Skocz do zawartości

Pierwsze usterki i awarie G05.


lamer

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, MarioW napisał(a):

A jak mogę spytać jaki masz miesiąc produkcji auta?? Wrzesień czy wcześniej?? Wcześniej miałem Mercedesa gle 53 brabusa to tylko sonda lambda padła po przebiegu 10tys, wymienili ładowarkę indukcyjną i boczek drzwi. Także tylko takie małe pierdoły.

Czerwiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.10.2023 o 19:11, --maly-- napisał(a):

Może to być tylko kwestia skasowania adaptacji kwestia jaki masz przebieg bo może też być już olej do wymiany. 

25 tys mam przejechane. Przy startowaniu tak do 4 biegu zmienia biegi że czuć albo za długo czeka na zmianę, później w górę już płynnie zmienia nawet nie czuć kiedy zmieni bieg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Dzisiaj wyskoczyl mi komunikat " Awaria Systemu polaczenia alarmowego"  Czytalem na innych forach ze to jest dosyc powszechny problem 😕 Moze to byc bateria  do wymiany w module pod "pletwa" badz nieszczelnosc pletwy I zbiera sie tam woda 😕 wszystko dzialalo mi normalnie , zresetowalem system I narazie jest ok komunikat juz sie nie pojawa. Mial moze ktos juz taki problem ?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi dziś przerywała muzyka z Youtube Music przez Android Auto, nie pomagało ponowne uruchamianie silnika i łączenie z telefonem. Wcześniej rozłączało całkowicie Androida, po aktualizacji softu trochę się poprawiło, a takie zakłócenia pojawiły się po raz pierwszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z android auto i zrywaniem YouTube jest  raczej po stronie google. Jest sporo tematów dotyczących zrywania połączenia albo słabej jakości dźwięku. Po  wydaniu aktualizacji AA w której naprawiono problem dotyczący jednej grupy np: użytkowników telefonów Samsunga pojawia się błąd u użytkowników  telefonów innej marki. Można to sprawdzić instalując inną wersję AA. Czasem pomaga  zmiana ustawienia bluetooth w telefonie w zakładce - ustawienia programisty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 6.11.2023 o 20:20, Serek3005 napisał(a):

Witam 

Dzisiaj wyskoczyl mi komunikat " Awaria Systemu polaczenia alarmowego"  Czytalem na innych forach ze to jest dosyc powszechny problem 😕 Moze to byc bateria  do wymiany w module pod "pletwa" badz nieszczelnosc pletwy I zbiera sie tam woda 😕 wszystko dzialalo mi normalnie , zresetowalem system I narazie jest ok komunikat juz sie nie pojawa. Mial moze ktos juz taki problem ?? 

Miałem w okresie gwarancji 2x wymieniany moduł "lokalizacji". Za drugim razem wymieniono także samą płetwę bo podobno przeciekała.

Od tego czasu spokój.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 6.11.2023 o 19:20, Serek3005 napisał(a):

Witam 

Dzisiaj wyskoczyl mi komunikat " Awaria Systemu polaczenia alarmowego"  Czytalem na innych forach ze to jest dosyc powszechny problem 😕 Moze to byc bateria  do wymiany w module pod "pletwa" badz nieszczelnosc pletwy I zbiera sie tam woda 😕 wszystko dzialalo mi normalnie , zresetowalem system I narazie jest ok komunikat juz sie nie pojawa. Mial moze ktos juz taki problem ?? 

Problem rozwiawiazany .

Wystarczylo  wymienic  baterie w module. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Serek3005 napisał(a):

Problem rozwiawiazany .

Wystarczylo  wymienic  baterie w module. 

Szczęście, że tylko to. Ja już blisko miesiąc czekam na info kiedy wymienią mi na gwarancji przekładnię kierowniczą, doradca z serwisu zasugerował, żebym sam kontaktował się z centralą, bo ASO nie jest w stanie określić kiedy dostaną części. Komedia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.11.2023 o 21:31, Leon napisał(a):

Szczęście, że tylko to. Ja już blisko miesiąc czekam na info kiedy wymienią mi na gwarancji przekładnię kierowniczą, doradca z serwisu zasugerował, żebym sam kontaktował się z centralą, bo ASO nie jest w stanie określić kiedy dostaną części. Komedia. 

Minął miesiąc od wizyty w serwisie, wczoraj dostałem odpowiedź centrali, że nie są w stanie podać terminu dostawy części.

Uruchamiać kancelarię czy jeszcze poczekać?

BMW.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 28.11.2023 o 21:31, Leon napisał(a):

Szczęście, że tylko to. Ja już blisko miesiąc czekam na info kiedy wymienią mi na gwarancji przekładnię kierowniczą, doradca z serwisu zasugerował, żebym sam kontaktował się z centralą, bo ASO nie jest w stanie określić kiedy dostaną części. Komedia. 

Można wiedzieć co było przyczyną wymiany przekładni kierowniczej ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Mimi44 napisał(a):

Można wiedzieć co było przyczyną wymiany przekładni kierowniczej ? 

Błąd elekroniki. Na desce pojawia się komunikat, że kierowanie wymaga większego wysiłku, mimo, że wszystko działa prawidłowo. W środę wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A coś takiego jak stuki przy ruszaniu kierownicą i podczas jazdy aby utrzymać prosty tor jazdy muszę trzymać kierownicę lekko w lewo a przy hamowaniu czuję jak kierownica odbija się lekko w prawo. Dodam że te stuki słychać z prawej przedniej strony w okolicach koła. Musze się wybrać jak najszybciej na serwis aby to sprawdzić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie cudowny wynalazek BMW jakim jest maglownica ze śrubą kulową. Dają bardzo mało smaru na linii produkcyjnej i potem są cyrki

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Mimi44 napisał(a):

A coś takiego jak stuki przy ruszaniu kierownicą i podczas jazdy aby utrzymać prosty tor jazdy muszę trzymać kierownicę lekko w lewo a przy hamowaniu czuję jak kierownica odbija się lekko w prawo. Dodam że te stuki słychać z prawej przedniej strony w okolicach koła. Musze się wybrać jak najszybciej na serwis aby to sprawdzić 

czegoś takiego nie powinno być - kierownicę mogę trzymać małym palcem bez wysiłku, i czy to skręcanie, przyspieszanie czy hamowanie - żadnych odbić ani zmiany kierunku jazdy. I oby tak zostało 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Historia z wczoraj.  Będzie trochę długo, ale myślę, że warto. 

Wyjeżdżam z domu i jadę do ASO na wymianę łącznika stabilizatora w lewym przodzie - przejechane 82 tys. km - oraz na wymianę przewodu masowego stabilizatora lewy tył.  Pierdoły ogólnie. Wyjeżdżając z domu muszę skręcić w prawo, żeby wyjechać na drogę główną. I podczas tego skrętu pojawia mi się nagle na ekranie środkowym komunikat Check Control o treści : Zmieniony wysiłek przy kierowaniu. Jedź wolno. Wykonaj kontrolę w najbliższym serwisie. 

Konsternacja, bo nie mam pojęcia o co chodzi... Wyjechałem na tą drogę główną i nagle patrzę że jadę prosto, a kierownica jest skręcona w lewo licząc po obwodzie jakieś 10 cm w lewo. Patrzę i nie wierzę. Kierownica w lewo - ja jadę prosto. Dramat jakiś. Przejechałem ok 1 km , zatrzymałem,  zgasilem auto, zapaliłem i wszystko wróciło do normy, tzn kierownica sama tak jakby się skalibrowala. 

Ja rozumiem że teraz w autach pedał gazu i hamulca jest robiony "fly by wire" ale jednocześnie byłem zawsze przekonany że koło kierownicze w każdym aucie jest spięte na sztywno z kołami tego auta poprzez kolumnę kierownicy, sworznie,  drążki itd. Ale jest na SZTYWNO. Okazuje się, że tak nie jest. 

W związku z powyższym, czy ktoś z was miał podobny przypadek, a może jest biegły w mechanice naszych X5 i wytłumaczyć jak ten układ jest zbudowany i dlaczego stało się co się stało. Może dramatyzuje, ale przeraziło mnie to bo co by było przy 200 km/h jak kierownica żyje swoim życiem.  

Dojechałem na serwis. Oczywiście nie mają diagnosty na miejscu. No i oczywiście nigdy nie mieli takiego przypadku.😂  Zapisali mnie na 15.01. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.12.2023 o 00:41, Leon napisał(a):

Błąd elekroniki. Na desce pojawia się komunikat, że kierowanie wymaga większego wysiłku, mimo, że wszystko działa prawidłowo. W środę wymiana.

 

W dniu 6.01.2024 o 12:33, DanielKZ napisał(a):

I podczas tego skrętu pojawia mi się nagle na ekranie środkowym komunikat Check Control o treści : Zmieniony wysiłek przy kierowaniu. Jedź wolno. Wykonaj kontrolę w najbliższym serwisie. 

Jakoś dziwnie podobna usterka u obu z Was.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem wczoraj na diagnostyce w ASO. Jak dokładnie opisywałem usterkę Opiekunowi - innemu niż to pierwszy raz zgłaszałem, to widziałem lekkie przerażenie u niego na twarzy, po czym sam stwierdził, że to bardzo niebezpieczne co się stało. Mówił, że z błędem się spotkali, ale z tym, żeby kierownica uciekła w stosunku do kół to jeszcze nigdy.  Do wymiany układ kierowniczy na tylnej osi. Trochę to dziwne, bo przecież kierownica straciła "łączność" z przednią osią... Wymiana za dwa tygodnie. Zobaczymy czy pomoże. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, _holek napisał(a):

Obie osie skrętne? Pneumatyka? Ciekawe czy związane z którymś z tych układów czy zupełnie odrębny problem. Widział ktoś coś podobnego na zagranicznych forach?

Aktywny układ kierowniczy ze skrętną osią tylną. Zawias adaptacyjny M Professional.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.01.2024 o 12:33, DanielKZ napisał(a):

Wyjeżdżając z domu muszę skręcić w prawo, żeby wyjechać na drogę główną.

patrzę że jadę prosto, a kierownica jest skręcona w lewo licząc po obwodzie jakieś 10 cm w lewo

Obstawiałbym, że czujniki skrętu tylnej osi skrętnej mogły się chwilowo zawiesić. Pasowało by to z sytuacją którą opisujesz, skręcasz w prawo jadąc powoli - tylne koła skręciły w lewo i się zawiesiły w tej pozycji. Aby jechać na wprost dalej drogą musiałeś lekko skontrować/skręcić kierownicą w lewo. Po odpaleniu auta na nowo czujniki załapały i koła wróciły pewnie na swoje miejsce.

Często podobne sytuacje mam w koparkach z dwoma osiami skrętnymi, wówczas zostawiają cztery ślady🙂

Niedawno domówiłem właśnie tylną oś jak się pojawiła do zamówionej x5, aż się zaczynam obawiać co może być z tą osią za jakiś czas mając doświadczenia ze sprzętów budowlanych🤔😉

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, filipo12 napisał(a):

Obstawiałbym, że czujniki skrętu tylnej osi skrętnej mogły się chwilowo zawiesić. Pasowało by to z sytuacją którą opisujesz, skręcasz w prawo jadąc powoli - tylne koła skręciły w lewo i się zawiesiły w tej pozycji. Aby jechać na wprost dalej drogą musiałeś lekko skontrować/skręcić kierownicą w lewo. Po odpaleniu auta na nowo czujniki załapały i koła wróciły pewnie na swoje miejsce.

Często podobne sytuacje mam w koparkach z dwoma osiami skrętnymi, wówczas zostawiają cztery ślady🙂

Niedawno domówiłem właśnie tylną oś jak się pojawiła do zamówionej x5, aż się zaczynam obawiać co może być z tą osią za jakiś czas mając doświadczenia ze sprzętów budowlanych🤔😉

 

Brzmi to sensownie, co nie zmienia faktu, że kierownica straciła kontakt z przednimi kołami, a to ma wpływ na jazdę i bezpieczeństwo przede wszystkim. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.