Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź.. 🫢

Cytat
W dniu 12.04.2025 o 13:44, Panasonix napisał(a):

Masz 16.12.2020 więc szykuj 10k 😜

 

 

Opublikowano

Na jakim biegu macie ustawioną dmuchawe przy klimie w trybie AUTO, żeby to działało dobrze i uniwersalnie? Ja jakoś nie mogę znaleźć optymalnego ustawinia, albo nie wiem jak to ustawić. Na pierwszym biegu zazwyczaj jest dobrze ale jak jest ciepło tak jak dzisiaj to schładza samochód bardzo wolno. Na drugim biegu z kolei za mocno wieje jak osiągnie zadaną temperature.

Wogole zastanawiam się poco jest możliwość ustawiania biegu dmuchawy w tyrbie AUTO? W Audi miałem tak, że dmuchwa regulowała się w pełni automatycznie, super to działało w każdych warunkach i przez kilka lat jazdy nawet tego nie musiałem dotykać, a tutaj mam wrażnie że ktoś to niepotrzebnie przekombinował. Ale może czegoś nie wiem i coś doradzicie.    

 

Opublikowano

Ustawienie mocy nadmuchu w trybie Auto działa jako "maksymalna moc dmuchawy na jaką pozwalasz".

To, że ustawisz na maksa, nie znaczy, że będzie cały czas ładował na pełnych obrotach. Pozwolisz mu za to na początku dmuchnąć mocniej, żeby np. szybciej schłodzić kabinę, a potem sobie zmniejszy obroty gdy temperatura w kabinie osiągnie tę zadaną.

Podobnie jeśli ustawisz max moc na niską, w żadnym momencie nie dmuchnie mocno, ale za to dłużej zajmie mu osiągnięcie zadanej temperatury.

Opublikowano

@proarnes ja mam identyczne wrażenie. Cokolwiek ponad 1/5 jest nie tyle za mocne, co dla mnie za głośne, ciągle szum klimy wtedy słychać. Jak w weekend mocniej przygrzało to też musiałem ręcznie dać "max" i potem znowu na 1/5 jak wsiadłem auta zapakowanego w słońcu. Ale w sumie to podobnie w innych autach robiłem, tylko tam na auto nie miałem żadnej regulacji już poza temperaturą.

@TheApocalypse jak ja ustawie np 3/5 to będzie wiać jak głupie i nie przestanie. Różnica między 3-4-5 jest marginalna w hałasie i sile nawiewu. Ja bym powiedział, że to działa raczej jako zakres min-max siły, a nie tylko max.

Opublikowano
Godzinę temu, i043W napisał(a):

@proarnes ja mam identyczne wrażenie. Cokolwiek ponad 1/5 jest nie tyle za mocne, co dla mnie za głośne, ciągle szum klimy wtedy słychać. Jak w weekend mocniej przygrzało to też musiałem ręcznie dać "max" i potem znowu na 1/5 jak wsiadłem auta zapakowanego w słońcu. Ale w sumie to podobnie w innych autach robiłem, tylko tam na auto nie miałem żadnej regulacji już poza temperaturą.

@TheApocalypse jak ja ustawie np 3/5 to będzie wiać jak głupie i nie przestanie. Różnica między 3-4-5 jest marginalna w hałasie i sile nawiewu. Ja bym powiedział, że to działa raczej jako zakres min-max siły, a nie tylko max.

O jak dobrze żę to Panowie piszecie. Ja myślałem że jestem nienormalny. Już pomijam że w LCI2 ustawienie czegokolwiek w "klima opcjach" jest mało intuicyjne, ale faktynicze "1" jest dla mnie ok, ale tak jak dziś bylo mocniej cieplo i dalem 2 i "ale dmucha..... : O "

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, proarnes napisał(a):

Na jakim biegu macie ustawioną dmuchawe przy klimie w trybie AUTO, żeby to działało dobrze i uniwersalnie? Ja jakoś nie mogę znaleźć optymalnego ustawinia, albo nie wiem jak to ustawić. Na pierwszym biegu zazwyczaj jest dobrze ale jak jest ciepło tak jak dzisiaj to schładza samochód bardzo wolno. Na drugim biegu z kolei za mocno wieje jak osiągnie zadaną temperature.

Wogole zastanawiam się poco jest możliwość ustawiania biegu dmuchawy w tyrbie AUTO? W Audi miałem tak, że dmuchwa regulowała się w pełni automatycznie, super to działało w każdych warunkach i przez kilka lat jazdy nawet tego nie musiałem dotykać, a tutaj mam wrażnie że ktoś to niepotrzebnie przekombinował. Ale może czegoś nie wiem i coś doradzicie.    

 

Dokładnie i przyznam,  że też mnie to wkurza względem Audi.

Mam wrażenie,  że cały czas wyje na tym jednym trybie.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
Godzinę temu, i043W napisał(a):

@proarnes ja mam identyczne wrażenie. Cokolwiek ponad 1/5 jest nie tyle za mocne, co dla mnie za głośne, ciągle szum klimy wtedy słychać. Jak w weekend mocniej przygrzało to też musiałem ręcznie dać "max" i potem znowu na 1/5 jak wsiadłem auta zapakowanego w słońcu. Ale w sumie to podobnie w innych autach robiłem, tylko tam na auto nie miałem żadnej regulacji już poza temperaturą.

W Audi też w AUTO nie było żadnych innych regulacji niż temp (bo po to jest przecież tryb auto) ale działało to naprawde super. Do tego stopnia, że po odpaleniu w ciepły dzień dmuchawa nie wiała mocno dopóki nie mogła wiać zimnym powietrzem, i analogicznie w zimie, zaczynała wiać mocno dopiero jak pojawiło się ciepłe powietrze. Poźniej stopniowo się uciszała aż była praktycznie niesłyszalna.   

Godzinę temu, i043W napisał(a):

@TheApocalypse jak ja ustawie np 3/5 to będzie wiać jak głupie i nie przestanie. Różnica między 3-4-5 jest marginalna w hałasie i sile nawiewu. Ja bym powiedział, że to działa raczej jako zakres min-max siły, a nie tylko max.

@TheApocalypse u mnie też jest tak jak kolega i043W pisze. Ustawinie biegu na pewno nie jest maxem, bo na jedynce potrafi wiać całkiem mocno jak jest duża różnica temperatur, ale nie na tyle mocno aby sprawnie schłodzić czy nagrzać auto. No i nie wiem jak to sensownie ustawić żeby nie bawić się ciągle tymi biegami. 

Opublikowano

Cześć, w g20 mam ustawione 1 w poprzednich modelach delikatnie (były 3 tryby opisowe nie numerowe). I to działa tak jak kolega napisał. Chodzi o pierwsza intensywność chłodzenia. 
 

Zwróćcie uwagę też na dodatkową regulację nawiewu może tutaj macie grzanie po zimie z górnych kratek. 
wchodzicie w ustawienia klimatyzacji i pierwszy wybór. 
Zimniej/cieplej. 
tak samo w f służyło to górne pokrętło

 


 

Cyfrowy panel AC AirCon do BMW 3 F30 F31 13-19 Podgrzewanychłodzący cyfrowy klimatyzator Sterowanie głosowe Ekran dotykowy Tabl.jpeg.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
8 godzin temu, AMaly napisał(a):

Cześć, w g20 mam ustawione 1 w poprzednich modelach delikatnie (były 3 tryby opisowe nie numerowe). I to działa tak jak kolega napisał. Chodzi o pierwsza intensywność chłodzenia. 
 

Zwróćcie uwagę też na dodatkową regulację nawiewu może tutaj macie grzanie po zimie z górnych kratek. 
wchodzicie w ustawienia klimatyzacji i pierwszy wybór. 
Zimniej/cieplej. 
tak samo w f służyło to górne pokrętło

 


 

Cyfrowy panel AC AirCon do BMW 3 F30 F31 13-19 Podgrzewanychłodzący cyfrowy klimatyzator Sterowanie głosowe Ekran dotykowy Tabl.jpeg.png

Tego pokrętła już nie ma 😕

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
3 godziny temu, MedicuS napisał(a):

Tego pokrętła już nie ma 😕

To pokrętło jest, tylko ukryte w Menu A/C.

W iDrive 8.5 występuje pod nazwą "Dostosowanie temperatury tułowia", jak na zdjęciu kolegi z posta powyżej. Służy do zmiany temperatury nawiewu ze środkowych kratek.

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
29 minut temu, TheApocalypse napisał(a):

To pokrętło jest, tylko ukryte w Menu A/C.

W iDrive 8.5 występuje pod nazwą "Dostosowanie temperatury tułowia", jak na zdjęciu kolegi z posta powyżej. Służy do zmiany temperatury nawiewu ze środkowych kratek.

Masz rację,  choć z pokrętłem było wygodniej.  

Ja w ogóle jestem raczej za przyciskami,  nie podoba mi się poszukiwanie w menu.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
40 minut temu, TheApocalypse napisał(a):

To pokrętło jest, tylko ukryte w Menu A/C.

W iDrive 8.5 występuje pod nazwą "Dostosowanie temperatury tułowia", jak na zdjęciu kolegi z posta powyżej. Służy do zmiany temperatury nawiewu ze środkowych kratek.

Nie miałem takiej regulacji w żadnym samochodzie wczesniej, Jeśli w lecie przesunę ten suwak w stronę niebieskiego to będzie wiało zimniejszym powietrzem czy dmuchawa będzie intensywniej pracowała? 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
13 minut temu, proarnes napisał(a):

Nie miałem takiej regulacji w żadnym samochodzie wczesniej, Jeśli w lecie przesunę ten suwak w stronę niebieskiego to będzie wiało zimniejszym powietrzem czy dmuchawa będzie intensywniej pracowała? 

 

To rozwiązanie chyba na serii F się skończyło.

Dmuchawa bez zmian, sprawdź sobie teraz,  będzie albo większy chłód, albo wręcz ciepłe powietrze. 

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

W Bawarii Katowice mi zaoferowali tydzień temu 599pln dla 340i (7,2l oleju). Sam material kupione w najlepszych cenach na rynku to min. 450pln. Cena jak za serwis rewelacyjna. Nie pojadę 200km z Wrocławia ale jak ktoś ma blisko...

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Opublikowano
10 godzin temu, MedicuS napisał(a):

Tego pokrętła już nie ma 😕

Kolega Proarnes dał zdjęcie gdzie ono „się znajduje” teraz w serii G. 

Opublikowano
6 godzin temu, proarnes napisał(a):

Nie miałem takiej regulacji w żadnym samochodzie wczesniej, Jeśli w lecie przesunę ten suwak w stronę niebieskiego to będzie wiało zimniejszym powietrzem czy dmuchawa będzie intensywniej pracowała? 

 

Ogólnie samochód dostosowuje temp automatycznie do zadanej wartości. Jak dasz w stronę niebieskiego to więcej zimnego będzie kierował w górne kratki/na tułów. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 11.04.2025 o 12:04, MedicuS napisał(a):

Nie chcę być złym prorokiem,  ale zacznij od przesłania vin do tunera, zweryfikuje czy w ogóle  😉

Nie musi 🙂

W dniu 12.04.2025 o 13:44, Panasonix napisał(a):

Masz 16.12.2020 więc szykuj 10k 😜

 Wednesday, December 16th 2020

 

Dokładnie.

10k to nie problem. Ale czas na jakie uziemiony zostanie samochód i ryzyko że na dłuzej niż przewidziano bo np. sterownik się zgubi + ewentualne koszta. 

Mmmm 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 15.04.2025 o 11:29, MedicuS napisał(a):

To rozwiązanie chyba na serii F się skończyło.

Dmuchawa bez zmian, sprawdź sobie teraz,  będzie albo większy chłód, albo wręcz ciepłe powietrze. 

Jest w G również.

W menu klimatyzacji dla G30/G20, w G11 jest dotykowy slider lub pokrętła w biedniejszej wersji

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, luk_byd napisał(a):

Nie musi 🙂

 Wednesday, December 16th 2020

 

Dokładnie.

10k to nie problem. Ale czas na jakie uziemiony zostanie samochód i ryzyko że na dłuzej niż przewidziano bo np. sterownik się zgubi + ewentualne koszta. 

Mmmm 🙂

TC-Performance wspominał w mailu początkiem lutego,  że do końca miesiąca (lutego 😉 )pojawi się też u nich opcja odblokowywania sterownika ma miejscu,  całość w jeden dzień, cena też 10 tys. 

Czekam na tą opcję, to wysyłanie i uziemienie auta również mi nie pasują .

 

 

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.