Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
15 godzin temu, Lutek T napisał(a):

A chociażby temu, żeby ograniczyć ilość danych osobowych wysyłanych do sieci. 

Założyć nowego maila i wymyślić dane osobowe to chyba żaden problem 🤔

  • Lubię to 1
Opublikowano

Czołem. Oczywiście, że żaden. Profil lokalny jednak bardziej by mi odpowiadał, ale trudno, jak się nie da to się nie da. Milego... 

Opublikowano

Cześć. Pytanie o końcówki wydechu do G20 - ktoś z Was wymieniał na własną rękę? Chodzi mi o to czy to jest zamontowane tylko na wcisk i można to spokojnie samemu w domu zrobić. Dzięki z góry.

 

image.png.aa190f7a354dae869ab03f111d2df69b.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@krzysztof77 Dravit Grey to piękny, ale wymagający kolor BMW Individual – nie jest to zwykły szary. To wielowarstwowy lakier z bazą szaro-brązową i złotymi/miedzianymi drobinkami, który w słońcu wygląda zupełnie inaczej niż w cieniu.

Problem w tym, że uzyskanie fabrycznego efektu jest trudne, zwłaszcza na plastiku zderzaka, bo odbija on światło inaczej niż blacha. Do tego przy Dravit Grey część osób Ci powie że konieczne jest cieniowanie na sąsiednich elementach a samo pomalowanie zderzaka „na gotowo” prawie zawsze kończy się różnicą w odcieniu. Na pewno będzie widoczna różnica w ziarnie w pełnym słońcu.  To fabryczne jest drobne. 

Dobry lakiernik z doświadczeniem w BMW Individual da radę, ale musi poświęcić czas na dobór koloru i próbki. W przeciętnym warsztacie ryzyko widocznej różnicy w świetle dziennym jest duże.

Jeśli planujesz malowanie, upewnij się, że lakiernik robił już Dravit Grey lub podobne odcienie, i poproś o próbkę koloru przed właściwym malowaniem.

Skąd jesteś? Większość ASO i tak korzysta z podwykonawców, mało które ma własną lakiernię. (przynajmniej z mojego doświadczenia).

Edytowane przez M4R10
Opublikowano

Bardzo Ci dziękuję za taka obszerna wiadomość. Dzisiaj byłem w salonie bo zastanawiam się nad 3 lub 4. Ma być to samochód na dłużej a w życiu może przytrafić się wszystko. Tak właśnie myślałem że normalne zakłady lakiernicze mogłyby mieć z tym problem. Wiem już choć tyle, że na ten kolor bym się nie zdecydował 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przy drobnych odpryskach czy obcierkach, PPF potrafi uratować zderzak przed ponownym lakierowaniem – warto w to zainwestować, zwłaszcza przy kolorach trudnych w doborze. Mam wrażenie, że większość lakierów BMW, nawet takich jak Black Sapphire, to w praktyce wielowarstwowe mieszanki, więc i tak finalnie potrzebny jest warsztat, który potrafi lakierować BMW i ma doświadczenie z ich recepturami.

Najlepiej szukać lakiernika z certyfikacją BMW lub przynajmniej takiego, który regularnie pracuje z kolorami z palety BMW, w tym BMW Individual. Tylko wtedy mamy większą szansę, że po naprawie element będzie wyglądał jak fabryczny, a różnica w odcieniu nie będzie widoczna nawet w ostrym świetle.

Opublikowano
W dniu 2.08.2025 o 12:02, krzysztof77 napisał(a):

Bardzo Ci dziękuję za taka obszerna wiadomość. Dzisiaj byłem w salonie bo zastanawiam się nad 3 lub 4. Ma być to samochód na dłużej a w życiu może przytrafić się wszystko. Tak właśnie myślałem że normalne zakłady lakiernicze mogłyby mieć z tym problem. Wiem już choć tyle, że na ten kolor bym się nie zdecydował 🙂

Ciekawy tok myślenia, nie wezmę koloru, bo może kiedyś będzie trzeba lakierować i nie każdy lakiernik to ogarnie... Po co się martwić tym, co może nie nastąpi... a jak nastąpi oddasz do ASO i to oni się tym martwią.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.