Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 godziny temu, Roberto1 napisał(a):

Podobno polityka centrali BMW. Zakaz sprzedaży bez finansowania leasingiem. Niby tłumaczą to pilnowaniem, aby auta do Rosji nie „uciekały”. Taką gadkę sprzedają brokerzy ale w salonach to sam słyszę. 

Nie wiem kiedy kupowałeś ostatnie ale od kilku miesięcy z tego co mówią całkowity zakaz bez leasingu.

zamawiam zaraz nową x1 , inne niestety za duże a miejsca wcale nie dużo więcej , dobre i te 300ps będzie .... Kupuję je też za gotówkę i salon nie ma z tym problemu , aczkolwiek jest jak mówisz , inny znajomy jest właścicielem salonu koło Wawy i nigdy u niego nie kupowałem i mówi że jak mi sprzeda za cash a ja wywiozę do Rosji to oni mają nie pamiętam ile ale 20 tysi euro kary ??

Natomiast tam gdzie kupuję auta od 2017 nie mają żadnej spiny bo wiedzą że auto będzie u mnie i bez żadnego problemu mam rabaty jakie mam i możliwość kupna za gotówkę , szkoda że nie ma już leasingów jak do bodajże 2021 -2022 , cały VAT odliczyć , 19% dochodowy i auto już nie milion a 600 tysi z hakiem 😄 ale cóż , mendy z rządu antypolskiego nam pomagają 😄 fity srity for 55 etc etc etc .... 

  • Lubię to 1
male-bmw-2.png
Opublikowano

Cześć i czołem. Będę żegnał się z M340i i zastanawiam się nad X5 (Q8 lub RR sport). O ile w przypadku Q8 i RR sport mam okej oferty, to dla X5 się zastanawiam: parametry 25%/48 i max wykup. Narazie mam 21% rabatu i finansowanie 121% (juz z wliczona prowizja brokera) zmienne.

Szukam wiec super handlowca co pomoże mi to ogarnąć.

W ogole jest to dobry moment na X5? Za chwile wyjdzie piekna nowa X5 ;)

 

Opublikowano
19 minut temu, pieron82 napisał(a):

Cześć i czołem. Będę żegnał się z M340i i zastanawiam się nad X5 (Q8 lub RR sport). O ile w przypadku Q8 i RR sport mam okej oferty, to dla X5 się zastanawiam: parametry 25%/48 i max wykup. Narazie mam 21% rabatu i finansowanie 121% (juz z wliczona prowizja brokera) zmienne.

Szukam wiec super handlowca co pomoże mi to ogarnąć.

W ogole jest to dobry moment na X5? Za chwile wyjdzie piekna nowa X5 😉

 

Czy taka piękna to kwestia gustu ja specjalnie biorę aktualny model 🙂 

  • Lubię to 2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Obecnie przy drogim aucie duża wpłata, krótki leasing i wykup 1% to strzał w kolano. To samo zakup za gotówkę. Nawet jak odliczacie pełny vat(nieliczni) to na podatkach plecy aż miło (limit 150 netto). Trzeba celować tak żeby w momencie wykupu/sprzedaży auto było warte +- tyle ile kapitał do spłaty. Leasing bedzie droższy ale gotówką w ręku i na podatkach do przodu. 

Edytowane przez --maly--
Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, pieron82 napisał(a):

Cześć i czołem. Będę żegnał się z M340i i zastanawiam się nad X5 (Q8 lub RR sport). O ile w przypadku Q8 i RR sport mam okej oferty, to dla X5 się zastanawiam: parametry 25%/48 i max wykup. Narazie mam 21% rabatu i finansowanie 121% (juz z wliczona prowizja brokera) zmienne.

Szukam wiec super handlowca co pomoże mi to ogarnąć.

W ogole jest to dobry moment na X5? Za chwile wyjdzie piekna nowa X5 😉

 

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Czyli cały rabat zostanie skonsumowany przez leasing? Jeżeli tak jest to gdzie tu korzyść?

 

btw czy dobry moment na x5 to sam się zastanawiam. Samochód ma swoje drobne bolączki, ale mimo to jest to jedna z lepszych ofert na rynku.

Z drugiej strony można wróżyć, że nowy model będzie nieładny itd, a prawda jest taka, że po 3 miesiącach wszyscy się przyzwyczają a po roku jak będzie więcej G65 na ulicach to stwierdzisz, że G05 wygląda nienowocześnie. 
Dokładnie taka sytuacja była z nową X3. Zerknij na tamto forum i zobacz jakie zainteresowanie i jakie są już opóźnienia w produkcji. 
Jeżeli G05 ma mieć sens to tylko z dobrym rabatem aby zniwelować w przyszłości większy spadek wartości. Jeżeli po kosztach leasingu nie zostanie więcej jak 15% to odpuszczam ten model. Na razie takiej oferty nie znalazłem. Chciałem 20% na fv ale teraz klient z gotówką nie jest preferowany.

 

Edytowane przez Roberto1
Opublikowano
8 godzin temu, --maly-- napisał(a):

Obecnie przy drogim aucie duża wpłata, krótki leasing i wykup 1% to strzał w kolano. To samo zakup za gotówkę. Nawet jak odliczacie pełny vat(nieliczni) to na podatkach plecy aż miło (limit 150 netto). Trzeba celować tak żeby w momencie wykupu/sprzedaży auto było warte +- tyle ile kapitał do spłaty. Leasing bedzie droższy ale gotówką w ręku i na podatkach do przodu. 

Czy mógłbyś pokazać to na przykładzie? 

Opublikowano
1 godzinę temu, Roberto1 napisał(a):

Z drugiej strony można wróżyć, że nowy model będzie nieładny itd, a prawda jest taka, że po 3 miesiącach wszyscy się przyzwyczają a po roku jak będzie więcej G65 na ulicach to stwierdzisz, że G05 wygląda nienowocześnie. 
Dokładnie taka sytuacja była z nową X3. Zerknij na tamto forum i zobacz jakie zainteresowanie i jakie są już opóźnienia w produkcji. 
 

 

G45 ma opoznienia nie przez liczbe zamowien, lecz problemy z dostepnoscia  polprzewodnikow/REE.

To auto jest brzydkie i takie pozostanie.

Inna sprawa to ogromna wiekszosc nowych aut jest paskudna stylistycznie (nie mowiac juz o jakosci materialow), wiec X3 jakos strasznie nie odstaje.

  • Lubię to 1
Opublikowano
8 minut temu, robert0707 napisał(a):

G45 ma opoznienia nie przez liczbe zamowien, lecz problemy z dostepnoscia  polprzewodnikow/REE.

To auto jest brzydkie i takie pozostanie.

Inna sprawa to ogromna wiekszosc nowych aut jest paskudna stylistycznie (nie mowiac juz o jakosci materialow), wiec X3 jakos strasznie nie odstaje.

Nie do konca. Pula auta na polske na ten rok poszla mega szybko, liczby sprzedazowe pokazuje hit a nie kit. A czy Ci sie podoba czy nie, trudno. Bmw jakos przezyje, bo liczy sie sprzedaz. A x3 jest bdb wycenione na tle konkurencji

Opublikowano
W dniu 19.06.2025 o 02:28, Roberto1 napisał(a):

To się tak da za gotówkę ? U brokerów to bez szans wiadomo ale nawet w salonach nie chcą wystawić fv do opłacenia przez firmę tylko leasingi.

Ja w ubiegłym roku kupiłem X3 właśnie za gotówkę od dealera przy rabacie 12%. Auto ze stocku. Sprzedawca jednocześnie przyznał, że praktycznie nikt nie kupuje za gotówkę, ale tak, czy inaczej nie było z tym żadnego problemu.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 20.06.2025 o 09:27, robert0707 napisał(a):

G45 ma opoznienia nie przez liczbe zamowien, lecz problemy z dostepnoscia  polprzewodnikow/REE.

To auto jest brzydkie i takie pozostanie.

Przy zamawianiu X5 spytałem się sprzedawcy jak tam sprzedaż nowej X3. Odpowiedział, żeby go o ten temat nie pytać bo on jest po drugiej stronie barykady, a nie chce mnie oszukiwać. Powiedział, że lepiej sprzedają się drogie m-ki niż ten piękny stylistycznie model, który powinien być popularny jak poprzednik, ale nie jest. Przyznał, że ludzie narzekają na stylistykę oraz plastik wewnątrz i po jeździe próbnej odpuszczają. Po roku od premiery na ulicach też tego specjalnie nie widać.

Edytowane przez brws
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 19.06.2025 o 23:28, --maly-- napisał(a):

Obecnie przy drogim aucie duża wpłata, krótki leasing i wykup 1% to strzał w kolano. To samo zakup za gotówkę. Nawet jak odliczacie pełny vat(nieliczni) to na podatkach plecy aż miło (limit 150 netto). Trzeba celować tak żeby w momencie wykupu/sprzedaży auto było warte +- tyle ile kapitał do spłaty. Leasing bedzie droższy ale gotówką w ręku i na podatkach do przodu. 

a dlaczego zakup za gotówkę jest zły ? Dla mnie najlepsza opcja , auta nie opłaca się przy JGD z wysokim przychodem brać jak ma się ryczałt ( nie opłaca się przejść na inny rodzaj podatku bo się po prostu nie opłaca przy limicie 150k netto , bo co to jest ?? ) 

Biorąc leasing  niską wpłata , oddasz z 10% przez 2 lata i rabat też będzie koło 15% 

kupując za gotówkę przy rabacie 20% + po 2 latach moje m3 jest warte 14% mniej i jakoś nigdy nie mam problemu ze sprzedażą bez fv ...

Chyba że ktoś wydaje oszczędności życia na auto nie ma zabezpieczenia na rok przeżycia .... Zresztą każdy wybiera co Jemu pasuje 😄 

  • Lubię to 1
male-bmw-2.png
Opublikowano (edytowane)

Ja juz wczesniej pisalem , ze dla mnie realacje w salonie i serwisie i dziale ubezpieczen  sa wazniejsze od cyferek na start. Dodatkowo dla mnie zakup ma sie spinac z odpowiednim poziom przychodow i koszt zakupu ma stanowic odpowiedni procent tych przychodow. Wole czas, ktory mam poswiecic na szukanie kto nizej spusci spodnie poswiecic na wygenerowanie przychodu, ktory bedzie wiekszy niz rabat.

Na samochodzie czy w leasingu, czy w gotowce, czy kredycie przy sprzedazy zawsze stracisz i czy mniej czy wiecej trudno, nie zawsze wszystkie biznesy, deale udaja sie. Nie zawsze mialem najlepsze rabaty, oplaty leasingowe, ale cesjowalem, sprzedawalem rozne samochody i zawsze utrata jest podobna. 
 

i ktos zaraz powie, ale spedzasz czas na sprzedazy, a ja powiem u mnie rozmowa z nabywca wyglada konkretnie i mowie wprost..negocjacje na miejscu, ale ma sie nie spodziewac szalenstw, i jezeli jest typowym apaczem lub szuka miodu w dupie i okazji to niestety nie mam na niego czasu. Przewaznie 3-4 telefony odrazu rzucaja sluchawka, a 5-6 przyjezdza i zabiera 😂.  Mialem nawet kilka sytuacji ze ludzie odrazu rozpoczynali cesje lub placili zaliczke i odbierali samochod bez ogladania.

Wytarty frazes czas to pieniadz, ale dla mnie zawsze w modzie. 
 

————— co do x3———

m50 sie sprzedaje bo ma dobry stosunek ceny do oferowanej mocy i prowadzenia, co do innch opcji to juz kiedys napisalem..dla mnie kupowanie x3 czy nowej 5 z motorem 2.0 to glupota…bo oferuja tylko ciut lepsze multimedia czy ciut lepsze  prowadzenie od takiego tiguana czy superba… a marki popularne sa lepiej wykonane. 
 

Zreszta zakup większości marek premium z silnikami  1-2 litry …to po prostu fanaberia, bo przy obecnym rynku nie maja az tylu przewag do marek popularnych , jak różnica w cenie miedzy premium a popularna. 

Edytowane przez Big_daddy
  • Lubię to 3
Opublikowano
W dniu 20.06.2025 o 09:27, robert0707 napisał(a):

G45 ma opoznienia nie przez liczbe zamowien, lecz problemy z dostepnoscia  polprzewodnikow/REE.

To auto jest brzydkie i takie pozostanie.

Inna sprawa to ogromna wiekszosc nowych aut jest paskudna stylistycznie (nie mowiac juz o jakosci materialow), wiec X3 jakos strasznie nie odstaje.

Nie rozumiem jak można iść do salonu i z własnej woli zamówić x3 za tą cenę (rozumiem jakby był o połowę tańszy) bo jakość we wnętrzu to jakiś żart, klamki, deski rozdzielcze wyglądają jak w skodzie. 
 

18 godzin temu, Big_daddy napisał(a):

Ja juz wczesniej pisalem , ze dla mnie realacje w salonie i serwisie i dziale ubezpieczen  sa wazniejsze od cyferek na start. Dodatkowo dla mnie zakup ma sie spinac z odpowiednim poziom przychodow i koszt zakupu ma stanowic odpowiedni procent tych przychodow. Wole czas, ktory mam poswiecic na szukanie kto nizej spusci spodnie poswiecic na wygenerowanie przychodu, ktory bedzie wiekszy niz rabat.

Na samochodzie czy w leasingu, czy w gotowce, czy kredycie przy sprzedazy zawsze stracisz i czy mniej czy wiecej trudno, nie zawsze wszystkie biznesy, deale udaja sie. Nie zawsze mialem najlepsze rabaty, oplaty leasingowe, ale cesjowalem, sprzedawalem rozne samochody i zawsze utrata jest podobna. 
 

i ktos zaraz powie, ale spedzasz czas na sprzedazy, a ja powiem u mnie rozmowa z nabywca wyglada konkretnie i mowie wprost..negocjacje na miejscu, ale ma sie nie spodziewac szalenstw, i jezeli jest typowym apaczem lub szuka miodu w dupie i okazji to niestety nie mam na niego czasu. Przewaznie 3-4 telefony odrazu rzucaja sluchawka, a 5-6 przyjezdza i zabiera 😂.  Mialem nawet kilka sytuacji ze ludzie odrazu rozpoczynali cesje lub placili zaliczke i odbierali samochod bez ogladania.

Wytarty frazes czas to pieniadz, ale dla mnie zawsze w modzie. 
 

————— co do x3———

m50 sie sprzedaje bo ma dobry stosunek ceny do oferowanej mocy i prowadzenia, co do innch opcji to juz kiedys napisalem..dla mnie kupowanie x3 czy nowej 5 z motorem 2.0 to glupota…bo oferuja tylko ciut lepsze multimedia czy ciut lepsze  prowadzenie od takiego tiguana czy superba… a marki popularne sa lepiej wykonane. 
 

Zreszta zakup większości marek premium z silnikami  1-2 litry …to po prostu fanaberia, bo przy obecnym rynku nie maja az tylu przewag do marek popularnych , jak różnica w cenie miedzy premium a popularna. 

Brałem leasing w BMWFS - wychodziło chyba 1 lub 1,5% drożej niż w innych opcjach - ludzie tak zachwycali jakieś velo leaisng - do dziś mają problemy z egzekwowaniem należności, no ale mieli 80zl na racie miesięcznie mniej. Za to mi leasing i aso idzie na rękę w KAŻDEJ kwestii, nawet płacą za mnie VAT przy szkodach OC gdzie w bmwfs jest to rzadkość 🙂 dlatego czasem lepiej odrobinkę zapłacić więcej a mieć spokój w jednym miejscu.

Przy rabacie 20% dostałem leasing 117% przy warunkach 25% wpłaty,  48msc, wykup 50%

IMG_1739.jpeg

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, jaavi666 napisał(a):

Nie rozumiem jak można iść do salonu i z własnej woli zamówić x3 za tą cenę (rozumiem jakby był o połowę tańszy) bo jakość we wnętrzu to jakiś żart, klamki, deski rozdzielcze wyglądają jak w skodzie. 
 

Sory ale tak jak napisalem skoda kodiaq skoda superb sa lepiej wykonane z lepszej jakosci materialow niz nowa x3 czy 5. Wiec prosze nie obrazaj skody 😂😂

zamiast x3… zdecydowanie wole x1… mozna miec mocny silnik 2.0 , podobne wykonczenie, gdzie chyba w x1 jest nawet  lepsze, duze rabaty ..a jak potrzebujesz wiekszego auta to w cenie x1 bierzesz kodiaqa czy tiguana …

Edytowane przez Big_daddy
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 21.06.2025 o 11:20, wehyr napisał(a):

a dlaczego zakup za gotówkę jest zły ? Dla mnie najlepsza opcja , auta nie opłaca się przy JGD z wysokim przychodem brać jak ma się ryczałt ( nie opłaca się przejść na inny rodzaj podatku bo się po prostu nie opłaca przy limicie 150k netto , bo co to jest ?? ) 

Biorąc leasing  niską wpłata , oddasz z 10% przez 2 lata i rabat też będzie koło 15% 

kupując za gotówkę przy rabacie 20% + po 2 latach moje m3 jest warte 14% mniej i jakoś nigdy nie mam problemu ze sprzedażą bez fv ...

Chyba że ktoś wydaje oszczędności życia na auto nie ma zabezpieczenia na rok przeżycia .... Zresztą każdy wybiera co Jemu pasuje 😄 

Wehr spróbuj sprzedać auto za 300-400j bez fv droga przez mękę. Nie miałeś problemu? M340i wylądowała po kilku miechach nieudanej sprzedaży w samochodach z klasą takie są realia umowy ks. Dlatego najlepiej brać Leasing bez wpłaty lub 5% za m3 zapłacisz 5k netto na miesiąc po roku oddasz bez odstępnego a może uda się wziąść odstępne 20-30k nie ma lepszego wyjscia kwestia jaką jto ma formę opodatkowania. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
8 godzin temu, --maly-- napisał(a):

Wehr spróbuj sprzedać auto za 300-400j bez fv droga przez mękę. Nie miałeś problemu? M340i wylądowała po kilku miechach nieudanej sprzedaży w samochodach z klasą takie są realia umowy ks. Dlatego najlepiej brać Leasing bez wpłaty lub 5% za m3 zapłacisz 5k netto na miesiąc po roku oddasz bez odstępnego a może uda się wziąść odstępne 20-30k nie ma lepszego wyjscia kwestia jaką jto ma formę opodatkowania. 

ile stała ?? hehe

2 tygodnie stała wystawiona na otomoto .... 

to co Tobie się opłaca , mi niekoniecznie ....

mnie m340i wyszła w 2021 roku 250k , sprzedałem za 200k , uważam że 4 lata użytkowania za tą cenę są ok .... nie włożyłem ani złotówki w autko niepotrzebnie .... nie uważam że będę miał problem ze sprzedażą x1 bez fv.... moja m3comp 23r jest już zaklepana dla młodego w rodzinie , zbiera sobie i odkłada więc też nie będzie problemu , żony dopiero co odebraliśmy .... miałem też inne auta ale tutaj jest forum BMW więc nie chcę pisać 😄 w mojej JDG się nie opłaca brać czegokolwiek na firmę , za wysokie przychody żeby amortyzacja auta cokolwiek mi dała ... na starych zasadach miałbym pewnie jakiś supercar , na nowych niestety to jest jest musi wystarczyć ... comfortlease nie jest głupi dla niektórych grup, natomiast tradycyjny leasing jak dla mnie nie wiem komu się opłaca ... 

male-bmw-2.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To ja Ci podam swój przykład. M3 leasing wplata 5% (ok 18 000 netto) rata ok 5400 netto użytkowałem 18 miesięcy. Uzyskane odstępne 95 000 netto. Koszt użytkowania wyszedł poniżej 20 000 netto na 18 miesięcy wiec śmieszna kwota jak za takie auto. Warunek dobry rabat i dobre warunki leasingowe bo moja oferta była tańsza tylko o 30 000 netto od nowego auta ale juz z finansowaniem ponad 50 000 dlatego ktoś się zdecydował.  Teraz już nie ma dobrego momentu na zakup nowego samochodu bo ceny wystrzeliły rabaty dostają wszyscy więc ta strata będzie wyższa co i jak by nie kupić. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
9 minut temu, --maly-- napisał(a):

To ja Ci podam swój przykład. M3 leasing wplata 5% (ok 18 000 netto) rata ok 5400 netto użytkowałem 18 miesięcy. Uzyskane odstępne 95 000 netto. Koszt użytkowania wyszedł poniżej 20 000 netto na 18 miesięcy wiec śmieszna kwota jak za takie auto. Warunek dobry rabat i dobre warunki leasingowe bo moja oferta była tańsza tylko o 30 000 netto od nowego auta ale juz z finansowaniem ponad 50 000 dlatego ktoś się zdecydował.  Teraz już nie ma dobrego momentu na zakup nowego samochodu bo ceny wystrzeliły rabaty dostają wszyscy więc ta strata będzie wyższa co i jak by nie kupić. 

no widzisz , dlatego warto pisać , nie pomyślałem że tak można wyjść na tym ... czy tak każdy ma rabaty ?? ile myślisz ktoś dostanie na m3 ?? 😄 

tu bardziej masz racje chodzi o podpięcie finansowania dobrego , pomyślę nad takim rozwiązaniem , bo np na nowe 911 turbo które będzie to szkoda mi kasy niestety ( za wysokie progi na lisie nogi ) 😄 

ale , znając tutaj wszystkich w ZS z rynku aut i leasingów , to rzeczywiście może jakby dał ktoś leasing z niskim procentem po znajomości + 911 turbo na które będzie czas oczekiwania pewnie z rok ( choć na zwykłe jest 3-5 miesięcy ) to wtedy to ma sens , bo może wyjść jak piszesz że polatam 911 turbo 2 lata i wyjdzie mnie to 50-100 tysi 😄 a to już korci 😛 , a jak się spodoba to można potem wziąć leasing na kolejny okres , tudzież wykupić 😄  dzięki za info 😄

male-bmw-2.png
Opublikowano

Ktos wie jakie sa teraz rabaty na X5 bo w salonie mi zaspiewali tylko 10% i powiedzieli ze 18% było tylko na auta stockowe z 2024. Wydawało mi sie ze 18% było na produkcje?

  • Przykro mi 1
Opublikowano
Godzinę temu, wolus666 napisał(a):

Ktos wie jakie sa teraz rabaty na X5 bo w salonie mi zaspiewali tylko 10% i powiedzieli ze 18% było tylko na auta stockowe z 2024. Wydawało mi sie ze 18% było na produkcje?

Hej, tak jak pisałem wcześniej na auto do produkcji (zamawiane koniec maja)

"Przy rabacie 20% dostałem leasing 117% przy warunkach 25% wpłaty,  48msc, wykup 50%"

 

Jeżeli nie jesteś w stanie ugrać sam rabatu, zawsze zostaje Ci broker jakiś (np. ja wysłałem oferte na samochodowy.pl i oni mają z automatu 21% rabatu do produkcji i ogarniaja finansowanie) ale masz też inne strony typu superauto itp. 

Opublikowano

40i chyba zaczelo sie za dobrze sprzedawac, bo teraz patrze w konfiguratorze, ze jest ono już znacznie bliżej 40d jesli chodzi o cenę. Na jesień było w 1/3 drogi od 30d do 40d. Obecnie jest prawie w 2/3 drogi od 30d do 40d.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.