Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Testy które czytałem, takie aktualne w miarę, mówią raczej o osiąganiu temperatury roboczej ponad 10min i z moich obserwacji też to wynika. Większość samochodów, w tym BMW, podaje temperaturę wody a nie oleju, a to nie jest jednak to samo. Woda faktycznie po 5min może być blisko roboczej.

 

Nie wiem jak w Twoim aucie czy w testach, ale w moim jak byk stoi w instrukcji, że jest to temperatura silnika. Normalna temperatura robocza jest wtedy, kiedy wskazówka znajduje się pośrodku. Zatem to bajki o długo rozgrzewających się dieslach. Przynajmniej jeśli chodzi o R6 w BMW.

Opublikowano
Testy które czytałem, takie aktualne w miarę, mówią raczej o osiąganiu temperatury roboczej ponad 10min i z moich obserwacji też to wynika. Większość samochodów, w tym BMW, podaje temperaturę wody a nie oleju, a to nie jest jednak to samo. Woda faktycznie po 5min może być blisko roboczej.

 

Nie wiem jak w Twoim aucie czy w testach, ale w moim jak byk stoi w instrukcji, że jest to temperatura silnika. Normalna temperatura robocza jest wtedy, kiedy wskazówka znajduje się pośrodku. Zatem to bajki o długo rozgrzewających się dieslach. Przynajmniej jeśli chodzi o R6 w BMW.

 

To jest temperatura płynu chłodniczego zgodnie ze znaczkiem. Jak wjedziesz we wskaźniki sportowe to tam masz kilka elementów w tym temperaturę oleju i jest najczęściej połowę niżej niż robocza wartość w czasie kiedy na desce już Ci się wyświetla optimum.

Opublikowano

W linku poniżej jakiś gość testuje i mierzy 40d w x5 0-100. Z launch control schodzi powtarzalnie dużo poniżej 5s, nawet ma wyniki 4,54s.


Opublikowano
W linku poniżej jakiś gość testuje i mierzy 40d w x5 0-100. Z launch control schodzi powtarzalnie dużo poniżej 5s, nawet ma wyniki 4,54s.


 

Z tego co rozumiem to jest 40d po chipie stage 1

Opublikowano
W linku poniżej jakiś gość testuje i mierzy 40d w x5 0-100. Z launch control schodzi powtarzalnie dużo poniżej 5s, nawet ma wyniki 4,54s.


 

Z tego co rozumiem to jest 40d po chipie stage 1

 

Dobrze ze mowisz, nie znam rosyjskiego

Opublikowano

To tylko potwierdza fakt, że dobrych czasów bez benzyny pod maską nie da się osiągnąć :lol: :lol: :lol:


Przy okazji, w najnowszym Auto Świat Classic opisują, jak diesle są bezwartościowe jako auta zabytkowe i znacznie więcej się ich złomuje niż benzyn 8-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To tylko potwierdza fakt, że dobrych czasów bez benzyny pod maską nie da się osiągnąć :lol: :lol: :lol:


Przy okazji, w najnowszym Auto Świat Classic opisują, jak diesle są bezwartościowe jako auta zabytkowe i znacznie więcej się ich złomuje niż benzyn 8-)

 

Ja tam dbam o mój silnik nadmiarowo bo nie wiem czy go sprzedam po końcu leasingu nie majac mozliwosci kupna nowego.

Nawet jesli nie schodzę ponizej 5s do setki to w suvie B57S sprawdza sie rewelacyjnie. Oczywiście widzialem projekty gdzie podkrecali tego diesla do 470 a nawet 515KM ale w suvie nie czuje takiej potrzeby zeby cisnąć jeszcze bardziej. Myslę ze takie 515 KM, 900 Nm zrobi setkę poniżej 4,5s w X5 a w serii 5 zejdzie nawet ponizej 4s!. Jak sie chce to i dieslem mozna naprawde szybko jeździć.

Opublikowano

Stoję przed zamówieniem G05.

Pod uwagę biorę 25d, 30d i 40i

Generalnie ostatniego diesla miałem ponad 12 lat temu - tdi grupy VAG

Po jeździe testowej 25d jestem pod wrażeniem kultury pracy tego silnika.

Pracuje zdecydowanie ciszej niż moja wiertarka 316i f30.


Mam 3 pytania do szanownego grona:

Czy ktoś z posiadaczy 40i może potwierdzić spalanie podczas jazdy w dużym mieście np w Warszawie.

Czy 30d jest głośniejszy od 25d? Niestety nie ma nigdzie domo 30d do testów.

Przeczytałem, że obecne diesle bardzo szybko się nagrzewają. Czy ktoś z 25d może to potwierdzić.

Z góry dziekuje

Opublikowano
Stoję przed zamówieniem G05.

Pod uwagę biorę 25d, 30d i 40i

A bierzesz pod uwagę, jak samochodu będziesz używać?

Ja jak jeździłem wieloma BMW, to 2.0 i benzyna i diesel mają strasznie nieprzyjemny dźwięk i jedyne co te samochody ratuje to wyciszenie wnętrza - także 3.0 zawsze będzie lepszym wyborem i mniej awaryjnym i atrakcyjniejszym w odsprzedaży, niezależnie jakie paliwo.

 

Pełna zgoda Michael1916 - do zapierdalania po zakrętach są inne auta niż suvy

A to SUVami tj zabronione? Skoro można mieć SUVa, który daje przyjemność z jazdy, który lata powyżej 300kmh i do setki poniżej 4s, dlaczego nie, bo zły typ auta? Problem tylko jest taki, że jak jedziesz z nartami/rowerami to nie masz wyboru i na piękny weekend MUSISZ zabrać SUVa (jeśli takiego w domu masz). A zwykle większość weekendowych miejscówek to piękne tereny z krętymi drogami, na których możesz co najwyżej ponarzekać, "gdybym nie jechał SUVem miałbym z tego przyjemność". A można mieć SUVem tą przyjemność.

Opublikowano

M50d w serii na tym samym urządzeniu ma czas około 5,28s z tego co pamietam. Dlatego tak jak już pisałem wcześniej moim zdaniem takie M40d z lekko podkręconym do 380-400KM i może lekko wzmocnionym mechanicznie silnikiem byłoby fajną kontynuacją M50d i to z lepszymi osiągami. Pytanie do jakich wartości został podkręcony ten na filmie, bo z tego co widzę w PL zazwyczaj jest to około 400KM w 40d i 400-420 w 40i.


Jeśli byłoby to właśnie 400KM to zastanawia mnie różnica na minus M50d - przecież wagowo nie jest dużo cięższe? Szkoda, ze nie ma czasu do 200km/h, bo może różnica powyżej 100km/h nie byłaby tak duża i wynika tylko z innego zestopniowania skrzyni.

Opublikowano
Stoję przed zamówieniem G05.

Pod uwagę biorę 25d, 30d i 40i

A bierzesz pod uwagę, jak samochodu będziesz używać?

Ja jak jeździłem wieloma BMW, to 2.0 i benzyna i diesel mają strasznie nieprzyjemny dźwięk i jedyne co te samochody ratuje to wyciszenie wnętrza - także 3.0 zawsze będzie lepszym wyborem i mniej awaryjnym i atrakcyjniejszym w odsprzedaży, niezależnie jakie paliwo.

 

Więcej kilometrów pewnie wychodzi na trasie, jednak 70% czasu pracy silnika to będzie jazda w mieście.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
M50d w serii na tym samym urządzeniu ma czas około 5,28s z tego co pamietam. Dlatego tak jak już pisałem wcześniej moim zdaniem takie M40d z lekko podkręconym do 380-400KM i może lekko wzmocnionym mechanicznie silnikiem byłoby fajną kontynuacją M50d i to z lepszymi osiągami. Pytanie do jakich wartości został podkręcony ten na filmie, bo z tego co widzę w PL zazwyczaj jest to około 400KM w 40d i 400-420 w 40i.


Jeśli byłoby to właśnie 400KM to zastanawia mnie różnica na minus M50d - przecież wagowo nie jest dużo cięższe? Szkoda, ze nie ma czasu do 200km/h, bo może różnica powyżej 100km/h nie byłaby tak duża i wynika tylko z innego zestopniowania skrzyni.

 

Trudno tutaj spekulować ile koni ma to 40d z filmiku. Na pewno 400KM nie pozwala w X5 zejsc ponizej 5s do setki co widac po wynikach M50d. Żeby urwac kolejne 0,5s trzeba mieć co najmniej 450-470KM. Widziałem jakies wyniki M50d zrobionej na 515KM i wynik był ok.4,3-4,4s do setki a wiec na poziomie M50i 530KM. Wszystko by wiec do siebie pasowało.


P.S 40d jest chyba nawet cięższe od M50d bo ma juz baterie od mild hybrid na pokładzie.

Opublikowano
W linku poniżej jakiś gość testuje i mierzy 40d w x5 0-100. Z launch control schodzi powtarzalnie dużo poniżej 5s, nawet ma wyniki 4,54s.


 

Z tego co rozumiem to jest 40d po chipie stage 1

 


Zapytałem gościa na youtube i faktycznie to jest tuning. Sam nie wie ile mówi, że ponad 450 KM. Coś dużo jak na "zwykłe" stage 1

Opublikowano
Stoję przed zamówieniem G05.

Pod uwagę biorę 25d, 30d i 40i

Generalnie ostatniego diesla miałem ponad 12 lat temu - tdi grupy VAG

Po jeździe testowej 25d jestem pod wrażeniem kultury pracy tego silnika.

Pracuje zdecydowanie ciszej niż moja wiertarka 316i f30.


Mam 3 pytania do szanownego grona:

Czy ktoś z posiadaczy 40i może potwierdzić spalanie podczas jazdy w dużym mieście np w Warszawie.

Czy 30d jest głośniejszy od 25d? Niestety nie ma nigdzie domo 30d do testów.

Przeczytałem, że obecne diesle bardzo szybko się nagrzewają. Czy ktoś z 25d może to potwierdzić.

Z góry dziekuje

Stalem przed tym samym wyborem. Bierz 30d lub 40i. Jeśli głównie do miasta, pewnie wzialbym 40i. Ja mam głównie trasy i wziąłem 30d. Tak czy siak, nawet dla samego dźwięku warto dopłacić do 6 cylindrow.

Opublikowano

Też się wachalem czy brać benzynę, wiec przed zamówieniem wypożyczyłem na kilka dni 40i i nie miałem już wątpliwości ze to dobry wybór. Wg mnie jest wystarczająco dynamiczny i ciagnię od samego dołu

plus spalanie jak na tą masę i moc akceptowalne. Do tego super dźwięk

Opublikowano
Też się wachalem czy brać benzynę, wiec przed zamówieniem wypożyczyłem na kilka dni 40i i nie miałem już wątpliwości ze to dobry wybór. Wg mnie jest wystarczająco dynamiczny i ciagnię od samego dołu

plus spalanie jak na tą masę i moc akceptowalne. Do tego super dźwięk

 

Rozumiem, że jeździłeś również 30d i 40d skoro nie miałeś wątpliwości, że 40i to dobry wybór?

Opublikowano

Miałem wklejać po powrocie ze Szwajcarii jak wyszło spalanie u mnie w Turbo Tuaregu, ale uznałem, że szkoda mi czasu na produkowanie całej dokumentacji zdjęciowej. Wyszło - pomimo jazdy przez Niemcy, na baku realnie ok 700km od stacji do stacji. Tankowanie przy rezerwie ok 80-90km, więc blisko 800 maksymalnego zasięgu. Prędkość zależnie od miejsca, 120-180kmh większość autostradami. Spalanie ~11l/100 przy 550 benzynowych kucach i V8, więc nie było eko drivingu, gdyby mi zależało można dojść realnie do ok 900km - zgodnie ze średnią spalania żony po trasach polskich. Na pewno też spalanie miałbym niższe o 0.5-1l/100 lecąc przez Austrię, gdzie trzeba się mocno pilnować.


Na koniec zostało mi żonę pouczyć, że źle jeździ, bo V8 tankować trzeba co 300km, tak na forum BMW mówią :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.