Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czołem. Jak zdarzy się odprysk na masce, powiedzmy wielkości główki od szpilki, to co robicie? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
33 minuty temu, Lutek T napisał(a):

Czołem. Jak zdarzy się odprysk na masce, powiedzmy wielkości główki od szpilki, to co robicie? 

Pewnie niezauważamy. Dopiero po czasie jak jest ich więcej. Tak czy siak można to punktowo uleczyć zaprawką, papier na bloczku itp.

  • Haha 1
Opublikowano
59 minut temu, Lutek T napisał(a):

Jak zdarzy się odprysk na masce, powiedzmy wielkości główki od szpilki, to co robicie? 

żałujemy, ze nie położyliśmy na masce folii PPF 😆 i idziemy do specjalisty. A ten mówi: za późno! Trzeba było przyjść zanim pojawiły się odpryski. 😅

  • Haha 1
Opublikowano

Olewamy, jeździmy do końca leasingu, sprzedajemy, konfigurujemy nowe bmw, wpłacamy zaliczkę i czekamy niecierpliwie 😉 

  • Lubię to 3
  • Haha 2
Opublikowano
1 godzinę temu, Lukas68 napisał(a):

18 powinny być non RFT. Natomiast 19 standardowo są RFT, żeby były non RTF to trzeba kupić opony Performance. Oczywiście mówimy o letnich, bo zimowe chyba zawsze będą RFT.

 

Przy zimówce jak ktoś chce 4x225/45 można dostać goodyeara bez RFT z homologacją BMW. 

 

https://www.sklepopon.com/opona-zimowa/goodyear-ultra-grip-performance-3-225-45-r18-95-v-xlfr-163391#1280771

Opublikowano

Co do opon - dzięki za info, tyle czasu zastanawiałem się (będąc przekonanym o standardzie RFT) czy nie będzie za sztywno, a tu taka niespodzianka 😄 

Opublikowano

Ok dzięki. Postanowiłem udawać, że nie zauważyłem. Ale na wszelki wypadek kupię zaprawkę, skonfiguruję nowe auto i zaznaczę w kalendarzu koniec leasingu i będę czekał niecierpliwie. Z zaliczką się wstrzymam. 😎 Dzięki i miłego... 😁

  • Haha 2
Opublikowano

Orientuje się ktoś co wchodzi w skład przeglądu przy 120 kkm? Benzyna bez xDrive. Zanim zadzwonię do ASO chciałbym się zorientować za ile mi to zrobią gdzie indziej.

Opublikowano

Chciałbym zamontować sobie wideorejestrator, najlepiej na przód i tył. W BMW mówią, że jedyną opcją jest Car Eye 3.0 Pro z montażem za 2999zł. Czy ktoś ma i mógłby się wypowiedzieć? Czy są jakieś inne opcje takie, które nie spowodują utraty gwaracji. Chciałbym aby wideorejestrator był wpięty do instalacji bo zależy mi na trybie parkingowym.

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, Shudder napisał(a):

Chciałbym zamontować sobie wideorejestrator, najlepiej na przód i tył. W BMW mówią, że jedyną opcją jest Car Eye 3.0 Pro z montażem za 2999zł. Czy ktoś ma i mógłby się wypowiedzieć? Czy są jakieś inne opcje takie, które nie spowodują utraty gwaracji. Chciałbym aby wideorejestrator był wpięty do instalacji bo zależy mi na trybie parkingowym.

Powerbank + gniazdo zapalniczki. Bardzo dobra kamere kupisz w cenie 1500zł zamiast tego dziadostwa z ASO, do tego powerbank do zasilania trybu parkingowego.

Edytowane przez GrzegorzKo
Opublikowano
7 godzin temu, Shudder napisał(a):

Czy są jakieś inne opcje takie, które nie spowodują utraty gwaracji. Chciałbym aby wideorejestrator był wpięty do instalacji bo zależy mi na trybie parkingowym.

Praktycznie każdy wideorejestrator można tak podłączyć i nie spowoduje to utraty gwarancji.

Opublikowano
12 godzin temu, GrzegorzKo napisał(a):

Powerbank + gniazdo zapalniczki. Bardzo dobra kamere kupisz w cenie 1500zł zamiast tego dziadostwa z ASO, do tego powerbank do zasilania trybu parkingowego.

Masz takie rozwiązanie? Jakiej firmy kamery i gdzie zlokalizowałeś power bank. Na jak długi czas Ci wystarcza ten power bank w trybie parkingowym

Opublikowano
7 godzin temu, Dasonen napisał(a):

Praktycznie każdy wideorejestrator można tak podłączyć i nie spowoduje to utraty gwarancji.

W BMW mi mówili że jak wpinasz się w instalację to może to powodować utratę gwarancji. Nie mówię tu o wpięciu się w gniazdo zapalniczki ale pod bezpiecznniki w celu ciągłego zasilania dla trybu parkingowego. Nie wiem czy to nie jest tylko straszenie, żeby zamówić wideorejestrator od nich. Ktoś mógłby coś polecić lepszego od Car Eye co macie w swoich autach?

Opublikowano (edytowane)
W dniu 8.05.2025 o 12:26, tomaszekp5 napisał(a):

Orientuje się ktoś co wchodzi w skład przeglądu przy 120 kkm? Benzyna bez xDrive. Zanim zadzwonię do ASO chciałbym się zorientować za ile mi to zrobią gdzie indziej.

https://www.bawariamotors.pl/bmw/serwis-i-czesci/przeglad/

8 Lat lub 120 000 km

Filtr powietrza,
Filtr paliwa (diesel),
Świece zapłonowe (benzyna),
Wymiana oleju silnikowego,
Mikrofiltr kabiny.

W ASO dodatkowo posprawdzają zawieszenie, układ hamulcowy, wycieki, nagrają film z kontroli, itp. Zrobią też wpis do elektronicznej książki, nie wszystkie niezależne warsztaty to oferują.

Edytowane przez rzaba
  • Dziękuję 1
Opublikowano
W dniu 9.05.2025 o 16:14, rzaba napisał(a):

https://www.bawariamotors.pl/bmw/serwis-i-czesci/przeglad/

8 Lat lub 120 000 km

Filtr powietrza,
Filtr paliwa (diesel),
Świece zapłonowe (benzyna),
Wymiana oleju silnikowego,
Mikrofiltr kabiny.

W ASO dodatkowo posprawdzają zawieszenie, układ hamulcowy, wycieki, nagrają film z kontroli, itp. Zrobią też wpis do elektronicznej książki, nie wszystkie niezależne warsztaty to oferują.

Film z kontroli? Co to za czary? Ktoś coś takiego dostał?

Opublikowano (edytowane)
34 minuty temu, Sheppard25 napisał(a):

Film z kontroli? Co to za czary? Ktoś coś takiego dostał?

Zawsze, otrzymujesz film przy wizycie. Najpierw ocena wszystkiego. Kontrola stanu opon, klocków, podwozia, osłon czy są wycieki itp itd. Film jak spuszczają olej i co wymieniają. 
Cześć maila :

 

IMG_3188.jpeg

Edytowane przez AMaly
Opublikowano
Godzinę temu, AMaly napisał(a):

Zawsze, otrzymujesz film przy wizycie. Najpierw ocena wszystkiego. Kontrola stanu opon, klocków, podwozia, osłon czy są wycieki itp itd. Film jak spuszczają olej i co wymieniają. 
Cześć maila :

 

IMG_3188.jpeg

ale to tylko jakis konkretny diler? Bo nigdy z czyms takim sie w zadnym ASO nie spotkalem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I Bawaria i Gazda i Sikora na slasku przysyłają takie filmy. Tak wiec to chyba standard od kilku lat. 

Opublikowano (edytowane)
28 minut temu, saab napisał(a):

I Bawaria i Gazda i Sikora na slasku przysyłają takie filmy. Tak wiec to chyba standard od kilku lat. 

Dokładnie, dodam jeszcze Dobrzański. 
dodatkowo dodają zdjęcia co wymieniają co jest nie tak i dzwonią/można dodać w przesłanym raporcie czy zrobić coś dodatkowego. 
 

IMG_3190.jpeg

Edytowane przez AMaly
Opublikowano

Witam,

Planuje zabezpieczyć auto, mam 2 opcje do wyboru:

- bezbarwny PPF 

- folia satynowa PPF 

zastanawiam się jak z utrzymaniem i trwałością satyny? Dodatkowo czy na folię nakładacie coś jeszcze ? Pytałem różnych ludzi, jedni mówią że nie ma sensu nakładać nic na folię tylko wystarczy o nią dbać zgodnie z zaleceniami, drudzy mówią, że koniecznie folię zwłaszcza satynową trzeba dodatkową zabezpieczyc, np. ceramika w celu łatwiejszego mycia, jak to jest ??

Nie mam firmy, jestem osobą prywatną więc nie zależy mi na fv ( ale raczej jest niezbędna do wrzucenia tego w ubezpiecznie? Czy wystarczy jakiś dokument wewnętrzny firmy zabezpieczającej?) jest sens wrzucać folię w ubezpieczenie czy sobie darować, wtedy nie muszę płacić brutto , bo bez fv cena netto zostaje netto, pozdrawiam 🫡

Opublikowano
7 godzin temu, Ali6 napisał(a):

Planuje zabezpieczyć auto, mam 2 opcje do wyboru:

- bezbarwny PPF 

- folia satynowa PPF 

zastanawiam się jak z utrzymaniem i trwałością satyny? Dodatkowo czy na folię nakładacie coś jeszcze ? Pytałem różnych ludzi, jedni mówią że nie ma sensu nakładać nic na folię tylko wystarczy o nią dbać zgodnie z zaleceniami, drudzy mówią, że koniecznie folię zwłaszcza satynową trzeba dodatkową zabezpieczyc, np. ceramika w celu łatwiejszego mycia, jak to jest ??

Jeśli to przeźroczysta folia ppf dająca efekt "frozen", to ona na wierzchu jest gładka a w środku ma "satynę" - na nią nie trzeba dawać nic więcej. Jeśli zaś folia z kolorem (czyli nie ppf), nieprzeźroczysta i satynowa - to wtedy faktycznie lepiej dać na nią "tłustą ceramikę" i to robi świetną robotę.

Opublikowano

Planuje kupic nowe z G20. Ktos moze mi powiedziec ile kosztuje coroczny „zwykly” przeglad (olej, filtry) takiego 320i albo 330i w ASO?

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Rivam napisał(a):

Planuje kupic nowe z G20. Ktos moze mi powiedziec ile kosztuje coroczny „zwykly” przeglad (olej, filtry) takiego 320i albo 330i w ASO?

Jak kupisz nowe i nie zrobisz więcej niż ok. 20-30k w zależności od stylu jazdy przez pierwsze dwa lata to Cię nawet nie wezwą na żaden przegląd, dopiero po 24msc od daty zakupu i przeglądu zerowego jest pierwsza kontrola serwisowa, chyba że dużo jeździsz to będziesz wcześniej wezwany, ze względu na komputer, który wyliczył że czas zmienić olej. Jak sobie ogarniesz promocyjne wymiany oleju, a wielu dealerów takie ma to wymienisz olej w B48 w 320/330i za 600zł jednorazowo. Robiąc to zgodnie ze sztuką dobrze jest zrobić pierwszą wymianę po ok. 2000km, potem co 10-15k w zależności od stylu jazdy oraz czy jest to przebieg głównie miejski czy autostradowy. Ten pierwszy przegląd po 2 latach jak kupisz części, to można zamknąć jak liczyłem ok. 1300zł w moim 340i w B58 w ASO. Większe koszty są na 60k w ASO wtedy kilka innych rzeczy się wymienia no i pasuje zrobić olej w skrzyni, dyfrach, czy Xdrive trochę wcześniej ok. 45kkm. To wszystko co opisałem dobrze jest zrobić, jeśli kupujesz samochód dla siebie i planujesz nim trochę pojeździć. Jak bierzesz w najem to nie zrobiłbym nic ponad to co sobie zaplanował producent. Moim zdaniem serwis BMW nie jest drogi w stosunku do wartości samochodu pod warunkiem, że się to dobrze zorganizuje oraz wykaże minimum zaangażowania tj. wysłania maila z zapytaniem o promocyjną wymianę oleju, zamówienie kilku części do paczkomatu. Taniej niż w AUDI, dużo taniej niż w MB według mojej subiektywnej opinii. 

Edytowane przez GrzegorzKo
  • Dziękuję 1
Opublikowano
20 godzin temu, Ali6 napisał(a):

Witam,

Planuje zabezpieczyć auto, mam 2 opcje do wyboru:

- bezbarwny PPF 

- folia satynowa PPF 

zastanawiam się jak z utrzymaniem i trwałością satyny? Dodatkowo czy na folię nakładacie coś jeszcze ? Pytałem różnych ludzi, jedni mówią że nie ma sensu nakładać nic na folię tylko wystarczy o nią dbać zgodnie z zaleceniami, drudzy mówią, że koniecznie folię zwłaszcza satynową trzeba dodatkową zabezpieczyc, np. ceramika w celu łatwiejszego mycia, jak to jest ??

Nie mam firmy, jestem osobą prywatną więc nie zależy mi na fv ( ale raczej jest niezbędna do wrzucenia tego w ubezpiecznie? Czy wystarczy jakiś dokument wewnętrzny firmy zabezpieczającej?) jest sens wrzucać folię w ubezpieczenie czy sobie darować, wtedy nie muszę płacić brutto , bo bez fv cena netto zostaje netto, pozdrawiam 🫡

Myślę, że bardzo dużo zależy jakiego producenta folie nałożysz, jest mase chinczyków na rynku. Napiszę Ci z własnego doświadczenia bezbarwnego PPF Cliff Design, nakładanego w lecie zeszłego roku. Nie mam ceramiki, sama folia ma świetne właściwości hydrofobowe i bardzo dobrze się myje. Wystarczy co któreś mycie umyć samochód recznie kwaśnym szamponem. Zachowanie bardzo podobne do świeżo położonej ceramiki ale moje doświadczenia z ceramiką są takie (miałem dwa razy) że ona dość szybko traci swoje właściwości w newralgicznych miejscach. Dlatego chciałem markową folie. Jeśli straci swoje właściwości to zawsze na nią można ceramikę położyć, jak jest nowa to nie ma sensu. 

Co do ubezpieczenia to chyba warto ją dodać bo to nie są małe kwoty, szczególnie jeśli chodzi o fulla. Jeśli nie potrzebujesz osobiście fv na pełną wartość to pewnie da się to zrobić tak zeby każdy był zadowolony 🙂 

    

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.