Skocz do zawartości

Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi BMW 3 G20/21


dzbpl

Rekomendowane odpowiedzi

Nie jeździłem innymi markami z wycinaniem, ale miałem wycinanie na biksenonie w F30 i tutaj działa jeszcze lepiej i szybciej, chociaż i tam działało super. Generalnie jazda nocą staje się przyjemnością, pobocze zawsze całkowicie oświetlone, oczy mniej się męczą, nikt dotąd mi nie mrugał.

 

Czy używasz wycinania jadąc autostradą? U mnie w F30 często oslepiam kierowców TIRow których światła są zaslonione barierką więc wtedy auto włącza długie światła na całość drogi. Kolejna kwestia to pagórkowaty teren gdzie znowu kierowcy są oślepiani w sytuacji gdy wyjeżdżają na szczyt górki i ich szyba jest juz widoczna a światła pojawią się dopiero później.

W F30 tak miałem, w G20 jest ok. Nikt nie mrugnął a jeżdżę bardzo dużo po autostradach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździcie na włączonej klimie cały rok czy wyłączacie na zime?

 

A to nie będzie Ci zimno? :D

 


Haha, lubie jak jest na minusie w aucie zimą i musze skrobać szyby od środka w czasie jazdy :lol:


Pytam czy w ogóle się tym przejmujecie? czy cały rok przycisk od klimy włączony, na auto i zapominacie o temacie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od kilkunastu lat (różne marki aut) klimy nie wyłączam w ogóle, zima lato, nie ważne, cały czas klimatronik działa. Nieraz oczywiście na chwilę pobawię się temperaturą.

To ma też ta zaletę, że instalacja ta pracuje w środowisku wodnym i cały czas jest w ruchu przez to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździcie na włączonej klimie cały rok czy wyłączacie na zime?

 

W jaki sposób jesteś w stanie wyłączyć klimatyzacje?


Masz włączone auto i wtedy elektronika decyzuje. Klimatyzacja to nie tylko ciepło zimno ale też wilgotność.


Pomijam, że jak na cała zimę wyłączysz klimę to może Cię spotkać niespodzianka w postaci naprawy sprężarki która stanie dęba.

Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Zawsze mnie bawi jak ktoś wyłącza ręcznie klimę w nowoczesnym aucie :lol: Oczywiście ze automat cały rok, jedyny moment kiedy wyłączyłem klimę to pomiary osiągów :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zawsze mnie bawi jak ktoś wyłącza ręcznie klimę w nowoczesnym aucie :lol: Oczywiście ze automat cały rok, jedyny moment kiedy wyłączyłem klimę to pomiary osiągów :lol:

 

Żeby urwac te kolejne 0,1sek :lol:

Też tak robię :mrgreen:

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze mnie bawi jak ktoś wyłącza ręcznie klimę w nowoczesnym aucie :lol: Oczywiście ze automat cały rok, jedyny moment kiedy wyłączyłem klimę to pomiary osiągów :lol:

Przy przyspieszaniu komputer powinien wyłączyć klimę za Ciebie

***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
osobiście nie używam AUTO bo nie lubię wichury której powoduje AUTO jak jest zbyt zimno lub zbyt gorąco , poza tym przy AUTO nie mam wpływu na to skąd powietrze leci , a nie lubię jak leci na twarz zimą a jedynie na szybę i nogi- taki wybredny jestem :mrgreen: -
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy szybkie pytanie odnośnie świateł. Będę brał ledy adaptacyjne ale w konfiguratorze jest jeszcze asystent świateł drogowych. Czy wybierając adaptacyjne jest sens zakupu asystenta drogowych? Nie wiem czy dobrze rozumiem działanie ledów adaptacyjnych - rozumiem że kiedy je aktywujemy to reflektor wykorzystuje do doświetlania soczewki świateł drogowych? Jeśli tak, to rozumiem że asystent drogowych wtedy nie jest używany bo działa system adaptacyjny i wykorzystując kamerę odpowiednio doświetla. Dobrze to rozumiem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy szybkie pytanie odnośnie świateł. Będę brał ledy adaptacyjne ale w konfiguratorze jest jeszcze asystent świateł drogowych. Czy wybierając adaptacyjne jest sens zakupu asystenta drogowych? Nie wiem czy dobrze rozumiem działanie ledów adaptacyjnych - rozumiem że kiedy je aktywujemy to reflektor wykorzystuje do doświetlania soczewki świateł drogowych? Jeśli tak, to rozumiem że asystent drogowych wtedy nie jest używany bo działa system adaptacyjny i wykorzystując kamerę odpowiednio doświetla. Dobrze to rozumiem?

 

Wg mnie nie. Adaptacyjne ledy to tylko oświetlanie zakrętów. NIe wycinanie, to mają lasery. Asystent odpowiada za automatyczne wl/wył długich.

Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy szybkie pytanie odnośnie świateł. Będę brał ledy adaptacyjne ale w konfiguratorze jest jeszcze asystent świateł drogowych. Czy wybierając adaptacyjne jest sens zakupu asystenta drogowych? Nie wiem czy dobrze rozumiem działanie ledów adaptacyjnych - rozumiem że kiedy je aktywujemy to reflektor wykorzystuje do doświetlania soczewki świateł drogowych? Jeśli tak, to rozumiem że asystent drogowych wtedy nie jest używany bo działa system adaptacyjny i wykorzystując kamerę odpowiednio doświetla. Dobrze to rozumiem?

 

Wg mnie nie. Adaptacyjne ledy to tylko oświetlanie zakrętów. NIe wycinanie, to mają lasery. Asystent odpowiada za automatyczne wl/wył długich.

 

Nie wiem jak w BMW bo w tym modelu nie mam, ale mam w mercedesie ledy i jest i wycinanie i skręcanie i automatyczne przełączanie długie/krótkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy szybkie pytanie odnośnie świateł. Będę brał ledy adaptacyjne ale w konfiguratorze jest jeszcze asystent świateł drogowych. Czy wybierając adaptacyjne jest sens zakupu asystenta drogowych? Nie wiem czy dobrze rozumiem działanie ledów adaptacyjnych - rozumiem że kiedy je aktywujemy to reflektor wykorzystuje do doświetlania soczewki świateł drogowych? Jeśli tak, to rozumiem że asystent drogowych wtedy nie jest używany bo działa system adaptacyjny i wykorzystując kamerę odpowiednio doświetla. Dobrze to rozumiem?

 

Wg mnie nie. Adaptacyjne ledy to tylko oświetlanie zakrętów. NIe wycinanie, to mają lasery. Asystent odpowiada za automatyczne wl/wył długich.

 

Adaptacyjne LEDy też mają wycinanie i świecenie "sekcjami" tak jak LASERy - różnica między nimi jest taka, że LASERy są mocniejsze. Wystarczy wpisać w YT i filmy pokazują jak adaptacyjne LEDy dzięki skrętnym soczewkom wycinają pewne partie żeby nie oślepiać jadących z naprzeciwka lub przed nami lub w ostateczności wyłączają doświetlanie danego reflektora.


Wracając do mojego pytania, mamy LEDy adaptacyjne i załóżmy że jedziemy zupełnie pustą drogą i aktywujemy światła adaptacyjne (nieważne czy LEDy czy LASERy). Czy wtedy automatycznie włączą się światła drogowe by maksymalnie doświetlić drogę przed nami? Ja tak to rozumiem... Czyli wydarzy się to samo, co w przypadku gdybyśmy ręcznie włączyli światła drogowe. Różnica pomiędzy aktywnymi adaptacyjnymi a drogowymi byłaby taka, że w momencie napotkania pojazdu przed nami adaptacyjne wykorzystają funkcję skręcania by nie oślepiać innych kierowców a światła drogowe będą walić do momentu aż je sami wyłączymy lub zrobi to asystent świateł drogowych jeśli go mamy. Jeśli tak jest jak myślę, to jaki czy jest sens brania asystenta drogowych skoro pewnie i tak każdy kto ma reflektory adaptacyjne jeździ z aktywną tą funkcją...


Prośba o info od tych którzy mają u siebie zarówno reflektory adaptacyjne jak i asystenta i mają porównanie, dzięki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Adaptacyjne ledy w g20 nic nie wycinają. W innych modelach gdzie adaptacyjny led jest najwyższą dostępną opcją (np G01) tak jest, tutaj nie. Nie wprowadzaj ludzi w błąd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adaptacyjne ledy w g20 nic nie wycinają. W innych modelach gdzie adaptacyjny led jest najwyższą dostępną opcją (np G01) tak jest, tutaj nie. Nie wprowadzaj ludzi w błąd.

 

Też tak wnioskuję patrząc po tym co moje robią. W takim razie, jaka jest różnica między adaptacyjnymi LEDami a asystentem świateł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!


Jestem na etapie konfiguracji G20 i mam pytanie systemy asystujące. Przesiadam się z grupy VAG (Superb III), gdzie mam lane assist z aktywną korektą toru jazdy. Od pewnego czasu polubiłem się z systemem, bo odciąża przy dłużcych trasach. Czy dobrze rozumiem, że w G20 mogę tego oczekiwać dopiero przy systemach asystujących professional? Nie zależy mi na półautonomicznej jeździe, tylko na tym, żeby lane assist był "aktywny".


Ps. Podsyłam konfugurację, może ktoś Was zasugeruje coś ciekawego (co warto dodać, a z czego warto zrezygować) -> https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/t7o4h3k7


Z góry dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.