Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzięki, przejrzałem to wszystko i nie wiem na ile są różne te nowe silniki.

W starych wersjach bym brał na bank 40i bo dieslowi sporo do niego brakowało a teraz jest chyba porównywalnie jeśli chodzi o osiągi.

40d bym chętnie przygarnął, M50d też ale najchętniej M50i :D

Opublikowano
Jednak dane na papierze to jedno i faktyczne odczucia mogą być inne. Diesel R6 (25d pominę milczeniem) w X5 ma fajną charakterystykę i wielu osobom może się lepiej jeździć niż 40i, zależy kto co lubi.

Pozdrawiam

KrzychoM

Opublikowano
Trochę przegoniłem dziś 30d po autostradzie i patrząc tylko po spalaniu rozsądniej jest brać diesla, który ciągnie dobrze a mocy i momentu jak dla mnie jest w sam raz. Benzyna nie wiem czy jeździłaby lepiej a jest droższa i srednio łyknie pewnie14-15l. Do większej mocy autu i tak brakuje odpowiedniego zawiasu i hebla jak dla mnie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dla mnie zdecydowanie 30d. Na co dzień wrażenie lepszych osiągów niż 40i, tańszy, znacznie mniej pali a co za tym idzie ma większy zasięg. Jak dzwięk nie jest satysfakcjonujący to zamówić aktywny wydech i jest :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy samym softem idzie coś pomodzić w tych silnikach?

 

Mozna i to nawet bardzo znacznie podnieść moc. Popatrz po wykresach publikowanych przez tunerów. Z tego co kojarzę to w przypadku 30d 340-360KM i 720-750Nm do zrobienia samym softem.

Opublikowano
Czy samym softem idzie coś pomodzić w tych silnikach?

 

Mozna i to nawet bardzo znacznie podnieść moc. Popatrz po wykresach publikowanych przez tunerów. Z tego co kojarzę to w przypadku 30d 340-360KM i 720-750Nm do zrobienia samym softem.

A czy taki mod można zrobić w trakcie gwarancji czy zostawia to ślad i w razie naprawy gwarancyjnej mogą to wykryć?

Opublikowano
Czy samym softem idzie coś pomodzić w tych silnikach?

 

Mozna i to nawet bardzo znacznie podnieść moc. Popatrz po wykresach publikowanych przez tunerów. Z tego co kojarzę to w przypadku 30d 340-360KM i 720-750Nm do zrobienia samym softem.

A czy taki mod można zrobić w trakcie gwarancji czy zostawia to ślad i w razie naprawy gwarancyjnej mogą to wykryć?

 

Jak zmienisz soft to w przypadku grubszej awarii będzie problem , gwarancja out. Piszę to jako praktyk , nie teoretyk.

http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
Opublikowano
Zmiana softu to utrata gwarancji przynajmniej na silnik a jak serwis się uprze to i na więcej powiązanych z nim komponentów. Innym wyjściem jest box który zawsze można odpiąć i nie pozostawia żadnego śladu. Nie wiem jak jest w przypadku tego motoru ale piszę jako użytkownik aut z grupy VAG.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ciekawe tylko czy w BMW wpinanie/odpinanie BOXa nie zostanie zalogowanie w systemie jako np. odpięcie wtyczki?

Ostatnio jak oddawałem samochód do serwisu to z samego kluczyka sczytano wystąpienie niskiego ciśnienia w oponach, rozładowanego akumulatorka w kluczyku, itp.

Strach się bać co rejestruje komputer samochodu!

Opublikowano

Boxa się nie wypina - teraz wszystko sterujesz po BT.

W kluczyku nic się nie zapisze.

Jeżeli używasz box-a i nawet go wypniesz to i tak po logach widać, że było przekroczone ciśnienie doładowania. Ale tutaj już pracownik ASO musi głębiej szukać, żeby to znaleźć. A dokładnie pracownik w centrali, który będzie akceptować naprawę. A jak znajdzie te niezgodne logi to gwara out.

http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Boxa się nie wypina - teraz wszystko sterujesz po BT.

Jadąc do ASO na przegląd/naprawę raczej trzeba wypiąć bo jak zobaczą to mogą być problemy :(

Opublikowano
Po 3 dieslach wziąłem 40i plus wydech M i to połączenie robi świetną robotę. O dieslach BMW złego slowa nie powiem, zwłaszcza 30d, ale nie żałowałem ani przez chwilę, że wybrałem benzynę, wręcz przeciwnie :D
Opublikowano

Jak ten wydech M w 40i, nie jest zbyt głośny i uciążliwy w kabinie?

Wczoraj porównywałem na postoju m50d ze sportowym M i 30d ze zwykłym, różnica była kolosalna, 30d nie miało jaj.

Czy jest jakieś sterowanie klapami czy tylko poprzez zmianę trybu jazdy?

Opublikowano

Sportowy wydech w 40i zmienia się wraz z trybami jazdy - klapy otwierają się w Sport/Sport Plus/Sport Individual. Na autostradzie jeśli jedziesz z dziećmi może być męczący w ustawieniu sport - także dlatego, ze X5 jest super wyciszone i bez wydechu jest super komfortowo przy wyższych V.


Żeby była jednak jasność - ten wydech to nie jest poziom ryczącego kompakta. Powiedziałbym, ze jest poważny i dla kogoś przesiadajacego się z auta ze sportowym wydechem wręcz zbyt cichy. Słowem - mi idealnie pasuje i uważam, ze do klasy auta tez pasuje i nie udaje czegos, czym to auto nie jest.


Odnośnie pytania kilka postów wcześniej powtórzę to co już pisałem:

30d:

- super silnik

- duży zasięg,

- niskie spalanie

- jeśli patrzysz na spalanie i robisz dużo km


40i:

- super silnik

- szybszy od 30d w każdych warunkach i przy każdej prędkości

- świetna charakterystyka pracy, dźwięk

- coś dla osoby, która lubi szybciej pojechać a nie stać jej na M50i lub nie potrzebuje tak szybkiego samochodu i nie przejmuje się różnicą w spalaniu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakbym wiedział, że będzie pandemia i będę jeździł tyle co jeżdżę to brałbym 40i :lol:
Opublikowano

Dzięki Panowie.

Na pewno kwestie, które poruszam są dla was dawno oblatane ale jestem laikiem jeśli chodzi o bmw.

Zakładam, że niektóre tematy wałkowane wielokrotnie ale nie udało mi się rozwiać wszystkich wątpliwości czytając archiwum.

Co do silnika to zdecydowałem się na 40i ze względu na małe przebiegi roczne w granicy 15-20kkm.

Poza tym moja główna trasa to dom-praca-dom po 10km w jedną stronę.

Nie ma co się wygłupiać i kupować 30d przy takich przebiegach i trasach bo diesel ma inne przeznaczenie.

Opublikowano
Ja miałem podobny dylemat I jednak zdecydowałem się na 40d. Rocznie robię 20k w tym dużo tras ale co dziennie też odwożę dzieci do szkoły. Obecnie mam G01 30i I mimo, że ogólnie jestem zadowolony to zdecydowanie uważam, że do tak dużego Suva bardziej pasuje diesel. Jak benzyna to 50i. Nie demonizujmy diesla na krótkich dystansach. Jest gwarancja a chyba nikt z nas nie planuje zakupu na 10 lat. Przed jazda testowa planowałem 40i ale po kilku minatuch jazdy 40d zmieniłem zdanie. Charakterystyka i kultura pracy przy rozsądnym spalaniu to jest to.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
A jak porównalibyście 40d vs 40i? Jestem zwolennikiem diesli w duzych suvach, ale nie wiem czy warto dopłacac do 40d wzgledem 40i. Na papierze 0-100 osiagi porownywalne, choć w dieslu moment duzo wiekszy...
Opublikowano
Ja miałem podobny dylemat I jednak zdecydowałem się na 40d. Rocznie robię 20k w tym dużo tras ale co dziennie też odwożę dzieci do szkoły. Obecnie mam G01 30i I mimo, że ogólnie jestem zadowolony to zdecydowanie uważam, że do tak dużego Suva bardziej pasuje diesel. Jak benzyna to 50i. Nie demonizujmy diesla na krótkich dystansach. Jest gwarancja a chyba nikt z nas nie planuje zakupu na 10 lat. Przed jazda testowa planowałem 40i ale po kilku minatuch jazdy 40d zmieniłem zdanie. Charakterystyka i kultura pracy przy rozsądnym spalaniu to jest to.

Z ciekawości ile Ci pali 30i w G01 (sorki za offtop)?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jak porównalibyście 40d vs 40i? Jestem zwolennikiem diesli w duzych suvach, ale nie wiem czy warto dopłacac do 40d wzgledem 40i. Na papierze 0-100 osiagi porownywalne, choć w dieslu moment duzo wiekszy...

 

Również mam silne przekonanie do diesla w ciężkich samochodach. Odczucie mocy silnika i duża sila od samego dołu powoduje, że wrazenia z jazdy są dla mnie zdecydowanie na plus diesla. Jak dodamy do tego zasięg związany z jednocyfrowym spalaniem w trasie to dla mnie wybór byłby prosty. Nawet 30d wolalbym pod względem osiągów od 40i.

Od czasu zakupu 650i mam nawet większy szacunek do diesla. Mam wrazenie lepszych osiągów w X50d niż w 650i! I to pomimo ze 650i jest lżejsze o 400kg! Wiem, świętokradztwo, ale taka jest prawda.

Mam nadzieje, że jak podkręcę 650i do tych 550-580KM to wreszcie docenię moc benzyny. A spalanie...szkoda gadać. 650i średnio 17l, X50d 10l/100km.

Opublikowano

Nie wiem skąd wy takie odczucia macie, ja pamiętam jak jeździłem 750d to była absolutna padaka, w ogóle to nie jechało, tylko robiło dużo hałasu, podejścia do 650ix GC nie miało ŻADNEGO. Generalnie jeśli ktoś sobie ceni komfort i ciszę, to wiadomo, że na diesla nie spojrzy, ale nie dla każdego to jest ważne przy aucie premium, bo czasem ważniejsze jest pokazać sąsiadowi auto, a potem oszczędzać na paliwie trzeba, bo rata wysoka.


Co do jednocyfrowego spalania na trasie to moja żona ma takie przy 4.0 V8 i 550KM w SUVie, a gęba się cieszy za każdym razem jak słyszę, kiedy go odpala.


Zresztą co tu dużo gadać, fajnie że diesel ma duży moment obrotowy, chętnie się sprawdzę 200-300km/h jak przyśpiesza taki diesel :8) :twisted:


Ja po 7 latach jeżdżenia 35i w X6 nawet bym nie pomyślał, że można diesla do SUVa brać. Ciągałem tym ponad 2-tonową lawetę i normalnie jechało.

Opublikowano (edytowane)
Ja miałem podobny dylemat I jednak zdecydowałem się na 40d. Rocznie robię 20k w tym dużo tras ale co dziennie też odwożę dzieci do szkoły. Obecnie mam G01 30i I mimo, że ogólnie jestem zadowolony to zdecydowanie uważam, że do tak dużego Suva bardziej pasuje diesel. Jak benzyna to 50i. Nie demonizujmy diesla na krótkich dystansach. Jest gwarancja a chyba nikt z nas nie planuje zakupu na 10 lat. Przed jazda testowa planowałem 40i ale po kilku minatuch jazdy 40d zmieniłem zdanie. Charakterystyka i kultura pracy przy rozsądnym spalaniu to jest to.

Z ciekawości ile Ci pali 30i w G01 (sorki za offtop)?

 

Jak jadę 80 na pomiarze odcinkowym to około 8. Miasto dynamiczne 13-14. Autostrada przepisowo 11-12. Autostrada 170 ok 13-14

Edytowane przez Notype

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.