Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
7 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Czekam na Twoje cytaty apropo dobrego value Tesli.

Wierzę w twoja inteligencję i że potrafisz używać wyszukiwarki a  jeśli sobie nie poradzisz to daj znać to ruszę tyłek a raczej palce i ci znajdę bo po prostu mi się nie chce 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
5 godzin temu, maciej_cie napisał(a):

pytanie tylko - czy w tych autach można regulować przezroczystość dachu? 

Brak możliwości zacienienia szyby w tesli to jest jeden z większych fackupow tego auta. Praży w środku jak pomidory w szklarni, klima chodzi jak szalona a i tak grzeje w główkę. Do tego dochodzi w tmy akustyka jakby ktoś ci na głowę nałożył wiadro. Koniecznie to przetestuj i zwróć na to uwagę czy ci przeszkadza czy nie bo dla mnie to całkowicie skreśla to auto.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
15 minut temu, słonik40 napisał(a):

Brak możliwości zacienienia szyby w tesli to jest jeden z większych fackupow tego auta. Praży w środku jak pomidory w szklarni, klima chodzi jak szalona a i tak grzeje w główkę. Do tego dochodzi w tmy akustyka jakby ktoś ci na głowę nałożył wiadro. Koniecznie to przetestuj i zwróć na to uwagę czy ci przeszkadza czy nie bo dla mnie to całkowicie skreśla to auto.

Dobrze,  że w mojej TMY tego nie ma.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W to nie wątpię że twoja jest wyjątkowa. Elon wyjątkowo w twoim egzemplarzu zastosował szkło prost z Marsa a dodatkowo sam osobiście dmucha ci w czółko chłodząc główkę 👍

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
33 minuty temu, słonik40 napisał(a):

W to nie wątpię że twoja jest wyjątkowa. Elon wyjątkowo w twoim egzemplarzu zastosował szkło prost z Marsa a dodatkowo sam osobiście dmucha ci w czółko chłodząc główkę 👍

Jak by tak było to bym napisał, wiadomo, że to są indywidualne odczucia, ja takich nie mam. Słyszałem, że w wersji z dwoma silnikami jest głośniej, może dlatego taki efekt słyszałeś. Co do ciepła od słońca to w trójkach jest blisko głowy dach i ludzie piszą, że czuć to słonce, w Y jest wyżej dach. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 minuty temu, maciej_cie napisał(a):

Jeszcze jedno pytanie - czy w TM3 lub Juniper jest opcja hud?

nie ma

Opublikowano

Tu taka staroć, przestarzałe wnętrza. Przecież niemieckie premium wygląda lepiej 

image.thumb.png.ed66cd441a9956bf7007f314e934afac.png

image.png.e0481ab62ca14ab5ee313c555e658241.png

  • Lubię to 1
  • Haha 1

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
20 godzin temu, słonik40 napisał(a):

Wierzę w twoja inteligencję i że potrafisz używać wyszukiwarki a  jeśli sobie nie poradzisz to daj znać to ruszę tyłek a raczej palce i ci znajdę bo po prostu mi się nie chce 

Daje znac, prosze wskaz mi jakis swoj post gdzie piszesz ze Tesla to dobry elektryk bo ma dobre value.

Argument ze jest tania i dlatego sie dobrze sprzedaje jest jak wiemy glupi - jest dziesiatki tanszych elektrykow (i bylo od dekady) a nie sa najczesciej sprzedawanymi autami na swiecie od 2 lat (w przeciwienstwie do Tesli)

Wiec powtarzam - czekam na Twoj konkretny cytat z tego watku ze piszesz pozytywnie o Tesli ze wzgledu na jej value chociazby.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
20 godzin temu, słonik40 napisał(a):

Brak możliwości zacienienia szyby w tesli to jest jeden z większych fackupow tego auta. Praży w środku jak pomidory w szklarni, klima chodzi jak szalona a i tak grzeje w główkę. Do tego dochodzi w tmy akustyka jakby ktoś ci na głowę nałożył wiadro. Koniecznie to przetestuj i zwróć na to uwagę czy ci przeszkadza czy nie bo dla mnie to całkowicie skreśla to auto.

Ciekawy komentarz.

Za 2 tygodnie jade moja TMY do Wloch na 3 tygodnie, bedzie 35-40C i nie przewiduje szklarni o dziwo.

Audio tez gra pieknie.

Moge zamiast TMY zabrac i4 M50 - jak zaproponowalem dzieciom, to powiedzialy ze chyba zwariowalem, i zebym sprzedal ten gowniany samochod i wrocil do drugiej Tesli, rotfl

BMW i4 M50, elektryk podobno premium, z zaciemnianym szyberdachem i premium audio "Harman Kardon" nadaje sie na taka wycieczke rodzinna jak absolutne gowno - nie ma frunka, bagaznik zenujacej wielkosci, do tego bez wneki jak w Tesli, z tylu wielki tunel przeszkadzajacy dzieciom i ograniczajacy swobode, a na dodatek bez dostepu do najwiekszej sieci ladowarek DC na swiecie. Auto nadaje sie w sumie do nie wiadomo czego - ani na trasy zupelnie, ani na krotkie przejazdzki bo ma gracje mastodonta przy wadze 2,5 tony.  

22 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

Nie wiem na ile te informacje sa prawdziwe bo portal sie zrobil jak pudelek ale slabo to wyglada:

"BMW i5 można kupić niemal o połowę taniej. Cena katalogowa ponad 440 tys. zł została dla kilku aut obniżona do 249 tys. zł."

"Prawdziwą okazję stanowi najmocniejsze i5 M60, które kosztuje w salonach w Łodzi i Kaliszu 339 tys. zł. Obecnie takie auto wyjeżdża z salonu w kwocie bazowej 492 tys. zł, ale te skonfigurowane już i zarejestrowane auta kosztowały 640-650 tys. zł. Co oznacza, że kupujemy je za ponad 300 tys. zł taniej."

Klient sie nie poznal na technologii i marce premium?

No dobra - zerknalem, prawda w 100%, wyglada to na desperacje juz , te auta od 2 lat stoja na parkingu w oczekiwaniu na nabywce, smutny obraz, ale z drugiej strony czego sie spodziewac po tak gownianych elektrykach (80kWh ROTFL) w cenie katalogowej ktora wymyslil chyba pacjent szpitala psychiatrycznego.

Co mozna powiedziec o kims kto kupil tego elektryka BMW i5 M60 za 500-550k PLN 2 lata temu?

Jaka utrate wartosci wezmie na klate wlasciciel jak nowka jest do wziecia za 340k PLN a realnie pewnie za jeszcze 10-20k PLN mniej?

To bedzie utrata wartosci rzedu 50-60% w 2 lata 🤣

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/bmw-i5-ID6GVWy3.html

 

image;s=7680x0;q=100

image;s=7680x0;q=100

Zrzut-ekranu-2025-06-21-140710.jpg

 

 

 

Edytowane przez adamjttk

.

Opublikowano

Pełna Zgoda. Nadaje się co najwyżej do pojeżdżenia wokół komina.

 

A moje dzisiejsze wrażenia są takie, że Juniper Jednak mniej mi się podobał. Przy czym nie oznacza to, że jest zły.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pisze to już od kilku miesięcy że klienci premium zagłosowali portfelem, nie chcą elektrycznych zabawek, kwitnięcia pod ładowarkami stąd taki efekt a nie inny. Sprzedaż wszystkich drogich ev w tym modelu s/x marki nad która się tu co niektórzy spuszczają szoruje po dnie i to pomimo wielu obniżek, @adamjttk jak chcesz premium to trzeba było kupić x5, x7 na auto w trasy albo m4 competition czy też m2 do zabawy. Dopiero wtedy doświadczył być prawdziwej przyjemności z jazdy i lekkości auta a nie pseudo sportowe wynalazki z bateriami w podłodze które prowadzą się złe i wrażeniami jak w niemym teatrze. Elektryk jest dobry na dziadkowa jazdę na zakupy w mieście imprzysoieszyc że dwa razy.

  • Lubię to 2
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Klasa wyższa elektryk to zaprzeczenie idei szybkiego swobodnego przemieszczenia się.

Koszty paliwa pomijalne., ważniejsza utrata wartości

Podejrzewam że Audi S6 z czystą benzyną bez plug in będzie bardzo poszukiwane i cenione, w odróznieniu od elektrycznego A6

Zobaczcie na sugerowane ceny u dealerów.

Samo Audi nie wierzy w swoje elektryki i już grubo rabatuje

Zrzut ekranu 2025-06-22 091352.png

Opublikowano

W zeszłym tygodniu konfigurowałem A6 e-tron w salonie i przy cenie katalogowej 375 tys. dostałem 100 tys. upustu no i łapie się na dopłate z NaszEauto.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
16 godzin temu, słonik40 napisał(a):

Pisze to już od kilku miesięcy że klienci premium zagłosowali portfelem, nie chcą elektrycznych zabawek

 

3 godziny temu, Rufio napisał(a):

Klasa wyższa elektryk to zaprzeczenie idei szybkiego swobodnego przemieszczenia się.

 

Wg mnie clue problemu lezy rowniez gdzie indziej.

W autach premium spalinowych segmentu E np G30 540d czy 550i miales 3 litrowego diesla 350HP czy 4 litrowa benzyne V8 z 450HP

Takich napedow nie bylo w segmencie C czy D, tym bardziej w markach popularnych.

Takie auto sie kupowalo za duze $ bo dostawalo sie cos wyjatkowego, niedostepnego w nie-premium.

 

A w elektrykach?

Kupujesz EQS czy inne i5 M60 za miliony monet a sasiad kupil chinskiego BYDa czy innego Hyundaia za 200k PLN ktory ma taka sama pojemnosc akumulatorow/zasieg i takie same osiagi np 3s do setki.

Gdzie tu wtedy prestiz czy wyjatkowosc?

Sam znaczek to nie wszystko, za znaczkiem i cena musi isc jakosc, a jak auto jest tak samo szybkie jak Hyundai za 200k PLN czy nie dojedzie dalej na jednym ladowaniu niz ten Hyundai i nie naladuje sie szybciej na ladowarce 350kW niz ten Hyundai no to wtedy klientow sklonnych wylozyc 3x wiecej pieniedzy niz za Hyundaia jest analogicznie duzo duzo mniej. 

Kolejna sprawa jest to, ze legacy BARDZO obnizyla loty jezeli chodzi o jakosc w elektrykach - jak sie patrzy na i5 M60, nowe A6 czy inne EQE/EQS --> no to ja przepraszam, w autach spalinowych w tym samym segmencie bylo duzo wiecej jakosci i mniej dziadowania i tandety jezeli chodzi o materialy.

 

.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
W dniu 21.06.2025 o 13:49, adamjttk napisał(a):

Moge zamiast TMY zabrac i4 M50 - jak zaproponowalem dzieciom, to powiedzialy ze chyba zwariowalem, i zebym sprzedal ten gowniany samochod i wrocil do drugiej Tesli, rotfl

Nie wiem w jakim wieku są Twoje dzieci ale to średni argument, u mnie (6+4) najważniejsze jest to że F11 ma panoramę a G01 nie ma.

Tak czy siak, właśnie dolecieliśmy do Chorwacji, 1400 km, oczywiście z noclegiem. Stare 520d F11 B47 spalanie z komputera 6,6 L przy jeździe przepisowej +8 km/h.

Auto zatankowane do pełna w domu, następnie dolewka na ostatniej stacji w PL i jesteśmy nad Adriatykiem z zasięgiem 100 km. Na dzień dzisiejszy ciężko wygrać z 20d. Patrząc na korki przy bramkach w Chorwacji (chora żądza kasy zamiast winiet) to dodając ładowanie byłoby dość słabo. Miłego wieczoru !

 

 

IMG_9962-kopia.jpg

  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Randall, nie bede Cie oszukiwal, gdybym mial F11 (kombiak) w dieslu i z komfortami to bym na pewno wzial to auto w trase wakacyjna 5000km zamiast TMY, komfort jazdy wyzszy na autostradach, szybsza predkosc przelotowa, miejsca dosc w bagazniku. i4 M50 to auto dla nikogo imho, moze dla pary bez dzieci co jezdza wokol komina, nie bryluje w niczym, moje dzieci 10 i 13 lat autentycznie nie cierpia nim jezdzic w porownaniu do TMY.

Niewazne, milego wypoczynku!

Edytowane przez adamjttk
  • Dziękuję 1

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podobaja mi sie bardzo te Taycany poliftowe (oprocz chorej ceny)

Z tego zdjecia rozumiem, ze przy pieknej pogodzie jadac srednio 160km/h przejechales 225km i zuzyles na to ~62kWh (2,25x27,5)?

Czyli bedac naladowanym do pelna (~97kWh) i jadac przy tej predkosci do ~10% pojemnosci aku przejechalbys 0,9x97/27,5=315km

Imho swietny rezultat biorac pod uwage wysoka predkosc przelotowa ktora naprawde ciezko utrzymac w normalny dzien na autostradzie (pewnie trzeba jechac ze 180km/h albo zupelnie pusta autostrada)

Po tych 315km postoj na 20 min na doladowanie i mozna kolejne 250km zrobic co da lacznie 550km jadac naprawde szybko - z jedna, rozsadnie krotka przerwa.

Wiadomo, ze to lato etc ale jak dla mnie to juz naprawde niewiele sie rozni od komfortu podrozowania autem spalinowym.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Takie zużycie to musiało być w jakichś optymalnych warunkach typu - z wiatrem, dobra pogoda, "z górki" i jeszcze pewnie RWD. Ja testują Taycan 4S CT przy ok 7st C takie zużycie miałem przy 140km/h, a przy 160km/h to już bardziej 35kWh/100km (testowane na odcinku 13km). Ale co by nie powiedzieć, to auto przy tej prędkości prowadzi się znakomicie i jest komfortowo. Auto mi się podoba, ale do zakupy przydałyby się promocje jak na BMW i5 🙂 

Taycan RWD przy 140km/h zużywa 25kWh

 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, maciej_cie napisał(a):

Niecałe 2 godziny jazdy i 20 minut wymuszonej przerwy to raczej nie jest powalający wynik poza światem elektryków.

Odbijajac pileczke - wielogodzinna jazda ze _srednia_ predkoscia 160km/h to tez nie jest cos nagminnie spotykanego na drogach EU

Obnizamy predkosc do 130-140 km/h i juz sie robi ~3h jazdy, krotki 20 minutowy stop i dokladamy kolejne 2h jazdy.

Mysle, ze 90% Kowalskich w EU nie bedzie juz mialo problemu z tego typu jazda (kompromisami BEV)

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zużycie w elektrykach może się różnic i i i o ponad 50 procent, więc randomowy przejazd niewiele mówi. Są dziesiątki czynników wpływające na jazdę i u mnie świetnie to widać gdzie regularnie jeżdżą 2 te same trasy ponad 200 w jedna stronę. Bywa że można jechać jak spalinowa a bywa że jest złe i 130 to jest max.  @adamjttk jeśli będąc naładowany do pełna robisz 315 km to po doładowaniu zrobisz ich aż 240 bo się doładujesz do 80 procent a nie pełna.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.