440i może wręcz zbyt dobre 😐

Ale wystarczy że choć na chwilę przesiądziesz się do innego auta i od razu będzie Cię irytowało że jest głośno, potem wrócisz do tego G21 i przez jakiś czas będzie idealnie 😎

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Odświeżę trochę temat, wczoraj odebrałem nowe 330i xdrive, 19 cali koła, szyby akustyncze, zawieszenie m adaptacyjne i już podczas trasy powrotnej z salonu usłyszałem dźwięk przypominający uszkodzone łożysko lub jakiś problem z oponą (oprócz normalnego szumu opon tak od około 50km/h zaczyna być słychać dodatkowy szum/huczenie dobiegający według mojej oceny bliżej przedniej strony pasażera) przypomina to problem opisywany na początku tego wątku i na forum bimmerpost. Czy udało się wam albo dealerowi to ostatecznie rozwiązać? W przyszłym tygodniu planuję podjechać i przedyskutować ten temat. Jeździłem wcześniej g20 z podstawowym m-pakietem bez dodatkowego wyposażenia z roczników 2024 i nigdy czegoś takiego nie słyszałem.

Opublikowano

Ponoć najnowsze Audi A6 Avant jest o 30% bardziej wyciszone od poprzednika ;D I ma domykanie drzwi i pneumatyczne zawieszenie. Zaczynam dostrzegać coraz więcej plusów Audi... ehh. I'm gay? xD

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Opublikowano (edytowane)
36 minut temu, jaworq napisał(a):

Ponoć najnowsze Audi A6 Avant jest o 30% bardziej wyciszone od poprzednika ;D I ma domykanie drzwi i pneumatyczne zawieszenie. Zaczynam dostrzegać coraz więcej plusów Audi... ehh. I'm gay? xD

ten ekran dla pasazera dyskwalifikuje ten samochod xD No i jakosc wykonania volkswagena

Edytowane przez Sheppard25
Opublikowano (edytowane)

Ale przecież A6 to jest klasa wyżej niż BMW 3, to co tu porównywać. Nie to, że się z tym zgadzam, uważam że samochody powinny być tak samo wyciszone bez względu na wielkość, ale realia marketingowe są inne niestety.

Dla mnie też ten trzeci ekran, lub w przypadku jego braku pusty klocek, dyskwalifikuje wnętrza nowych Audi.

Edytowane przez i043W
Opublikowano

Czepiacie się szczegółów. Mnie szczerze nie interesuje co tam pasażer ma przed sobą. Może mieć nawet wiszące końskie jaja. Ja patrzę przed siebie a nie na bok. W mojej trójce polifcie też narzekałem i naciskałem żeby mi dali przedlifta bo mi się ten duży ekran nie podobał. No i dostałem jednak polifta. Po jakimś czasie jak dostałem zastępczą trójkę przedlifta bez tego mojego wielkiego ekranu to pierwsze co pomyślałem to „ale bieda”. Chwila obcowania z dużym ekranem i jednak zaczęło mi się podobać.
A wracając do Audi A6 to bardziej martwią mnie śmiesznie małe przednie zaciski hamulcowe (to hamuje czy tylko zwalnia?) i kiepskie tylne światła stopu i słabo widoczne kierunkowskazy.

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Opublikowano (edytowane)
23 minuty temu, jaworq napisał(a):

Czepiacie się szczegółów. Mnie szczerze nie interesuje co tam pasażer ma przed sobą. Może mieć nawet wiszące końskie jaja. Ja patrzę przed siebie a nie na bok. W mojej trójce polifcie też narzekałem i naciskałem żeby mi dali przedlifta bo mi się ten duży ekran nie podobał. No i dostałem jednak polifta. Po jakimś czasie jak dostałem zastępczą trójkę przedlifta bez tego mojego wielkiego ekranu to pierwsze co pomyślałem to „ale bieda”. Chwila obcowania z dużym ekranem i jednak zaczęło mi się podobać.
A wracając do Audi A6 to bardziej martwią mnie śmiesznie małe przednie zaciski hamulcowe (to hamuje czy tylko zwalnia?) i kiepskie tylne światła stopu i słabo widoczne kierunkowskazy.

ale akurat ekran w trojce jest zajebisty, ale ten trzeci w audi to porazka, powinna tam byc jakas elegancka deska podkreslajaca to premium auta. To wlasnie miejsce na pokazanie dobrych materialow, jakiegos fajnego pomyslu a oni jebneli ekran, ktory tam pasuje jak piesc do oka.  xD To nawet nie subiektywna opinia tylko obiektywna 

Edytowane przez Sheppard25
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, jaworq napisał(a):

Czepiacie się szczegółów. Mnie szczerze nie interesuje co tam pasażer ma przed sobą. Może mieć nawet wiszące końskie jaja. Ja patrzę przed siebie a nie na bok. W mojej trójce polifcie też narzekałem i naciskałem żeby mi dali przedlifta bo mi się ten duży ekran nie podobał. No i dostałem jednak polifta. Po jakimś czasie jak dostałem zastępczą trójkę przedlifta bez tego mojego wielkiego ekranu to pierwsze co pomyślałem to „ale bieda”. Chwila obcowania z dużym ekranem i jednak zaczęło mi się podobać.
A wracając do Audi A6 to bardziej martwią mnie śmiesznie małe przednie zaciski hamulcowe (to hamuje czy tylko zwalnia?) i kiepskie tylne światła stopu i słabo widoczne kierunkowskazy.

Jak nie weźmiesz pakietu wyposażenia z tym 3 ekranem to jest mała badziewna zaślepka z piano 😛

Z zewnątrz A6 na plus natomiast w środku jest bardzo słabo przez ilość tego piano black, szok ze nie mozna za doplata fabrycznie wsadzic tam cos innego. Dodatkowo nie ma sensownych silników, chyba że ktoś chce 2.0 tdi quattro wyjsciowo za prawie 300k. Wyżej jest benzyna 3.0 i to jest super motor ten sam co w S5, ale fajnie skonfigurowane A6 z tym motorem to będzie pół bańki... Bagaznik przez hybrydę jest mniejszy przy tym motorze od 3er w touringu... Jak ktoś nie jest wielkim człowiekiem, albo wozi czesto kogoś większego na tylnej kanapie można rozważyć. Jak nit to nadal 340i w cenie diesla A6 quattro czy M3 w cenie (może trochę droższa) A6 3.0 tfsi jest lepszym wyborem. 

Edytowane przez GrzegorzKo
Opublikowano (edytowane)

Przyznaję że wersja bez ekranu z tą plastikową zaślepką to jakiś dałn zaprojektował xD Ale ten ekran wg mnie nie jest zły. Będą oglądać i mniej gadać xD 
Ferrari 458, jeep grand cherokee, Porsche cayenne - one też mają ekrany z tyłu.

W tej A6 najważniejsze jest pneumatyczne zawieszenie - coś czego nawet BMW 5 nie mają. 550e ma tylko z tyłu pneumatykę z uwagi na ciężką baterię. Brakuje mi właśnie w BMW opcji pneumatyki. Coś jak RS7. Jest moc i komfort jednocześnie. A tu w BMW się nie da, musisz wziąć taczkowóz.

Edytowane przez jaworq
Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Opublikowano

Tu nie chodzi o ekran z tyłu, tylko ten trzeci z przodu dla pasażera. Wczoraj test Q5/SQ5 oglądałem (Autogefuhl, 39:10 widać), w słoneczny dzień wszystko się w nim odbija, jakieś nieporozumienie. Fajne auta z zewnątrz, ale środek do liftingu.

Opublikowano
16 godzin temu, jaworq napisał(a):

A wracając do Audi A6 to bardziej martwią mnie śmiesznie małe przednie zaciski hamulcowe (to hamuje czy tylko zwalnia?) 

 1 kwietnia dopiero za trzy tygodnie 😉 

 

Opublikowano

Mniejsza tarcza i zacisk nie oznacza złych hamulców. Liczy się przede wszystkim efektywność systemu. Oczywiście bez przegięć w jedną i drugą...

Zdziwiłem się jak mała tarcza i zacisk jest w podstawowej Corvette c8 a (i tak ma 500KM :). Hamuje zaskakująco dobrze, auto lekkie nie jest...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.