Skocz do zawartości

G20, który silnik wybrać ? opinie, konfiguracje, porównania


Randall

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich czy komuś udało się odbyć jazdę testową M340i w sedanie w ostatnim czasie? Jeździłem tylko M440i GC, a jednak wolałbym się M340i przejechać przed ostatecznym zamówieniem. 

Edytowane przez Kamil199
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Kamil199 napisał(a):

Witam wszystkich czy komuś udało się odbyć jazdę testową M340i w sedanie w ostatnim czasie? Jeździłem tylko M440i GC, a jednak wolałbym się M340i przejechać przed ostatecznym zamówieniem. 

Gdyby ktoś szukał to znalazłem w BMW Gazda Gliwice demo M340i. 

Edytowane przez Kamil199
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, pytanie na temat zawieszenia. Wiem, że temat o silnikach ale dyskusji o zawieszeniu jest w nim sporo. 
Szukam jakiś opinii na temat standardowego zawieszenia - nie mpakowe, nie adaptacyjne. 
Czy ktoś jeździł lub posiada? Jeździłem mpakowym (ciężko jest dostać testówkę z jakimkolwiek innym), było dość twardo ale nie tragicznie za to w ostrych zakrętach jechał jak po szynach. 

Rozważam zakup trójki ze standardowym zawieszeniem jednak obawiam się czy nie straci za dużo na swoich właściwościach jezdnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam standardowe w G21. Moim zdaniem jest idealnie. Nie za twardo, ale też nie jest to jakaś miękka kanapa. I też jeździ jak po szynach :))))

Ale nigdy nie jeździłem M-pakietem, to nie mam porównania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam adaptacyjne. Fajnie działa, jak trzeba jest komfort, innym razem jest sztywne.

Chociaż wszystko zależy od agregatu pod maską. Przy słabszych wersjach chyba standardowy zawias byłby najlepszym rozwiązaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro 340stka to 99% że lato 19" 225/40 przód i 255/35 tył 😀

Adaptacyjne daje Ci komfort przy 19" nawet na runflatach. Oczywiście wszystko sprawa mocno indywidualna. Jest na tyle OK, że zimówki też rozważam 19" ale najlepiej nie runflaty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Godlik napisał(a):

Ja mam standardowe w G21. Moim zdaniem jest idealnie. Nie za twardo, ale też nie jest to jakaś miękka kanapa. I też jeździ jak po szynach :))))

Ale nigdy nie jeździłem M-pakietem, to nie mam porównania.

Aha, koła 18 cali, bo to też ma znaczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Godlik napisał(a):

Ja mam standardowe w G21. Moim zdaniem jest idealnie. Nie za twardo, ale też nie jest to jakaś miękka kanapa. I też jeździ jak po szynach :))))

Ale nigdy nie jeździłem M-pakietem, to nie mam porównania.

Dzięki za info, szkoda, że nie masz porównania z m-pakietowym. Mi się też kiedyś wydawało że mój opel jeździ jak po szynach 😄 
 

6 godzin temu, GDX4 napisał(a):

Polecam adaptacyjne. Fajnie działa, jak trzeba jest komfort, innym razem jest sztywne.

Chociaż wszystko zależy od agregatu pod maską. Przy słabszych wersjach chyba standardowy zawias byłby najlepszym rozwiązaniem.

Mierzę w 330i, chciałem zostawić standardowy zawias i pominąć m-pakiet ale z tego co czytam, to byłaby to pierwsza trzysta trzydziestka sprzedana bez niego. Ciekawe jak z trwałością adaptacyjnego zawiasu, czy trzeba go jakoś dodatkowo serwisować itd.


Jest dużo info w temacie o oponach run flat i non-RF. Jak rozpoznać jedne od drugich? Czy BMW standardowo daje RF?

Edytowane przez PiotrKz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja obecnie mam g20 - lato na 18 nie runflat i zima na 18 runflat, zawieszenie m pakietowe, nie adaptacyjne. Nie kupiłbym takiego konfigu kolejny raz. Na runflatach jest tragedia - czuć każdą poprzeczną nierówność. Na nie runflatach trochę lepiej, ale szału nie ma. Sam przymierzam się do zakupu nowej g21 i jeździłem na jeździe testowej adaptacyjnym zawieszeniem i jak dla mnie różnica jest kolosalna - zwłaszcza pod kątem poprzecznych nierówności. 

Adaptacyjne zawieszenie nie jest przesadnie drogie i jest całkiem komfortowe w jeździe na codzień, a jak potrzebujesz żeby samochód był bardziej sztywny to w trybie sport jest jak m-pakietowe sportowe choć moim zdaniem i tak mniej czuć nierówności jezdni.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam standardowe i też jeżdżę nim po niezabudowanych serpentynach jak po Nurburgringu, sportowe byłoby pewnie zauważalnie lepsze, ale jakim kosztem dla chwili przyjemności.. w testówce był mpak i jak przejechaliśmy jeden jedyny raz po drodze z betonowych płyt to wszystkim powypadały dyski z kręgosłupów. Następne szukam wyłącznie adaptacyjne, bo będę miał wybór w zależności od drogi, obecne auto to był taki golas bez zbędnych bajerów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat już wałkowany - zawieszenie adaptacyjne jest jak najbardziej najlepszym wyborem i warte swojej ceny. Opcja must have i kropka. Zawieszenie M-pakietowe jest zwyczajnie twarde i 19 calach na dziurawej drodze każdy narzeka. Ja mam adaptacyjne i koła na lato 19" RoF - i jest OK, na zimę mam 18" również RoF i nie ma zbyt dużej różnicy - więc zawias tutaj robi robotę pierwszorzędną.

Oczywiście G20 nie jest i nie będzie tak komfortowe jak seria 5, którą mam na daily i mam porównanie - wiec jak ktoś szuka komfortowej limuzyny, to może być trochę zawiedziony trójką - trójce bliżej do gokartu niż do tapczanu.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mam 19' 235 przód i 255 tył. Dwa komplety tych rozmiarów, lato i zima, oba runflat.
Wzięte z premedytacją aby nie mieć powtórki z Cupry, gdzie szmaty pIRELLI P0 (faktyczne zero) się rozsypały na aucie, z czego jedna na autostradzie. Z 4 fabrycznych opon została 1 po 5 latach a 2 dokupione też poszły w pi...du.

I taki stup jest wygodny w adaptacyjnym i mniej się obawiam dziur i innych niespodzianek. Jazda jest dość komfortowa, a spokój głowy bezcenny.

Nie chciałem kombinować z rozmiarem kół, i chciałem aby oba sezony miały tyle samo mięsa gumowego na sobie, stąd 2X19'.

Taka ciekawostka. W Seatach ze zwykłym lub usztywnionym standardowym zawiasem 18' już powodowało duży dyskomfort, tak Cupra z adaptacyjnym na 19' była bardzo wygodna. Zmiana programu na sport/cupra powodowało to samo co w bmw przejście na sport/sport plus - z komfortu robi się sztywno lub wręcz gokart.

W 340 brakuje mi tylko wskazania temperatury oleju. Ale może jeszcze musze przeszukać menu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.02.2024 o 22:41, PiotrKz napisał(a):

Witam, pytanie na temat zawieszenia. Wiem, że temat o silnikach ale dyskusji o zawieszeniu jest w nim sporo. 
Szukam jakiś opinii na temat standardowego zawieszenia - nie mpakowe, nie adaptacyjne. 
Czy ktoś jeździł lub posiada? Jeździłem mpakowym (ciężko jest dostać testówkę z jakimkolwiek innym), było dość twardo ale nie tragicznie za to w ostrych zakrętach jechał jak po szynach. 

Rozważam zakup trójki ze standardowym zawieszeniem jednak obawiam się czy nie straci za dużo na swoich właściwościach jezdnych.

Witam. Posiadam g21 i g01 ze standardowym zawieszeniem i uważam tę opcję za akceptowalny kompromis pomiędzy precyzją prowadzenia, a komfortem jazdy. I choć porównuję wrażenia z jazdy do posiadanego również e91 z zawieszeniem m-pakietowym, który jest autem mniejszym, lżejszym i z benzyną pod maską, to uważam, że charakter zawieszenia „m” jest podobny we wszystkich modelach-precyzyjnie ale twardo. A to „,twardo” jest dla jednego akceptowalne, a dla drugiego nie. I nie podlega to dyskusji, każdy wybiera opcję dla siebie. Pozdrawiam.

  • Lubię to 2
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, GDX4 napisał(a):

Tak mam 19' 235 przód i 255 tył. Dwa komplety tych rozmiarów, lato i zima, oba runflat.
Wzięte z premedytacją aby nie mieć powtórki z Cupry, gdzie szmaty pIRELLI P0 (faktyczne zero) się rozsypały na aucie, z czego jedna na autostradzie. Z 4 fabrycznych opon została 1 po 5 latach a 2 dokupione też poszły w pi...du.

 

 

Czyżby tobie też w pirelli proprostu odpadł kawałem bieżnika? Miałem Arteona, to 3 z 4 miały jakieś akcje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe. 3 dostały guzów na bocznej powierzchni, jedna się wycharatała do okoła, ta autostradowa.

Jak widzę napis pirelli to mam niesmak.

Szkoda że michelin nie robi 4s w runflacie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A'propos czy ktoś ma złe doświadczenia z 19" PS4S pod kątem bąbli czy innych problemów z trwałością? Wydaje się, że nie powinny być wrażliwe i raczej z tych twardszych skoro sport...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam od paru miesięcy Michelin Ps4s i niestety jedna juz musiałem wymienić po wjeździe w nieduza dziurę. Rozcięła się na boku. Napewno są duza bardziej delikatne niz fabryczne Bridgestony rft. Uważam teraz podwójnie na dziury ale przynajmniej komfort nieporównywalnie  większy niż na rft.

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Konfiguruję właśnie swoje pierwsze BMW, wybór padł na M340i, ale co do dodatków poprosiłbym o doradzenie, czy jest coś co totalnie nie ma sensu a zaznaczyłem i w drugą stronę tak samo - czy czegoś zdecydowanie brakuje a powinienem wziąć? Konfigurator: https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/alafe6v4 

Przeglądając forum już kilka rzeczy sobie zweryfikowałem jak np.:
1. BMW Drive Recorder - zależy mi żeby mieć, ale widziałem opinie że jest bardzo kiepska jakość, więc wolę wziąć coś z zewnątrz, za podobne pieniądze i podpiąć ukrywając kable itd.
2. Interfejs ładowania bezprzewodowego - też nie wyobrażam sobie nie mieć, ale również czytałem że są problemy głównie z iphonem a tego używam, więc chyba też dokupię coż z polecanych ładowarek "zewnętrznych"
3. Zawieszenie adaptacyjne M - nie planowałem, ale ze względu na komfort (auto będzie głównie jako daily) wyczytałem że lepiej brać

Zastanawiam się nad:
4. Szyby przednie o zwiększonej izolacji akustycznej - niewielki koszt, ale pytanie czy faktycznie jest odczuwalna różnica?
5. Wszelkie systemy wspomagania... szczerze mówiąc tutaj wybór i opisy są takie że trochę się pogubiłem, wydaje mi się że to co wybrałem jest dla mnie wystarczające i jest to pewien kompromis pomiędzy zachciankami a budżetem 😛 headup raczej nie potrzebuję (a przynajmniej nie za 6k), tak samo "autopilota" z asystenta Professional 
6. Pakiety PSI i PRI - PSI wybrałem najwyższy bo raczej zrobię więcej niz 60k przebiegu, a później różnica w cenie jest śmieszna, natomiast PRI - jak rozumiem jest to taka rozszerzona gwarancja? Wziąłem "środkowy" pakiet trochę ze względu na cenę, ale doradźcie, może jednak warto tutaj dopłacić do kolejnego roku te 7k?

Koła wybrałem darmowe 18" ale w planach byłaby od razu wymiana na coś aftermarketowego, choć 19" M Double-spoke 791 Performance też mi się podobają także tu tak ostatecznie też jeszcze się zastanawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, cheyou napisał(a):

Witam! Konfiguruję właśnie swoje pierwsze BMW, wybór padł na M340i, ale co do dodatków poprosiłbym o doradzenie, czy jest coś co totalnie nie ma sensu a zaznaczyłem i w drugą stronę tak samo - czy czegoś zdecydowanie brakuje a powinienem wziąć? Konfigurator: https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/alafe6v4 

Przeglądając forum już kilka rzeczy sobie zweryfikowałem jak np.:
1. BMW Drive Recorder - zależy mi żeby mieć, ale widziałem opinie że jest bardzo kiepska jakość, więc wolę wziąć coś z zewnątrz, za podobne pieniądze i podpiąć ukrywając kable itd.
2. Interfejs ładowania bezprzewodowego - też nie wyobrażam sobie nie mieć, ale również czytałem że są problemy głównie z iphonem a tego używam, więc chyba też dokupię coż z polecanych ładowarek "zewnętrznych"
3. Zawieszenie adaptacyjne M - nie planowałem, ale ze względu na komfort (auto będzie głównie jako daily) wyczytałem że lepiej brać

Zastanawiam się nad:
4. Szyby przednie o zwiększonej izolacji akustycznej - niewielki koszt, ale pytanie czy faktycznie jest odczuwalna różnica?
5. Wszelkie systemy wspomagania... szczerze mówiąc tutaj wybór i opisy są takie że trochę się pogubiłem, wydaje mi się że to co wybrałem jest dla mnie wystarczające i jest to pewien kompromis pomiędzy zachciankami a budżetem 😛 headup raczej nie potrzebuję (a przynajmniej nie za 6k), tak samo "autopilota" z asystenta Professional 
6. Pakiety PSI i PRI - PSI wybrałem najwyższy bo raczej zrobię więcej niz 60k przebiegu, a później różnica w cenie jest śmieszna, natomiast PRI - jak rozumiem jest to taka rozszerzona gwarancja? Wziąłem "środkowy" pakiet trochę ze względu na cenę, ale doradźcie, może jednak warto tutaj dopłacić do kolejnego roku te 7k?

Koła wybrałem darmowe 18" ale w planach byłaby od razu wymiana na coś aftermarketowego, choć 19" M Double-spoke 791 Performance też mi się podobają także tu tak ostatecznie też jeszcze się zastanawiam...

Tak na szybko, weź 19", o niebo lepiej się prezentują i auto również lepiej się prowadzi 😉

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, cheyou napisał(a):

Zastanawiam się nad:
4. Szyby przednie o zwiększonej izolacji akustycznej - niewielki koszt, ale pytanie czy faktycznie jest odczuwalna różnica?

Nie ma się nad czym zastanawiać, trzeba wziąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak gwoli wyjaśnienia tutaj chodzi o dwie przednie boczne szyby dlatego pewnie cena nie jest taka duża. Przednia jest w standardzie akustyczna. I też uważam że warto. Podobno czuć różnicę jak się jedzie z przodu i z tyłu. W ogóle mam wrażenie że seria G w 3 i 4 jest dużo lepiej wyciszona niż seria F. 

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, cheyou napisał(a):

Zastanawiam się nad:
4. Szyby przednie o zwiększonej izolacji akustycznej - niewielki koszt, ale pytanie czy faktycznie jest odczuwalna różnica?

Posiadam szyby przednie o zwiększonej izolacji, zarówno w w g21, jak i w g01-oba w dieslu-komfort akustyczny wewnątrz, nawet przy prędkościach „autostrad niemieckich”, super. Myślę, że przy silniku benzynowym na pewno nie będzie gorzej. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.