Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@jaavi666 Zacna fela.

1. Piszą że do 95% samochodów na drogach pasują, i tak musisz podać dane auta więc jak coś to dostosują indywidualnie.
2. Skoro fele są pod nasz rozmiar otworu centrującego to chyba dekielki będą plug&play? Najwyżej zwrócisz lub zgubisz na drodze. 😆

Opublikowano
7 godzin temu, jaavi666 napisał(a):

Cześć wszystkim, mam dwa pytania, chciałbym kupić felgę na lato concaver cvr6 19' i mianowicie:

Jaki musze kupić czujnik ciśnienia TPMS? Obojetnie jaki i np: Taki będzie działać?

Wiecie może jaka średnica wewnętrzna i zewnętrzna tych felg jest jeżeli chodzi o dekielki? Chciałbym mieć od BMW, a raczej OEM nie pasują. 

Felga dla wglądu 🙂

CONCAVER CVR6 Double Tinted Black 8,50x19 5x112,00 ET45,00

Żona ma podobne w F32. Dekielki takie jak od g20 pasują. 
Czujniki 36106877937 :

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/6877937-modul-elektroniki-kola-rdc-433mhz

IMG_2318.jpeg

Opublikowano
16 godzin temu, MedicuS napisał(a):

Dowiedz się o cenę ori choćby na czescidobmw.pl,  dodaj koszt wymiany i wyjdzie pewnie, że 2500 tys z tej kwoty to cena tej kawy w ASO o której się tu wspomina 😉

 

Bardziej wygląda mi że po 4 latach zaproponowali koledze wymianę:

tarcze przód,

klocki przód,

czujnik klocków,

płyn hamulcowy. 
 

Na to mi wskazuje cena. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
7 godzin temu, komoornik napisał(a):

Aż z ciekawości sprawdziłem i do M440i klocki tył OEM można kupić poniżej 800 PLN, klocki są te same niezależnie czy hamulec M czy nie.

I faktycznie sama wymiana to bardzo prosty proces, więc nie widzę powodu aby jakiś serwis nie zrobił tego za 200-300 PLN 😅

Tył być może tak, przód już nie jest taki sam w przypadku serii i hamulca M.

Mowa tutaj o klockach na przód,  które w przypadku wersji Msport ori kosztują ok 1750 zł na oba koła po za ASO oczywiście.

Dobre zamienniki 50% ceny ori.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
19 minut temu, maciej_cie napisał(a):

Przy jakim czasie/po jakim przebiegu wymienialiście świece zapłonowe?

Według ASO co 2 zalecaną wymianę oleju czyli co 60k

Opublikowano

Ja przy F30 328i powieszą wymianę świec miałem przy 23tyś razem z pierwsza wymiana oleju wynikająca z pakietu. Powinno być co 2ga... Może coś było nie tak czego nie odczułem albo jakaś trefna partia świec i bmw podjęłp taka a nie inną decyzję.

Opublikowano

Generalnie gdybym miał płacić za wymianę to bym się wkurzył, bo auto odpala idealnie, ale skoro wykupiłem pakiet serwisowy to mogą wymieniać co chcą.

Opublikowano

Cześć Wszystkim, planuję zakup mojego pierwszego BMW najprawdopodobniej w wersji m340i w wersji touring chociaż wciąż rozum walczy z sercem więc nie wykluczam również wersji 330i. Zastanawiam się na ściągnięciem go z za naszej zachodniej granicy bo mają tam dużo większy wybór aut w wersji kombi i tu pojawiają się dwa pytania:

1. Jaka jest różnica pomiędzy wersją Polską a Niemiecką i czy język w systemie można zmienić na Polski ewentualnie Angielski.

2. W wielu ogłoszeniach jest zapis że te dwie usługi są na czas określony: Connectd Package Professional i Usługi Connected Drive. Co to może oznaczać i jakie potencjalne koszty się z tym wiążą. Czy jest to rodzaj abonamentu zamiast wykupywanie takiej opcji bezterminowo? Czy można to wykupić na stałe w dowolnym momencie czy zostaje tylko abonament.

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
44 minuty temu, Shudder napisał(a):

Cześć Wszystkim, planuję zakup mojego pierwszego BMW najprawdopodobniej w wersji m340i w wersji touring chociaż wciąż rozum walczy z sercem więc nie wykluczam również wersji 330i. Zastanawiam się na ściągnięciem go z za naszej zachodniej granicy bo mają tam dużo większy wybór aut w wersji kombi i tu pojawiają się dwa pytania:

1. Jaka jest różnica pomiędzy wersją Polską a Niemiecką i czy język w systemie można zmienić na Polski ewentualnie Angielski.

2. W wielu ogłoszeniach jest zapis że te dwie usługi są na czas określony: Connectd Package Professional i Usługi Connected Drive. Co to może oznaczać i jakie potencjalne koszty się z tym wiążą. Czy jest to rodzaj abonamentu zamiast wykupywanie takiej opcji bezterminowo? Czy można to wykupić na stałe w dowolnym momencie czy zostaje tylko abonament.

 

z innej beczki przy akcyzie 340i z de się nie opłaca, przy tych rabatach nie lepiej kupić nowej , niewypierdzianej ?

male-bmw-2.png
Opublikowano
Godzinę temu, Shudder napisał(a):

Cześć Wszystkim, planuję zakup mojego pierwszego BMW najprawdopodobniej w wersji m340i w wersji touring chociaż wciąż rozum walczy z sercem więc nie wykluczam również wersji 330i. Zastanawiam się na ściągnięciem go z za naszej zachodniej granicy bo mają tam dużo większy wybór aut w wersji kombi i tu pojawiają się dwa pytania:

1. Jaka jest różnica pomiędzy wersją Polską a Niemiecką i czy język w systemie można zmienić na Polski ewentualnie Angielski.

2. W wielu ogłoszeniach jest zapis że te dwie usługi są na czas określony: Connectd Package Professional i Usługi Connected Drive. Co to może oznaczać i jakie potencjalne koszty się z tym wiążą. Czy jest to rodzaj abonamentu zamiast wykupywanie takiej opcji bezterminowo? Czy można to wykupić na stałe w dowolnym momencie czy zostaje tylko abonament.

 

Język zmieniasz w iDrive. 
pobierasz z MyBMW aktualizacje i aktualizujesz navi na PL. 
pakiety dokupujesz przez MyBMW na rok ( takie jak internet, pogoda, traffic information czy wiadomości). Najbardziej opłaca się w czarny piątek. Rabat 20% lub 30%. 

Otwieranie zdalne, lokalizacja czy statusy samochodu, ciśnienie w oponach masz bezterminowo. 

Opublikowano
26 minut temu, wehyr napisał(a):

z innej beczki przy akcyzie 340i z de się nie opłaca, przy tych rabatach nie lepiej kupić nowej , niewypierdzianej ?

Na 3.0 masz dodatkowo 18% akcyzy. 

Opublikowano
2 minuty temu, AMaly napisał(a):

Język zmieniasz w iDrive. 
pobierasz z MyBMW aktualizacje i aktualizujesz navi na PL. 
pakiety dokupujesz przez MyBMW na rok ( takie jak internet, pogoda, traffic information czy wiadomości). Najbardziej opłaca się w czarny piątek. Rabat 20% lub 30%. 

Otwieranie zdalne, lokalizacja czy statusy samochodu, ciśnienie w oponach masz bezterminowo. 

Czyli rozumiem, że te usługi są zawsze w formie abonamentu nie zależnie czy w ofercie sprzedaży jest informacja o tym, że usługa jest ograniczona czasowo czy nie.

Opublikowano
1 minutę temu, AMaly napisał(a):

Na 3.0 masz dodatkowo 18% akcyzy. 

Planuję ściągać auto z miękką hybrydą więc akcyza dla tych aut jest o połowę mniejsza i wychodzi 1,55% poniżej 2,0 oraz 9,3% od 2,0 do 3,5

Opublikowano (edytowane)
16 godzin temu, MedicuS napisał(a):

Tył być może tak, przód już nie jest taki sam w przypadku serii i hamulca M.

Mowa tutaj o klockach na przód,  które w przypadku wersji Msport ori kosztują ok 1750 zł na oba koła po za ASO oczywiście.

Dobre zamienniki 50% ceny ori.

Przecież dyskusja była o klockach tył 😉

 

20 minut temu, Shudder napisał(a):

Czyli rozumiem, że te usługi są zawsze w formie abonamentu nie zależnie czy w ofercie sprzedaży jest informacja o tym, że usługa jest ograniczona czasowo czy nie.

Nowe auto dostaje "pakiet" usług na ograniczony czas, dlatego "usługa ograniczona czasowo". Potem to kwestia przedłużania abonamentu.

 

17 minut temu, Shudder napisał(a):

Planuję ściągać auto z miękką hybrydą więc akcyza dla tych aut jest o połowę mniejsza i wychodzi 1,55% poniżej 2,0 oraz 9,3% od 2,0 do 3,5

Odważna interpretacja, biorąc pod uwagę że trzeba się o to sądzić 🙂 

Edytowane przez komoornik
Opublikowano
33 minuty temu, Shudder napisał(a):

Czyli rozumiem, że te usługi są zawsze w formie abonamentu nie zależnie czy w ofercie sprzedaży jest informacja o tym, że usługa jest ograniczona czasowo czy nie.

3 lata masz pełen pakiet dodatków a potem dokupujesz lub nie 

Opublikowano
16 minut temu, komoornik napisał(a):

Przecież dyskusja była o klockach tył 😉

 

Nowe auto dostaje "pakiet" usług na ograniczony czas, dlatego "usługa ograniczona czasowo". Potem to kwestia przedłużania abonamentu.

 

Odważna interpretacja, biorąc pod uwagę że trzeba się o to sądzić 🙂 

Klocki przód osłony tył 😉

Opublikowano
40 minut temu, komoornik napisał(a):

Odważna interpretacja, biorąc pod uwagę że trzeba się o to sądzić 🙂 

Nie bardzo rozumiem czemu trzeba się sądzić jeżeli przepis mówi jasno. Czy BMW MHEV nie jest traktowany jako miękka hybryda?

image.thumb.png.af6bf86884aaa84ceb55302318af41e7.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wczoraj placilem akcyze za 320dx w mhev i system sam wyliczyl obnizona stawke akcyzy. Po prostu w puescu zaznaczasz odpowiednia opcje w tym przypadku diesel / elektryka inny niz plug in , i to tyle. Wychodzi stawka obnizona. Do tego dobrze jest miec swiadectwo homologacji. 

Opublikowano
40 minut temu, saab napisał(a):

Wczoraj placilem akcyze za 320dx w mhev i system sam wyliczyl obnizona stawke akcyzy. Po prostu w puescu zaznaczasz odpowiednia opcje w tym przypadku diesel / elektryka inny niz plug in , i to tyle. Wychodzi stawka obnizona. Do tego dobrze jest miec swiadectwo homologacji. 

Czy dostałeś świadectwo homologacji przy zakupie auta czy musiałeś się o to jakoś ubiegać ajeśli tak to w jaki sposóbto uzyskałeś?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To swiadectwo jest wydawane do kazdego samochodu , tutaj akurat byl zakup uzywki w salonie bmw w de i dobra praktyka jest przekazywane go kolejnemu wlascicielowi. To jest oryginal i pewnnie wystepuje tylko w jednym rgzemplarzu bo ma hologram. Ale do zaplaty obnizonej akcyzy nie jest to potrzebne w zasadzie. Jedynie do ewentualnej obrony za kilka lat jak jakis urzednik stwierdzi ze jednak to nie jest miekkahybryda bo tak i juz a to ze jakis tam producent samochodow tak twierdzi to nieważne i zarzada zaplaty zaleglej akcyzy z odsetkami. W tym kraju wszystko jest mozliwe ale nie chce rozpoczynac dyskusji na ten temat. Juz za kilka aut zaplacilem obnizona akcyze i odpukac od kilku lat nic sie nie dzieje. 

Opublikowano
4 godziny temu, maciej_cie napisał(a):

Generalnie gdybym miał płacić za wymianę to bym się wkurzył, bo auto odpala idealnie, ale skoro wykupiłem pakiet serwisowy to mogą wymieniać co chcą.

To nie są moim zdaniem czasy żeby stan świec oceniać jedynie po tym czy auto idealnie odpala. Przez ostatnie kilka lat ciśnienie wtrysku bezpośredniego w silnikach benzynowych znacznie wzrosło.

Świece mają kluczowe znaczenie. To że Ty nie obserwujesz żadnych objawów, nie musi oznaczać że np nie pojawią się już niewielkie wypadanie zapłonu.

 

2 godziny temu, Shudder napisał(a):

Nie bardzo rozumiem czemu trzeba się sądzić jeżeli przepis mówi jasno. Czy BMW MHEV nie jest traktowany jako miękka hybryda?

image.thumb.png.af6bf86884aaa84ceb55302318af41e7.png

A gdie tu masz zapis że "miękka hybryda podlega niższej stawce"? 😉

Wystarczy pogooglować, żeby się przekonać że ludzie się sądzą. Nie ja to wymyśliłem 😉 

1 godzinę temu, saab napisał(a):

Wczoraj placilem akcyze za 320dx w mhev i system sam wyliczyl obnizona stawke akcyzy. Po prostu w puescu zaznaczasz odpowiednia opcje w tym przypadku diesel / elektryka inny niz plug in , i to tyle. Wychodzi stawka obnizona. Do tego dobrze jest miec swiadectwo homologacji. 

To że złożyłeś i zapłaciłeś to dopiero światełko w tunelu, US może jeszcze do Ciebie zapukać.

 

Interpretacje są takie że MHEV nie powinien się łapać:

https://businessinsider.com.pl/prawo/podatki/spor-o-opodatkowanie-hybryd-jaka-stawka-akcyzy-jest-wlasciwa/fwmfqx9

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Placiles akcyze ostatnio zalozmy ze w okresie ostatnich 6 miesiecy ? Wklepujesz w PUESCu dane zgodnie z prawda i sam wylicza Ci akcyze. Od i cala interpretacja. 

Opublikowano (edytowane)
31 minut temu, komoornik napisał(a):

To nie są moim zdaniem czasy żeby stan świec oceniać jedynie po tym czy auto idealnie odpala. Przez ostatnie kilka lat ciśnienie wtrysku bezpośredniego w silnikach benzynowych znacznie wzrosło.

Świece mają kluczowe znaczenie. To że Ty nie obserwujesz żadnych objawów, nie musi oznaczać że np nie pojawią się już niewielkie wypadanie zapłonu.

 

A gdie tu masz zapis że "miękka hybryda podlega niższej stawce"? 😉

Wystarczy pogooglować, żeby się przekonać że ludzie się sądzą. Nie ja to wymyśliłem 😉 

To że złożyłeś i zapłaciłeś to dopiero światełko w tunelu, US może jeszcze do Ciebie zapukać.

 

Interpretacje są takie że MHEV nie powinien się łapać:

https://businessinsider.com.pl/prawo/podatki/spor-o-opodatkowanie-hybryd-jaka-stawka-akcyzy-jest-wlasciwa/fwmfqx9

Ciekawe jak liczą importerzy te miękkie hybrydy bo cennikowo 340i wychodzi identycznie co w Niemczech po przeliczeniu Euro. A przy M3 bazowej jest dopłata 50k zł zapewne na podatek akcyzowy. Szkoda, że nie ma w Polsce takich warunków jak np. w Czechach gdzie samochody są tańsze oraz można wrzucić normalnie w koszty całość 😞

Edytowane przez GrzegorzKo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.